Gå til innhold

Det smeller i London


ShitDiddelyDo

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Det var det ikke Kahn som sa heller.

Og det er vel ikke rasistisk - men stygt sagt.

Det er ikke BARE Kahn som står for alle drøye uttalelser da..;-)

Men er ikke "islamisthore", og særlig i den setting her BÅDE rasistisk, lummert og kvinnefiendelig, så vet sannelig ikke jeg.

Jeg vil heller ikke ha tråden slettet, men det er IKKE for de jeg ikke finner den rasistisk og lummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 548
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mr Kahn

    92

  • Prozak

    62

  • snø

    42

  • Goliath

    33

Mest aktive i denne tråden

Det er ikke BARE Kahn som står for alle drøye uttalelser da..;-)

Men er ikke "islamisthore", og særlig i den setting her BÅDE rasistisk, lummert og kvinnefiendelig, så vet sannelig ikke jeg.

Jeg vil heller ikke ha tråden slettet, men det er IKKE for de jeg ikke finner den rasistisk og lummer.

Jeg reagerte på at de som svarte Webmaster kun snakket om Kahn - etterpå har jeg sett at Grip har froGRIPet seg i tråden han også - det er VARMT her og parabolen har kutta ut - jeg er sur!

...men islamisthore er et utrolig stygt ord - men ikke rasistisk -ikke om du deler det opp engang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrPimmel

I stedet blir det brukt som unnskyldning for det som skjer nå - jeg syns det er merkelig. I en ideell verden - i Kardemomme By ville alle vært snille med hverandre - slik er det ikke - men her i Norge har vi nisselua langt ned i hakehøyde for tiden.

Vi håper så inderlig å få slippe å bli terrormål, men det spøker for den idyllen. Vi vil snart som alle andre i verden innse at toleranse og snillhet ikke betyr noe som helst. Britene har vært VELDIG snille mot sine innvandrere, det hjalp ikke. Fordi de som utfører dette ser på alle som vantro, det spiller ingen rolle om jeg eller du er snille eller slemme. Vi er bare svake og dumme, gjenstand for dyp forakt.

Vi kan bare se noen mil mot øst, eller sør, og vi ser hvordan Norge blir om 10 år. Nørrebro og Rosengård var akkurat slik for hhv 10 og 15 år siden som Grønland/Tøyen og Holmlia er i dag, sjarmerende "latinerkvarter" sa f eks danskene den gangen. De som før snakket om "forbrødring" i Danmark er helt tause og lovordene er avløst av forskrekkelse. Hatet har kommet for en dag, tusenvis stiller på møter hvor hatet mot vanlige snille dansker og dansk vennlig livsførsel nå ropes ut åpent. "De vantro hundene og deres horer" har de blitt hetende, våre godslige naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper så inderlig å få slippe å bli terrormål, men det spøker for den idyllen. Vi vil snart som alle andre i verden innse at toleranse og snillhet ikke betyr noe som helst. Britene har vært VELDIG snille mot sine innvandrere, det hjalp ikke. Fordi de som utfører dette ser på alle som vantro, det spiller ingen rolle om jeg eller du er snille eller slemme. Vi er bare svake og dumme, gjenstand for dyp forakt.

Vi kan bare se noen mil mot øst, eller sør, og vi ser hvordan Norge blir om 10 år. Nørrebro og Rosengård var akkurat slik for hhv 10 og 15 år siden som Grønland/Tøyen og Holmlia er i dag, sjarmerende "latinerkvarter" sa f eks danskene den gangen. De som før snakket om "forbrødring" i Danmark er helt tause og lovordene er avløst av forskrekkelse. Hatet har kommet for en dag, tusenvis stiller på møter hvor hatet mot vanlige snille dansker og dansk vennlig livsførsel nå ropes ut åpent. "De vantro hundene og deres horer" har de blitt hetende, våre godslige naboer.

Ja, jeg snakket for en tid tilbake med Peter Nesser i FFI - og det er utrolig mye som skjer - også i Norge som publikum aldri får høre om - han var i studio på NRK i stad også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mangler begrep

Det er ikke BARE Kahn som står for alle drøye uttalelser da..;-)

Men er ikke "islamisthore", og særlig i den setting her BÅDE rasistisk, lummert og kvinnefiendelig, så vet sannelig ikke jeg.

Jeg vil heller ikke ha tråden slettet, men det er IKKE for de jeg ikke finner den rasistisk og lummer.

