Gå til innhold

Bli kvitt ekkel madrass..


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Tydeligvis..;-) Kjempekoselig at folk gidder å hjelpe folk med sånt da! :-)

Jeg var helt rådløs her jeg! Og vips kom det minst en tre-fire helt brukbare ideer..Og ditto mer..kreative..;-)

Jeg ble kjempelettet. Hvem vil beli sittende med en nedpisset, kjip madrass?

:-)

Og heretter regner jeg med at pusene ikke har adgang til soverommet? Har han pissa en gang i senga så er det slett ikke utenkelig at det skjer igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    55

  • mariaflyfly

    19

  • annegunn

    18

  • mil1365380270

    13

Mest aktive i denne tråden

Jeg må bare kommentere det som flere under her gjør: For en utrolig lang tråd (i alle fall til et sånt spørsmål å være)!

Artig!

(Og jeg trenger jo ikke _prøve_ å komme opp med et råd som ikke allerede er gitt. Jeg sier bare lykke til med å bli kvitt'n. Og så må du rapportere om hvordan det endte.)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Og heretter regner jeg med at pusene ikke har adgang til soverommet? Har han pissa en gang i senga så er det slett ikke utenkelig at det skjer igjen...

Jepp, her blir det hårda bud! Ikke noe kattekos på senga her nei1

Hadde han pisset på den nye madrassen jeg får kjøpe på mandag, da hadde jeg ikke visst hva jeg hadde gjort:-o

Og hyggelig for pus hadde det neppe blitt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg må bare kommentere det som flere under her gjør: For en utrolig lang tråd (i alle fall til et sånt spørsmål å være)!

Artig!

(Og jeg trenger jo ikke _prøve_ å komme opp med et råd som ikke allerede er gitt. Jeg sier bare lykke til med å bli kvitt'n. Og så må du rapportere om hvordan det endte.)

Hilsen

Jupp, den ble en skikkelig ruver! ;-)

Hyggelig at folk er hjelpsomme! :-)

Driver og prøver å ringe den gjenbruksstasjonen i nabolaget jeg fikk slik nyttig tips om, men der svarer de ikke enda.

Skal gi tilbake melding jeg! :-) Med så mange bra tips er den nok ute av huset før helga! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude Lur

Jepp, her blir det hårda bud! Ikke noe kattekos på senga her nei1

Hadde han pisset på den nye madrassen jeg får kjøpe på mandag, da hadde jeg ikke visst hva jeg hadde gjort:-o

Og hyggelig for pus hadde det neppe blitt! ;-)

Tisselaken en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude Lur

Takk! Jeg har fått tilslag på en ny..Den hørtes helt grei ut, nesten et røverkjøp, faktisk..Med overmadrass, bein og full pakke..800 kr! :-)

Det er bra! Og nå prøver jeg å få kontakt med denne gjenbruksstasjonen "kanskje kanskje" tipset meg om, for å forikre meg at jeg kan levere den gamle&ekle der.

Sppelsystemet irriterer meg også noe grådig..Dette kunne da jaggu vært gjort mye enklere..Og hvorfor kunne de ikke opplyse meg om denne gjenbruksstasjone på telefon i sted..- i stedet for å bare fortelle meg at dette var en "no can do"..?

Som sagt, det søplesystemet vi hadde i USA, det var virkelig konge..Hvorfor kunne vi ikke ha en patent som ligner?

En betaler litt, men det er slett ikke ruinerende (selv for meg..Og jeg er blakk jeg..;-)) og dessuten åpner det for mere gjenbruk og swapping aktivitet. Folk setter jo ikke ting andre kanskje kan ha bruk for sammen med ekkel matsøppel, f.eks.

Folk blir kvitt store ting de ikke vil ha, og samtidig kan en være så heldig at en finner en fult brukbar sofa eller en TV og sånn, om man er blakk og har behov for det..:-)

Selv fant jeg en utmerket og søt teddybjørn jeg reddet fra fyllinga, som etter en varm runde i vaskemaskinen har vært en trofast kompis og sengekamerat..;-)

Jeg vil ha nye søplemenn! Nå! Dumme, dumme søplemennene..De henter dessuten søpla her lovlig sjelden.

