Gå til innhold

Bli kvitt ekkel madrass..


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Han kunne bare prøve seg! :-o

Han henger allerede i en tynn tråd, og er voldsomt i hundehuset, så noe bommelom, noested annet enn i kattekassa kunne fort bli fatalt for ham..;-)

i _hundehuset_ !

Moderer språkbruken din, ellers blir du aldri venner med ham igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    55

  • mariaflyfly

    19

  • annegunn

    18

  • mil1365380270

    13

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Folk tar det meste, bare det er gratis! ;-)

Her hvor jeg bor hadde man for noen år siden "skrotinnsamling" om våren, dvs en annonsert dag hvor man kunne sette ut slikt som ikke engang var bra nok for loppemarked, og så kom søppelbilen og henta det (vi betalte for dette gjennom renovasjonsavgiften).

Og når du tenker på hvor lav terskel folk har på det de sender til loppis, så er det lett å skjønne at det som ble stat ut på skrotdagen var SKIKKELIG skrot!!

Likevel kunne man se folk gå fra haug til haug kvelden før innsamlingen og lete etter "skjulte skatter"! ;-)

Jammen dewt er kjempekult det..Nesten sånn som vi hadde det i USA..Folk setter søplet sitt ut,med klistremerker som betaler for frakt og behandling..Og før det blir hentet kan jo folk fråtse som de ønsker..Jeg har funnet et par perler i grumset jeg..blandt annet en flott teddy jeg reddewt fra vanskjebne..Han ble vasket på varmt program, og bor fortsatt hos meg og er kompis! :-)

Jeg skulle ønske vi hadde noe slikt her! Her er det jo hakke pin umulig å bli kvitt noe som helst! :-I

Jeg håper at noen stjeler den, du har jo rett, folk har det jo med å stjele alt som ikke er veggfast..Bortsett fra at jeg TRENGER å få det stjålet da..Her kan jo murphys lov selvfølgelig komme til å lage brister i en ellers vantett sannsynlighetsberegning! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Dersom du skulle ombestemme deg kan du få en ferdig oppklort rammemadrass av meg. Eller en hjærnesofa...

hehe..Takker for tilbudet, men har som sagt masse avanserte klorebrett selv..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk tar det meste, bare det er gratis! ;-)

Her hvor jeg bor hadde man for noen år siden "skrotinnsamling" om våren, dvs en annonsert dag hvor man kunne sette ut slikt som ikke engang var bra nok for loppemarked, og så kom søppelbilen og henta det (vi betalte for dette gjennom renovasjonsavgiften).

Og når du tenker på hvor lav terskel folk har på det de sender til loppis, så er det lett å skjønne at det som ble stat ut på skrotdagen var SKIKKELIG skrot!!

Likevel kunne man se folk gå fra haug til haug kvelden før innsamlingen og lete etter "skjulte skatter"! ;-)

Samme som her det når de som bodde her før hadde en container med gamle møbler og madrasser i som skulle kastes.

Vi holdt på å flytte inn og containeren skulle hentes neste dag.

Da kom det et par på døra å spurte om de fikk forsyne seg av det i containeren!

Ja det måtte de da bare gjøre sa vi,de var helt spinn ville og containeren mistet ihvertfall halvparten av innholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Calóni

Om ikke annet har du underholdt en hel liten dol-verden med denne tråden *flire*

Men jeg støtter forslaget om taxi, altså! En vanlig stasjonsvogn bør vel klare å få madrassen inn i bilen? Eller var det slik at det var rammemadrass? *dårlig hukommelse*

Uansett så finnes det sånne 'kollitaxi' også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte fretex, (turte ikke å lyve om madrasskvaliten da..Jeg er en feiging..) De ville selvsagt ikke ha den, men hun tipset meg faktisk bra..Hun mente maxitaxi SKULLE ta slikt, og hun viste et sted jeg kunne kaste den gratis..I Oslo! Lurt!

Takk for fretex tipset! Først skal jeg prøve om jeg faktisk kan få den stjålet..Og hvis ikke gjør jeg det! :-)

"Takk for fretex tipset! Først skal jeg prøve om jeg faktisk kan få den stjålet..Og hvis ikke gjør jeg det! :-) "

Ehh..hvorfor skal du stjele din egen madrass??....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Mini-gjenbruksstasjon på Grünerløkka

For deg som bor på Grünerløkka og ikke har bil har BydelsRusken i samarbeid med REN og Friluftsetaten en minigjenbruksstasjon i Sofienbergparken. Her er det åpent på hverdager fra kl 10-14, pluss tirsdag og torsdag ettermiddag fra kl 17-20. Stengt lørdag og søndag .

Telefonnummer til minigjenbruksstasjonen er: 22 38 20 01 eller 800 49 055.

Hva kan jeg levere til gjenbruksstasjonene?

hvitevarer

kuldemøbler

elektronikk

sykler

motordeler

verktøy

hageavfall

møbler

tekstiler

farlig avfall fra husholdninger

plast; mykplast (plastfolie, plastposer, plastsekker, o.l.)

tomme plastflasker og plastkanner.

