Gå til innhold

Å velge Frp.


Gjest bebba

Anbefalte innlegg

Poltikk handler mye om personer, selv om vi gjerne ser at det 'utelukkende' handler om program og (helst) større saker. Jeg har stemt taktisk og på representanter flere ganger.

For øvrig, skal jeg trekke fram noe positivt fra Frp (ja, i dag er jeg heeeelt vill), må det være Schervengen og Wara fra 80-tallet.

Nå må du være HYSJ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    27

  • Prozak

    25

  • Mr Kahn

    16

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

Nå må du være HYSJ! :)

Det er tyve år siden de prøvde å heve standarden og bedrive dannelse på den siden, så jeg føler at jeg kan leve med det.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er da andre ting som er mye viktigere enn et pass."

Jepp - som f.eks alkoholavgiftene. "Øøøøh....jeg liker å drekka i helgene, ikke sant...og FrP vil ha billigere sprit...og sprit i butikkene...derfor stemmer jeg dem, ikke sant...fordi jeg liker å feste og drekka og pule ikke sant...og jeg driter i hva annet de mener og gjør ikke sant..."

Apeberget er vel omtrent essensen av FrP-velgerne.

"................................"

Det hadde vært fruktbart for diskusjonen om du hadde vært mer konkret med hva du er uenig med FrP om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarkastisk

Et pass koster mindre enn jeg og mange andre har i medisinutgifter i mnd. Det er en engangsutgift som man betaler hvert tiende år. Hva er det å bråke om?

Det er da andre ting som er mye viktigere enn et pass.

Syns det er noe å "bråke" om, like mye som du med andre bør "bråke" om å få satt ned medisinutgiftene.

Problemet her nord, er at vi "bråker" for lite.

FRP er et "bråkeparti". Det får mennesker som deg og meg til å begynne å tenke over urettferdighet, og forskjellsbehandling.

Vær glad ungdommen tenker selv, og stemmer til neste Stortingsvalg. Enten det er FRP, SV eller H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarkastisk

Jeg snakker om å stemme et parti som de ikke vil ha i regjering. Når de ønsker seg regjering med AP/SV, men stemmer likevel på Frp. så er det noe galt. Det handler ikke om alder, men holdninger.

Holdninger endres også i takt med samfunnsutviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarkastisk

Venstre har også de sakene du nevner der - men et helt annet syn på menneskeverdier.

Aller represtentanter for FRP representerer da ikke et konstant menneskesyn. Politikere sosialiseres også, enten vi tror det eller ei.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sarkastisk

"De fronter da mange fine syn dem. Vekk med veiavgiften og tv - lisensen bla."

FrP fronter et det synet og de sakene de kalkulerer at de får flest stemmer ved å fronte. De svaier værre enn en flaggstang av gummi i stiv kuling.

Det ville ikke kommet noe positivt ut av et FrP styre - jeg mener, det er et av de få partiene som fortsatt står og roper om virkemidler og tankegang som har blitt bevist å ikke fungerer gang på gang.

Jada - sosialistene er mye av det samme, bare på de motsatte områdene. Det er to ytterpunkter, hvorav ingen av de er i stand til å drive et styre basert på både frihet og verdier samtidig.

Jeg vet ikke om det finnes en realistisk regjering jeg egentlig vil stemme på.

"..............................."

Mye rart kan sies i ord, men handling kan være noe helt annet. Ergo.

Tror ikke dette er så mye å rope om jeg. FRP er langt unna en flertallsregjering.

Poenget mitt, er at det er viktig at folk tenker sjæl. Og stemmer til valg! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller represtentanter for FRP representerer da ikke et konstant menneskesyn. Politikere sosialiseres også, enten vi tror det eller ei.;-)

Joda- og verstingene har vel gått over til "Demokratene" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herbert Fjert og Tollef Tosk

Det tviler jeg på, folk er ikke så dumme. Og skulle det mot formodning skje, så vil det skade Norge på lengre sikt, kanskje ubotelig.

Vi har sett hvordan det ser ut i land der sosialistene har fått prøve ut sine teorier i praksis.

Ja, Norge blir nok det nye Sovjet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre vil at avgiften skal gå over skatteseddelen for at det skal bli mer rettferdig - det er jo mange i dag som "skulker" unna - og det gjør at det blir dyrere for oss andre.

LES:

http://www.venstre.no/vev/00011498-8000000B/mediemanifest

Siterer akkurat det punktet også:

Kringkastingsavgift

Norge trenger en allmennkringkasting med stor grad av statlig finansiering. Dagens lisensfinansiering støter imidlertid på enkelte problemer, både når teknologien gjør det mulig å se TV-programmer uten et TV-apparat, og i forbindelse med innkreving og administrasjon av lisensen, med dertil hørende kontrollfunksjoner.

Det er en felles oppgave for samfunnet å sørge for at vi beholder en aktiv allmennkringkasting. Tatt i betraktning at NRK driver ti radiokanaler og et nettsted der flere av TV-produksjonene kan ses uten TV-mottaker, virker det urimelig at finansieringen av dette skal være et ansvar utelukkende for de som eier et TV-apparat. Også de som ikke har en TV-mottaker eller som ikke ser på NRKs programmer vil i det lange løp nyte godt av en allmennkringkaster som opprettholder de oppgaver som er skissert over.

