Gå til innhold

hva er du mest overrasket/sjokkert over at folk flest ikke vet?


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Da jeg bodde i USA og canada måtte jeg faktisk lete lenge etter juice uten tilsatt sukker... og det finnes da et par juicemerker med tilsatt sukker her hjemme også :)

På frokostbar i Madrid fikk vi, når vi bestilte juice, et glass med juice, to poser sukker og en skje!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    33

  • morsan

    25

  • favn

    12

  • noami

    11

Mest aktive i denne tråden

Jeg skjønner poenget ditt. Men allmennkunnskap er dog det som alle får inn gjennom skole og som angår alle på et vis.

At noen briefer med mer spesialisert kunnskap og kaller det allment, er nå så.

Selv vakler jeg mellom å forsvare 'folk flest' som ikke-dumminger, og å konstatere at 'folk flest' er ganske korka. Veldig lite pk, skyt meg.

Tillegg......men når det er sagt så finnes det utrolig mange stupide folk der ute i den store verden. En ting er å ikke ha stor allmennkunnskap, det synes jeg ikke er noe problem, men det verste er når du ikke har empati, sympati og slike egenskaper, det synes jeg er mange ganger verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er såkaldt bevist at jenter her mye dårligere retningssans enn menn. De har også mye dårligere romsans enn menn. Bare å se på ei jente som skal lukeparekere det, hehe

Ja, he he. Jeg trodde at jenter ofte bare gjorde seg til, eller ikke gadd å øve seg, for jeg er jo jente og klarer fint å lukeparkere!

Så så jeg et program på Discovery der man snakket om at de damene som hadde lengre ringfinger enn pekefinger ofte var flinkere til denslags enn de damene (de fleste) hvor forhokdet var omvendt! ;-)

Ja, ja, da er det visst bare biologi og ikke giddaslaushet! *he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir overrasket over at folk ikke skjønner når det er fullt på trikken og fortsatt prøver å stappe inn bikkjer, ski og trillingvogner i kuper du ikke kunne fått inn en ekstra fjert i.

Mest overasket ble jeg dog av å høre foreslått av noen amerikanere (når jeg var i USA) at jeg og min bror kanskje snakket engelsk (!!?) når vi plapret i vei på et språk de ikke forsto.. Da ble jeg VELDIG imponert! :)

He he, får håpe det var en fleip fra amerikanernes side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre-min-jesus, jeg tror at du har meget godt av å kjøre på ei flystripe en stund til før du beveger deg ut i trafikken. Du er en av de som er livsfarlige, i tillegg vet du ikke selv hvor mange nesten ulykker du utsetter deg for i løpet av en ukes tid.

Du bør rett og slett trene mye mer.

Du har ikke sett i speilet noen gang? Kanskje ligger det fullt av bilvrak etter deg når du kjører, fra alle de som har unngått å kjøre inn i deg:-)

hehe..bruker speilet ofte jeg (må jo sjekke sminken av og til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, he he. Jeg trodde at jenter ofte bare gjorde seg til, eller ikke gadd å øve seg, for jeg er jo jente og klarer fint å lukeparkere!

Så så jeg et program på Discovery der man snakket om at de damene som hadde lengre ringfinger enn pekefinger ofte var flinkere til denslags enn de damene (de fleste) hvor forhokdet var omvendt! ;-)

Ja, ja, da er det visst bare biologi og ikke giddaslaushet! *he he*

Hm. Min ringfinger er lengre enn pekefingeren.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, he he. Jeg trodde at jenter ofte bare gjorde seg til, eller ikke gadd å øve seg, for jeg er jo jente og klarer fint å lukeparkere!

Så så jeg et program på Discovery der man snakket om at de damene som hadde lengre ringfinger enn pekefinger ofte var flinkere til denslags enn de damene (de fleste) hvor forhokdet var omvendt! ;-)

Ja, ja, da er det visst bare biologi og ikke giddaslaushet! *he he*

Årsaken til at jenter er dårligere til å lukeparkere enn menn er sikkert mange. En av årsaken er romfølelse, jenter vet jo ikke hvor støtfangerne er eller hvor bilens hjørner er. Har kanskje noe med praktisk sans å gjøre også, interesser, osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto i en samtale med dørvakta på en tidligere jobb jeg hadde og fortalte at det var deilig å bo i sentrum av Oslo. Alt var tilgjengelig og det var god kommunikasjon alle veier.

Da spurte han meg om jeg var et sånt vandrende leksikon.

.......

Jo, jeg tror den tar kaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..bruker speilet ofte jeg (må jo sjekke sminken av og til).

Det vet jeg jo, ser jo det på speilet, det er aldri justert slik at du kan se bakover, bare deg selv du ser i det:-)

Men prøv å justere det riktig, så vil det åpne seg en ny verden for deg, i tillegg finner du ut at verden ikke stopper bak nakkestøtten din:-) Du vil også finne ut at du må ta hensyn til bilene bak, det er faktisk ikke mange som har skjønt, hverken menn eller kvinner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Min ringfinger er lengre enn pekefingeren.

:o)

Hvordan måler du det, da (sjekket jeg også ;-))?

