Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• asterix

4

• emin

4

• Gemini

3

Mest aktive i denne tråden

Før min første og eneste fødsel kunne jeg ikke tenkt meg å hatt med moren min, men sett i ettertid hadde det nok gått helt fint å hatt henne med.

Men dersom jeg - mot formodning - skulle føde en gang til, så ville nok hun ha vært mer aktuell som barnevakt for eldstemann! :-)

(men hun bor så langt unna at hun neppe hadde vært aktuell til den oppgaven heller)

Jeg hadde med meg en god venninne i tillegg til mannen. Anbefales!

Jeg har hatt med meg mannen min på alle tre fødslene - og for oss har det vært det rette. Han var til stor hjelp og støtte ofr meg, og jeg tror opplevelsen var viktig for ham og.

Vi hadde reserveløsninger med søsteren min og ei god venninne av meg, i tilfelle mannen min ikke var hjemme når fødselen startet. Heldigvis trengte vi ikke benytte oss av dem.

mil1365380270

Skjønner at du legger det på "Samliv", for tror ikke min kjære hadde blitt begeistret over at svigermor tok over showet når barnet hans skulle bli født.

Ville ikke hatt henne der jeg heller. Greit at hun er moren min, men vi er ikke intime på den måten lenger :-)

Og en tante - nei, takk!

Gjest krepsa

Det var naturlig for oss at mannen min var med på fødselen.

Hadde ikke han kunnet (eller villet) være med, hadde ok alternativet vært en god venninne eller søsteren min. Moren min hadde nok ikke vært aktuell å hatt med nei. Selv om vi, så lenge hun levde, hadde et meget godt forhold.

Annonse

Gjest Mix 25

Hvis du har kjærsten din/mannen din med under fødselen er nok det det beste for dere begge siden det å føde er veldig spesielt. Noen tar med mora si også og det er jo ikke noe galt i det,men hun kan jo kanskje være lett tillgjengelig på sykehuset

Annonse

Jeg kunne absolutt ikke ha tenkt meg å ha med moren min på fødselen!

En tante hadde vært mer nærliggende, men jeg ville nok ikke helt det heller.

Hvorfor? Jo, jeg har et ok forhold til min mor, men absolutt ikke et venninne forhold. I puberteten kunne jeg aldri ta opp ting som mens eller sex med min mor (hun avviste alle forsøk), så det virker helt unaturlig å plutselig skulle dele noe intimt med henne nå.

Da har jeg kunnet snakke om mye mer med min tante.

For meg var det riktige å ta med mannen min - og ingen andre.

Nei, har ikke lyst at andre enn jordmor + samboeren min skal se meg så sårbar og hysterisk, og med et sprengt underliv. Men under siste fasen av fødselen kunne det ha stormet inn et helt pressekorps uten at jeg hadde merket noe, jeg var i min egen verden og fikk ikke med meg noe annet enn de gangene jordmor sa press.

Nei, har ikke lyst at andre enn jordmor + samboeren min skal se meg så sårbar og hysterisk, og med et sprengt underliv. Men under siste fasen av fødselen kunne det ha stormet inn et helt pressekorps uten at jeg hadde merket noe, jeg var i min egen verden og fikk ikke med meg noe annet enn de gangene jordmor sa press.

Og du som lovet at fødselen din var grei!

Jeg gruer meg til fødselen, allerede før jeg er gravid.

Gjest Astral

Nei, hverken mor eller tante (uansett hvilken, har mange å velge blant). Har aldri hatt noe slikt "snakke om alt"-forhold til noen av dem, og mamma har aldri antydet at hun ville snakke med meg om mensen, prevensjon eller andre "intime" ting, så det er utelukket. Hvis jeg skulle hatt med noen andre enn partneren, ville det blitt venninne eller storesøster; de kan jeg snakke om alt med. (men det er maaange år til noe sånt blir aktuelt...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...