Gå til innhold

Å velge Frp.


Gjest bebba

Anbefalte innlegg

"Det er da andre ting som er mye viktigere enn et pass."

Jepp - som f.eks alkoholavgiftene. "Øøøøh....jeg liker å drekka i helgene, ikke sant...og FrP vil ha billigere sprit...og sprit i butikkene...derfor stemmer jeg dem, ikke sant...fordi jeg liker å feste og drekka og pule ikke sant...og jeg driter i hva annet de mener og gjør ikke sant..."

Apeberget er vel omtrent essensen av FrP-velgerne.

"................................"

Jeg kjenner mange medlemmer av Klanen men ingen av dem stemmer FrP :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    27

  • Prozak

    25

  • Mr Kahn

    16

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

bare avgiften :-)

Nederland er vel det eneste av de europeiske landene der dette er gjennomført (lagt inn i skatten i stedet for en særavgift).

Og det har ikke vært noe spesielt heldig - hverken for allmenkringkasteren der, eller for publikum.

Så her tror jeg ikke Venstre helt har sett hvilke følger det får - ikke minst at politikerene dermed får en vesentlig sterkere styring av kringkasteren.

Og slik som de vingler, så sier det seg vel selv at det ikke er spesielt gunstig på mange områder (både innholdsmessig og for langsiktig økonomistyring og planlegging.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er da andre ting som er mye viktigere enn et pass."

Jepp - som f.eks alkoholavgiftene. "Øøøøh....jeg liker å drekka i helgene, ikke sant...og FrP vil ha billigere sprit...og sprit i butikkene...derfor stemmer jeg dem, ikke sant...fordi jeg liker å feste og drekka og pule ikke sant...og jeg driter i hva annet de mener og gjør ikke sant..."

Apeberget er vel omtrent essensen av FrP-velgerne.

"................................"

Hos Apeberget finner du nok flere sosialister enn du finner Frp'ere...

Og slik sett er nok din beskrivelse av en "vanlig sosialist" forholdsvis god:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan Frp. både være uten og med Carl I. Hagen, men jeg forstår ikke de som velger et parti og ikke ønsker dem i regjering.

Å velge taktisk er ikke noe nytt. Man søker feks å få enkeltrepresentanter på tinget - uten at man nødvendigvis ønsker å gi partiet som sådan nevneverdig rom.

Ikke at å gi en stemme til Frp synes spesielt taktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme med nyhetsbildet i den delen av landet du bor?

Det blir litt feil i dag, liksom.

Janei altså, kanskje eller kanskje ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare det. De glorifiserer også ekstremiteter fra USA, som dødsstraff og ulogiske straffer. I tillegg har de overhodet ingen forståelse, på noe som helst plan, for kunst og kultur. Steike, det finnes mange patetiske eksempler på lavpannede uttalelser fra FrP-folk i slike sammenhenger.

"................................."

* det er i grunn det som er verst med FrP - ikke så mye det som står i programmet - men de som uttaler seg og er ambassadører for partiet. Jeg lurer på hva som skjer den dagen CIH gir seg - er det da bare Siv Jensen igjen, som er et vettugt menneske? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederland er vel det eneste av de europeiske landene der dette er gjennomført (lagt inn i skatten i stedet for en særavgift).

Og det har ikke vært noe spesielt heldig - hverken for allmenkringkasteren der, eller for publikum.

Så her tror jeg ikke Venstre helt har sett hvilke følger det får - ikke minst at politikerene dermed får en vesentlig sterkere styring av kringkasteren.

Og slik som de vingler, så sier det seg vel selv at det ikke er spesielt gunstig på mange områder (både innholdsmessig og for langsiktig økonomistyring og planlegging.....)

Venstre vil at avgiften skal gå over skatteseddelen for at det skal bli mer rettferdig - det er jo mange i dag som "skulker" unna - og det gjør at det blir dyrere for oss andre.

LES:

http://www.venstre.no/vev/00011498-8000000B/mediemanifest

Siterer akkurat det punktet også:

Kringkastingsavgift

Norge trenger en allmennkringkasting med stor grad av statlig finansiering. Dagens lisensfinansiering støter imidlertid på enkelte problemer, både når teknologien gjør det mulig å se TV-programmer uten et TV-apparat, og i forbindelse med innkreving og administrasjon av lisensen, med dertil hørende kontrollfunksjoner.