Altså - ringfingeren min stikker lenger ut enn pekefingeren,- men den starter jo også litt lenger ut på hånden? Så jeg tror mine er like lange. Muligens pekefingeren en millimeter lenger. (Men jeg kan høyre og venstre osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at jenter er dårligere til å lukeparkere enn menn er sikkert mange. En av årsaken er romfølelse, jenter vet jo ikke hvor støtfangerne er eller hvor bilens hjørner er. Har kanskje noe med praktisk sans å gjøre også, interesser, osv osv.

... og så har man forklaringen over alle forklaringer, som er LITT vanskelig å få ned i skriftlig form, men jeg prøver:

- Vet du hvorfor damer er så elendig på lukeparkering?

- De har alltid hørt at at 20 cm er SÅ mye! (holder opp fingrene i ca 10 cm avstand)

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg jo, ser jo det på speilet, det er aldri justert slik at du kan se bakover, bare deg selv du ser i det:-)

Men prøv å justere det riktig, så vil det åpne seg en ny verden for deg, i tillegg finner du ut at verden ikke stopper bak nakkestøtten din:-) Du vil også finne ut at du må ta hensyn til bilene bak, det er faktisk ikke mange som har skjønt, hverken menn eller kvinner:-)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan måler du det, da (sjekket jeg også ;-))?

Altså - ringfingeren min stikker lenger ut enn pekefingeren,- men den starter jo også litt lenger ut på hånden? Så jeg tror mine er like lange. Muligens pekefingeren en millimeter lenger. (Men jeg kan høyre og venstre osv.)

Du må måle fra knoken og ut - ikke hvor langt de stikker ut i forhold til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må måle fra knoken og ut - ikke hvor langt de stikker ut i forhold til hverandre.

Ja, jeg regnet med at det var sånn....og da var nok pekefingeren en millimeter lenger. Shit. OK,- da motbeviser jeg den regelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at jeg er overrasket over at folk ikke skjønner at vi driver med andre ting enn 17. mai-spilling!

Jeg liker jo 17. mai, bevares, men jeg synes det er mer spennende å sette opp større konserter og forestillinger ellers i året. Synes det er slitsomt å måtte forklare folk at vi faktisk eksisterer resten av året også, og at mai-sesongen ikke er det viktigste for oss. det viktigste er å gi ungene en hobby de kan drive med hele livet, å bli glad i musikk og skape et godt og trygt miljø for dem.

17. mai er jo likt hvert år, og noen av ungene synes det er en utrolig slitsom dag. -og mange synes det er en flott dag! Det er jo som du sier fint å vise seg fram, men jeg er ikke overbegeistret lenger, etter 25 år i korpsebevegelsen (10 av dem som dirigent)

Hvorfor ble du så overrasket over at noen ikke vet at dere holder på med noe annet enn 17 mai? Det synes jeg ikke er noe rart i det hele tatt. Jeg for min del, kunne jo ha gjette meg til det, men jeg vet det ikke. Årsaken er så enkel at jeg ikke interesserer meg for dette og ser dere aldri utenom 17 mai.

Jeg holder på med blant annet litt bilsport, skulle jeg bli overrasket fordi mange ikke vet hva vi holder på med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og så har man forklaringen over alle forklaringer, som er LITT vanskelig å få ned i skriftlig form, men jeg prøver:

- Vet du hvorfor damer er så elendig på lukeparkering?

- De har alltid hørt at at 20 cm er SÅ mye! (holder opp fingrene i ca 10 cm avstand)

*he he*

Hehe, jo du er inne på noe der og det er vel vi gutta som har skylda for at 20 cm i virkeligheten er bare 10:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan måler du det, da (sjekket jeg også ;-))?

Altså - ringfingeren min stikker lenger ut enn pekefingeren,- men den starter jo også litt lenger ut på hånden? Så jeg tror mine er like lange. Muligens pekefingeren en millimeter lenger. (Men jeg kan høyre og venstre osv.)

Vel - det er mulig jeg tar feil, men jeg ser bare på hvilken finger som rekker lengst frem på langfingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo selv døv og får utrolig ofte spørsmål om jeg jobber som døvetolk!!

Glemmer heller ikke en som snakket om "Det skjeve tårnet i Ibiza" *ler*

Hehe! Den var bra! Jeg hører støtt og stadig folk som snakker om Pyramidene i Gaza, og det er jo også komisk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble du så overrasket over at noen ikke vet at dere holder på med noe annet enn 17 mai? Det synes jeg ikke er noe rart i det hele tatt. Jeg for min del, kunne jo ha gjette meg til det, men jeg vet det ikke. Årsaken er så enkel at jeg ikke interesserer meg for dette og ser dere aldri utenom 17 mai.

Jeg holder på med blant annet litt bilsport, skulle jeg bli overrasket fordi mange ikke vet hva vi holder på med?

jo, for det er jo litt rart at det plutselig plopper ut et korps hver 17. mai, det er jo ganske innlysende at det skjer noe resten av året?

Men, som sagt, det har noe med hvilken verden man er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, for det er jo litt rart at det plutselig plopper ut et korps hver 17. mai, det er jo ganske innlysende at det skjer noe resten av året?

Men, som sagt, det har noe med hvilken verden man er i.

Ja det er mitt poeng, det noe med i hvilken verden man er i. Det som er en selvfølge for meg, kan være helt fjernt for en annen.

Regner med at dere øver hele året, men utover det vet jeg ikke om dere har andre aktiviteter enn 1. og 17 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...