Gå til innhold

Vaske hendene


Prozak

Anbefalte innlegg

Griseri... Man burde henge opp skilt på offentlige toaletter med: VASK HENDENE!

Jeg er alltid forsiktig med å røre ved ting på offentlige toaletter, selv om jeg tilhører folkeslaget hvor 90% vasker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    37

  • laguna1365380434

    23

  • Freya

    21

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

Helt enig. Det er skikkelig ekkelt når folk bare går ut uten å vaske hendene. Skjønner ikke at de ikke tenker på det engang, så går de kanskje til lunsj og spiser, tar på ting, og med samme fingrene som de har brukt til tørking eller holding på do. *grøss*

Jeg som har jobbet med renhold, også på toaletter, ser også at noen går fra toalettene så jævlige at INGEN vil bruke doen etterpå. Det er helt utrolig at voksne folk går fra det sånn. Og nå snakker jeg ikke om at de kanskje ikke treffer helt alltid og pisser litt utenfor eller noe, men jeg snakker om når ringen er klint inn med avføring. Og dette er voksne folk.

Jeg får helt brekninger og håper inderlig at de ikke har noen jente hjemme som venter på dem og får hjem en mann som griser så fryktelig på do. Lurer jo på om de driver på sånn hjemme også. Det er ikke til å tro at folk kan gå fra det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det er skikkelig ekkelt når folk bare går ut uten å vaske hendene. Skjønner ikke at de ikke tenker på det engang, så går de kanskje til lunsj og spiser, tar på ting, og med samme fingrene som de har brukt til tørking eller holding på do. *grøss*

Jeg som har jobbet med renhold, også på toaletter, ser også at noen går fra toalettene så jævlige at INGEN vil bruke doen etterpå. Det er helt utrolig at voksne folk går fra det sånn. Og nå snakker jeg ikke om at de kanskje ikke treffer helt alltid og pisser litt utenfor eller noe, men jeg snakker om når ringen er klint inn med avføring. Og dette er voksne folk.

Jeg får helt brekninger og håper inderlig at de ikke har noen jente hjemme som venter på dem og får hjem en mann som griser så fryktelig på do. Lurer jo på om de driver på sånn hjemme også. Det er ikke til å tro at folk kan gå fra det sånn.

Jeg var sammen med ei en gang som hadde vasket i kontorlokalene (inkl. toalettene) hos 3M Norge (kjent, stor bedrift). Hun var helt overgitt over herretoalettene, hvor dritten var smurt oppunder seteringen, utenfor og det som værre var. Hvis jeg bommer, så tørker jeg opp etter meg. Mulig jeg er litt spesiell? :-)

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, skjønner jo at vi aldri skal ut å spise lunsj...

Seriøst, jeg vasker somrelgel hendene etter toalettbesøk, men poenget mitt er:

Er det bare på grunn av den mentale følelsen at vi gjør det? Jeg mener, ingen mener vel i fult alvor at det er helseskadelig å hoppe over håndvasken en gang i ny og ne i dette landet?

Ærlig talt, makan til basillangst på folk.

Her stikker dere gjerne tungen opp i det aller helligste med største forlystelse, mens tanken på at noen ikke vasker hendene (regner med at du ikke slikker hendene til kvinnene eller mennene rundt deg..) får frem brekninger.

Da er det jo bare angst som rår da?

Man stapper jo ikke fingrene opp i høna for å få tørket seg etter at man har tisset.

"Her stikker dere gjerne tungen opp i det aller helligste med største forlystelse, mens tanken på at noen ikke vasker hendene (regner med at du ikke slikker hendene til kvinnene eller mennene rundt deg..) får frem brekninger."

Det er jaggu forskjell på en hvilken som helst fremmed og en person man har med seg i sengen, spør du meg.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med ei en gang som hadde vasket i kontorlokalene (inkl. toalettene) hos 3M Norge (kjent, stor bedrift). Hun var helt overgitt over herretoalettene, hvor dritten var smurt oppunder seteringen, utenfor og det som værre var. Hvis jeg bommer, så tørker jeg opp etter meg. Mulig jeg er litt spesiell? :-)

".........................................."

