Gå til innhold

Å velge Frp.


Gjest bebba

Anbefalte innlegg

Gjest bebba

Det er de demokratiske rettstatsprinsippene som har bidratt til å sikre vår velferd etter krigen, samt marshall-hjelpen.

Velferden vår er på tross av sosialistene, ikke på grunn av dem. Hadde de fått råde grunnen alene, så ville Norge vært i samme situasjon som resten av de øst-europeiske landene.

Om ikke verre.

Arbeiderpartiet har hatt makten i lange perioder etter krigen, og satt skikkelig spor i poltikken. Heldigvis. Det samme i Sverige.

I Island har det vært høyre regjering alt for store perioder, derfor er ikke velferdssamfunnet så godt utviklet som her. Finland kjenner jeg ikke godt nok til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 167
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    27

  • Prozak

    25

  • Mr Kahn

    16

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

Gjest Bøygen2

Det er de demokratiske rettstatsprinsippene som har bidratt til å sikre vår velferd etter krigen, samt marshall-hjelpen.

Velferden vår er på tross av sosialistene, ikke på grunn av dem. Hadde de fått råde grunnen alene, så ville Norge vært i samme situasjon som resten av de øst-europeiske landene.

Om ikke verre.

Gerhrardsen forsøkte å innføre 5-årsplaner i 1948, men med bare 48% mandat. Det gikk ikke. I 1945 forsøkte han å innføre 3-partistat i Norge, men Nygaardsvoll rakk akkurat å komme hjem fra London og stoppet det. Mange stemmer enda i takknemlighet til populisten Einar som sa akkurat det de ville høre, og i takknemlighet til AP, men snart er de takknemlige døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarkastisk

Jeg forstår ikke hva du mener? At det er greit å ønske seg en regjering med Ap/Sv og Sp om nødvendig, men velge Frp fordi de vil kaste alle "utlendinge" ut av landet. Er det samfunnsendringer som du forsvarer, og later som mange (deriblant jeg) er så gamle at vi ikke følger med?

Det er Erna som kaster de fleste utlendinger på dør nå, og ikke FRP.

Jeg kan også være enig i "mange" av FRP`s saker, men aldri alle. Vi lever jo i et demokrati, og Grunnlovens § 100 gir oss rett til å ytre, så det er ikke noe galt ved det.

Poenget mitt er vel at det er en fin ting å godta at folk har meninger, samme hva de måtte ende opp med å stemme til valg. Bare de stemmer!

Folk som sitter i godstolen og trykker på fjernkontrollen, med petterøs`n i munnviken. Og klager på alt i ettertid, provoserer meg faktisk.;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å stemme et lite parti som man vet at ikke har sjanser i regjering er noe helt annet. Det betyr ikke at du ikke VIL ha det i regjering.

"Det betyr ikke at du ikke VIL ha det i regjering."

Det kan det jaggu gjøre. Ikke pokker om jeg ville sett noe så forskrudd som RV i regjering.

"................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarkastisk

Jeg forstår ikke hva du mener? At det er greit å ønske seg en regjering med Ap/Sv og Sp om nødvendig, men velge Frp fordi de vil kaste alle "utlendinge" ut av landet. Er det samfunnsendringer som du forsvarer, og later som mange (deriblant jeg) er så gamle at vi ikke følger med?

;-) Neida, vi følger med. Men, kanskje ikke på samme måte som de "unge".

En kjent pedagogisk forsker har sagt (husker ikke hvem): Kvinner/menn i 40-50 års alderen burde ikke vært våre barns lærere. Fordi våre barn lever i en helt annen tid, nå enn da vi vokste opp (vet ikke hvor gammel du er) Og våre barn stilles for større forventninger nå enn det vi ble, da vi var på samme alder. Ikke sikkert dagens lærere, og politikere for den saks skyld er de riktige til å vise (den kommende generasjon) våre barn veien.

Det er mulig de ser på samfunnet på en helt annen måte enn det vi gjør. Derfor gjør de, tenker, reflekterer, og handler (mener jeg = har ikke alltid rett) på en annen måte enn det vi ville gjort. Uten at jeg kan si dette er rett eller galt.

Ble jeg litt klarere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeiderpartiet har hatt makten i lange perioder etter krigen, og satt skikkelig spor i poltikken. Heldigvis. Det samme i Sverige.

I Island har det vært høyre regjering alt for store perioder, derfor er ikke velferdssamfunnet så godt utviklet som her. Finland kjenner jeg ikke godt nok til.

Hva forsøker du egentlig å fortelle meg med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bebba

;-) Neida, vi følger med. Men, kanskje ikke på samme måte som de "unge".

En kjent pedagogisk forsker har sagt (husker ikke hvem): Kvinner/menn i 40-50 års alderen burde ikke vært våre barns lærere. Fordi våre barn lever i en helt annen tid, nå enn da vi vokste opp (vet ikke hvor gammel du er) Og våre barn stilles for større forventninger nå enn det vi ble, da vi var på samme alder. Ikke sikkert dagens lærere, og politikere for den saks skyld er de riktige til å vise (den kommende generasjon) våre barn veien.

