Gå til innhold

Vaske hendene


Prozak

Anbefalte innlegg

Ja, jeg fatter ikke hvorfor ikke disse 10% kvinnene og 75% menn foretrekker å gjøre det de kan for å hindre all slags ulumskheter å spre seg. Det jeg mener er at noe så enkelt som å vaske hendene er jo ikke noe stress i det hele tatt!

Jeg vet at mannen min er en av slurverne. Skal jammen ta et alvorsord med ham. Jeg vasker meg ALLTID etter å ha vært på do, etter å ha tørket et av barna på do eller etter å ha skiftet bleie. Jeg vasker meg også nesten alltid når jeg skal til å lage mat. Der slurver jeg litt ennå...

Ungene er flinke til å vaske seg etter dobesøk - har visst oppdratt dem bra på det området :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    37

  • laguna1365380434

    23

  • Freya

    21

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

Gjest blomsterløk

Ja, æsj skikkelig ekkelt å tenke på at mange ikke vasker hendene etter dobesøk.

Selv tar jeg ikke på noe (hverken dørhåndtak eller kran) etter jeg har vasket hendene på toalettet. Jeg vasker fingrene og lar vannet renne til jeg har hentet papir for å tørke hendene. Bruker også papiret når jeg skrur av kranen og åpner døren. Etter å ha lest denne undersøkelsen kommer jeg _ikke_ til å slutte med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig ekkelt!! Selv er jeg vel nesten overhygienisk.. vasker hendene ofte!!

Eks sambo var lite flink til det.. hjelpes å mange ganger jeg tok det opp!

Skjerpings!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - mulig at jeg er en stinkende urenslig møkkadame, but here goes:

Det er noen ganger at jeg ikke vasker meg på hendene etter jeg har vært å tissa.

Det har til og med hent at jeg har bæsja og ikke vasket hendene, men det er ikke så ofte.

Ærlig talt - er dere virkelig så superrenslige at dere aldri synder mot dette?

Jeg har aldri vært syk eller vært plaget av dette. Jeg dypper jo ikke akkurat hendene i urin når jeg er på do. Jeg klarer utmerket godt å tørke meg uten å søle på fingrene...

Stort sett så vasker jeg hendene før jeg spiser og alltid før jeg skal lage mat.

Jeg tror heller at vårt samfunn er for opptatt av vasking enn at det motsatte er et helseproblem. I vårt daglige liv så får vi alt for liten eksponering mot en naturlig bakterieflora, og dette gjør oss sårbare og mottakelige for mageinfeksjoner når vi drar på ferie osv.

Sånn, nå er det sagt. Jeg er kvinne og jeg glemmer av og til å vaske meg på hendene. Og det går helt fint...

*holder opp garden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - mulig at jeg er en stinkende urenslig møkkadame, but here goes:

Det er noen ganger at jeg ikke vasker meg på hendene etter jeg har vært å tissa.

Det har til og med hent at jeg har bæsja og ikke vasket hendene, men det er ikke så ofte.

Ærlig talt - er dere virkelig så superrenslige at dere aldri synder mot dette?

Jeg har aldri vært syk eller vært plaget av dette. Jeg dypper jo ikke akkurat hendene i urin når jeg er på do. Jeg klarer utmerket godt å tørke meg uten å søle på fingrene...

Stort sett så vasker jeg hendene før jeg spiser og alltid før jeg skal lage mat.

Jeg tror heller at vårt samfunn er for opptatt av vasking enn at det motsatte er et helseproblem. I vårt daglige liv så får vi alt for liten eksponering mot en naturlig bakterieflora, og dette gjør oss sårbare og mottakelige for mageinfeksjoner når vi drar på ferie osv.

Sånn, nå er det sagt. Jeg er kvinne og jeg glemmer av og til å vaske meg på hendene. Og det går helt fint...

*holder opp garden*

ÆