Katt-ja Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Om jeg vet hva? Jeg vet at katter (og f.eks hunder) ikke er mennesker, og at de fleste "subtile" egenskapene folk har det med å legge på disse mest sannsynlig er feil. Det blir som når noen snakker om de søte kattungene som går på kassen for første gang, og piper for å få ros. Et menneske ville gjort det, men en katt er noe ganske annet. Og jeg er veldig sikker på at katter ikke "mobber" hverandre på samme måten som drittunger i skolegården fordi en katt har halsbånd. "................................." Nja, det virket nesten som om du var _så_ sikker på det at du hadde snakket med katten din om det Forresten, det er vel slik i naturen (men vet ikke om det gjelder katter,da) at dyr som skiller seg ut ved en eller annen defekt kan bli "mobbet" - frosset ut. Et fint reflekshalsbånd som min katt har, ser jo kult ut for oss, men kanskje kattene synes noe annet... (For ikke å få nok en tale fra deg om forskjellene på dyr og mennesker - jeg spøker mest,da...) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Men hvorfor i helvete har du det for deg at det er en grei ting å ikke vaksinere dem? For det første så setter du de i fare for å få dødelige sykdommer. For det andre setter du de i fare for å smitte andre med disse dødelige sykdommmene. Det har overhodet ingenting med hysteri å gjøre - det er ganske enkelt direkte uansvarlig. Jeg har bodd overalt, både på landet og midt i byen - hvor man bor er ingen unnskyldning for å ikke gi husdyrene sine det beste utgangspunktet man kan (uten å gjøre mye for det). "..................................." Jeg synes det er relativt mange som ikke vaksinerer kattene sine. På jobben her, var det mange som så rart på meg når jeg sa at vi skulle til å ha den årlige vaksinen for katten. For meg er det en selvfølge å gjøre alt jeg kan for å minske risikoen for at min elskede pus skal bli syk... 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Nja, det virket nesten som om du var _så_ sikker på det at du hadde snakket med katten din om det Forresten, det er vel slik i naturen (men vet ikke om det gjelder katter,da) at dyr som skiller seg ut ved en eller annen defekt kan bli "mobbet" - frosset ut. Et fint reflekshalsbånd som min katt har, ser jo kult ut for oss, men kanskje kattene synes noe annet... (For ikke å få nok en tale fra deg om forskjellene på dyr og mennesker - jeg spøker mest,da...) Jeg er rimelig sikker på at kattene driter i hvordan et halsbånd ser ut. Mulig at et reflekshalsbånd, f.eks, vil være ubehagelig e.l å se på - hvem vet. Jeg har rimelig nøytrale halsbånd på kattene mine. "....................................." 0 Siter
Katt-ja Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Jeg er rimelig sikker på at kattene driter i hvordan et halsbånd ser ut. Mulig at et reflekshalsbånd, f.eks, vil være ubehagelig e.l å se på - hvem vet. Jeg har rimelig nøytrale halsbånd på kattene mine. "....................................." Se på denne du: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=106250 Håper min blir skikkelig gammel! 0 Siter
Gjest Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Vi har tre åtte-uker gamle kattunger. De er ute om natta, men de var vant til det før vi fikk dem. De har et kattebur de kan gå inn i. 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Vi har tre åtte-uker gamle kattunger. De er ute om natta, men de var vant til det før vi fikk dem. De har et kattebur de kan gå inn i. *sukk* Du har fått 8 uker gamle kattunger, ja. Hvorfor er det så mange som rett og slett gir faen i å høre på folk som faktisk vet hva de snakker om? "....................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Se på denne du: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=106250 Håper min blir skikkelig gammel! Det er en rimelig anseelig alder, ja :-) "................................" 0 Siter
Gjest togli Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Vi har tre åtte-uker gamle kattunger. De er ute om natta, men de var vant til det før vi fikk dem. De har et kattebur de kan gå inn i. Ok, våre katter var ikke ute annet enn under tilsyn på terrassen hos sine forrige eiere. Vi kommer nok til å ta med ut en dag når vi følger med dem. Greit å se hvordan de oppfører seg (holder seg nær huset, stikker ut i skoget etc..). 0 Siter
Gjest Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 *sukk* Du har fått 8 uker gamle kattunger, ja. Hvorfor er det så mange som rett og slett gir faen i å høre på folk som faktisk vet hva de snakker om? "....................................." Hææ!? Hva mener du? 0 Siter
Prozak Skrevet 29. juli 2005 Skrevet 29. juli 2005 Hææ!? Hva mener du? Alle som gidder å bruke et minimum av energi på å finne ut av ting, lese hva som skrives og forhøre seg med folk som har greie på det, finner fort ut at kattunger ikke skal tas fra moren før de er 12 uker gamle. _Det_ var det jeg mente. "....................................." 0 Siter
Gjest Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Alle som gidder å bruke et minimum av energi på å finne ut av ting, lese hva som skrives og forhøre seg med folk som har greie på det, finner fort ut at kattunger ikke skal tas fra moren før de er 12 uker gamle. _Det_ var det jeg mente. "....................................." Nei, jeg har ikke greie på det - men kattungene så store og fine ut. Kanskje jeg har misforstått, at de er eldre. Når jeg får kattunger av andre, så regner jeg med at de vet hvor lenge kattungene må være hos mora. 0 Siter