Det er en felles oppgave for samfunnet å sørge for at vi beholder en aktiv allmennkringkasting. Tatt i betraktning at NRK driver ti radiokanaler og et nettsted der flere av TV-produksjonene kan ses uten TV-mottaker, virker det urimelig at finansieringen av dette skal være et ansvar utelukkende for de som eier et TV-apparat. Også de som ikke har en TV-mottaker eller som ikke ser på NRKs programmer vil i det lange løp nyte godt av en allmennkringkaster som opprettholder de oppgaver som er skissert over.

TV-lisensen bør derfor erstattes av en egen kringkastingsavgift som drives inn av skattemyndighetene. Kringkastingsavgiften bør være et fast beløp, vedtatt av Stortinget. Denne avgiften vil bli lavere enn hva TV-lisensen er i dag, ettersom man vil fange opp de som i dag lar være å betale lisensen, og fordi man fordeler det totale beløpet på alle skattepliktige borgere, og ikke på antall husstander med TV-apparat. Avgiften bør være synliggjort i likningsattesten, for å gjøre det klart det ikke er en vanlig skatteøkning, men en endret innkreving av en avgift. Innkreving som en synlig avgift gir den optimale kombinasjonen av effektivitet i innkrevingen, og forutsigbarhet for NRK.

Bruk av radiofrekvenser til blant annet telekommunikasjons- og kringkastingsformål er i dag lisensbelagt, og det innkreves gjerne en årlig avgift for retten til å bruke disse frekvensene. Dette er uttrykk for at frekvenser er et knapphetsgode i samfunnet. Venstre mener at disse inntektene, bør brukes til allmennkringkastingsformål, og gå inn i allmennkringkastingsfondet.

Kringkastingsavgiften innbetales til et eget allmennkringkastingsfond, der mesteparten naturlig vil tilfalle NRK, men hvor det også må være mulig for andre å søke om midler til produksjoner som kan defineres som allmennkringkastingsformål. På samme måte må NRK tillates å hente inn annen type finansiering for større arrangementer, slik som det gjøres i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om å stemme et parti som de ikke vil ha i regjering. Når de ønsker seg regjering med AP/SV, men stemmer likevel på Frp. så er det noe galt. Det handler ikke om alder, men holdninger.

enig - og det handler om hvem man vil ha "til makta". Jeg blir også provosert når man som politiker blir "beskyldt" for å ønske makt - som om det var en vederstyggelighet - JA!!! det er jo det det handler om. en beskjeden politiker er det jo ingen som har bruk for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, Frp uten Carl i Hagen... mao han overgriperen på Sørlandet og han nynazikompisen med hentesveis. Ord blir fattige.

Siv Jensen`? ikke glem damene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iznowgood_the one and only

Venstre vil at avgiften skal gå over skatteseddelen for at det skal bli mer rettferdig - det er jo mange i dag som "skulker" unna - og det gjør at det blir dyrere for oss andre.

LES:

http://www.venstre.no/vev/00011498-8000000B/mediemanifest

Siterer akkurat det punktet også:

Kringkastingsavgift

Norge trenger en allmennkringkasting med stor grad av statlig finansiering. Dagens lisensfinansiering støter imidlertid på enkelte problemer, både når teknologien gjør det mulig å se TV-programmer uten et TV-apparat, og i forbindelse med innkreving og administrasjon av lisensen, med dertil hørende kontrollfunksjoner.

Det er en felles oppgave for samfunnet å sørge for at vi beholder en aktiv allmennkringkasting. Tatt i betraktning at NRK driver ti radiokanaler og et nettsted der flere av TV-produksjonene kan ses uten TV-mottaker, virker det urimelig at finansieringen av dette skal være et ansvar utelukkende for de som eier et TV-apparat. Også de som ikke har en TV-mottaker eller som ikke ser på NRKs programmer vil i det lange løp nyte godt av en allmennkringkaster som opprettholder de oppgaver som er skissert over.

