Gå til innhold

hva er du mest overrasket/sjokkert over at folk flest ikke vet?


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica

En gang jeg jobbet i en lekebutikk fikk jeg spørsmål om vi solgte svettelapper! Det er visstnok en slags pute som man legger under armen og svetter på, slik at du Skåner genseren/ jakka. Jeg trodde jeg skulle falle av stolen:)

Hehe.. på en lekebutikk av alle ting!

Skulle h*n kjøpe det til et barn da eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    33

  • morsan

    25

  • favn

    12

  • noami

    11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Sjokkedårisei

Hehe.. :D

Det er da du har gjort en gjort en god handel.. =)

Ja. Men en annen gang jeg hadde dårlig tid og skulle kjøpe en diger vannmelon, dro jeg kortet og løp hjem. Da jeg kom hjem så kjæresten min på handlelappen at det var slått inn 10kg kålrot! Det ble 70kr, dyr melon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Ja. Men en annen gang jeg hadde dårlig tid og skulle kjøpe en diger vannmelon, dro jeg kortet og løp hjem. Da jeg kom hjem så kjæresten min på handlelappen at det var slått inn 10kg kålrot! Det ble 70kr, dyr melon

Den felle går jeg ofte i å. Drar bare korte uten å høre på verken beløp eller ta med kvittering. Det er noe jeg virkelig bør skjerpe meg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timari

Jeg er veldig fornøyd når jeg får kiwi for potetpris:)

jeg kjøper en del papaya og ofte ser jeg at de slår det inn som mango som da er mye billigere. Sparer en del penger på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokkedårisei

Den felle går jeg ofte i å. Drar bare korte uten å høre på verken beløp eller ta med kvittering. Det er noe jeg virkelig bør skjerpe meg på!

Ja det er faktisk ganske viktig. Har vært borti noen kunder som har tatt ut penger i butikken og kommer tilbake med kontoutskrift som viser at de har handlet for fem hundre mer enn de påstår at de hadde handlet for. Da har de glemt at de tok ut penger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekk eller? =)

Må sikkert bite ordene i meg en gang, da jeg holder på å søke jobb i butikk.

Er ikke akkurat en jobb som kassadame jeg vil ha, men det er stort sett ikke annet ledig her jeg bor.

Har bestandig sagt at å sitte å flytte varer på et bånd er det siste jeg vil, det virker for kjedelig.

Men jeg har slutta å være så kravstor, da det er nok bedre å kjede seg sammen med andre enn å sitte hjemme å kjede seg alene;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe..

Kålerabi faktisk.. =)

Jeg syntes det var verre å huske forskjellen på alle melonene og sånne rare frukt og grønnsaker jeg ikke spiser selv.

Men det gikk seg fort til. Tror faktisk jeg husker en del PLU enda..hehe

"Tror faktisk jeg husker en del PLU enda..hehe "

hehe det gjør jeg også. Bananer sitter som spikret, det er alltid det første en lærer.

Tror jeg husker tomater og blomkål også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Kålerabi faktisk.. =)

Jeg syntes det var verre å huske forskjellen på alle melonene og sånne rare frukt og grønnsaker jeg ikke spiser selv.

Men det gikk seg fort til. Tror faktisk jeg husker en del PLU enda..hehe

"Tror faktisk jeg husker en del PLU enda..hehe "

hehe det gjør jeg også. Bananer sitter som spikret, det er alltid det første en lærer.

Tror jeg husker blomkål også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sikkert bite ordene i meg en gang, da jeg holder på å søke jobb i butikk.

Er ikke akkurat en jobb som kassadame jeg vil ha, men det er stort sett ikke annet ledig her jeg bor.

Har bestandig sagt at å sitte å flytte varer på et bånd er det siste jeg vil, det virker for kjedelig.

Men jeg har slutta å være så kravstor, da det er nok bedre å kjede seg sammen med andre enn å sitte hjemme å kjede seg alene;o)

Det er ikke så kjedelig som mange tror.

Syns det var kjempegøy, jeg, ikke minst fordi det var så mange å prate litt med. Kjente jo etterhvert igjen de som kom, og noen pratet jeg med noe om, andre noe annet.

Tror jeg kan telle på fingrene de dagene som var kjedelige i løpet av det halvannet året jeg jobbet i kassen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så kjedelig som mange tror.

Syns det var kjempegøy, jeg, ikke minst fordi det var så mange å prate litt med. Kjente jo etterhvert igjen de som kom, og noen pratet jeg med noe om, andre noe annet.

Tror jeg kan telle på fingrene de dagene som var kjedelige i løpet av det halvannet året jeg jobbet i kassen.

:)

Jeg har jobbet i butikk i 3 år og kan ikke si at jeg kjedet meg jeg heller, men det var i en husflidsbutikk og det blir noe annet enn å sitte å flytte på matvarer, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

"Tror faktisk jeg husker en del PLU enda..hehe "

hehe det gjør jeg også. Bananer sitter som spikret, det er alltid det første en lærer.

Tror jeg husker tomater og blomkål også. ;)

He he.. Og agurk husker jeg! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Jeg har jobbet i butikk i 3 år og kan ikke si at jeg kjedet meg jeg heller, men det var i en husflidsbutikk og det blir noe annet enn å sitte å flytte på matvarer, synes jeg.

Det er faktisk mye å sette seg inn i på matbutikk. Jeg ble nesten sjokka når jeg begynte å jobbe iallefall. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i butikk i 3 år og kan ikke si at jeg kjedet meg jeg heller, men det var i en husflidsbutikk og det blir noe annet enn å sitte å flytte på matvarer, synes jeg.

Hm, det må ha med interesser å gjøre.

Kunne faktisk ikke tenke meg å jobbe i husflidsbutikk, det kan jeg ærlig si. Men så har jeg aldri vært noe håndarbeidsmenneske heller ;)

Tror heller jeg flytter på matvarer, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjokkedårisei

Må sikkert bite ordene i meg en gang, da jeg holder på å søke jobb i butikk.

Er ikke akkurat en jobb som kassadame jeg vil ha, men det er stort sett ikke annet ledig her jeg bor.

Har bestandig sagt at å sitte å flytte varer på et bånd er det siste jeg vil, det virker for kjedelig.

Men jeg har slutta å være så kravstor, da det er nok bedre å kjede seg sammen med andre enn å sitte hjemme å kjede seg alene;o)

Kommer jo helt an på hvilke ambisjoner man har. Butikkansatte kan ha et avslappet forhold til jobben og bruke overskuddet på å hygge seg på fritiden. Jeg verdsetter folks arbeidsmoral, men ellers kan folk gjøre som de vil. Jeg er jobbsøker og kan tenke meg å jobbe i butikk. Men helst ikke i matbutikk, føler jeg er ferdig med butikk og kiosk etter at jeg avsluttet studietiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det må ha med interesser å gjøre.

Kunne faktisk ikke tenke meg å jobbe i husflidsbutikk, det kan jeg ærlig si. Men så har jeg aldri vært noe håndarbeidsmenneske heller ;)

Tror heller jeg flytter på matvarer, jeg :)

Det var ikke salg av håndarbeid, men keramikk, glass, pynteting, duker ol. i dyr kvalitet.

Og ja, det har med interesse å gjøre, da jeg er veldig interessert i det som har med interiør å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mye å sette seg inn i på matbutikk. Jeg ble nesten sjokka når jeg begynte å jobbe iallefall. =)

Det har med interessen å gjøre. Jeg er interessert i interiør og det er helst salg av ting og tang til huset jeg er interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg jobbet i en lekebutikk fikk jeg spørsmål om vi solgte svettelapper! Det er visstnok en slags pute som man legger under armen og svetter på, slik at du Skåner genseren/ jakka. Jeg trodde jeg skulle falle av stolen:)

Det var ikke skvettlapper til sykkelen h*n mente da?;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!! :-)

Den der var temmelig sjokkerende!

Men selv om jeg visste hva stomi var (ville nok ikke ha inkludert alt som Freya inkluderer), så ville jeg ikke blitt sjokkert om andre ikke visste det. Så når det gjelder for eksempel _det_, så er jeg enig med mrxx.

Før jeg lærte mer om emnet (utdanning), brukte jeg ordet stomi generelt bare om utlagt tarm. Har inntrykk av at det er det folk flest bruker ordet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at noen som jobber med korps kan si at 17. mai ikke er særlig spennende!!!

17. mai er jo korpsenes store dag hvor de pynter seg og viser seg - og den dagen de aller fleste ville synes det var trist uten musikkorps!

Jeg har spilt i korps i 15 år og synes fremdeles at 17. mai er den største dagen i året!

Jeg er sjokkert!

*rister på hodet*

Poenget var at jeg er overrasket over at folk ikke skjønner at vi driver med andre ting enn 17. mai-spilling!

Jeg liker jo 17. mai, bevares, men jeg synes det er mer spennende å sette opp større konserter og forestillinger ellers i året. Synes det er slitsomt å måtte forklare folk at vi faktisk eksisterer resten av året også, og at mai-sesongen ikke er det viktigste for oss. det viktigste er å gi ungene en hobby de kan drive med hele livet, å bli glad i musikk og skape et godt og trygt miljø for dem.

17. mai er jo likt hvert år, og noen av ungene synes det er en utrolig slitsom dag. -og mange synes det er en flott dag! Det er jo som du sier fint å vise seg fram, men jeg er ikke overbegeistret lenger, etter 25 år i korpsebevegelsen (10 av dem som dirigent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

*he he*

men som kunde opplever man jo mye rart fra dem som sitter i kassa også! Som for eksempel en gang jeg skulle kjøpe kålrabi, og ungdommen i kassa spurte hva denne grønnsaken het for noe! ;-)

Det fikk jeg spørsmål om på Ica i dag også.

Bare at det var kinakål isteden for kålrabi.

Det var en ung gutt under opplæring da stakkar, og det var vel ingen selvfølge at han visste det het kinakål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...