Hvordan bommer man når man bæsjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med ei en gang som hadde vasket i kontorlokalene (inkl. toalettene) hos 3M Norge (kjent, stor bedrift). Hun var helt overgitt over herretoalettene, hvor dritten var smurt oppunder seteringen, utenfor og det som værre var. Hvis jeg bommer, så tørker jeg opp etter meg. Mulig jeg er litt spesiell? :-)

".........................................."

De aller fleste går fra toalettene ok, selv om herretoalettene er verst å vaske.

Å gå fra toalettene med bæsj på setet er ikke normalt, og de færreste gjør det. Heldigvis.

Jeg fatter ikke at de tør gå ut av båsen engang når de risikerer at nestemann går inn og ser hvordan de har gått fra det!

Men som sagt, de aller færreste går fra det sånn, men det viser bare så altfor godt igjen når disse færreste har vært der *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan bommer man når man bæsjer?

Ja, det kan man lure på. Jeg aner ikke , men tydeligvis er det noen som presterer å bøsje utenfor :-)

Kanskje hvis man har skikkelig skvalamøkk, og så reiser seg idet en tror en er ferdig, for så å spraye en ny stråle utover hele dassen?

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Nå vasker jeg med på henda etter at jeg har vært å tissa, men det er vel mest rutine og mentalt for å ikke føle seg "ekkel"?

For egentlig vet jeg ikke helt hvorfor, henda mine har tatt i den rene enden av papiret og thats it..Jeg lurer litt på hvordan de andre jentene nedover her egentlig gjør det på do hvis de kommer så innmari i kontakt med tissen der inne liksom..;-)

Jeg tror det er MYE hysteri her også. Jeg tisser til og med UTE innimellom, og da tørker jeg meg ikke engang..:-o

Og føler meg i grunn ganske ren for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan man lure på. Jeg aner ikke , men tydeligvis er det noen som presterer å bøsje utenfor :-)

Kanskje hvis man har skikkelig skvalamøkk, og så reiser seg idet en tror en er ferdig, for så å spraye en ny stråle utover hele dassen?

".........................................."

Jeg må lære meg å tenke over om jeg egentlig vil ha et svar før jeg spør om noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Tro meg, jeg er hysterisk på sånne ting som det der. Spiser ikke av skåler på vorspiel en gang, med mindre det er bare nære venner. Faktisk får jeg angst hvis noen strekker armene sine over maten min, fordi jeg er redd det skal falle ned hudceller eller skorper fra sår eller lignende.. =p

Jammen da er det jo du som burde gå tillegen en tur da, for det der er jo rett og slett ikke sundt! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vasker jeg med på henda etter at jeg har vært å tissa, men det er vel mest rutine og mentalt for å ikke føle seg "ekkel"?

For egentlig vet jeg ikke helt hvorfor, henda mine har tatt i den rene enden av papiret og thats it..Jeg lurer litt på hvordan de andre jentene nedover her egentlig gjør det på do hvis de kommer så innmari i kontakt med tissen der inne liksom..;-)

Jeg tror det er MYE hysteri her også. Jeg tisser til og med UTE innimellom, og da tørker jeg meg ikke engang..:-o

Og føler meg i grunn ganske ren for det.

Nei, det er ikke hysteri. Å ikke vaske seg etter et dobesøk er griseri. Pisser man utendørs så _kan_ man jo ikke vaske seg (eller tørke, for den saks skyld), så det blir meningsløst å sammenlikne med.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må lære meg å tenke over om jeg egentlig vil ha et svar før jeg spør om noe...

Som du roper o.s.v :-)

"...................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Nei, det er ikke hysteri. Å ikke vaske seg etter et dobesøk er griseri. Pisser man utendørs så _kan_ man jo ikke vaske seg (eller tørke, for den saks skyld), så det blir meningsløst å sammenlikne med.

"..........................................."

Jammen HVORFOR er det så ekkelt? En skal jo være veldig klønete for å i det hele tatt komme borti tissen med henda? (om en er jente)

Dessuten tror jeg ærlig talt jeg hadde overlevd det hvis jeg hadde håndhilst på noen som faktisk hadde kommet borti tissen også..Jeg tror vi overdriver litt her altså..Det er selvsagt en fin vane å holde seg ren og apetittelig, men noen av renhetsideene våre er mer mentale enn faktiske.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen HVORFOR er det så ekkelt? En skal jo være veldig klønete for å i det hele tatt komme borti tissen med henda? (om en er jente)

Dessuten tror jeg ærlig talt jeg hadde overlevd det hvis jeg hadde håndhilst på noen som faktisk hadde kommet borti tissen også..Jeg tror vi overdriver litt her altså..Det er selvsagt en fin vane å holde seg ren og apetittelig, men noen av renhetsideene våre er mer mentale enn faktiske.

