Gå til innhold

Er du komfortabel med at man kan spasere rett inn på et sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg er ikke komfortabel med det. Som pårørende må man jo ofte spasere rett inn fordi det er vanskelig å finne noen å spørre, og man blir ikke ivaretatt som pårørende. Ingen som aner hvem som er på besøk hos pasienten, eller hvilke hensikter gjesten har.

Nettopp - jeg syns det er fælt, og særlig på store sykehus som i Oslo etc. hvor "gærninger" bare kan valse inn.

Skrevet

"ressurser på driften av et slikt system.

"

batteriskifte hvert 2-3 år - - -og en pc :)

Der tar du feil tror jeg; det er så mange personer involvert i driften av en sykehusavdeling slik at relativt mange ville måtte læres opp til å betjene systemet- men umulig er det selvfølgelig ikke. I tillegg kommer det alltid en god del feilretting på alle slike systemer som jeg har vært borte i. Og så ville man vel måtte ha en pc pr avdeling/post osv. osv.

Skrevet

Der tar du feil tror jeg; det er så mange personer involvert i driften av en sykehusavdeling slik at relativt mange ville måtte læres opp til å betjene systemet- men umulig er det selvfølgelig ikke. I tillegg kommer det alltid en god del feilretting på alle slike systemer som jeg har vært borte i. Og så ville man vel måtte ha en pc pr avdeling/post osv. osv.

det er så enkelt at :)

Skrevet

Nei, overhodet ikke komfortabel. Jeg har aldri vært innlagt på sykehus, men den totale mangelen på privatliv jeg opplever når jeg er på besøk skremmer meg. Leger og pleiere undersøker pasienter i nabosenger mens vi er der, snakker om avføring og gjør ingenting ut av at folk ikke er kledd. Jeg syns de behandler folk ekstremt respektløst, særlig de eldre. Sikkerheten har jeg ikke tenkt på, men som sagt er jeg bare besøkende, så det blir litt annerledes.

For ikke å snakke om korridorpasienter!! hadde jeg blitt lagt på en gang hadde jeg blitt deperimert og syk da.

Gjest skrivekvote
Skrevet

Det er like normalt å spasere inn på et sykehus som å spasere inn på Mongstad eller i en militærleir og forsyne seg med våpen fra øverste hylle.

Sikkerhetsrutiner og vanlig hensynstagende er fraværende i dette landet.

Hvordan trur`ere Krekar har greid å komme seg inn i Norge?

Skrevet

Med den erfaringen jeg selv har hatt som pasient på et stort sykehus så ville jeg heller foretrekke å bli beskyttet mot enkelte leger. De har vært adskillig farligere å ha med å gjøre enn besøkende og medpasienter...

Men ellers er jeg enig med deg, dørene inn til pasientrom er altfor åpne.

Skrevet

Nei, overhodet ikke komfortabel. Jeg har aldri vært innlagt på sykehus, men den totale mangelen på privatliv jeg opplever når jeg er på besøk skremmer meg. Leger og pleiere undersøker pasienter i nabosenger mens vi er der, snakker om avføring og gjør ingenting ut av at folk ikke er kledd. Jeg syns de behandler folk ekstremt respektløst, særlig de eldre. Sikkerheten har jeg ikke tenkt på, men som sagt er jeg bare besøkende, så det blir litt annerledes.

For ikke å snakke om korridorpasienter!! hadde jeg blitt lagt på en gang hadde jeg blitt deperimert og syk da.

Dette er dårlig pleie av helsepersonell som kanskje har blitt litt for "blaserte" med tanke på nakne kropper etc. For dem er det jo helt normalt å se noen nakne, men det må gå an å tenke seg litt inn i pasientens og medpasientenes situasjon og tenke på bluferdigheten. Hadde kanskje de likt å ligge der til allmenn skue for gud og hvermann, naken og utildekket? Ikke jeg, iallefall. Empati er viktig i en sånn situasjon.

Skrevet

Jeg har faktisk aldri tenkt over det, men i grunn burde det vært en skranke man måtte henvende seg i først.

