Gå til innhold

Verdens Barn eller Adopsjonsforum

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Adopsjonsforum :-)

De kan sakene sine og har vist stor vilje og evne til forbedringer når de får kritikk - ref mitt innlegg lengre nede på siden.

Ut over det vil jeg råde deg til å tenke ut over selve adopsjonen også. Hvem har best lokalforening der du bor, feks. Hvilket tilbud har adopsjonsforeningen etter at dere er vel hjemme med barna? Både sosialt og med tanke på bistand til å finne fram i helpesystemet, om dere skulle trenge det.

Beste hilsen fra

Vi har valgt Verdens Barn denne gangen (Har brukt AF og var på det tidspunktet veldig fornøyd.) av flere årsaker:

- veldig imøtekommende personale

- egne ansatte i Kina

- har hørt mye - og svært mye positivt- om VB sitt opplegg i Kina

- oppdatert info etter tildeling mulig

Velg med magefølelsen. De har forskjellige land - men hvis du vurderer begge skal dere kanskje adoptere fra Kina?

Da er det greitt å huske på at alt som skjer vedr. tildeling er Kinas ansvar - og således spiller det ingen rolle hvilke forening du bruker.Turen har stor betydning - velg en forening som dekker deres behov på den fronten. Inoradopt og VB oppga å få oppdatert info etter tildeling, mens AF ikke gjorde det (da vi registrerte oss sist).

Lykke til!

Hei!

Jeg ville valgt land først og forening etterpå da. :-)

Selv adopterte vi fra Kina via Verdens barn og er veldig fornøyde. De er ordentlige og grundige og har som andre har nevnt her egne ansatte i Kina, hvilket er en kjempefordel.

Selvsagt har det vært frustrasjoner og tenners gnissel underveis, men disse har nok hatt mer med hvor vi har vært i prosessen enn foreningen å gjøre, tildelingsnerver og sånn vet du... ;-)

Lykke til med valget!

MVH

Annonse

Verdens Barn.

Vi har vært fornøyde begge gangene.

Valgte VB fordi de vektla trygt opplegg på hentereise slik at vi kunne konsentrere oss om barna og ikke tenke så mye på det praktiske ved en reise og selve adopsjonsprosessen.

Hei!

Vi brukte VB og var kjempe- fornøyde med det. Vi adopterte fram Kina og opplegget og oppfølgingen der var veldig bra, ikke minst under hentereisen. Det var noen med oss hele tiden i Kina og de var der for oss 24 timer i døgnet. Vi trengte kun å ta vare på barnet og de tok seg av alt annet. Passet på så vi fikk det vi skulle og at vi var der vi skulle når det var noe vi skulle. Så dersom du/dere tenker på Kina kan jeg så absolutt anbefale VB.

Gjest AF i Kina, helt topp

Vi har adoptert fra Kina og brukte AF. De hadde et fantastisk opplegg i Kina og absolutt ALT gikk på skinner der nede. Vi behøvde ikke tenke på annet en barnet og guiden/guidene (vi hadde en som fulgte oss hele tiden + en i tillgg ute i provinsen) organiserte resten. Var det noe vi lurte på/trengte, så ordnet de opp, de var tilgjengelige 24 timer i døgnet og gjorde en fantastisk jobb.

Forskjellene var flere mellom AF og VB. VB har en fast sum og selv om adopsjonen blir rimligere enn det du har betalt inn, får du ingen ting tilbake. For vårt tilfelle i fjor, fikk vi 10.500NOK igjen etter årsoppgjøret!!! Mens de som reiste med VB ikke fikk noe igjen. En annen forskjell når du er i Kina, er at AF har alle frokoster og nesten alle middager og lunsjer inkludert i prisen, dvs at dere blir fraktet til en restaurant f.eks i forbindelse med utflukter og så er det felles lunsj. For oss hadde vi middagene på hotellet sammen når vi var i provinsen, i Beijing ble vi fraktet til forskjellige. Det var helt supert å ha felles måltider, der var det nemlig mange erfarne Kina adoptanter (de som hadde hentet før) hvor man kunne få råd og vink - var det noe noen trengte, så var det alltid andre som kunne bidra! Dette resulterte at vi ble en skikkelig sammensveist gjeng som i sommer hadde første treff her hjemme i norge og planlegger å holde kontakten i fremtiden med regelmessige treff.

