Gå til innhold

Min sønns første ped :)


Rubia

Anbefalte innlegg

Okei.. nå kroner jeg deg til søkedronning igjen.. for jeg klarte ikke finne dette nå :)

*svett av all leitinga*

Hehe - søke på nhd som forfatter, og tråder med fagpersonsvar. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 208
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Goliath

    39

  • Rubia

    23

  • mariaflyfly

    13

  • snø

    10

Mest aktive i denne tråden

Nei det er jeg nok ikke.

Mon tro om alle praktiserer slik perfeksjonisme i privat livene sine utenom DOL du...

;)

Det tviler jeg på.

Alle dolmammaer har nok sine svin på skogen ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - søke på nhd som forfatter, og tråder med fagpersonsvar. :-)

Jammen jeg gjoooorde jo det joh :-P *denge*

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nå faktisk si det du synes er skikkelig teit - hadde jeg hatt en forlovede som hadde gitt min 11-årige sønn en moped så hadde jeg ikke vært det minste stolt - jeg hadde vært forbanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen foreldre som ikke følger strømmen:-)

Ser du/dere får mye pepper her, og jeg må le av en del av svarene.

Så lenge poden ikke beveger seg ut i trafikken, så er jo ikke moped noe mer farlig for en 11 åring enn hva en tråsykkel er (for enda yngre barn) - og ikke minst hvis de beveger seg i trafikken.

Er det noe knattecross i nærheten av der dere bor? Det er blitt kjempepopulært på Østlandet/Akershus, og der kan barn langt yngre enn sønnen din få utfolde seg på cross-mopeder.

Men jeg ser det er mange her som tror at en liten motorisert 2-hjuling til en 11 åring er å sammenlikne med omsorgsvikt.

Det viser vel mer hvor lite de har greie på - og samtidig hvor mye de tror de vet.....

Det sitter langt inne, og det er forferdelig vansklig å innrømme det, ...men for en gang skyld er jeg enig med deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel og bra at solen skinner og at gullgutten din smiler når han får en moped. Hvorfor kjøper du ikke en tanks eller et maskingevær til ham? Da hadde han sikkert smilt enda litt bredere! Gutten er 11 år for pokker!!! Håper været er like fint hos deg den dagen du finner poden din med knust kranium ved foten av redskapsboden i hagen.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 11 åring som blir tatt for å kjøre moped på landet får ikke et kriminelt rulleblad - for å si det slik:-)

Konsekvensene bør alltid tas med i betrakning når man ønsker å "tøye" reglene litt - slik som f.eks de aller fleste som kjører litt for fort gjør, eller har med seg litt for mye kjøtt hjem fra Sverige:-)

Kjører som regel ikke for fort jeg, i så fall er det rett og slett at jeg er så distre at jeg av og til glemmer å sjekke speedometeret. Sitter ikke og kalkulerer med "tiprosenten" eller noe sånt. Er aldri i Sverige og handler kjøtt (eller annet), selv om vi bor nesten på grensa. Men konsekvesen av å kjøre for fort kan vel bli litt større enn å ha med noen kilo kjøtt for mye?

Er visst ganske prektig jeg. Eller...jeg drakk HB før jeg ble 18 (etter det har det gått på øl eller polvarer), og har en mørk fortid som ivrig Napster-bruker...

Ja ja, vi har alle våre svin på skogen. Og hjelp, jeg holder visst på å dra ungene ned i gjørma også - har kopiert noen lånte CD'er til størstejenta;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Px'n er en liten offroader? Den er fin, og noe 11 åringen kommer til å trives med. Bare hold han borte fra offentlige veier. Lær han opp til å skylle av den etter hver gangs bruk, så holder den lenge også. De er litt slappe på det området i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min har gått til anskaffelse av mini-motorcrossykkel til 5-åringen. Hva vil du kalle det, da?

Det kalles en kommende mester!

I Norge skal de som driver med fyidretter (motorsport) mirakuløst være gode når de fyller 16, uten å ha sett på motorisert redskap før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Det kalles en kommende mester!

I Norge skal de som driver med fyidretter (motorsport) mirakuløst være gode når de fyller 16, uten å ha sett på motorisert redskap før.

Men det er jo en fullstendig meningsløs ting å begynne med som 5-åring! En aktivitet som ene og aleine er foreldrestyrt og kostbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel og bra at solen skinner og at gullgutten din smiler når han får en moped. Hvorfor kjøper du ikke en tanks eller et maskingevær til ham? Da hadde han sikkert smilt enda litt bredere! Gutten er 11 år for pokker!!! Håper været er like fint hos deg den dagen du finner poden din med knust kranium ved foten av redskapsboden i hagen.