Gjest Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Alle som gidder å bruke et minimum av energi på å finne ut av ting, lese hva som skrives og forhøre seg med folk som har greie på det, finner fort ut at kattunger ikke skal tas fra moren før de er 12 uker gamle. _Det_ var det jeg mente. "....................................." Nå har jeg lest gjennom tråden og skjønt at du har sånn irriterende, hysterisk forhold til katter. En katt er en katt er en katt, synes jeg. OG, våre kattunger klarer seg fint ute om natta, selv om vi brutalt har revet de fra mora si _alt_ for tidlig og sendt de ut. Dessuten, sa jeg til ungene: Det er ikke så farlig om en av kattene dør - da får vi bare en ny! Det er nemlig en del rev her. Hysteriske dyreelskere er like irriterende som hysteriske likestillingsfolk eller hysteriske religiøse folk. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Nå har jeg lest gjennom tråden og skjønt at du har sånn irriterende, hysterisk forhold til katter. En katt er en katt er en katt, synes jeg. OG, våre kattunger klarer seg fint ute om natta, selv om vi brutalt har revet de fra mora si _alt_ for tidlig og sendt de ut. Dessuten, sa jeg til ungene: Det er ikke så farlig om en av kattene dør - da får vi bare en ny! Det er nemlig en del rev her. Hysteriske dyreelskere er like irriterende som hysteriske likestillingsfolk eller hysteriske religiøse folk. "Nå har jeg lest gjennom tråden og skjønt at du har sånn irriterende, hysterisk forhold til katter." Den uttalelsen der sier vel det meste om deg. Maken til imbesil fjott. "....................................." 0 Siter
Gjest Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 "Nå har jeg lest gjennom tråden og skjønt at du har sånn irriterende, hysterisk forhold til katter." Den uttalelsen der sier vel det meste om deg. Maken til imbesil fjott. "....................................." For en moden måte å diskutere på. Merk at jeg var i ekstremt dårlig humør når jeg skrev det svaret. Dessuten gav jeg et svar til trådstartet og blir angrepet av deg pga at kattungene våre var 8 uker når vi fikk de. Det går fint med kattungene våre. Ha en fin dag videre 0 Siter
Freya Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 *sukk* Du har fått 8 uker gamle kattunger, ja. Hvorfor er det så mange som rett og slett gir faen i å høre på folk som faktisk vet hva de snakker om? "....................................." Skjønner ikke det der altså. Vi fikk katten da han var 8 uker, og nå er han 1 år og helt suveren på alle måter. Tror ikke han hadde vært en sunnere/tryggere katt om han hadde vært 4 uker til hos mor. 0 Siter
org Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 La det gå en mnd. før de i det hele tatt slippes utenfor døren. Videre tenker jeg 6 mnd. er en alder hvor de kan være ute om natten. Forreste - hvorfor har dere bestemt at de skal være ute om natten? Det er jo litt forskjell på katter, og det er ikke alle som er like glade i å være ute hele natten. ".................................." Våre puser hadde kattedør, slik at de kunne gå inn og ut som de ville. Ei kattedør i ytterdøra og ei i mellomdøra. Vi brukte å lukke den innerste kattedøra, slik at pusene kunne være i gangen om de ville. Så der lå de da. Grunnen til at de var i gangen og ikke i resten av huset, var at de tok med seg mus og fugler inn om morran før vi sto opp. Bedre å fjerne kadavre fra ganggulvet enn fra sofaen på stua. 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 For en moden måte å diskutere på. Merk at jeg var i ekstremt dårlig humør når jeg skrev det svaret. Dessuten gav jeg et svar til trådstartet og blir angrepet av deg pga at kattungene våre var 8 uker når vi fikk de. Det går fint med kattungene våre. Ha en fin dag videre Jeg kaller en spade en spade, og om du vil ta det som et angrep er ditt valg. Og når du svarer på den måten du gjorde, på en saklig uttalelse, så er det jeg kalte deg helt relevant. "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Skjønner ikke det der altså. Vi fikk katten da han var 8 uker, og nå er han 1 år og helt suveren på alle måter. Tror ikke han hadde vært en sunnere/tryggere katt om han hadde vært 4 uker til hos mor. Jada. Og bestefaren min begynte å røyke når han vær 12, og han ble over nitti. Så jeg skjønner ikke hvorfor folk driver og snakker om at man ikke bør røyke. "...................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Våre puser hadde kattedør, slik at de kunne gå inn og ut som de ville. Ei kattedør i ytterdøra og ei i mellomdøra. Vi brukte å lukke den innerste kattedøra, slik at pusene kunne være i gangen om de ville. Så der lå de da. Grunnen til at de var i gangen og ikke i resten av huset, var at de tok med seg mus og fugler inn om morran før vi sto opp. Bedre å fjerne kadavre fra ganggulvet enn fra sofaen på stua. Kattedør er praktisk, ja. Og man vil som regel ikke ha muse- eller fuglelik inn på stua eller opp i sengen :-) "..................................." 0 Siter
org Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Kattedør er praktisk, ja. Og man vil som regel ikke ha muse- eller fuglelik inn på stua eller opp i sengen :-) "..................................." Men du skulle se puseansiktene deres da de kom med likene! Sååå stolte! Katter er merkelige dyr. Bare synd at vi måtte gi bort våre pga allergi. Jeg savner pusene! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.