Vi fikk også med oss de viktigste sight seeing severdighetene og det var helt supert (forbudte by, sommer palasset, tempel og heaven, perlefabrikk, jadefabrikk, silkefabrikk, muren + mange lokale severdigheter i provinsen) og alle var planlagt slik at de som ikke var barnevennlige, ble besøkt før vi fikk barna. En annen forskjell er at de som reiser med AF møtes i Beijing noen dager før man reiser til provinsen, etter en liten uke der, reiser alle tilbake til beijing noen dager til, før hjemreise. Tror at det ikke er noe problem å utvide reisen hvis man ønsker uten store ekstra kostnad, mens VB har jeg hørt må du betale ekstra.

Som du skjønner reklamerer jeg sterkt for å velge AF - skikkelig propaganda dette, må bare understreke at jeg ikke er ansatt i AF hihihi :o)

Vi har adoptert fra Kina og brukte AF. De hadde et fantastisk opplegg i Kina og absolutt ALT gikk på skinner der nede. Vi behøvde ikke tenke på annet en barnet og guiden/guidene (vi hadde en som fulgte oss hele tiden + en i tillgg ute i provinsen) organiserte resten. Var det noe vi lurte på/trengte, så ordnet de opp, de var tilgjengelige 24 timer i døgnet og gjorde en fantastisk jobb.

Forskjellene var flere mellom AF og VB. VB har en fast sum og selv om adopsjonen blir rimligere enn det du har betalt inn, får du ingen ting tilbake. For vårt tilfelle i fjor, fikk vi 10.500NOK igjen etter årsoppgjøret!!! Mens de som reiste med VB ikke fikk noe igjen. En annen forskjell når du er i Kina, er at AF har alle frokoster og nesten alle middager og lunsjer inkludert i prisen, dvs at dere blir fraktet til en restaurant f.eks i forbindelse med utflukter og så er det felles lunsj. For oss hadde vi middagene på hotellet sammen når vi var i provinsen, i Beijing ble vi fraktet til forskjellige. Det var helt supert å ha felles måltider, der var det nemlig mange erfarne Kina adoptanter (de som hadde hentet før) hvor man kunne få råd og vink - var det noe noen trengte, så var det alltid andre som kunne bidra! Dette resulterte at vi ble en skikkelig sammensveist gjeng som i sommer hadde første treff her hjemme i norge og planlegger å holde kontakten i fremtiden med regelmessige treff.

Vi fikk også med oss de viktigste sight seeing severdighetene og det var helt supert (forbudte by, sommer palasset, tempel og heaven, perlefabrikk, jadefabrikk, silkefabrikk, muren + mange lokale severdigheter i provinsen) og alle var planlagt slik at de som ikke var barnevennlige, ble besøkt før vi fikk barna. En annen forskjell er at de som reiser med AF møtes i Beijing noen dager før man reiser til provinsen, etter en liten uke der, reiser alle tilbake til beijing noen dager til, før hjemreise. Tror at det ikke er noe problem å utvide reisen hvis man ønsker uten store ekstra kostnad, mens VB har jeg hørt må du betale ekstra.

Som du skjønner reklamerer jeg sterkt for å velge AF - skikkelig propaganda dette, må bare understreke at jeg ikke er ansatt i AF hihihi :o)

Hei!

Denne KLARER jeg ganske enkelt ikke å dy meg for å svare på.

Så flott at dere hadde fin hentereise med AF. Det er det mange som har. Det som er dumt er at standarden på guidene kan være så variabel, og selv om jeg vet om mange som er fornøyd er det også flere jeg vet om som har vært ute for dårlige guider som ikke har hatt erfaringen og "tyngden" til å takle de utfordringer som har kommet. Det er der fordelen med å ha faste guider kommer inn.