Lykke til videre!

Hystreriske kvinnfolk er litt morsomme:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører som regel ikke for fort jeg, i så fall er det rett og slett at jeg er så distre at jeg av og til glemmer å sjekke speedometeret. Sitter ikke og kalkulerer med "tiprosenten" eller noe sånt. Er aldri i Sverige og handler kjøtt (eller annet), selv om vi bor nesten på grensa. Men konsekvesen av å kjøre for fort kan vel bli litt større enn å ha med noen kilo kjøtt for mye?

Er visst ganske prektig jeg. Eller...jeg drakk HB før jeg ble 18 (etter det har det gått på øl eller polvarer), og har en mørk fortid som ivrig Napster-bruker...

Ja ja, vi har alle våre svin på skogen. Og hjelp, jeg holder visst på å dra ungene ned i gjørma også - har kopiert noen lånte CD'er til størstejenta;o)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ai...Det er laaangt mellom 11 og 16 år. Jeg ville aldri vurdert å gi en elleveåring moped, uansett hvor moden han er.

Dessuten synes jeg det er helt på trynet å lære ungene at det er greit å bryte de lovene man ikke liker.

Hva sier du forresten den dagen den mindre fornuftige lillebroren kommer og forlanger moped som elleveåring fordi storebror fikk det?

Da overtar lillebror kjøretøyet.

Mange her som aldri har gått på rødt lys, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter langt inne, og det er forferdelig vansklig å innrømme det, ...men for en gang skyld er jeg enig med deg.....

Det er jo hyggelig at vi kan være enige noen gang også da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi skal ikke pålegge barna våre å bryte regler.

Pålegge og pålegge fru Blom....

Det er sikker fornuftig å følge alle lover og regler til punkt og prikke alltid.

Heldigvis er jeg ikke så fornuftig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo en fullstendig meningsløs ting å begynne med som 5-åring! En aktivitet som ene og aleine er foreldrestyrt og kostbar.

Er det noe verre å begynne med enn fotball, turning, skigåing, eller hva som helst av annen idrett? I den alderen er det meste foreldrestyrt, du kan pense ungene inn på et spor som de senere kan avgjøre om de vil fortsette på.

En 5 åring som storkoser seg på minicrosser er verre enn en som går på ski og griner? Eller han livredderen som fikk 2 1/2 åringen sin til å ta svømmeknappen?

Vi har nesten ingen tradisjon for motorsport i Norge. Alle jubler når Petter Solberg vinner, men hvordan kan man bygge opp mestere når dere kjerringene blir frigide av skrekk når poden setter seg på noe motorisert i ung alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torskefisk

Det er ikke mer lovlig her enn andre steder.

Men alle ser anneledes på det på slike plasser som her enn foreks.i Oslo.

Riktig? Kan jo diskuteres i det uendelige.

Skal jeg være veldig sær nå så kan jeg jo spørre om hva slags foreldre det er som frivillig lar sine barn vokse opp i "skitne" storbyer som er proppet med drog, ran og annet fanteri, ikke sant?

Man kan kanskje skryte på seg å alltid følge loven men jammen ser bybarna mange nok lovbrudd i de gatene.

Og hvor mye større er sjangsen for å bli med på ecstasy, drog, fest, bråk ol. med oppvekst i storby enn på landet tror du?

Barn kan skeie ut hvor enn de bor, men jeg tror helt klart ikke barna i vår by er mer utsatte for å havne på kjøret forde om det er en noe slappere holdning til slik kjøring enn barn som vokser opp med helt korrekte foreldre i storbyer.

Min mening.

http://www.folket.no/cgi-bin/ukeavisen/imaker?id=67214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hystreriske kvinnfolk er litt morsomme:-)

For de som har opplevd det eller noe liknende, er ikke bes2 hysterisk i det hele tatt...

Og de er det mange av. Kjenner personlig flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles en kommende mester!

I Norge skal de som driver med fyidretter (motorsport) mirakuløst være gode når de fyller 16, uten å ha sett på motorisert redskap før.

Bullshit!

Det finnes baner hvor selv knøttsmå unger kan få kjøre under kontrollerte forhold. Hvis foreldrene gidder å engasjer seg, vel å merke.

Jeg vil tippe at ungene har mye større sjanse til å bli en ny Petter Solberg da, enn om de på egenhånd skal harrykjøre i gårdsrommet på en moped...

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...