Jeg er så enig i at det er mye stygt som blir skrevet, men kan noe av det kalles rasisme? Her er det snakk om religioner, ikke raser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Jeg reagerte på at de som svarte Webmaster kun snakket om Kahn - etterpå har jeg sett at Grip har froGRIPet seg i tråden han også - det er VARMT her og parabolen har kutta ut - jeg er sur!

...men islamisthore er et utrolig stygt ord - men ikke rasistisk -ikke om du deler det opp engang :)

Jo det synes jeg lett det blir..Det indikerer en hel masse lumske meninger, bla, rasistiske, synes jeg..

Hvordan synes du "jødehore" klinger? Ingen antisemmitisme å spore i det..?

Jeg er klar over at islam er en religion og ikke et folk som sådant, men jeg klarer ikke å fri meg for å tro at alle slike ytringer næres av vondvilje og oftest medfølgende rasehat,

I prinsippet KAN selvsagt "islamisthore" være f.eks rent beskrivende(!)(da angjeldene prostituert kvinne med muslimske horekunder?) og ikke en rasistisk ytring, dog har jeg vanskelig for å tro at det ofte blir brukt slik..

Men det blir kanskje litt flisespikking..? ;-)

Men varmt ER det! PUH..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Du skremmer meg!

Hvis du ikke ser likheten i ditt hat og det hatet du forsøker å bekjempe er du blind! Jeg er temmelig sikker på at de du ønsker å bekjempe (utrydde...???) er helt enig med deg, om du bare bytter ut "islam" med "kristne".

For meg er dere like ille, og jeg er nøyaktig like redd for deg og dine like som jeg er for dem du frykter du må redde oss fra.

Hat avler hat, og en ekstremist er ikke bedre enn en annen.

Jeg synes fryktelig, fryktelig synd på deg. Det må være vondt å hate så intenst!

Og det er siste ord fra meg i denne saken. Jeg blir fysisk dårlig av å omgås sånne som deg, selv om det bare er på nettet.

Har bare lyst til å si at jeg er veldig enig i alt du skriver i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg er så enig i at det er mye stygt som blir skrevet, men kan noe av det kalles rasisme? Her er det snakk om religioner, ikke raser

Vel, mulig begrepet i seg selv ikke nødvendigvis er rasistisk, men at det brukes i rasistisk kontekst er jeg ikke i tvil om..

Stygt er det okke som..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det synes jeg lett det blir..Det indikerer en hel masse lumske meninger, bla, rasistiske, synes jeg..

Hvordan synes du "jødehore" klinger? Ingen antisemmitisme å spore i det..?

Jeg er klar over at islam er en religion og ikke et folk som sådant, men jeg klarer ikke å fri meg for å tro at alle slike ytringer næres av vondvilje og oftest medfølgende rasehat,

I prinsippet KAN selvsagt "islamisthore" være f.eks rent beskrivende(!)(da angjeldene prostituert kvinne med muslimske horekunder?) og ikke en rasistisk ytring, dog har jeg vanskelig for å tro at det ofte blir brukt slik..

Men det blir kanskje litt flisespikking..? ;-)

Men varmt ER det! PUH..

:-)

Jødehore er litt vanskeligere da Jøde er både en rase og en religion - men i betydning av at man har "prostituert seg for religonens skyld" - eller snakker varmt for dens sak når man selv ikke er islamist eller jøde - da er ikke utsagenet rasistisk - men stygt. Man mener at vedkommende lefler med og forsvarer en sak som man burde vært i mot e.l.

Men å si jødehore, i betydning rase - blir rasistisk - pakkishore likeså - om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrPimmel

Ja, jeg snakket for en tid tilbake med Peter Nesser i FFI - og det er utrolig mye som skjer - også i Norge som publikum aldri får høre om - han var i studio på NRK i stad også.

Jeg forstår pressen godt, da slike historier skremmer og hisser opp folk.

I Rosengård brente noen ned moskeen eller å ha blitt dritlei av prestenes utgytelser, og det kan godt skje her også etter nok provokasjoner. 5000 mulsimer gikk i tog og ropte drapstrusler mot Rushdie, og det skremte mange. Den eneste som uttalte seg var Gro: "Det går da ikke an!" sa hun, og det var alt, ingen andre sa noe og nesten ingenting ble skrevet. Hijabdemonstrasjonen skremte våre jødiskættede innbyggere så mye at mange av de søkte Folkeregistert om å få bytte navn. Ikke på 60 år har de følt seg så truet som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, mulig begrepet i seg selv ikke nødvendigvis er rasistisk, men at det brukes i rasistisk kontekst er jeg ikke i tvil om..

