Gå til innhold

hva er du mest overrasket/sjokkert over at folk flest ikke vet?


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

"at vi har fått to hjernehalvdeler er mer enn alminnelig allmennkunnskap. "

At man har to hjerneHALVdeler er ikke bare almennkunnskap - det er ren logikk! :-) Trenger ikke å ha lært NOE om hjernen for å kunne svare på det spørsmålet der! *he he*

Minner meg om hun som hardnakket påsto at det var 110% vann i en agurk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    33

  • morsan

    25

  • favn

    12

  • noami

    11

Mest aktive i denne tråden

Er dette et typisk jentefenomen? Har aldri hørt at menn har problemer med dette.

Menn innrømmer vel kanskje ikke sånt? Hva vet vel jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

Er dette et typisk jentefenomen? Har aldri hørt at menn har problemer med dette.

Ja, det er bevist at flere jenter en gutter har problemer med dette, men så er det mye annet jenter er bedre en gutter i også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om hun som hardnakket påsto at det var 110% vann i en agurk ;-)

Herlig! Det må ha vært en _spesielt_ saftig en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om hun som hardnakket påsto at det var 110% vann i en agurk ;-)

*ha ha*

Jeg hørte en VITS om prosentregning en gang, men at noen vitterlig _mener_ dette, nei det....

Vitsen var forøvrig slik:

Læreren: "Jeg har aldri hatt en klasse som har vært SÅ dårlig i matte før! 60% av dere mangler jo de mest grunnleggende ferdigheter!"

Klassens glupeste: "der tar du feil, lærer, for så mange er vi ikke i klassen!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angela1365380318

At folk kan gå lite om prevansjon og gravididet. Kjenner en gutt som trodde jentene kun kunne bli gravid når de har mensen. Kjærestem min trodde det var trygt uten beskyttelse så lenge han tok den ut når han kom. (heldigvis vet jeg bedre) Har også veninner som har glemt pillen leeenge også tar alle sammen på en gang 7-8 stykk og tror de er ok!!

Ble veldig sjokkert når en veninne av meg som var sært sentral i unge høyre (dere har nok hørt om henne ja) i en diskusjon med meg blandet asylsøkere og innvandrere!!

Blir også forskrekke rover at folk flest tor vi kan få i bådre pose, sekk og lastebil. Man kan ikke ha lave skatte og avgifter OG ha mye politi, forsvar, god oppfølging på skolene, bra helse vesen og tilfredstillendes psykiatri. For at disse instutisjonene skal fungere så må jo pengene komme fra et sted.

Jeg er også sjokket over hvor lite folk vet om barneværnet, mange tror man bare ringer også kommer de og tra barna!! Å ta barna bort fra foreldrene er alltid siste løsning og alt skal være prøvd før det.

Og ikke minst er jeg sjokkert over hvor lite folk flest vet om forskning og forskningsmetoder og korrelasjoner. Avisne er fulle av tull fordi de tar to ting som korrelerer men utelater tredjevariable problemet feks. slik at man får artikler som sier silikonpupper føer til selvmord osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timari

Mannen min visste ingen ting om månen. Altså at det (stort sett) er 12 ganger fullmåne i året, og at en månedsyklus er på 28 dager. Hvordan kan man være 35 år og oppgående og ikke få det med seg, man SER den jo? (for ikke å snakke om dette med påske osv.)

shit!!. Det med månedsykluser har gått meg hus forbi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

At folk tror at tvillinger av ulikt kjønn kan være enegget.

ja det synes jeg er sjokkerende uvitent!!. har også møtt noen som ikke visste hva trillinger var for noe, de visste bare hva tvillinger var for noe. og dette var godt voksne mennesker. Noen tror også at trillinger ikke kan oppstå naturlig men at det MÅ være noe prøverør inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt oppgitt over folk som spør hva jeg "egentlig " jobber med. Når jeg sier at jeg er kulturskolelærer, musiker og dirigent skjønner de ingenting...

-og de som tror korps bare eksisterer i mai. Spilling 17. mai er faktiskt bare en brøkdel av det vi driver med, og det er ikke særlig spennende heller...

-men dette er ting som er helt selvsagte i "min" verden. -i "min" verden er det ikke mange som kan forskjell på døvespråk, tegnspråk eller vet hva stomi er. Men det er kanskje ikke så mange i "din" verden som vet hva som er forskjellen på treblås og messing, ser forskjell på en trompet og en kornett etc.???

Selvom mye er allmennkunnskaper, husker man jo lettere det man interesserer seg for.

Tenk at noen som jobber med korps kan si at 17. mai ikke er særlig spennende!!!

17. mai er jo korpsenes store dag hvor de pynter seg og viser seg - og den dagen de aller fleste ville synes det var trist uten musikkorps!

Jeg har spilt i korps i 15 år og synes fremdeles at 17. mai er den største dagen i året!

Jeg er sjokkert!

*rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt oppgitt over folk som spør hva jeg "egentlig " jobber med. Når jeg sier at jeg er kulturskolelærer, musiker og dirigent skjønner de ingenting...

-og de som tror korps bare eksisterer i mai. Spilling 17. mai er faktiskt bare en brøkdel av det vi driver med, og det er ikke særlig spennende heller...