TV-lisensen bør derfor erstattes av en egen kringkastingsavgift som drives inn av skattemyndighetene. Kringkastingsavgiften bør være et fast beløp, vedtatt av Stortinget. Denne avgiften vil bli lavere enn hva TV-lisensen er i dag, ettersom man vil fange opp de som i dag lar være å betale lisensen, og fordi man fordeler det totale beløpet på alle skattepliktige borgere, og ikke på antall husstander med TV-apparat. Avgiften bør være synliggjort i likningsattesten, for å gjøre det klart det ikke er en vanlig skatteøkning, men en endret innkreving av en avgift. Innkreving som en synlig avgift gir den optimale kombinasjonen av effektivitet i innkrevingen, og forutsigbarhet for NRK.

Bruk av radiofrekvenser til blant annet telekommunikasjons- og kringkastingsformål er i dag lisensbelagt, og det innkreves gjerne en årlig avgift for retten til å bruke disse frekvensene. Dette er uttrykk for at frekvenser er et knapphetsgode i samfunnet. Venstre mener at disse inntektene, bør brukes til allmennkringkastingsformål, og gå inn i allmennkringkastingsfondet.

Kringkastingsavgiften innbetales til et eget allmennkringkastingsfond, der mesteparten naturlig vil tilfalle NRK, men hvor det også må være mulig for andre å søke om midler til produksjoner som kan defineres som allmennkringkastingsformål. På samme måte må NRK tillates å hente inn annen type finansiering for større arrangementer, slik som det gjøres i dag.

Det var også hensikten med omleggingen i Nederland (og Australia - tror jeg?).

MEN det har vist seg å være helt feilslått, selv om hensikten var god - slik som ofte skjer når politikere får noen "gode ideer".

Og Venstres utspill her er akkurat en slik "god ide" - men som av en rekke ulike årsaker vil feile sin hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også hensikten med omleggingen i Nederland (og Australia - tror jeg?).

MEN det har vist seg å være helt feilslått, selv om hensikten var god - slik som ofte skjer når politikere får noen "gode ideer".

Og Venstres utspill her er akkurat en slik "god ide" - men som av en rekke ulike årsaker vil feile sin hensikt.

Det kan jo godt hende du har rett! :) pessimisten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er skarp -og en god økonom.

Jeg tror det er mange flotte "skap-Venstre'r" rundt omkring - Jeg vet sågar om en Høyreordfører som er Venstrevelger - men som vedkommende sa; Skal jeg ha noen muligheter til å påvirke kommunen jeg bor i - måtte jeg stå på lista til et større parti.

Sånt er sabla trist!

Kanskje det hadde vært bedre om en rekke Venstrepolitikere heller hadde "kuppet" FrP?

Da kunne man gjort en liten "kurskorrigering" i begge partier og muligens fått nok stemmer til å få innflytelse?

Og således blitt et reelt alternativ til de "etablerte" partiene som er nå - og som jeg pr dags dato enda ikke vet hvem som får min stemme til høsten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo godt hende du har rett! :) pessimisten!

Skulle ønske jeg hadde hatt et godt alternativ til lisensen.....men så langt ser jeg flere ulemper enn fordeler ved å gå bort fra dagens ordning.

(I den grad min mening spiller noen som helst rolle i en sak som denne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det hadde vært bedre om en rekke Venstrepolitikere heller hadde "kuppet" FrP?

Da kunne man gjort en liten "kurskorrigering" i begge partier og muligens fått nok stemmer til å få innflytelse?

Og således blitt et reelt alternativ til de "etablerte" partiene som er nå - og som jeg pr dags dato enda ikke vet hvem som får min stemme til høsten.....

Det er nok for stor motstand hos noen i Venstre til å i det hele tatt nærme seg Frp'ere, synd men sant.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling Folkvord er jo bare en klovn.....:-)

Javisst. Men han hadde som sagt en nyttig funksjon.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* det er i grunn det som er verst med FrP - ikke så mye det som står i programmet - men de som uttaler seg og er ambassadører for partiet. Jeg lurer på hva som skjer den dagen CIH gir seg - er det da bare Siv Jensen igjen, som er et vettugt menneske? :)

Enig i det. Jeg hadde en bekjent som forsøkte å overbevise meg om hva slags politikk FrP sto for. "Les i programmet deres", sa han. Partiprogrammet er ingenting annet enn renpolert svada - og det gjelder de fleste partier.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare det. De glorifiserer også ekstremiteter fra USA, som dødsstraff og ulogiske straffer. I tillegg har de overhodet ingen forståelse, på noe som helst plan, for kunst og kultur. Steike, det finnes mange patetiske eksempler på lavpannede uttalelser fra FrP-folk i slike sammenhenger.

"................................."

Jeg er helt enig i at det har falt mange rare replikker fra Frp-medlemmer opp gjennom årene. Men jeg har lest partiprogrammet fra perm til perm, og sammenliknet med en del andre borgelige partier, også Krf, og det er neimen ikke SÅ mye som skiller.

Politikk er hestehandel, klø hverandre på ryggen, og sørge for å holde sosialistene unna regjeringskontorene. Du og jeg har til salt i såret, Røkke og Gjelsten kjører sine off-shoreleketøy til en halv milliard pr. stk., og Børsen går sin skjeve gang.

Hva fan trenger du for noe mer? En ny Pol Pot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling Folkvord er jo bare en klovn.....:-)

Jeg var faktisk tilstede i Stortinget flere ganger under Folkvords periode på tinget, og jeg er ikke i tvil om hvem jeg mente var den største klovnen der inne akkurat da:

Lars Sponheim!

Mer selvhøytidelig og oppblåst blære skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...