Stygt er det okke som..

:-)

Nei - det var ikke brukt rasistisk engang. selv om det var stygt. Det forundrer meg at Webmaster mener det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jødehore er litt vanskeligere da Jøde er både en rase og en religion - men i betydning av at man har "prostituert seg for religonens skyld" - eller snakker varmt for dens sak når man selv ikke er islamist eller jøde - da er ikke utsagenet rasistisk - men stygt. Man mener at vedkommende lefler med og forsvarer en sak som man burde vært i mot e.l.

Men å si jødehore, i betydning rase - blir rasistisk - pakkishore likeså - om du skjønner.

Jeg SKJØNNER forskjellen..;-)

Og du har helt rett i at "islamisthore" sånn definisjonsmessig ikke er rasistisk..

Men, som sagt jeg klarer ikke å fri meg for å tenke at det er ord som i liten grad vil benyttes av folk som ikke mener ganske rasistisk.

Men jeg var litt rask. "islamisthore" TRENGER ikke å være rasistisk. Men det trenger ikke "jødehore" å være heller..(hvis det da henspeiler på religion, ikke folket&rasen, som du også påpeker, kan være et vrient skille..)

Dog tror jeg de aller, aller fleste ville tenke at det var en rasist/antisemitt som utalte seg slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg SKJØNNER forskjellen..;-)

Og du har helt rett i at "islamisthore" sånn definisjonsmessig ikke er rasistisk..

Men, som sagt jeg klarer ikke å fri meg for å tenke at det er ord som i liten grad vil benyttes av folk som ikke mener ganske rasistisk.

Men jeg var litt rask. "islamisthore" TRENGER ikke å være rasistisk. Men det trenger ikke "jødehore" å være heller..(hvis det da henspeiler på religion, ikke folket&rasen, som du også påpeker, kan være et vrient skille..)

Dog tror jeg de aller, aller fleste ville tenke at det var en rasist/antisemitt som utalte seg slik.

Og derfor blir man også forbannet i tråder hvor dene en tror at den andre mener etc. SELV om det er temperatur i en tråd så behøver ikke folk være verre enn det de faktisk skriver - men så er jeg sabla inhabil også da.

Nå er det mygg her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Nei - det var ikke brukt rasistisk engang. selv om det var stygt. Det forundrer meg at Webmaster mener det også.

Det var brukt på samme måten som "niggerhore" og "pakkiselsker" var brukt på i min oppvekst..;-)

Først og fremst ment for å sverte en meningsmotstander, men det ligger også soleklare indikasjoner på ANDRE og rasistiske holdninger i disse utalelsene.

Selvom "islamisthore" ikke inneholder de samme rasistisk definerte ordene, mener jeg det kommuniserer mye av de samme holdningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var brukt på samme måten som "niggerhore" og "pakkiselsker" var brukt på i min oppvekst..;-)

Først og fremst ment for å sverte en meningsmotstander, men det ligger også soleklare indikasjoner på ANDRE og rasistiske holdninger i disse utalelsene.

Selvom "islamisthore" ikke inneholder de samme rasistisk definerte ordene, mener jeg det kommuniserer mye av de samme holdningene.

Du er bare vrang du, og nekter å se den faren slik terror er overfor oss.

*kaster på nakken*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Du er bare vrang du, og nekter å se den faren slik terror er overfor oss.

*kaster på nakken*

:-)

*vrang og vrien* ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei, snøfrøken, meg er det ikke synd på."

Jo, deg er det veldig synd på, faktisk, og jo mer jeg leser av det du lirer av deg, jo mer synd synes jeg på deg. Og til din opplysning så er det fullt mulig å tro på vestlig kultur og idealer, og ikke like det du kaller "mørkemannmuslimer" uten å tro at man må utrydde muslimer og islam av den grunn. Men det ar du tror at verden er så sort-hvitt at folk ikke er i stand til det, gjør jo at jeg forstår hvorfor du tror at en må utrydde muslimer for å bli kvitt mørkemennene...

Og bare for å ha det klart - det er også fullt mulig å mene at man skal ha et forsvar, og bruke det om nødvendig, uten å samtidig mene at angrep er det beste forsvar.

