Gå til innhold

Vaske hendene


Prozak

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    37

  • laguna1365380434

    23

  • Freya

    21

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

En gang, på fylla, på en skikkelig fyllebar (med billig øl..), sent på kvelden..Skulle jeg snike meg på herrer fordi det var kø på damer...Og..Du kommer ikke til å tro at det er sant engang..Men inne på båsen der hang det en bæsj på veggen! På VEGGEN!! :-o Og skle sakte nedover...

HVORDAN hadde den havnet der?! Hva faen?

Trenger jeg å nevne at stedet og særlig ikke toalettene på stedet siden ikke har blitt frekventert av meg, uansett hva øllen koster.

Det er det ekleste jeg noen gang har sett.

P.S..Jeg gikk og tisset et annet sted, på en annen bar.

*pjuk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngenLurerDenneGutten

En gang, på fylla, på en skikkelig fyllebar (med billig øl..), sent på kvelden..Skulle jeg snike meg på herrer fordi det var kø på damer...Og..Du kommer ikke til å tro at det er sant engang..Men inne på båsen der hang det en bæsj på veggen! På VEGGEN!! :-o Og skle sakte nedover...

HVORDAN hadde den havnet der?! Hva faen?

Trenger jeg å nevne at stedet og særlig ikke toalettene på stedet siden ikke har blitt frekventert av meg, uansett hva øllen koster.

Det er det ekleste jeg noen gang har sett.

P.S..Jeg gikk og tisset et annet sted, på en annen bar.

Kan du spøre Dorthe om det var der jeg var i sommer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vasker jeg med på henda etter at jeg har vært å tissa, men det er vel mest rutine og mentalt for å ikke føle seg "ekkel"?

For egentlig vet jeg ikke helt hvorfor, henda mine har tatt i den rene enden av papiret og thats it..Jeg lurer litt på hvordan de andre jentene nedover her egentlig gjør det på do hvis de kommer så innmari i kontakt med tissen der inne liksom..;-)

Jeg tror det er MYE hysteri her også. Jeg tisser til og med UTE innimellom, og da tørker jeg meg ikke engang..:-o

Og føler meg i grunn ganske ren for det.

Jeg er enig med deg. Men likevel vasker jeg alltid hendene.

Jeg får faktisk et problem når barna spør hvorfor de må vaske hendene etter at de har vært på do. F.eks. når minstegutten sitter og tisser og så tørker seg med papir etterpå.

Nå har man jo generelt godt av en håndvask, og det er vel en god rutine å ha, men jeg blir litt svar skyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med ei en gang som hadde vasket i kontorlokalene (inkl. toalettene) hos 3M Norge (kjent, stor bedrift). Hun var helt overgitt over herretoalettene, hvor dritten var smurt oppunder seteringen, utenfor og det som værre var. Hvis jeg bommer, så tørker jeg opp etter meg. Mulig jeg er litt spesiell? :-)

".........................................."

Hva i huleste?

Det koster da ikke så mye å ta et lite overblikk over ringen og skåla før man går ut, og dokoster og papir for å gnukke litt rent finnes da stort sett på alle toaletter.

Nei fysjameg for noen griser. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kassadame i en butikk jeg pleide å handle i for flere år siden, var veldig plaget av psoriasis på albuene/underarmene. Og hun satt der og klødde og grafset mens hun sendte frukt og brød gjennom kassa. Kanskje ikke nødvendig å si at jeg aldri valgte hennes kassakø? ;)

Jeg besvimer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang, på fylla, på en skikkelig fyllebar (med billig øl..), sent på kvelden..Skulle jeg snike meg på herrer fordi det var kø på damer...Og..Du kommer ikke til å tro at det er sant engang..Men inne på båsen der hang det en bæsj på veggen! På VEGGEN!! :-o Og skle sakte nedover...

HVORDAN hadde den havnet der?! Hva faen?

Trenger jeg å nevne at stedet og særlig ikke toalettene på stedet siden ikke har blitt frekventert av meg, uansett hva øllen koster.

Det er det ekleste jeg noen gang har sett.

P.S..Jeg gikk og tisset et annet sted, på en annen bar.

Hahaha! Sikkert noen som hadde rakettmage.

Uff, tror jeg hadde spydd om jeg hadde sett noe sånt... Og jeg tåler det meste, altså. Urkelurk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må lære meg å tenke over om jeg egentlig vil ha et svar før jeg spør om noe...

Hihihih!

Det er ofte bedre å leve i uvisshet om enkelte ting her i verden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, men det er helt reelt for den blir tydelig sliten..Jeg har nemlig ikke oppvaskmaskin..:-)

Selvfølgelig er jeg opptatt av at jeg og tingene mine er appetittelige og rene og fine, men jeg tror allikevel at mye renholdshysteri sitter endel i hodet.

