Gå til innhold

hva er du mest overrasket/sjokkert over at folk flest ikke vet?


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Jeg blir overrasket over at folk ikke skjønner når det er fullt på trikken og fortsatt prøver å stappe inn bikkjer, ski og trillingvogner i kuper du ikke kunne fått inn en ekstra fjert i.

Mest overasket ble jeg dog av å høre foreslått av noen amerikanere (når jeg var i USA) at jeg og min bror kanskje snakket engelsk (!!?) når vi plapret i vei på et språk de ikke forsto.. Da ble jeg VELDIG imponert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    33

  • morsan

    25

  • favn

    12

  • noami

    11

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

Jeg blir overrasket over at folk ikke skjønner når det er fullt på trikken og fortsatt prøver å stappe inn bikkjer, ski og trillingvogner i kuper du ikke kunne fått inn en ekstra fjert i.

Mest overasket ble jeg dog av å høre foreslått av noen amerikanere (når jeg var i USA) at jeg og min bror kanskje snakket engelsk (!!?) når vi plapret i vei på et språk de ikke forsto.. Da ble jeg VELDIG imponert! :)

Du får alltid inn en ekstra fjert.

For øvrig et kongetriks dersom det virkelig er trangt. Folk flytter seg da. I hvert fall hvis man har spist kebab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Du får alltid inn en ekstra fjert.

For øvrig et kongetriks dersom det virkelig er trangt. Folk flytter seg da. I hvert fall hvis man har spist kebab.

Sant nok.. Noteres;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Jeg blir overrasket over at folk ikke skjønner når det er fullt på trikken og fortsatt prøver å stappe inn bikkjer, ski og trillingvogner i kuper du ikke kunne fått inn en ekstra fjert i.

Mest overasket ble jeg dog av å høre foreslått av noen amerikanere (når jeg var i USA) at jeg og min bror kanskje snakket engelsk (!!?) når vi plapret i vei på et språk de ikke forsto.. Da ble jeg VELDIG imponert! :)

Jeg er enda mer overrasket over folk som på død å liv skal stå å sperre for utgangsdøra når folk skal ut.

Uansett hvor god plass det er i bussen, så står det folk midt forran utgangsdøra og sperrer veien. De flytter seg søren ikke heller, før man sier fra.

Jammen ikke lett å komme seg ut med barnevogn da.

Det er da jeg lurer på om noen er potte tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Der ser du, man har ulike tilnerminger til hva man vet noe om her i livet, og hva som da forundrer en om hva andre ikke vet.

Men du vet altså hva som er sunt og hva som er usunt, og det er bra.

Jeg har av og til snakket med en del sånne kalorifantaster, som hevder at man kan ikke drikke juice eller spise nøtter, fordi det er så mange kalorier i, og på den måten satt likhetstegn mellom kalorier og sunnhet. Trist, for de frarøver kroppen sin mange viktige næringsstoffer med å bare tenke kalorier og ikke hva som ellers er sunt.

Da jeg bodde i USA og canada måtte jeg faktisk lete lenge etter juice uten tilsatt sukker... og det finnes da et par juicemerker med tilsatt sukker her hjemme også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke også mer vanlig at kvinner har dårlig retningssans enn at menn har det? Kanskje det er en sammneheng mlm dette og høyre-venstre-problemet?

Ser for øvrig ikke bort fra at menn vil ha verre med å innrømme at de har slike problemer! *he he*

Joda det er såkaldt bevist at jenter her mye dårligere retningssans enn menn. De har også mye dårligere romsans enn menn. Bare å se på ei jente som skal lukeparekere det, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det ville de nok ikke ;-) Alle menn mener jo også at de er langt bedre sjåfører enn gjennomsnittet. Det er jo litt vittig. Kanskje nesten litt søtt?

Selvsagt er vi alle mye bedre enn gjennomsnittet, det sier seg selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er forskjell på allmennkunnskap og 'kunnskap på andre områder'. Andre områder er nettopp det som vanligvis ikke faller inn under allmennkunnskapen, men spesialkunnskap.

At guden i kristendommen heter Gud, at a og e er vokaler, at hovedstaden i Norge heter Oslo, at vi har fått to hjernehalvdeler er mer enn alminnelig allmennkunnskap.

At stomi er utlagt tarm (eller noe i den dur, tror jeg) må kunne betegnes som spesialkunnskap, det samme med ongoing barne-tv og nestformannsvervet i Venstre.

De eksemplene du bruker for allmennkunnskap er veldig enkle da. Har truffet på mange som mener ditt og datt er allmennkunnskap, men som andre ikke har hørt om. Det jeg mener er at man skal ikke skimse altfor mye med andre kunnskap, fordi noen ikke vet noe du tilfeldigvis vet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er såkaldt bevist at jenter her mye dårligere retningssans enn menn. De har også mye dårligere romsans enn menn. Bare å se på ei jente som skal lukeparekere det, hehe

hehe..kjørelæreren min lurte på hva jeg skulle gjøre hvis sensor under oppkjøringa ville ha meg til å lukeparkere.

Min første tanke var "Er jeg forsikra?" Det sier vel litt.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg vanskelig tenke meg.

Venstre-høyreorientering foregår da i hjernen, ikke ved å se på hendene eller ved å velge farge eller noe sånt.