TV-lisensen bør derfor erstattes av en egen kringkastingsavgift som drives inn av skattemyndighetene. Kringkastingsavgiften bør være et fast beløp, vedtatt av Stortinget. Denne avgiften vil bli lavere enn hva TV-lisensen er i dag, ettersom man vil fange opp de som i dag lar være å betale lisensen, og fordi man fordeler det totale beløpet på alle skattepliktige borgere, og ikke på antall husstander med TV-apparat. Avgiften bør være synliggjort i likningsattesten, for å gjøre det klart det ikke er en vanlig skatteøkning, men en endret innkreving av en avgift. Innkreving som en synlig avgift gir den optimale kombinasjonen av effektivitet i innkrevingen, og forutsigbarhet for NRK.

Bruk av radiofrekvenser til blant annet telekommunikasjons- og kringkastingsformål er i dag lisensbelagt, og det innkreves gjerne en årlig avgift for retten til å bruke disse frekvensene. Dette er uttrykk for at frekvenser er et knapphetsgode i samfunnet. Venstre mener at disse inntektene, bør brukes til allmennkringkastingsformål, og gå inn i allmennkringkastingsfondet.

Kringkastingsavgiften innbetales til et eget allmennkringkastingsfond, der mesteparten naturlig vil tilfalle NRK, men hvor det også må være mulig for andre å søke om midler til produksjoner som kan defineres som allmennkringkastingsformål. På samme måte må NRK tillates å hente inn annen type finansiering for større arrangementer, slik som det gjøres i dag.

Blir litt feil for de som ikke har tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv Jensen`? ikke glem damene! :)

Det var akkurat det jeg gjorde, glemte henne :-(

Dumt, hun kan man jo ta på alvor i det politiske landskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt feil for de som ikke har tv.

det handler ikke om tv - og det gjør det heller ikke i dag - det handler om å sende i landet. Radio f.eks - du har vel det? i bilen i det minste?

Det er mye som går over skatteseddelen vi aldri få bruk for - og mye er vi glad vi slipper å benytte oss av. - men vi betaler da for det? - - sykehus, barnehager, eldresentere,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var akkurat det jeg gjorde, glemte henne :-(

Dumt, hun kan man jo ta på alvor i det politiske landskapet.

ja, man kan det - jeg skjønner ikke hva hun gjør i det partiet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, man kan det - jeg skjønner ikke hva hun gjør i det partiet ;D

Det er sant.

Ville du hatt henne på din side?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant.

Ville du hatt henne på din side?

Ja, hun er skarp -og en god økonom.

Jeg tror det er mange flotte "skap-Venstre'r" rundt omkring - Jeg vet sågar om en Høyreordfører som er Venstrevelger - men som vedkommende sa; Skal jeg ha noen muligheter til å påvirke kommunen jeg bor i - måtte jeg stå på lista til et større parti.

Sånt er sabla trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Feks mange av de som stemte Erling Folkvord inn på tinget"

Jeg var en av de :-)

Jeg har overhodet ingenting til overs for RV, men han var en nyttig korridorrotte på tinget. Han var gjerne den eneste som sa ifra når det skjedde ting som at statsministeren kjøpte en gull- og diamantbelagt barbermaskin, for statens penger, for å ha med seg når han dro på fotballkamper og andre ting - også betalt av staten.

Men det argumentet er helt meningsløst mht. FrP. De har ingen problemer med å ha folk på tinget - de er jo et kjempeparti, for pokker.

"................................"

Erling Folkvord er jo bare en klovn.....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CIH er i hvert fall ikke pen, men Stoltenberg derimot;)

ja, han er pen - men jeg stemmer ikke på han for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er skarp -og en god økonom.

Jeg tror det er mange flotte "skap-Venstre'r" rundt omkring - Jeg vet sågar om en Høyreordfører som er Venstrevelger - men som vedkommende sa; Skal jeg ha noen muligheter til å påvirke kommunen jeg bor i - måtte jeg stå på lista til et større parti.

Sånt er sabla trist!

Poltikk handler mye om personer, selv om vi gjerne ser at det 'utelukkende' handler om program og (helst) større saker. Jeg har stemt taktisk og på representanter flere ganger.

For øvrig, skal jeg trekke fram noe positivt fra Frp (ja, i dag er jeg heeeelt vill), må det være Schervengen og Wara fra 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...