Gå til innhold

Bli kvitt ekkel madrass..


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

Den, ja... Finnes den - nedlastbar - eller til salgs? Har vært på jakt etter den :)

Vil tro du kan finne den til nedlasting eller til salgs ja. Fx på cdon.com eller musikkonline.no

Låta heter "den makalösa manicken" og artisten kalte seg Professorn, men heter egentlig Michael B. Tretow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • laguna1365380434

    55

  • mariaflyfly

    19

  • annegunn

    18

  • mil1365380270

    13

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Ikke amme! ÅME!

Sier man ikke det på Østlandet, da? *S* (=Larve)

hehe..Her var det rask lesning og feilskriving, ja..;-)

Den ble også lang! Må tyde på at dolerne er flinke til å løse små og store praktiske problemer, enten det er madrasskast eller larveplager..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hvis ikke de to første alternativene funker, så send meg en sms, så skal jeg se om jeg kan hjelpe deg. Må bare undersøke litt... :-)

Tusen, tusen Takk! Det er jo supersnillt av deg! :-) :-) :-)

Men jeg tror det ordner seg, det sto jo at de tok gamle møbler..Ringer kl fem, for da åpner de igjen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hehe, skjønte jo det, men du skrev at du ville stjele den selv-)

Stjeling ja, nå kom jeg på at for ca. 20 år siden leste jeg om en som brukte nye ti-liters malingsspann på utedoen på hytta si. Hans bror jobbet i en malingsfabrikk og han fikk spannene gratis. Dette var jo veldig praktisk, bare å sette på lokket og vips så var innholdet mye enklere å håndtere.

For å bli kvitt disse, så satte han dem bare i veikanten nedenfor hytta. Uten unntak så forsvant de i løpet av et par dager:-)

*lol* :-D De ble nok glade for "fangsten"..:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol* :-D De ble nok glade for "fangsten"..:-D

Hehe ja, kanskje de innkalte til dugnad for å male huset,.....koselig å åpne spannet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig hvordan våre samtaler før eller siden kommen inn på ett av to temaer.....

Jeg har spist laksecarpaccio, med toast og myntesaus *sikle*

Og i går spiste vi laksefilet og kamskjell stekt i ovnen sammen med hermetiske tomater, løk, hvitløk, paprika, fiskekrydder, fiskebuljong og urtekrydder. Sjasminris, rømme og hvitvin ved siden av...

Ååååhhhh...

A-M fylte 30 i går, så vi hadde 3 retters bursdagsmiddag. Carpaccioen var forretten, så indrefilet, og til dessert, "kake" laget av Talleggio dekket med parmaskinke. *knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååhhhh...

A-M fylte 30 i går, så vi hadde 3 retters bursdagsmiddag. Carpaccioen var forretten, så indrefilet, og til dessert, "kake" laget av Talleggio dekket med parmaskinke. *knegg*

Nå romler det i magen min..... Rå tunfisk er en suveren sushivinner...

Hva hadde han gjort med den? Olje og parmesan?

Utover kvelden fylte vi på med te, scones, clotted cream og syltetøy. Sier noe om hvor vi har vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå romler det i magen min..... Rå tunfisk er en suveren sushivinner...

Hva hadde han gjort med den? Olje og parmesan?

Utover kvelden fylte vi på med te, scones, clotted cream og syltetøy. Sier noe om hvor vi har vært :)

Yømmi!

Han skar løvtynne skiver og dynka med olivenolje og noen dråper av "tryllemixen" som jeg ikke er helt sikker på hva inneholder. En hjemmelaga form for en slags flytende sirup, tror jeg ;) Hadde ruccola oppå, og litt store biter av squash, fresa i litt smør. Og en del andre urter. Alle grønnsaker og urter fra egen og H&HM sin hage. :)

*sulten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yømmi!

Han skar løvtynne skiver og dynka med olivenolje og noen dråper av "tryllemixen" som jeg ikke er helt sikker på hva inneholder. En hjemmelaga form for en slags flytende sirup, tror jeg ;) Hadde ruccola oppå, og litt store biter av squash, fresa i litt smør. Og en del andre urter. Alle grønnsaker og urter fra egen og H&HM sin hage. :)

*sulten*

Åsså parmesan, seffern! Det glemte jeg visst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sikle*

Lurer på hva jeg får til middag i dag, jeg...

Det er pølse- og makaronigrateng på gang i "kollektivet" hjemme i dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Du kan få de lengste tråder om alt og ingenting du....;)

Tydeligvis..;-) Kjempekoselig at folk gidder å hjelpe folk med sånt da! :-)

Jeg var helt rådløs her jeg! Og vips kom det minst en tre-fire helt brukbare ideer..Og ditto mer..kreative..;-)

Jeg ble kjempelettet. Hvem vil beli sittende med en nedpisset, kjip madrass?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trude Lur

Tydeligvis..;-) Kjempekoselig at folk gidder å hjelpe folk med sånt da! :-)

Jeg var helt rådløs her jeg! Og vips kom det minst en tre-fire helt brukbare ideer..Og ditto mer..kreative..;-)

Jeg ble kjempelettet. Hvem vil beli sittende med en nedpisset, kjip madrass?

:-)

Det er irriterende med slike ting som skal kastes og som tar opp plass... og så blir man ikke kvitt det! Jeg satte en gang en vanlig bærepose med søppel ved siden av søppeldunken da den skulle hentes. Tok de det? Nei! Siden fikk jeg vite at jeg må kjøpe en sekk om jeg har ekstra søppel en måned. Som om vi ikke betaler nok i kommunale avgifter? Jeg håper du får tak i en god madrass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det er irriterende med slike ting som skal kastes og som tar opp plass... og så blir man ikke kvitt det! Jeg satte en gang en vanlig bærepose med søppel ved siden av søppeldunken da den skulle hentes. Tok de det? Nei! Siden fikk jeg vite at jeg må kjøpe en sekk om jeg har ekstra søppel en måned. Som om vi ikke betaler nok i kommunale avgifter? Jeg håper du får tak i en god madrass!

Takk! Jeg har fått tilslag på en ny..Den hørtes helt grei ut, nesten et røverkjøp, faktisk..Med overmadrass, bein og full pakke..800 kr! :-)

Det er bra! Og nå prøver jeg å få kontakt med denne gjenbruksstasjonen "kanskje kanskje" tipset meg om, for å forikre meg at jeg kan levere den gamle&ekle der.

Sppelsystemet irriterer meg også noe grådig..Dette kunne da jaggu vært gjort mye enklere..Og hvorfor kunne de ikke opplyse meg om denne gjenbruksstasjone på telefon i sted..- i stedet for å bare fortelle meg at dette var en "no can do"..?

Som sagt, det søplesystemet vi hadde i USA, det var virkelig konge..Hvorfor kunne vi ikke ha en patent som ligner?

En betaler litt, men det er slett ikke ruinerende (selv for meg..Og jeg er blakk jeg..;-)) og dessuten åpner det for mere gjenbruk og swapping aktivitet. Folk setter jo ikke ting andre kanskje kan ha bruk for sammen med ekkel matsøppel, f.eks.

Folk blir kvitt store ting de ikke vil ha, og samtidig kan en være så heldig at en finner en fult brukbar sofa eller en TV og sånn, om man er blakk og har behov for det..:-)

Selv fant jeg en utmerket og søt teddybjørn jeg reddet fra fyllinga, som etter en varm runde i vaskemaskinen har vært en trofast kompis og sengekamerat..;-)

Jeg vil ha nye søplemenn! Nå! Dumme, dumme søplemennene..De henter dessuten søpla her lovlig sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...