Er nok ikke så sikker på det, jeg tror faktisk at dette er noe mer jentefenom enn guttefenomen. Det er jo bevist at jenter har dårligere retningssans enn gutter. Det med romfølelse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn innrømmer vel kanskje ikke sånt? Hva vet vel jeg :)

Du kan jo ha et poeng der, men som jeg nå har sagt i flere av mine innlegg, så er det bevist at jenter har dårligere retningssans og romfølelelse enn gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bevist at flere jenter en gutter har problemer med dette, men så er det mye annet jenter er bedre en gutter i også.

Du har rett i det, det er bevist. Slike evner vil jo selvsagt alltid gå begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..kjørelæreren min lurte på hva jeg skulle gjøre hvis sensor under oppkjøringa ville ha meg til å lukeparkere.

Min første tanke var "Er jeg forsikra?" Det sier vel litt.. :-)

Hehe, ja det sier litt. Men det er veldig enkelt å lukeparkere da, men visse knep må man ha lært for at det glir rett på plass:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja det sier litt. Men det er veldig enkelt å lukeparkere da, men visse knep må man ha lært for at det glir rett på plass:-)

...jeg klarer fortsatt ikke lukeparkering jeg :-(

...Og unga har endelig lært at de ikke må sette leker og sykler ute i oppkjørselen. Mor rygger over det som står i veien når hun skal ut..ja, det vil si..hvis hun ikke først sender en av de større unga til å krabbe under bilen for å se hvorfor bilen ikke vil rygge..(har skjønt det går bedre uten håndbrekket på nå da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så sikker på det, jeg tror faktisk at dette er noe mer jentefenom enn guttefenomen. Det er jo bevist at jenter har dårligere retningssans enn gutter. Det med romfølelse også.

Hva er du ikke sikker på? At romorienteringen høyre-venstre foregår i hjernen? Selvsagt gjør det det. Det må jo være ekstreme tilfeller som ikke kan det der.

Med hånden på hjertet: Jeg trenger ikke sjekke hvor armbåndsur og ringer er, for å vite forskjellen på høyre og venstre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eksemplene du bruker for allmennkunnskap er veldig enkle da. Har truffet på mange som mener ditt og datt er allmennkunnskap, men som andre ikke har hørt om. Det jeg mener er at man skal ikke skimse altfor mye med andre kunnskap, fordi noen ikke vet noe du tilfeldigvis vet selv.

Jeg skjønner poenget ditt. Men allmennkunnskap er dog det som alle får inn gjennom skole og som angår alle på et vis.

At noen briefer med mer spesialisert kunnskap og kaller det allment, er nå så.

Selv vakler jeg mellom å forsvare 'folk flest' som ikke-dumminger, og å konstatere at 'folk flest' er ganske korka. Veldig lite pk, skyt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Da jeg bodde i USA og canada måtte jeg faktisk lete lenge etter juice uten tilsatt sukker... og det finnes da et par juicemerker med tilsatt sukker her hjemme også :)

Ja, men da jukser de når de kaller det for juice.

De som er tilsatt sukker skal hete nektar.

Det er sukker i eplenektar men ikke i eplejuice.

Jeg leser automatisk innholdsfortegnelsen når jeg kjøper noe jeg ikke har kjøpt før, men de fleste jeg kjenner gjør det ikke.

Det er altså jeg som er unormal på det området, men likevel er jeg overrasket over at ikke flere andre gjør det sånn at de vet hva de spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg klarer fortsatt ikke lukeparkering jeg :-(

...Og unga har endelig lært at de ikke må sette leker og sykler ute i oppkjørselen. Mor rygger over det som står i veien når hun skal ut..ja, det vil si..hvis hun ikke først sender en av de større unga til å krabbe under bilen for å se hvorfor bilen ikke vil rygge..(har skjønt det går bedre uten håndbrekket på nå da).

Herre-min-jesus, jeg tror at du har meget godt av å kjøre på ei flystripe en stund til før du beveger deg ut i trafikken. Du er en av de som er livsfarlige, i tillegg vet du ikke selv hvor mange nesten ulykker du utsetter deg for i løpet av en ukes tid.

Du bør rett og slett trene mye mer.

Du har ikke sett i speilet noen gang? Kanskje ligger det fullt av bilvrak etter deg når du kjører, fra alle de som har unngått å kjøre inn i deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du ikke sikker på? At romorienteringen høyre-venstre foregår i hjernen? Selvsagt gjør det det. Det må jo være ekstreme tilfeller som ikke kan det der.

Med hånden på hjertet: Jeg trenger ikke sjekke hvor armbåndsur og ringer er, for å vite forskjellen på høyre og venstre :-)

At du vet forskjell på høyre og venstre og har retningssans og romfølelse, betyr ikke at alle andre kvinner er flinke på det. Dette betyr igjen det vi diskuterer, at det jeg kan, må jo alle andre kunne også, i alle fall kan man jo hovere med det og gjøre narr av de som ikke kan det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner poenget ditt. Men allmennkunnskap er dog det som alle får inn gjennom skole og som angår alle på et vis.

At noen briefer med mer spesialisert kunnskap og kaller det allment, er nå så.

Selv vakler jeg mellom å forsvare 'folk flest' som ikke-dumminger, og å konstatere at 'folk flest' er ganske korka. Veldig lite pk, skyt meg.

Ja du burde skytes fordi du tror du er så mye bedre enn andre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...