:-)

Så enig, så enig.

Deilig å endelig møte noen som ikke har et slikt nevrotisk forhold til slikt.

Syntes at mye av holdningene her inne grenser til vaskemani, og har lite rot i de realitetene vi snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen HVORFOR er det så ekkelt? En skal jo være veldig klønete for å i det hele tatt komme borti tissen med henda? (om en er jente)

Dessuten tror jeg ærlig talt jeg hadde overlevd det hvis jeg hadde håndhilst på noen som faktisk hadde kommet borti tissen også..Jeg tror vi overdriver litt her altså..Det er selvsagt en fin vane å holde seg ren og apetittelig, men noen av renhetsideene våre er mer mentale enn faktiske.

:-)

Å du store!!!

_Jeg_ synes ikke det er ekkelt om _min_ hånd har vært i kontakt med mitt eget underliv, men jeg vil jammen betakke meg for å håndhilse på/få maten laget av/få servert maten av/få medisiner av etc etc en som ikke hadde vasket seg etterpå!

Selv om min jobb verken innbefatter matutdeling eller kundekontakt forøvrig i særlig grad, er det da en selvfølge å vaske sine egne hender etter dobesøk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen HVORFOR er det så ekkelt? En skal jo være veldig klønete for å i det hele tatt komme borti tissen med henda? (om en er jente)

Dessuten tror jeg ærlig talt jeg hadde overlevd det hvis jeg hadde håndhilst på noen som faktisk hadde kommet borti tissen også..Jeg tror vi overdriver litt her altså..Det er selvsagt en fin vane å holde seg ren og apetittelig, men noen av renhetsideene våre er mer mentale enn faktiske.

:-)

Et lite ps:

Husker jeg feil, eller var det du som i den berømelige "do- og oppvaskbørste-tråden" sa at oppvaskbørster rett og slett MÅTTE byttes ut hver 14. dag? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig.

Deilig å endelig møte noen som ikke har et slikt nevrotisk forhold til slikt.

Syntes at mye av holdningene her inne grenser til vaskemani, og har lite rot i de realitetene vi snakker om.

Det er ikke snakk om vaskemani fordi om man alltid vasker hendene etter dobesøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste går fra toalettene ok, selv om herretoalettene er verst å vaske.

Å gå fra toalettene med bæsj på setet er ikke normalt, og de færreste gjør det. Heldigvis.

Jeg fatter ikke at de tør gå ut av båsen engang når de risikerer at nestemann går inn og ser hvordan de har gått fra det!

Men som sagt, de aller færreste går fra det sånn, men det viser bare så altfor godt igjen når disse færreste har vært der *sukk*

Hvordan klarer de å få det der? (Du behøver ikke forklare, for jeg trenger ikke vite det....):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen HVORFOR er det så ekkelt? En skal jo være veldig klønete for å i det hele tatt komme borti tissen med henda? (om en er jente)

Dessuten tror jeg ærlig talt jeg hadde overlevd det hvis jeg hadde håndhilst på noen som faktisk hadde kommet borti tissen også..Jeg tror vi overdriver litt her altså..Det er selvsagt en fin vane å holde seg ren og apetittelig, men noen av renhetsideene våre er mer mentale enn faktiske.

:-)

"Dessuten tror jeg ærlig talt jeg hadde overlevd det hvis jeg hadde håndhilst på noen som faktisk hadde kommet borti tissen også.."

Garantert, med tanke på hvor mange ganger det utvilsomt har hendt :-)

"Jeg tror vi overdriver litt her altså.."

Nei. Nakkeskudd!

"men noen av renhetsideene våre er mer mentale enn faktiske."

Det er jeg helt enig i. Det dreier seg om å finne en fornuftig balanse og mellomting. Og å ikke vaske hendene etter dobesøk er difinitivt over grensen. Hang them, I say...haaaang them all!

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...