Gå til innhold

Er gresset grønnere på den andre siden?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten min i tre år, derav to som samboere. Vi har alltid hatt det helt topp og har pratet om å forlove oss og stifte familie i nærmeste framtid. Problemet startet imidlertid for et halvt år siden. Først ble sexlysten min helt borte, og jeg hadde store problemer med å føle fysisk tiltrekning til kjæresten min. dette kom bare helt plutselig, og var selvfølgelig veldig frustrerende for oss begge. Vi pratet mye om det, og ble enige om å gi det litt tid. For et par mnd siden begynte ting å ta seg litt opp igjen, men selvfølgelig treffer jeg like etter en mann mens jeg er ute å reiser. Ingenting fysisk skjer mellom oss, men jeg merker at en del følelser våkner til liv igjen og jeg klarer ikke å la vær å tenke på denne mannen. Vi har fortsatt kontakt, og jeg vet at han ønsker et nærmere forhold til meg, men jeg er så redd for å gjøre en stor feil ved å gå fra kjæresten min. Både han og begge våre familier er innstilt på at det blir oss to, og det samme var jeg også inntil for noen mnd siden.. Selv om jeg kanskje klarer å glemme "han andre", så er jeg redd for at liknende følelser vil oppstå til andre menn jeg møter ved en senere anledning. Jeg vil jo ikke gifte meg og få barn med samboeren min bare for at det er trygt. Jeg er i midten av tjue-årene og trenger råd fra andre som har lidd valgets kval..

Fortsetter under...

Gjest lowinda

Du kan ikke gå rundt å være misfornøyd med ditt forhold, og føle at du blir tiltrukket av andre menn, uten å gjøre noe med det.

Jeg "ser" at forholdet deres er over.

Man må prøve ut ting, ellers blir man bare gående å gruble.

Gjest Elextra

Synes du må prøve å skille de to tingene, forholdet til din mann/samboer og det eventuelle forholdet til den nye. Det høres ut som du har bestemt deg for å gå, først etter at du har tatt den beslutningen, og satt den ut i livet, kan du vurdere om du ønsker å få kontakt med denne andre.

Gjest Samanthaxxx

Hvis følelser oppstod med denne nye tyder det på at sex-lysten er intakt- på annet hold.

Du kan jo ikke leve i et forhold hvor du tvinger deg selv til å ha sex når du ikke har lyst....

Det vil ikke være rettferdig overfor han heller. Han fortjener noen som vil HA han.

Hilsen en som har lidd valgetskval og ble veldig glad for å hoppe over gjerdet til den andre siden...

At sexlysten forsvinner, kan være begynnelsen til slutten. Siden dere kun har vært sammen i tre år, og du/dere allerede har mistet gnisten, tror jeg ikke dette vil vare.

Hvis du velger å bli, tror jeg du vil oppleve å bli interessert og tent på andre menn med jevne mellomrom.

Når alt klaffer, er man fortsatt glødende forelsket etter tre år.

Annonse

Jeg synes det er rart at sexlysten din bare forsvinner "ut av det blå". Dette er noe du burde undersøke nærmere, gjerne ved å begynne hos fastlegen din. Om alt står bra til fysisk, så er neste steg samtaleterapi (gjerne som par) ved et familiekontor, for eksempel.

Jeg synes ikke denne tiltrekningen du følte til en annen forteller deg noe som helst. Det er ganske naturlig at vi opp igjennom livet vil møte mange mennesker som vi blir tiltrukket av, noen spesielt på det fysiske plan. I slike tilfeller er det viktig å huske på hvordan samboeren din fikk deg til å føle deg i begynnelsen, det var nok ganske likt, var det ikke? Utenforstående (andre enn dere to) vil alltid ha fordelen av at de er nye og spennende. Ikke la det utdanke kjæresten din som gir deg så mye mer.

Om du rett og slett ikke vil fortsette forholdet med kjæresten din, så vil du finne dette ut etterhvert. Men begynn med tanken og håpet om at ting kan bli som før igjen, da har dere det aller beste utgangspunktet.

mil1365380270

Usikker på om du vil være med han du er sammen med nå resten av livet, også flykter du i tankene?

Du må finne ut av hva du egentlig vil. Samlivsterapi er effektivt i så måte, og dumt å ikke prøve i en sånn situasjon, etter min mening :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...