Gjest Flystripa Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Hva i f... skal skatteetaten med den opplysningen? Jeg finner ikke engang biltypen i lista til skattejævlene *hrmf* Det står i rettledningen at det beregnes automatisk. Skatter vi av dette også? 0 Siter
Gjest Burleføtter Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Formue. Formueskatt. Skatt på skatter og bilavavgifter som du har betalt med penger som du har betalt skatt på før. I tillegg har du betalt moms på bilavgiften. 0 Siter
Reg@l Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Den brukes for å regne ut evt formueskatt. Godt de ikke tar hensyn til ekstrautstyr i beregningene sier bare jeg 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Den brukes for å regne ut evt formueskatt. Godt de ikke tar hensyn til ekstrautstyr i beregningene sier bare jeg Men det er ikke mitt problem å finne listeprisen, vel? 0 Siter
Gjest hhhhh Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Men det er ikke mitt problem å finne listeprisen, vel? Du slipper jo å føre opp den reelle verdien av bilen din, skattemessig verdi er mye mindre enn det den egentlig er verd. Du kan også trøste deg med at din nettoformue må opp i flere hundre tusen før det blir å skatte noen få prosent, så detta går bra med mindre du har kontoen stappfull og ingen gjeld. Men da er det jo bra uansett, så. 0 Siter
kyrillo Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Jepp, det er ditt ansvar å føre opp dette. Noen ganger kommer opplysningene inn på datafiler fra biltilsynet, slik at de forhåndsutfylles, men ikke i ditt tilfelle. Kan du ikke regne deg frem til en ca-pris ut fra de modellene som finnes i lista på skatteetaten da? Er bilen eldre enn 1994, så kan du sikkert gjette litt. Hilsen en sånn skattejævel :-) 0 Siter
tigertrollet Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Om du ikke finner biltypen i listene til skatteetaten kan du sikkert ta kontakt med forhandleren. De har en tjukk blekke av en bok med listepriser på bruktbiler. Prosentsatsen bruker du etter det som står i veiledningen, alt etter årsmodell. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.