-men dette er ting som er helt selvsagte i "min" verden. -i "min" verden er det ikke mange som kan forskjell på døvespråk, tegnspråk eller vet hva stomi er. Men det er kanskje ikke så mange i "din" verden som vet hva som er forskjellen på treblås og messing, ser forskjell på en trompet og en kornett etc.???

Selvom mye er allmennkunnskaper, husker man jo lettere det man interesserer seg for.

Tenk at noen som jobber med korps kan si at 17. mai ikke er særlig spennende!!!

17. mai er jo korpsenes store dag hvor de pynter seg og viser seg - og den dagen de aller fleste ville synes det var trist uten musikkorps!

Jeg har spilt i korps i 15 år og synes fremdeles at 17. mai er den største dagen i året!

Jeg er sjokkert!

*rister på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er selvfølgelig mye vanskeligere hvis en ikke ser sola og ikke vet hvor sola pleier å stå opp eller gå ned.

Men jeg mener hvis en SER sola og vet sånn ca hvor mye klokka er, DA synes jeg det er rart når folk ikke har peiling på om vi går sørover eller nordover... You see?

Okei, det burde nok jeg klare også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

At folk tror de som sitter i kassa på dagligvarehandelen er orakler!

Da jeg jobba der fikk jeg spørsmål om alt fra hvilken sylte som var best å bruke i "en-eller-annen-kake"? .... til ..... om _dette_ kattematmerke snart sluttes å produseres? =)

Eller sånne "enkle" spørsmål som; "Du, hva er 267.50,- delt på 3?"

Man opplever masse rart som kassadame =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk tror de som sitter i kassa på dagligvarehandelen er orakler!

Da jeg jobba der fikk jeg spørsmål om alt fra hvilken sylte som var best å bruke i "en-eller-annen-kake"? .... til ..... om _dette_ kattematmerke snart sluttes å produseres? =)

Eller sånne "enkle" spørsmål som; "Du, hva er 267.50,- delt på 3?"

Man opplever masse rart som kassadame =)

For kassadamer/menn trenger bare å kunne sende varene gjennom strekkodemaskina, ikke sant?

Forekommer meg som en like kjedelig jobb som det å skjære ut hakk på paracetene;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At folk tror de som sitter i kassa på dagligvarehandelen er orakler!

Da jeg jobba der fikk jeg spørsmål om alt fra hvilken sylte som var best å bruke i "en-eller-annen-kake"? .... til ..... om _dette_ kattematmerke snart sluttes å produseres? =)

Eller sånne "enkle" spørsmål som; "Du, hva er 267.50,- delt på 3?"

Man opplever masse rart som kassadame =)

*he he*

men som kunde opplever man jo mye rart fra dem som sitter i kassa også! Som for eksempel en gang jeg skulle kjøpe kålrabi, og ungdommen i kassa spurte hva denne grønnsaken het for noe! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

*he he*

men som kunde opplever man jo mye rart fra dem som sitter i kassa også! Som for eksempel en gang jeg skulle kjøpe kålrabi, og ungdommen i kassa spurte hva denne grønnsaken het for noe! ;-)

Hehe..

Kålerabi faktisk.. =)

Jeg syntes det var verre å huske forskjellen på alle melonene og sånne rare frukt og grønnsaker jeg ikke spiser selv.

Men det gikk seg fort til. Tror faktisk jeg husker en del PLU enda..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

For kassadamer/menn trenger bare å kunne sende varene gjennom strekkodemaskina, ikke sant?

Forekommer meg som en like kjedelig jobb som det å skjære ut hakk på paracetene;o)

Frekk eller? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokkedårisei

*he he*

men som kunde opplever man jo mye rart fra dem som sitter i kassa også! Som for eksempel en gang jeg skulle kjøpe kålrabi, og ungdommen i kassa spurte hva denne grønnsaken het for noe! ;-)

Jeg er veldig fornøyd når jeg får kiwi for potetpris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du se på sola!

Hvis du tenker deg en klokke med lilleviser og langeviser (heter det det...?). Snu klokka slik at lilleviseren peker mot sola. Sør finner du da MIDT MELLOM lilleviseren og klokka 12. Dette gjelder vintertid. Om sommeren er det midt mellom lilleviser og kl 13.

Eksempel 1: Klokka er 16. Du lar lilleviseren peke mot sola. Sør er da der hvor 2 tallet er på klokka.

Eksempel 2: Klokka er 8 om morgenen. Du lar lilleviseren peke mot sola. Sør er da der hvor tallet 10 er på klokka.

Genialt, ikke sant?!

og jeg som trodde du lurte på hvor Sør her på dol var blitt av ;)

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg er veldig fornøyd når jeg får kiwi for potetpris:)

Hehe.. :D

Det er da du har gjort en gjort en god handel.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokkedårisei

At folk tror de som sitter i kassa på dagligvarehandelen er orakler!

Da jeg jobba der fikk jeg spørsmål om alt fra hvilken sylte som var best å bruke i "en-eller-annen-kake"? .... til ..... om _dette_ kattematmerke snart sluttes å produseres? =)

Eller sånne "enkle" spørsmål som; "Du, hva er 267.50,- delt på 3?"

Man opplever masse rart som kassadame =)

En gang jeg jobbet i en lekebutikk fikk jeg spørsmål om vi solgte svettelapper! Det er visstnok en slags pute som man legger under armen og svetter på, slik at du Skåner genseren/ jakka. Jeg trodde jeg skulle falle av stolen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...