Gå til innhold

Flytte bilder fra pc til pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte en slik liten mp3 spiller som man kan putte inn i usb`n... Det var kjempe greit. Måtte ta et par overflyttinger siden det var veldig mange, men det var kjempe greit å gjøre!!

Skrevet

Ja hvordan var det han gjorde dette igjen da!? tenke..

Brukte ingen kabel,plater,kamera,minneplugg eller noe.

Jeg kan spørre han hvordan han gjorde dette når han kommer fra jobb.

Vet han brukte kopier og lim inn men husker ikke mer.

Skrevet

Ja du bare "drar2 bilden eover i mappa på kameraet -husk å ha tom brikke først da :)

Ja, så smart. Det skal jeg gjøre. Ai, så bra! Takk, takk :)

Skrevet

Jeg brukte en slik liten mp3 spiller som man kan putte inn i usb`n... Det var kjempe greit. Måtte ta et par overflyttinger siden det var veldig mange, men det var kjempe greit å gjøre!!

Si det en gang til, slik at jeg får et godt påskudd til å bruke de få pengene jeg har til å kjøpe mp3-spiller. Har lyst på det. Si at den kan brukes til mange andre, smarte ting også :)

Skrevet

Ja hvordan var det han gjorde dette igjen da!? tenke..

Brukte ingen kabel,plater,kamera,minneplugg eller noe.

Jeg kan spørre han hvordan han gjorde dette når han kommer fra jobb.

Vet han brukte kopier og lim inn men husker ikke mer.

Bluetooth. Trådløs overføring. Se lenger nede i tråden.

Skrevet

Ja du bare "drar2 bilden eover i mappa på kameraet -husk å ha tom brikke først da :)

Jøss. Det var jo råsmart!

Skrevet

Hmmm, ja... Jeg har dessverre ikke brenner overhode. Og minst 10 GB som skal flyttes...

Jaja, finner vel ut av noe smart - ved hjelp av dere på dol :)

Da bruker du bare en USB kabel.

Det blir tilnærmet som å kopiere fra en del av harddisken din til en annen - men det tar litt mer tid.

Dog tror jeg ikke at det vil ta mer enn en halvtimes tid å kopiere 10Gb over USB porten.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Det er der det geniale ved å ha bildene på en ekstern harddisk ligger. Da jeg kjøpte ny PC kobla jeg bare disken til denne, og vips hadde jeg musikken og bildene med meg. Har du 10 giga skal du kjøpe en dyr mp3 spiller med god kapasitet for å slippe å flytte i mange omganger - billigere med en ekstern disk.

Skrevet

Det er der det geniale ved å ha bildene på en ekstern harddisk ligger. Da jeg kjøpte ny PC kobla jeg bare disken til denne, og vips hadde jeg musikken og bildene med meg. Har du 10 giga skal du kjøpe en dyr mp3 spiller med god kapasitet for å slippe å flytte i mange omganger - billigere med en ekstern disk.

Det er et godt forslag.

Er selv i gang med å gjøre det samme:-)

Skrevet

Det er et godt forslag.

Er selv i gang med å gjøre det samme:-)

Mer info takk! Hvor kobler man på den eksterne disken? Og hva koster en med en del Gb minne?

Skrevet

Billigere med ekstern disk enn mp3-spiller...? Er det mulig?

Skrevet

Mer info takk! Hvor kobler man på den eksterne disken? Og hva koster en med en del Gb minne?

Kobler den opp via firewire eller USB.

Har ikke sjekket prisene enda, men tror det ligger fra 1.000,- og oppover for ca 150-200 Gb.

Skrevet

Kobler den opp via firewire eller USB.

Har ikke sjekket prisene enda, men tror det ligger fra 1.000,- og oppover for ca 150-200 Gb.

det er jo GENIALT! :)

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Billigere med ekstern disk enn mp3-spiller...? Er det mulig?

For meg er en mp3-spiller noe med skikkelig lagringskapasitet, ikke disse pinglete greiene du får med 1 GB og nedover. Og ja, det blir dyrere med mp3-spiller. Du kan få en ekstern disk med bra kapasitet fra en tusenlapp og oppover.

Hos komplett kan du få en på 100 GB til 1050,-. Legger du på i overkant av 300 kroner får du en på 200 GB.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

det er jo GENIALT! :)

Klart det er genialt! Nå hadde jeg en ekstern disk som takka for seg etter et halvår, så det tok tid før jeg turte stole på den nye jeg fikk. Men ja, smarteste løsningen jeg vet om til mediafiler, bilder o.l. Min er koblet til FireWire, men har visst en USB2-kabel også.

Skrevet

Si det en gang til, slik at jeg får et godt påskudd til å bruke de få pengene jeg har til å kjøpe mp3-spiller. Har lyst på det. Si at den kan brukes til mange andre, smarte ting også :)

Veldig flott å bruke til å flytte ting og tang som folk har bruk for fra en pc til en annen.... ;o) Og kjempe kjekk hvis du skal jogge, sykle eller andre lignende ting-flott med musikk! Løp og kjøp!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...