Jeg har selv jobbet ved en helseinstitusjon, og opplevd at folk som har vært på besøk på en annen avdeling har kommet spaserende inn på vår avdeling, og okkupert tv-stua i mange timer i strekk som den største selvfølge.

Vanvittig irriterende, men hva sier man, da?! Jeg sa fra en gang, og da spilte de bare dumme.

Verre om det kommer inn folk som aldeles ikke har noe der å gjøre, og snoker rundt etter medisiner...

Skrevet

Jeg har faktisk aldri tenkt over det, men i grunn burde det vært en skranke man måtte henvende seg i først.

Jeg har selv jobbet ved en helseinstitusjon, og opplevd at folk som har vært på besøk på en annen avdeling har kommet spaserende inn på vår avdeling, og okkupert tv-stua i mange timer i strekk som den største selvfølge.

Vanvittig irriterende, men hva sier man, da?! Jeg sa fra en gang, og da spilte de bare dumme.

Verre om det kommer inn folk som aldeles ikke har noe der å gjøre, og snoker rundt etter medisiner...

Ja, man kunne faktisk bare lagt seg ned på en sofa og sovet natten igjennom - spist av maten etc. - om man var desperat engang :)

Skrevet

Ja, man kunne faktisk bare lagt seg ned på en sofa og sovet natten igjennom - spist av maten etc. - om man var desperat engang :)

Vel, jeg tror nok personalet etterhvert hadde funnet ut at du ikke "bodde" der, for å si det sånn. Håper iallfall de har såpass kontroll over pasientene! *fnis*

Skrevet

Vel, jeg tror nok personalet etterhvert hadde funnet ut at du ikke "bodde" der, for å si det sånn. Håper iallfall de har såpass kontroll over pasientene! *fnis*

....men sånn for en natt.....når man ikke ville bruke penger på hotell....:-)

Skrevet

....men sånn for en natt.....når man ikke ville bruke penger på hotell....:-)

Det er vel mer gjennomsiktig på et sykehus om natten, kan jeg tenke meg.

Skrevet

det er så enkelt at :)

Når man kan noe så er jo alt enkelt:-) Men det er ganske mange mennesker som vandrer inn og ut av de store sykehusene daglig...

Skrevet

Nei, det er ikke riktig. Stjeler pillene dine og tven din og rapper røyken din hvis du ikke har låst den inne.

Ikke er det lås på do heller og jeg har opplevd at vaskehjelpen kom inn mens jeg satt der.

Gjest engel 49+
Skrevet

De kan rett og slett velge seg en fin baby også! ...(har ikke lest tråden..) Men det ville vel være fullt mulig. *grøss*

Skrevet

Jeg tenkte ikke på sikkerheten da jeg satt i gangen på barsel i bare nettingtrusa og med blå sykehusskjorte nepå låra, men jeg følte meg veldig ukomfertabel med at mannfolk tråkket og gikk overalt til alle tider på døgnet.

Ikke sykehusansatte, men pappaer og annen familie til barselkvinnene. Det vakke sånn da jeg fødte forrige gang på 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. Da var det besøkstider og ellers hadde vi "føden" for oss selv.

Skrevet

Jeg tenkte ikke på sikkerheten da jeg satt i gangen på barsel i bare nettingtrusa og med blå sykehusskjorte nepå låra, men jeg følte meg veldig ukomfertabel med at mannfolk tråkket og gikk overalt til alle tider på døgnet.

Ikke sykehusansatte, men pappaer og annen familie til barselkvinnene. Det vakke sånn da jeg fødte forrige gang på 80-tallet og begynnelsen av 90-tallet. Da var det besøkstider og ellers hadde vi "føden" for oss selv.

Det er jeg helt enig i altså. Minstemann er født i 96 og da lå jeg på 4mannsrom i nesten 14 dager og en av pappaene + besteforeldrene var der fra 6 om morgenen til 10 om kvelden. Helt mareritt. De var muslimer og klaget over vår manglende påkledning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...