Gå til innhold

hva er du mest overrasket/sjokkert over at folk flest ikke vet?


Gjest Timari

Anbefalte innlegg

Jeg blir mest overrasket over folk som har fullstendig manglende retingssans, mangler elementære geografikunnskaper, mangler elementære kunnskaper i rettskriving og semantikk, og folk som sier Tjøøøøme istedenfor Tjømmme! ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 231
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    33

  • morsan

    25

  • favn

    12

  • Katt-ja

    11

Mest aktive i denne tråden

"Det skjeve tårn i Pizza" brukes som en vits av guttungen og kompisene hans. De ksjønner at det er feil, men synes det er veldig festlig å si det! :-)

God sans for humor da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"feks at folk sier døvespråk. Det heter tegnspråk."

Ærlig talt, det må da være bedre ting å henge seg opp i? Det er jo i utg.punktet et språk for døve, så det er ingenting misvisende med å kalle det det.

Skal man dra det enda lenger, så har det opp igjennom historien eksistert en haug av forskjellige tegnsråk, som ikke var for døve.

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gulp*

Himmelretninger er absolutt ikke min sterkeste side... Hvordan vet man himmelretningen hvis man ikke ser sola da?

Nei, det er selvfølgelig mye vanskeligere hvis en ikke ser sola og ikke vet hvor sola pleier å stå opp eller gå ned.

Men jeg mener hvis en SER sola og vet sånn ca hvor mye klokka er, DA synes jeg det er rart når folk ikke har peiling på om vi går sørover eller nordover... You see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he* Jeg blir sjokkert over at enkelte folk jeg kjenner kan sitte innendørs på jobben, studiested eller annet sted som de har vært på mange ganger, og så peke med hånden i den retningen de _tror_ et eller annet bygg i nabolaget ligger - og så tar de fullstendig feil!!

Kremt. Det er en helt annen sak :-)

Jeg har god stedssans ute, men i nye bygg hvor trappa svinger og jeg går til høyre og venstre og venstre igjen (osv...) kan jeg fort miste stedssansen - og peke i helt feil retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt. Det er en helt annen sak :-)

Jeg har god stedssans ute, men i nye bygg hvor trappa svinger og jeg går til høyre og venstre og venstre igjen (osv...) kan jeg fort miste stedssansen - og peke i helt feil retning!

Ja, jeg er enig i at det er forskjell på nye og "gamle" steder! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira12

Hver gang jeg er på kontroll på sykehuset, har vel vært der ca 10 ganger nå, så går jeg feil og må spørre om veien. og skal jeg ut derifra så er det alltid spennende hvor jeg ender hen. kjenner meg aldri igjen. Kanskje jeg skal si at jeg er blind/svaksynt neste gang eller leie ledsager? Det er jo et handikap å ikke ha retningssans.

He he, tror du vi får godkjent ledsager? ;-)

Du skulle sett meg første gangen jeg var på Riksen, virra rundt der lenge, tilslutt var det en student som forbarmet seg over meg og fulgte meg til der jeg skulle være.

Er studenten evig takknemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lære jeg noe nytt i kveld :-)

Har rett og slett ikke retningsans.

Samboeren min er helt oppgitt over meg når vi er på bilferie, for jeg har aldri snøring på hvor vi kom fra eller hvor vi skal *rødme*

Da må du se på sola!

Hvis du tenker deg en klokke med lilleviser og langeviser (heter det det...?). Snu klokka slik at lilleviseren peker mot sola. Sør finner du da MIDT MELLOM lilleviseren og klokka 12. Dette gjelder vintertid. Om sommeren er det midt mellom lilleviser og kl 13.

Eksempel 1: Klokka er 16. Du lar lilleviseren peke mot sola. Sør er da der hvor 2 tallet er på klokka.

Eksempel 2: Klokka er 8 om morgenen. Du lar lilleviseren peke mot sola. Sør er da der hvor tallet 10 er på klokka.

Genialt, ikke sant?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mest overrasket over folk som har fullstendig manglende retingssans, mangler elementære geografikunnskaper, mangler elementære kunnskaper i rettskriving og semantikk, og folk som sier Tjøøøøme istedenfor Tjømmme! ;-))

Har alltid trodd det het Tjøøøøøøme! så lærte jeg noe i dag og :-)

Ellers henger jeg meg på det med rettskriving, i tillegg til det jeg skrev nedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du se på sola!

Hvis du tenker deg en klokke med lilleviser og langeviser (heter det det...?). Snu klokka slik at lilleviseren peker mot sola. Sør finner du da MIDT MELLOM lilleviseren og klokka 12. Dette gjelder vintertid. Om sommeren er det midt mellom lilleviser og kl 13.

Eksempel 1: Klokka er 16. Du lar lilleviseren peke mot sola. Sør er da der hvor 2 tallet er på klokka.

Eksempel 2: Klokka er 8 om morgenen. Du lar lilleviseren peke mot sola. Sør er da der hvor tallet 10 er på klokka.

Genialt, ikke sant?!

Fra "100 myeste" trodde jeg at dette var et innlegg om hvordan mna ksulle få tak i sør, men så feil kan man ta! :-)

ellers: takk for tipset! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra "100 myeste" trodde jeg at dette var et innlegg om hvordan mna ksulle få tak i sør, men så feil kan man ta! :-)

ellers: takk for tipset! *S*

Tenkte på det jeg og da jeg så det på 100 nyeste.

NÅ må jeg legge meg. Utrolig hvor hekta en blir her. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid trodd det het Tjøøøøøøme! så lærte jeg noe i dag og :-)

Ellers henger jeg meg på det med rettskriving, i tillegg til det jeg skrev nedenfor.

*he he* det er jo selvsagt ingen stor sak det der med Tjøme, men tok det med fordi jeg hørte en som senest i går sa det med lang ø! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det jeg og da jeg så det på 100 nyeste.

NÅ må jeg legge meg. Utrolig hvor hekta en blir her. God natt!

God natt! Legger meg snart jeg også! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, tror du vi får godkjent ledsager? ;-)

Du skulle sett meg første gangen jeg var på Riksen, virra rundt der lenge, tilslutt var det en student som forbarmet seg over meg og fulgte meg til der jeg skulle være.

Er studenten evig takknemlig!

Der finner ikke jeg fram i hvert fall. alt er likt jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Der finner ikke jeg fram i hvert fall. alt er likt jo

Nå har jeg skjønt litt mer av disse bokstavene og tallene som står i glassgaten, A1, D1 osv.

Har lært meg strake veien til kirugisk poliklinikk, og hvor jeg skal ta heisen for og komme opp på avdelingen urologi, men ellers er jeg helt blåst inni det bygget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg skjønt litt mer av disse bokstavene og tallene som står i glassgaten, A1, D1 osv.

Har lært meg strake veien til kirugisk poliklinikk, og hvor jeg skal ta heisen for og komme opp på avdelingen urologi, men ellers er jeg helt blåst inni det bygget!

Jeg har bare vært på D3 jeg hvor forsøket foregår. Finner nesten ikke dit engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira12

Jeg har bare vært på D3 jeg hvor forsøket foregår. Finner nesten ikke dit engang

Nei det er ikke enkelt og finne frem.

Heldigvis jobber dattera til naboen på Riksen, så hun møtte meg første gangen jeg var der, men måtte flire litt, hun gikk også feil da hun skulle vise meg veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke enkelt og finne frem.

Heldigvis jobber dattera til naboen på Riksen, så hun møtte meg første gangen jeg var der, men måtte flire litt, hun gikk også feil da hun skulle vise meg veien.

Jeg spurte i resepsjonen jeg og hun ante ikke hvor jeg skulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner er helt håpløs i Norgesgeografi. Han skulle fra Oslo til Askim (tror det var det), og lurte på om han da kom til å kjøre forbi oss i Kristiansand!!!!

Og ei jeg jobbet sammen med hadde ikke peiling på hvilke fylker som befinner seg hvor (hun hadde et kart med fylkesgrensene og skulle skrive inn navnene på fylkene).

...eller hun som skulle ta bilen og stikke på helgetur fra Oslo til Tromsø, og tilbake før jobb mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en god latter forlenger livet

At folk tror systemet fungerer.

At folk tror at det bare er narkomane etc som har behov for sosialhjelp fordi de tror "alle" har rett på arbeidsledighetstrygd og de eneste som trenger sosialhjelp er de som drikker/doper etc bort trygda.

At folk tror at det er kullsyren i brusen som gir tannskadene - for det heter jo kull - "syre". Og dermed er juice og saft trygt.

Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...