"Og hvis jeg velger å møte ekstremisme med ekstremisme, så er det ren overlevelse, verken mer eller mindre."

Og det er her jeg ikke kan forstå at du ikke selv ser at du møter deg selv kraftig i døra. Men kanskje du krasja så kraftig at du ble slått fullstendig i svime....?

Hvordan i svarte helvete kan du forfekte at DIN ekstremisme er bedre enn andres ekstremisme??? Du snakker om islam som islamske ekstremister snakker om kristendom!! Dere er NØYAKTIG like ille!!! Hvis du og dine like - både blant kristne og muslimer kunne tatt dere en pære eller fem, eventuelt bosatt dere på en øde øy hvor dere kunne bekjempet hverandre, og latt oss anndre være i fred, så hadde kanskje resten av oss kunne nyte fred & frihet...

"Hvordan tror sånne som deg at Hitler ble stanset da?"

Som sagt, jeg mener at dine ekstremesynspunkt er like ille som ekstreme muslimers ekstreme synspunkt. Begge vil fjerne noen fra jordas overflate, begge vil bruke rå makt for å få det til, begge er villige til å ofre uskyldige for å oppnå målet. Samme ulla, samme faenskap. Og om du likestiller muslimske ekstremister med Hitler... vel....

"Fjols! "

sett deg selv i speilet i det siste...?

Som sagt, det skremmer meg at noen kan hate så intenst som det ekstremister gjør. Jeg driter i hva de tror på, så lenge man tror at målet helliger middelet.

Jeg er forresten IKKE pasifist.

Ah, du selvrettferdige mehe, når skal sånne som deg bli såpass voksne at dere klarer å se over bøttekanten?

Ifølge deg og ditt historiske "perspektiv" var de allierte som kjempet og døde for din og min fred og frihet EKSTREMISTER? Hvem i helvete tror du du er? Second coming crist???

Min "ekstremisme" kommer ikke til anvendelse før det er snakk om å forsvare min fred, min frihet, mine idealer og det jeg står for. Hadde jeg snakket om å utrydde nazismen, ville du hoppet opp på bordet med den moralske pekefingeren og skreket "utryddelse av tyskere"?

Nei, selvsagt ikke.

Men så snart noen pirker borti denne kreftsvulsen på menneskeheten de kaller islam, da kommer de gule hoggtennene på muhammeds prester og prestinner frem, dryppende av gift.

Joda, vi kan ta med oss forsvaret vårt og flytte på en øde øy, så kan du sitte igjen og bli gangbanget av allahs vernepliktige når du har åpnet dørene. Lykke til i den gullfiskbollen du lever i. Må du bare håpe på at du aldri får bruk for sånne som jeg til å forsvare dukkehuset du bor i.

Du ville sannelig fortjent en wake up call.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er patetisk å se en islamisthore som deg utgyte slikt kulturrelativistisk ordgyteri.

Du smeller i bordet en rekke selvfølgeligheter, bl.a. at muslimer ser på Vesten slik vi ser på dem.

Dette er krig mellom det gode og det onde og vi må opptre i samsvar med det faktum.

Nå får du f... meg bremse, Grip! Skriv ordentlig! Hører du! Det ligner jo ikke grisen å skrive sånn skit til folk som du gjør her :-/

Ellers har snø selvsagt rett i at hvis man/vi svarer hat og blod med hat og blod, har man/vi tapt, mistet vett, fornuft, ære, kultur, sivilisasjon, retten til å snakke om demokrati og fred. Vi må _aldri_ returnere til barbariet igjen.

Mener du virkelig at den islamske verden (les: alle muslimer) bør utslettes? Jeg får helt frysninger av ekstremistsnakk, og kan ikke beGripe at du/dere ikke ser at et hvitglødende hat mot muslimer og islam er like usselt og tragisk som hatet mot sekulariserte og kristendommen.

De fleste muslimer ønsker fred - i likhet med de fleste fra den sekulariserte og kristne verden.

Bomber og drap av uskyldige mennesker er vanvittige og skruppelløse menneskers gjerning - og det skulle jaggu meg være overflødig å presisere at det gjelder ALLE veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoho...når du nevner virkelighet og liknende i samme setning som militæret, så er det umulig å ta deg seriøst. Ærlig talt, din lavpanne - hvilken tidsalder lever du i?

".................................."

Du kunne hatt godt av et år i militæret, din heimføing. Kanskje vi kunne gjort folk av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...