Jeg er enig med deg på generelt grunnlag i at det er mye renholdshysteri, altså! :-)

Men jevnlig håndvask - OGSÅ etter dobesøk - mener jeg ikke er hysteri.

Jeg husker jeg en gang så bilder i en avis av hender tatt med spesielt kamera som viste bakteriene som små lysprikker på huden. Bildene var tatt rett etter et dobesøk, før og etter håndvask.

"Før-bildet" var fullt av prikker - "etter-bildet" hadde bare noen få, så det var tydelig håndvaskinga var på sin plass.

Men når det er sagt er jeg overbevist om at flesteparten av prikkene/bakteriene var der allerede FØR man gikk på do. Men uansett kom det sikkert til noen nye, og det er da bare lurt å få vasket det av innimellom.

Men det å ha sett disse bildene bare bekreftet hvorfor jeg foretrekker Tampax fremfor OB, for å si det sånn! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VASKER mine hender,men jeg tror det er mere mentalt en nødvendig for hendene mine har jo IKKE vært i kontakt med tissen, selvom jeg har vært og tisset. Jeg tror det er mere ideen & tanken en faktisk realitetene som er plagsomme her..

:-)

Men inne på doavlukker er det jo mye mer bakterier enn ellers, så selv om du har hatt en god kladeis med papir mellom hånda di og tissen, så har du jo gjerne tatt i dørklinka, dolokket etc, akkurat som mange har gjort med UVASKEDE hender.

Jeg leste faktisk et sted at man ikke anbefalte at man hadde tannbørsta innen en meters radius eller noe sånt fra toalettet...

Men det er fint at du vasker hender, da! *S* Og som jeg sa i et annet innlegg: Enig med deg i at det er mye renholdshysteri, men ikke hva gjelder håndvask! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg på generelt grunnlag i at det er mye renholdshysteri, altså! :-)

Men jevnlig håndvask - OGSÅ etter dobesøk - mener jeg ikke er hysteri.

Jeg husker jeg en gang så bilder i en avis av hender tatt med spesielt kamera som viste bakteriene som små lysprikker på huden. Bildene var tatt rett etter et dobesøk, før og etter håndvask.

"Før-bildet" var fullt av prikker - "etter-bildet" hadde bare noen få, så det var tydelig håndvaskinga var på sin plass.

Men når det er sagt er jeg overbevist om at flesteparten av prikkene/bakteriene var der allerede FØR man gikk på do. Men uansett kom det sikkert til noen nye, og det er da bare lurt å få vasket det av innimellom.

Men det å ha sett disse bildene bare bekreftet hvorfor jeg foretrekker Tampax fremfor OB, for å si det sånn! ;-)

Jamen, morsan, da.

Man vasker så klart hendene både FØR og etter man skifter tampong... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg. Men likevel vasker jeg alltid hendene.

Jeg får faktisk et problem når barna spør hvorfor de må vaske hendene etter at de har vært på do. F.eks. når minstegutten sitter og tisser og så tørker seg med papir etterpå.

Nå har man jo generelt godt av en håndvask, og det er vel en god rutine å ha, men jeg blir litt svar skyldig.

Da sier jeg at man får do-bakterier på hendene, og at man kan bli syk. Det er da ikke vanskelig å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen HVORFOR er det så ekkelt? En skal jo være veldig klønete for å i det hele tatt komme borti tissen med henda? (om en er jente)

Dessuten tror jeg ærlig talt jeg hadde overlevd det hvis jeg hadde håndhilst på noen som faktisk hadde kommet borti tissen også..Jeg tror vi overdriver litt her altså..Det er selvsagt en fin vane å holde seg ren og apetittelig, men noen av renhetsideene våre er mer mentale enn faktiske.

:-)

"Jammen HVORFOR er det så ekkelt? En skal jo være veldig klønete for å i det hele tatt komme borti tissen med henda? (om en er jente)"

Du får bakterier på deg når du skyller ned også, de færreste gjør det _etter_ håndvasken.

Et eksempel:

Man dropper håndvasken etter dobesøket, går på kjøkkenet og skjærer litt gulost til knekkebrødet. Etter et par dager har bakteriene laget en pen koloni på gulosten og nestemann som spiser den får diaré.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

"Jammen HVORFOR er det så ekkelt? En skal jo være veldig klønete for å i det hele tatt komme borti tissen med henda? (om en er jente)"

Du får bakterier på deg når du skyller ned også, de færreste gjør det _etter_ håndvasken.