Utrolig at de bare henter matsøppelet en gang i måneden. Og den sorte dunken blir full før en uke er gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flyfly har herpa tråder med matprat før, hun...

Ja hun har det.

men å komme på å snakke mat når det handler om kattepiss er et nok bare hun som kan.*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hvor fikk du det supre tipset om ny madrass?

"Ny" madrass fant jeg brukt på nettet, på www.zett.no (tror jeg, håper jeg husker riktig..;-))

Det supre tipset om hvor å bli kvitt den gamle fikk jeg av "kanskje kanskje ikke, dvs tiliti, litt lenger nedi her..:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah right. Skyld på meg...

Denne gangen var det du som begynte da...

Det ble enkel middag her i dag - gubben kom sent hjem og vi var for sultne til noe annet. Hadde egentlig hatt lyst til å grille, men...

Spekemat (spansk spekeskinke, chorizo, spansk salami og speket oksekjøtt som vi hadde med fra England), litt ost, tomatsalat med løk og feta og brød. Og en barbera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slik gjør jeg det

Bare sett den inn på finn.no under gis bort, så¨tar det ikke lange tiden før noen kommer og henter den :o)

Og så er det gratis å sette inn annonse når man gir bort ting :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig at de bare henter matsøppelet en gang i måneden. Og den sorte dunken blir full før en uke er gått.

En gang i måneden???

Her blir matsøppel og restavfall hentet annenhver uke størstedelen av året, og ukentlig i sommermånedene (pga varme & lukt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini-gjenbruksstasjon på Grünerløkka

For deg som bor på Grünerløkka og ikke har bil har BydelsRusken i samarbeid med REN og Friluftsetaten en minigjenbruksstasjon i Sofienbergparken. Her er det åpent på hverdager fra kl 10-14, pluss tirsdag og torsdag ettermiddag fra kl 17-20. Stengt lørdag og søndag .

Telefonnummer til minigjenbruksstasjonen er: 22 38 20 01 eller 800 49 055.

Hva kan jeg levere til gjenbruksstasjonene?

hvitevarer

kuldemøbler

elektronikk

sykler

motordeler

verktøy

hageavfall

møbler

tekstiler

farlig avfall fra husholdninger

plast; mykplast (plastfolie, plastposer, plastsekker, o.l.)

tomme plastflasker og plastkanner.

Dette materialgjenvinnes.(blir ny plast)

Vet du om de henter også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å slå helvetet i hodet med noe hardt. Etterpå kan du hente en gratis hund hos FOD.

Dagens laguna! Doldagen blir ikke den samme uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen var det du som begynte da...

Det ble enkel middag her i dag - gubben kom sent hjem og vi var for sultne til noe annet. Hadde egentlig hatt lyst til å grille, men...

Spekemat (spansk spekeskinke, chorizo, spansk salami og speket oksekjøtt som vi hadde med fra England), litt ost, tomatsalat med løk og feta og brød. Og en barbera.

En aldri så liten Barbera, ja. tenkte jeg det ikke.

I dag skal jeg spise på Yaya's med AM og H. Virkelig verdt et besøk. Nydelig thaimat! Åsså skal vi på kino etterpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aldri så liten Barbera, ja. tenkte jeg det ikke.

I dag skal jeg spise på Yaya's med AM og H. Virkelig verdt et besøk. Nydelig thaimat! Åsså skal vi på kino etterpå. :)

En får drekke mens en kan, er mitt motto for tiden....

Jentungen er parkert hos besteforeldre for tiden, så vi burde kommet oss på kino en kveld vi også, om ikke tiltakslysten var på bånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får drekke mens en kan, er mitt motto for tiden....

Jentungen er parkert hos besteforeldre for tiden, så vi burde kommet oss på kino en kveld vi også, om ikke tiltakslysten var på bånn...

Gjør det! Jeg har ikke vært på kino på det jeg kan huske. Siden dere er aleine burde dere egentlig legge turen til Palace, som du så lenge har tenkt at du "skal gjøre". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...