Dette materialgjenvinnes.(blir ny plast)

Ååå! Tusen, tusen takk! :-)

Gjett om jeg ringer dit!

:-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Litt mer seriøs nå - dette problemet burde vært tatt opp med kommunen. Det er vel ikke rart at folk kaster fra seg søppel når det ikke finnes system for å bli kvitt det uten at man må ha bil sjøl?

Tror jamen jeg skal flytte til Oslo og starte søppelinnsamlingsfirma!

Da hadde du tjent godt! Jeg kjenner maaange som har stresset hue av seg for å løse tilnærmet identiske problemstillinger! :-)

Jeg synes det er underlig at de som har ansvaret for renovasjon ikke kan hjelpe meg, eller i det minste gi meg et nyttig tips!

Alle har ikke bil, eller penger til leiebil!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calóni

Dra på Jysk eller lignende med madrassen din og påstå hårdnakket at når elkjøp plikter å ta imot gammel elektronikk, så har Jysk plikt til å ta imot din gamle madrass. Sørg for å prate med en sommervikar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den katten er beyond å lære noe som helst! ;-)

Vi har "snakket" om det, men det ser ikke ut til å trenge gjennom.

Vi skuler på hverandre, jeg skuler av åpenbare grunner, og han skuler tilbake fordi jeg truet ham med et sammenrullet eksemplar av "mojo"..;-)

Dessuten trenger han ikke ekstra klorebrett, han har jo en hel tresetersofa og to utmerkede lenestoler til det bruk!

:-)

Du får true med at h*n blir ragu dersom h*n ikke begynner å høre etter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Om ikke annet har du underholdt en hel liten dol-verden med denne tråden *flire*

Men jeg støtter forslaget om taxi, altså! En vanlig stasjonsvogn bør vel klare å få madrassen inn i bilen? Eller var det slik at det var rammemadrass? *dårlig hukommelse*

Uansett så finnes det sånne 'kollitaxi' også.

Den er 1.20, så den går nok i maxitaxi..Problemet hadde vel evt vært lukta..:-o

Men nå ga jo "kanskje kanskje" meg løsningen her da! PUH! Lettende!

Skulle det mot formodning ikke funke, er alternativ to tyvefisking, og tre taxi.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du skulle ombestemme deg kan du få en ferdig oppklort rammemadrass av meg. Eller en hjærnesofa...

Hvordan ser en hjærnesofa ut?

Har du noen link til bilde eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Dra på Jysk eller lignende med madrassen din og påstå hårdnakket at når elkjøp plikter å ta imot gammel elektronikk, så har Jysk plikt til å ta imot din gamle madrass. Sørg for å prate med en sommervikar ;)

*lol* Kanskje det;-) Ingen skal si at dolerne ikke er kreative og hjelpsomme! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen dewt er kjempekult det..Nesten sånn som vi hadde det i USA..Folk setter søplet sitt ut,med klistremerker som betaler for frakt og behandling..Og før det blir hentet kan jo folk fråtse som de ønsker..Jeg har funnet et par perler i grumset jeg..blandt annet en flott teddy jeg reddewt fra vanskjebne..Han ble vasket på varmt program, og bor fortsatt hos meg og er kompis! :-)

Jeg skulle ønske vi hadde noe slikt her! Her er det jo hakke pin umulig å bli kvitt noe som helst! :-I

Jeg håper at noen stjeler den, du har jo rett, folk har det jo med å stjele alt som ikke er veggfast..Bortsett fra at jeg TRENGER å få det stjålet da..Her kan jo murphys lov selvfølgelig komme til å lage brister i en ellers vantett sannsynlighetsberegning! ;-)

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

....mener nå jeg.

Det mener jeg også..I dag;-)

Jeg har nå et softspot for pusen da, men han skal jaggu passe seg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

i _hundehuset_ !

Moderer språkbruken din, ellers blir du aldri venner med ham igjen :)

*lol* det tenkte jeg ikke på engang..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calóni

Den er 1.20, så den går nok i maxitaxi..Problemet hadde vel evt vært lukta..:-o

Men nå ga jo "kanskje kanskje" meg løsningen her da! PUH! Lettende!

Skulle det mot formodning ikke funke, er alternativ to tyvefisking, og tre taxi.

:-)

Jammen "kanskje kanskje ikke"'s forslag var da myyyye kjedeligere enn alle de andre du har fått? :D

Nå som jeg hadde gledet meg til å høre om observasjoner av et stressa menneske med madrass under armen på trikketur *sukke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser en hjærnesofa ut?

Har du noen link til bilde eller?

Den er vel like snirkete og usystematisk som en doler som _aldri_ leser igjennom innleggene sine før hun trykker 'send'.

Prøv å skrive innlegg med engelskspråklig tastatur og æ, ø og å på hhv F5, F6 og F7,. du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...