Gå til innhold

Min sønns første ped :)


Rubia

Anbefalte innlegg

Kjører som regel ikke for fort jeg, i så fall er det rett og slett at jeg er så distre at jeg av og til glemmer å sjekke speedometeret. Sitter ikke og kalkulerer med "tiprosenten" eller noe sånt. Er aldri i Sverige og handler kjøtt (eller annet), selv om vi bor nesten på grensa. Men konsekvesen av å kjøre for fort kan vel bli litt større enn å ha med noen kilo kjøtt for mye?

Er visst ganske prektig jeg. Eller...jeg drakk HB før jeg ble 18 (etter det har det gått på øl eller polvarer), og har en mørk fortid som ivrig Napster-bruker...

Ja ja, vi har alle våre svin på skogen. Og hjelp, jeg holder visst på å dra ungene ned i gjørma også - har kopiert noen lånte CD'er til størstejenta;o)

Der sa du det...."av til så distre at jeg glemmer"...ser utrolig mange slik i trafikken, som mildt sagt er livsfarlige. Det verste er at de ikke skjønner hvor farlige de er og hvor ofte der er ute for farlige situasjoner. Årsaken til at det går bra er tilfeldigheter i tillegg til andre billister som gjør unna manøvre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 208
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    39

  • Rubia

    23

  • mariaflyfly

    13

  • snø

    10

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly

Er det noe verre å begynne med enn fotball, turning, skigåing, eller hva som helst av annen idrett? I den alderen er det meste foreldrestyrt, du kan pense ungene inn på et spor som de senere kan avgjøre om de vil fortsette på.

En 5 åring som storkoser seg på minicrosser er verre enn en som går på ski og griner? Eller han livredderen som fikk 2 1/2 åringen sin til å ta svømmeknappen?

Vi har nesten ingen tradisjon for motorsport i Norge. Alle jubler når Petter Solberg vinner, men hvordan kan man bygge opp mestere når dere kjerringene blir frigide av skrekk når poden setter seg på noe motorisert i ung alder?

Både fotball, skigåing, håndball o.l. er ting unga kan gjøre uten at foreldra er med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit!

Det finnes baner hvor selv knøttsmå unger kan få kjøre under kontrollerte forhold. Hvis foreldrene gidder å engasjer seg, vel å merke.

Jeg vil tippe at ungene har mye større sjanse til å bli en ny Petter Solberg da, enn om de på egenhånd skal harrykjøre i gårdsrommet på en moped...

Beste hilsen fra

Eksempel på stakkarslig harrykjører;

http://www.siebenhaar.de/trial/Honda%20PX-Trial-02.JPG

Skal du ikke forandre navn til GUD, du som aldri bryter noen lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både fotball, skigåing, håndball o.l. er ting unga kan gjøre uten at foreldra er med!

BARNEVERNET!!!!!!

Skal du sende 5 åringen ut i skog og mark alene, med bare et par plastbiter på beina? Det er bakker og trær, det må du da vite. Livsfarlig!

Flere av toppkjørerne i motorsykkel grand prix er 18-20 år gamle...

Selvfølgelig ingen nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksempel på stakkarslig harrykjører;

http://www.siebenhaar.de/trial/Honda%20PX-Trial-02.JPG

Skal du ikke forandre navn til GUD, du som aldri bryter noen lov?

Joda, jeg bryter nok lover i ny og ne, jeg også. Men man trenger ikke være verken kjerring eller ha blank glorie for å synes at det er helt på tryne å lære unger opp til å begå lovbrudd. De finner det tidsnok ut selv....

Som foreldre er det vår oppgave å lære unger hva som er rett og galt, og ha respekt for loven - også de bitene man ikke liker selv.

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da overtar lillebror kjøretøyet.

Mange her som aldri har gått på rødt lys, gitt!

Jeg gjorde faktisk det en gang, men det blir mellom oss? Det var i -93. Jeg husker enda hvor rampete jeg følte meg etterpå.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har opplevd det eller noe liknende, er ikke bes2 hysterisk i det hele tatt...

Og de er det mange av. Kjenner personlig flere...

Har du noen aning om hvor "farlig" det er for en 11 åring å kjøre moped på et lukket område (hvilket et jorde i praksis er) med egnet beskyttelsesutsyr?

Her kan du se hva som er aldersgrenser for ulike motoriserte doninger når det skjer i ordnede former: http://www.motorsportforbundet.no/motorsykkel/t2.asp?p=52264

Dette er blitt utrolig populært, og er vesentlig mindre farlig enn f.eks hesteridning.

Så ja - det er morsomt med hysteriske kvinnfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit!

Det finnes baner hvor selv knøttsmå unger kan få kjøre under kontrollerte forhold. Hvis foreldrene gidder å engasjer seg, vel å merke.

Jeg vil tippe at ungene har mye større sjanse til å bli en ny Petter Solberg da, enn om de på egenhånd skal harrykjøre i gårdsrommet på en moped...

Beste hilsen fra

Vel - Petter Solberg startet på den måten, så da er det vel muligheter for andre også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i hel... ser denne gutten til sidene for å se seg for?

hode kommer jo bort i hjelmen.

Han snur på hodet - som alle andre som bruker hjelm:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BARNEVERNET!!!!!!

Skal du sende 5 åringen ut i skog og mark alene, med bare et par plastbiter på beina? Det er bakker og trær, det må du da vite. Livsfarlig!

Flere av toppkjørerne i motorsykkel grand prix er 18-20 år gamle...

Selvfølgelig ingen nordmenn.

he-he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo en fullstendig meningsløs ting å begynne med som 5-åring! En aktivitet som ene og aleine er foreldrestyrt og kostbar.

Meningsløst og foreldrestyrt?

Tror du for alvor at det er foreldrene som presser ungene til dette?

Og meningsløst? For hvem da? At DU mener det er meningsløst er vel foreldrestyring så det holder!

Kankje du heller burde tenke på hva ungene finner meningsfyllt - og ikke hva du finner meningsfyllt på deres vegne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Meningsløst og foreldrestyrt?

Tror du for alvor at det er foreldrene som presser ungene til dette?

Og meningsløst? For hvem da? At DU mener det er meningsløst er vel foreldrestyring så det holder!

Kankje du heller burde tenke på hva ungene finner meningsfyllt - og ikke hva du finner meningsfyllt på deres vegne?

Ikke nødvendigvis presser unga til det. Men jeg tviler vel strekt på at en 5-åring kommer på sjøl at h*n skal begynne å kjøre motorcross! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

BARNEVERNET!!!!!!

Skal du sende 5 åringen ut i skog og mark alene, med bare et par plastbiter på beina? Det er bakker og trær, det må du da vite. Livsfarlig!

Flere av toppkjørerne i motorsykkel grand prix er 18-20 år gamle...

Selvfølgelig ingen nordmenn.

Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsakt kommer det også ann på hvordan barnet er...og denne gutten er usedvanlig "voksen", rolig og reflektert.

De fleste foreldre synes det om barna sine!

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis presser unga til det. Men jeg tviler vel strekt på at en 5-åring kommer på sjøl at h*n skal begynne å kjøre motorcross! *s*

åjo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis presser unga til det. Men jeg tviler vel strekt på at en 5-åring kommer på sjøl at h*n skal begynne å kjøre motorcross! *s*

Da kjenenr du visst 5 åringer ganske så dårlig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Da kjenenr du visst 5 åringer ganske så dårlig:-)

Da poden var 4 år kom han på at han ville gå på "blades", det betyr ikke at han fikk lov forde om han kom på det selv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...