Et eksempel:

Man dropper håndvasken etter dobesøket, går på kjøkkenet og skjærer litt gulost til knekkebrødet. Etter et par dager har bakteriene laget en pen koloni på gulosten og nestemann som spiser den får diaré.

Jeg tror IKKE jeg får særlig mange bakterier på meg når jeg skyller ned i do altså..;-)

Det er det dsom er hele poenget mitt..Og jeg vasker faktisk henda da..er at jeg tror ikke egentlig det er rasjonelle, faktiske grunner til at vi synes vi må gjøre det..De er overveiende mentale..

Jeg tror ikke man får mange flere bakterier på seg av å ta i trekkened dingsen, enn av å ta på døråpneren på trikken, stol, penger, jakka si..You name it.

Vi bare gjør det, fordi tanken ekler oss ut. Men at det er særlig rasjonellt,det er jeg ikke med på.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror IKKE jeg får særlig mange bakterier på meg når jeg skyller ned i do altså..;-)

Det er det dsom er hele poenget mitt..Og jeg vasker faktisk henda da..er at jeg tror ikke egentlig det er rasjonelle, faktiske grunner til at vi synes vi må gjøre det..De er overveiende mentale..

Jeg tror ikke man får mange flere bakterier på seg av å ta i trekkened dingsen, enn av å ta på døråpneren på trikken, stol, penger, jakka si..You name it.

Vi bare gjør det, fordi tanken ekler oss ut. Men at det er særlig rasjonellt,det er jeg ikke med på.

:-)

Har du hørt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg er enig med deg på generelt grunnlag i at det er mye renholdshysteri, altså! :-)

Men jevnlig håndvask - OGSÅ etter dobesøk - mener jeg ikke er hysteri.

Jeg husker jeg en gang så bilder i en avis av hender tatt med spesielt kamera som viste bakteriene som små lysprikker på huden. Bildene var tatt rett etter et dobesøk, før og etter håndvask.

"Før-bildet" var fullt av prikker - "etter-bildet" hadde bare noen få, så det var tydelig håndvaskinga var på sin plass.

Men når det er sagt er jeg overbevist om at flesteparten av prikkene/bakteriene var der allerede FØR man gikk på do. Men uansett kom det sikkert til noen nye, og det er da bare lurt å få vasket det av innimellom.

Men det å ha sett disse bildene bare bekreftet hvorfor jeg foretrekker Tampax fremfor OB, for å si det sånn! ;-)

Jeg er selvsagt enig i at det er god og appetittelig rutine å vaske hendene ofte..Går man rundt uten å gidde dette tar man med seg mye skit og legger det igjen andre steder..Øff cørse.

Jeg er ikke uenig i det, jeg bare flisespikker i på den faktiske nødvendigheten (for jenter) i å vaske henda etter at de har tissa en skvett. Jeg nekter å tro at det er da man får mest bakterier på seg i løpet av en dag..

Personlig er hendene mine kun i kontakt med rent papir når jeg har vært å tissa, og ikke med privaten liksom, og hvor mange livsafarlige baselusker får jeg nå egentlig på meg da? ;-)

Jeg tviler ikke på at det var mange ekle hender på filmsnutten, men tror, som deg, at mye av det kunne vært der fra før..Og hvem vet om de folka bare hadde tisset en skvett foresten? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror IKKE jeg får særlig mange bakterier på meg når jeg skyller ned i do altså..;-)

Det er det dsom er hele poenget mitt..Og jeg vasker faktisk henda da..er at jeg tror ikke egentlig det er rasjonelle, faktiske grunner til at vi synes vi må gjøre det..De er overveiende mentale..

Jeg tror ikke man får mange flere bakterier på seg av å ta i trekkened dingsen, enn av å ta på døråpneren på trikken, stol, penger, jakka si..You name it.

Vi bare gjør det, fordi tanken ekler oss ut. Men at det er særlig rasjonellt,det er jeg ikke med på.

:-)

"Jeg tror IKKE jeg får særlig mange bakterier på meg når jeg skyller ned i do altså..;-)"

Sannsynligvis gjør du det. Det ble gjort en undersøkelse i en eller annen sammenheng, hvor man fant ut at tannbørster o.l som sto så og så nært toalettet hadde masse bakterier derfra.

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Har du hørt noe?

Nope! Pokker altså..Og nå har jeg ringt også, og lagt igjen beskjed.

Jeg blir VELDIG stresset!

Vet du forrresten om det spiller noen rolle hva slags type mail du har for at den skulle være nede? Eller er det spørsmålet helt tangent?

Som du vet:

* teknoteit*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...