Det stemmer at AF og VB har helt forskjellig opplegg når det gjelder betaling. Hos VB er prisen fast, man vet hva man forholder seg til hele tiden. Hos AF kan man, som i fjor og året før få penger igjen. På den annen side skal man ikke så mange år tilbake før AF sendte ut regning på "baksmell" på ganske mange tusen kroner til de som hadde adoptert året før.

Det koster selvsagt ikke ekstra å reise noen dager før hos VB. Men AF er nok flinkere enn VB til å være med å arrangere sånne "for-reiser."

Jeg syns det var en kjempefordel at ikke alle måltidene var inkludert. Å spise sammen med alle 12 familiene (x 2 foreldre, + søsken og andre medfølgende, + 12 ettåringer) hvert eneste måltid står for meg som et mareritt. Foruten at maten som er inkludert stort sett er lokal mat som kan være god nok den, men ensformig i lengden. Men for all del, hver sin smak! :-)

MVH

Hei!

Denne KLARER jeg ganske enkelt ikke å dy meg for å svare på.

Så flott at dere hadde fin hentereise med AF. Det er det mange som har. Det som er dumt er at standarden på guidene kan være så variabel, og selv om jeg vet om mange som er fornøyd er det også flere jeg vet om som har vært ute for dårlige guider som ikke har hatt erfaringen og "tyngden" til å takle de utfordringer som har kommet. Det er der fordelen med å ha faste guider kommer inn.

Det stemmer at AF og VB har helt forskjellig opplegg når det gjelder betaling. Hos VB er prisen fast, man vet hva man forholder seg til hele tiden. Hos AF kan man, som i fjor og året før få penger igjen. På den annen side skal man ikke så mange år tilbake før AF sendte ut regning på "baksmell" på ganske mange tusen kroner til de som hadde adoptert året før.

Det koster selvsagt ikke ekstra å reise noen dager før hos VB. Men AF er nok flinkere enn VB til å være med å arrangere sånne "for-reiser."

Jeg syns det var en kjempefordel at ikke alle måltidene var inkludert. Å spise sammen med alle 12 familiene (x 2 foreldre, + søsken og andre medfølgende, + 12 ettåringer) hvert eneste måltid står for meg som et mareritt. Foruten at maten som er inkludert stort sett er lokal mat som kan være god nok den, men ensformig i lengden. Men for all del, hver sin smak! :-)

MVH

Hei igjen!

Jeg vil bare presisere, sånn for sikkerhets skyld at jeg ikke er ute etter verken å rakke ned på AF eller noe som helst annet.

Det er bare det at noen ting er annerledes fra organisasjon til organisasjon, og det som passer den ene passer ikke nødvendigvis den andre.

:-)

Hvis dere skal adoptere fra kina, hvorfor ikke adoptere fra inor?

Flott forening!

Jeg og kan anbefale den. Det jeg bl.a. likte med IA var at man betalte flybilletten for det den kostet og hotellet for det det kostet. Hverken mer eller mindre. Tror ellers at opplegget kan minne om VB sitt. Faste ansatte som er veldig bra. I hvert fall hun vi hadde. Tok seg av alt og vi hadde massevis av frihet til oss og barnet. Felles middager som "AF i Kina, helt topp" skriver om, hadde nok ikke vi vært så veldig glad for. Dvs. vi hadde flere felles middager, men disse var helt frivillige å delta på. Av og til passer det å bli med, andre ganger har man kanskje stort behov for å være litt for seg selv.

Dere får nesten finne ut hva som passer dere best. Vil dere ha et skreddersydd opplegg som visstnok AF har, velg dem. Litt mer frihet til å gjøre hva man vil, VB eller IA. Mulighet til å se diverse serverdigheter i provinsen og i Beijing får dere samme hvilket byrå dere velger. (Nå går jeg ut fra at dere har valgt Kina.)

Lykke til.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...