Det er mulig de ser på samfunnet på en helt annen måte enn det vi gjør. Derfor gjør de, tenker, reflekterer, og handler (mener jeg = har ikke alltid rett) på en annen måte enn det vi ville gjort. Uten at jeg kan si dette er rett eller galt.

Ble jeg litt klarere nå?

Nei, overhodet ikke, om noe mer forvirrende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

Det er Erna som kaster de fleste utlendinger på dør nå, og ikke FRP.

Jeg kan også være enig i "mange" av FRP`s saker, men aldri alle. Vi lever jo i et demokrati, og Grunnlovens § 100 gir oss rett til å ytre, så det er ikke noe galt ved det.

Poenget mitt er vel at det er en fin ting å godta at folk har meninger, samme hva de måtte ende opp med å stemme til valg. Bare de stemmer!

Folk som sitter i godstolen og trykker på fjernkontrollen, med petterøs`n i munnviken. Og klager på alt i ettertid, provoserer meg faktisk.;-))

Jeg snakker om at unge mennesker som jeg snakket med i helga, provoserte meg fordi de stemte Frp. selvom de ikke ville ha dem i regjeringen. Må jeg gi deg det inn med TESKJE?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bebba

"Det betyr ikke at du ikke VIL ha det i regjering."

Det kan det jaggu gjøre. Ikke pokker om jeg ville sett noe så forskrudd som RV i regjering.

"................................."

DA er det merkelig om du stemmer på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sarkastisk

Jeg snakker om at unge mennesker som jeg snakket med i helga, provoserte meg fordi de stemte Frp. selvom de ikke ville ha dem i regjeringen. Må jeg gi deg det inn med TESKJE?

Ja, nå forstår jeg deg ikke helt godt. Du skriker sånn....

Ikke rart de sa de stemmer FRP til deg. Du blir jo så provosert, og det er jo egentlig fryktlig morsomt ;-)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bebba

Ja, nå forstår jeg deg ikke helt godt. Du skriker sånn....

Ikke rart de sa de stemmer FRP til deg. Du blir jo så provosert, og det er jo egentlig fryktlig morsomt ;-)..

Javel jeg pleier ikke å skrike, og tror ikke du har vondt i ørene. Du forstår tydeligvis ikke hva jeg sier, og ikke prøv å være så ungdommelig. For å være ærlig det kler deg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pyjama Pants

Vi har sett hvordan det ser ut i land der sosialistene har fått prøve ut sine teorier i praksis. Dette vil du ikke ha i Norge.

Og hvorfor i all verden skulle det bli noen krangel? Er ikke sosialister såpass siviliserte at de kan debattere politiske uenigheter uten å lage bråk?

"Vi har sett hvordan det ser ut i land der sosialistene har fått prøve ut sine teorier i praksis. Dette vil du ikke ha i Norge."

Vi har det i Norge.

Faktisk. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SarkastiskFrp`er

Javel jeg pleier ikke å skrike, og tror ikke du har vondt i ørene. Du forstår tydeligvis ikke hva jeg sier, og ikke prøv å være så ungdommelig. For å være ærlig det kler deg ikke.

Nei, takk det samme! ;-)

Få deg et liv og bli mer tolerant du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi har sett hvordan det ser ut i land der sosialistene har fått prøve ut sine teorier i praksis. Dette vil du ikke ha i Norge."

Vi har det i Norge.

Faktisk. .

Håh, not by a long shot. Bare vent til de får "vise hva de kan".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pyjama Pants

Håh, not by a long shot. Bare vent til de får "vise hva de kan".

Det har de vist her i Norge allerede. Det er det vi i dag kaller velferdsstaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de vist her i Norge allerede. Det er det vi i dag kaller velferdsstaten.

Sosialistene har motarbeidet velferdsstaten siden Gustavsen & Co ble skviset ut av AP i 1959. I 1961 dannet han og marxistpakket SF, forløperen for SV, og har siden vært tett knyttet til forskjellige kontaktpersoner (les: føringsoffiserer) i KGB og Stasi.

Målet har vært å innlede en økonomisk krise med påfølgende kaos og kupp. Fanskapet i et nøtteskall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pyjama Pants

Sosialistene har motarbeidet velferdsstaten siden Gustavsen & Co ble skviset ut av AP i 1959. I 1961 dannet han og marxistpakket SF, forløperen for SV, og har siden vært tett knyttet til forskjellige kontaktpersoner (les: føringsoffiserer) i KGB og Stasi.

Målet har vært å innlede en økonomisk krise med påfølgende kaos og kupp. Fanskapet i et nøtteskall.

Hva med å kjøpe en oppdatert historiebok som kan sette ting litt i perspektiv?

Vi har faktisk hatt sosialistiske regjeringer i nesten 60% av tiden siden 1960.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...