Gå til innhold

Å velge Frp.


Gjest bebba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    27

  • Prozak

    25

  • Mr Kahn

    16

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

Alternativet er å stemme Venstre, men det viktigste er å unngå et sosialistisk flertall.

Det viktigste er å oppnå et sosialistisk flertall..... :o)

Ikke si noe mer, jeg vil ikke krangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ung og sprek (og stemmer for alt i verden ikke Frp selv om bestemor prøver...)..

At så mange unge stemmer frp hr nok med at de skriker høyt og lenge om mer sprit og lave avgifter...(og holder klokelig kjeft om at om de skulle holdt alt de hadde lovt, hadde oljefondet blitt brukt opp mist 3 ganger..).. Det appelerer til ungdom som har lite penger, vil ha det gøy og som ikke greier å se langt fram i tid. (altså de aller fleste ungdom!)

*Krysse fingra for Ap pg Sv i regjering..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herbert Fjert og Tollef Tosk

Venstre har også de sakene du nevner der - men et helt annet syn på menneskeverdier.

Vil Venstre fjerne rikskringkastingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Et pass koster mindre enn jeg og mange andre har i medisinutgifter i mnd. Det er en engangsutgift som man betaler hvert tiende år. Hva er det å bråke om?

Det er da andre ting som er mye viktigere enn et pass.

Helt enig. Jeg begriper meg ikke på folk som lar avgiften på pass være avgjørende for hvilket parti de skal stemme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herbert Fjert og Tollef Tosk

Herregud, Frp uten Carl i Hagen... mao han overgriperen på Sørlandet og han nynazikompisen med hentesveis. Ord blir fattige.

Det samme med nyhetsbildet i den delen av landet du bor?

Det blir litt feil i dag, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så er det mye som tyder på sosialistisk flertall.

Det tviler jeg på, folk er ikke så dumme. Og skulle det mot formodning skje, så vil det skade Norge på lengre sikt, kanskje ubotelig.

Vi har sett hvordan det ser ut i land der sosialistene har fått prøve ut sine teorier i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å oppnå et sosialistisk flertall..... :o)

Ikke si noe mer, jeg vil ikke krangle.

Vi har sett hvordan det ser ut i land der sosialistene har fått prøve ut sine teorier i praksis. Dette vil du ikke ha i Norge.

Og hvorfor i all verden skulle det bli noen krangel? Er ikke sosialister såpass siviliserte at de kan debattere politiske uenigheter uten å lage bråk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venstre har også de sakene du nevner der - men et helt annet syn på menneskeverdier.

Frps menneskesyn vurderes etter deres asyl- og flyktningpolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sett hvordan det ser ut i land der sosialistene har fått prøve ut sine teorier i praksis. Dette vil du ikke ha i Norge.

Og hvorfor i all verden skulle det bli noen krangel? Er ikke sosialister såpass siviliserte at de kan debattere politiske uenigheter uten å lage bråk?

Jeg vil ikke krangle om ting jeg ikke vet med 100 % sikkerhet ;o)

Og politikken har jeg lagt på hylla i mange år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må da ha rett til å ha meninger om politikk, de som er yngre også.

Selv er jeg godt voksen og kan godt forestille meg at mitt syn er konservativt, for en 18 åring (om det er ungt?) Verden går jo fremover, og det gjør holdningene til ungdommen også.

Ser ikke helt problemet her jeg. Å stemme FRP er da ikke ille. De fronter da mange fine syn dem. Vekk med veiavgiften og tv - lisensen bla. Vi er det landet i Norden som skraper og bukker for å få betale den største avgiften på å få utstedt pass bla. Dette vil FRP nå til livs. Syns ikke det er så ille da.

Nei, la de unge få ha sitt syn. Og erkjenn at vi er begynt å bli gamle.

De viktigste er ikke hva de stemmer, men at de faktisk går å stemmer!

"De fronter da mange fine syn dem. Vekk med veiavgiften og tv - lisensen bla."

FrP fronter et det synet og de sakene de kalkulerer at de får flest stemmer ved å fronte. De svaier værre enn en flaggstang av gummi i stiv kuling.

Det ville ikke kommet noe positivt ut av et FrP styre - jeg mener, det er et av de få partiene som fortsatt står og roper om virkemidler og tankegang som har blitt bevist å ikke fungerer gang på gang.

Jada - sosialistene er mye av det samme, bare på de motsatte områdene. Det er to ytterpunkter, hvorav ingen av de er i stand til å drive et styre basert på både frihet og verdier samtidig.

Jeg vet ikke om det finnes en realistisk regjering jeg egentlig vil stemme på.

"..............................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frps menneskesyn vurderes etter deres asyl- og flyktningpolitikk.

Ikke bare det. De glorifiserer også ekstremiteter fra USA, som dødsstraff og ulogiske straffer. I tillegg har de overhodet ingen forståelse, på noe som helst plan, for kunst og kultur. Steike, det finnes mange patetiske eksempler på lavpannede uttalelser fra FrP-folk i slike sammenhenger.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et pass koster mindre enn jeg og mange andre har i medisinutgifter i mnd. Det er en engangsutgift som man betaler hvert tiende år. Hva er det å bråke om?

Det er da andre ting som er mye viktigere enn et pass.

"Det er da andre ting som er mye viktigere enn et pass."

Jepp - som f.eks alkoholavgiftene. "Øøøøh....jeg liker å drekka i helgene, ikke sant...og FrP vil ha billigere sprit...og sprit i butikkene...derfor stemmer jeg dem, ikke sant...fordi jeg liker å feste og drekka og pule ikke sant...og jeg driter i hva annet de mener og gjør ikke sant..."

Apeberget er vel omtrent essensen av FrP-velgerne.

"................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan jo ønske at et parti skal ha en representant på Tinget, uten at man ønsker eller tror dette partiet skal i regjering.

Feks mange av de som stemte Erling Folkvord inn på tinget, de ønsket ham inn på tinget, og forstod at han ble eneste fra RV der, og hadde ikke noe problem med å stemme på ham selv om de ikke så ham eller partiet i regjering.

Man kan jo ønske at et parti skal være representert, for å være et talsrør for en side / visse saker, selv om man ikke ser at de har en plass i regjering?

Det har jo en funskjon å være på Tinget også?

"Feks mange av de som stemte Erling Folkvord inn på tinget"

Jeg var en av de :-)

Jeg har overhodet ingenting til overs for RV, men han var en nyttig korridorrotte på tinget. Han var gjerne den eneste som sa ifra når det skjedde ting som at statsministeren kjøpte en gull- og diamantbelagt barbermaskin, for statens penger, for å ha med seg når han dro på fotballkamper og andre ting - også betalt av staten.

Men det argumentet er helt meningsløst mht. FrP. De har ingen problemer med å ha folk på tinget - de er jo et kjempeparti, for pokker.

"................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger et parti så bør du kunne se det for deg i en regjering, selvom du godt kan innrømme at det er lite sannsynlig. Når du ikke kan tenke deg partiet i en regjering, så har det fint lite å gjøre på Stortinget.

"Når du ikke kan tenke deg partiet i en regjering, så har det fint lite å gjøre på Stortinget."

Ikke sant. Det der blir altfor enkelt. Hvis man ikke vil ha noen av partiene i regjering - skal man ikke stemme noe da? Selvfølgelig skal man det.

Som jeg nevnte - å stemme på små partier for å gi de muligheten til å ha et eneste, lite mandat, er en helt relevant grunn. Men det gjelder som sagt ikke FrP.

"..............................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...