Gå til innhold

Forelsket, betatt eller sjarmert?

Anbefalte innlegg

Gjest forvirrende
Skrevet

Hvor går egentlig grensa mellom å være betatt eller forelsket? Jeg er så forvirret for tida, har ikke vært forelsket på mange, mange år, men for tida klarer jeg ikke få en god venn av meg ut av tankene. Jeg er veldig glad i ham, men vi har ikke kjent hverandre så lenge.

Jeg er livredd for å bli forelsket. Orker ikke gå inn i noe nytt forhold, og risikere å bli såret igjen. Dessuten har han dame, er forlovet og har eget hus. De har ingen barn...

Han har vært veldig flørtende med meg, men vi er begge veldig klar over situasjonen hans, situasjonen min, og bestemt på at han skal få forholdet til forloveden sin til å gå så bra som mulig. Han har det jo bra der, tross alt, men....

Ååååh, jeg er så forvirret. Har ikke sett ham på noen uker nå, og ikke hørt fra ham på snart ei uke, av personlige årsaker.

Vennskapet vårt er godt, vi prater om alt mulig, trives veldig godt i hverandres selskap, og jeg kunne godt tenkt meg å tilbringe mer tid sammen med ham. Dog prater vi ikke sammen så veldig ofte, fordi det ikke skal bli noe skurring på tråden mellom han og forloveden hans.

Men så var det det der med forelskelse versus det å være betatt... hvor går grensa? Hvordan vet man at man er betatt, eller forelsket?

Han sier han av og til får høy puls når han mottar sms fra meg. Han sier han er forvirret.

Jeg føler det likedan ovenfor ham... samtidig har jeg ei sperre i meg som er redd for å løsrive seg, redd for å trå feil, redd for å bli såret, redd for å miste et godt vennskap ved at det skal bli noe "tull". Av den grunn er jeg tilbakeholdende, vil ikke hoppe i det sånn at han blir utro med forloveden sin (høres ut som han kunne tenkt seg det, men jeg vil ikke være med på å sette ham i en vanskelig situasjon. Det vet han.)...

Kan noen hjelpe meg litt med å sortere tankene mine før jeg blir gaaaaaaaaaal?

:o)

Gjest papirtiger
Skrevet

Dere bør i hvert fall ikke snakke om disse følelsene.. Ingenting er så bittersøtt som forbuden kjærlighet.

Tror du kommer over han fort hvis dere slutter å oppmuntre hverandre (hvor subtilt og uskyldig det enn skjer)

Skrevet

Du/dere vasser rundt i et minefelt...

Det mest fornuftige er om dere kutter kontakten - begge to balanserer på kanten til å gjøre noe grusomt mot en uskyldig tredjepart.

Skrevet

La nå opptatte menn være i fred, det er bare tøyter som henger seg på boltra plugg!

Skrevet

La nå opptatte menn være i fred, det er bare tøyter som henger seg på boltra plugg!

Er du adelig, siden du kaller deg for Sir?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...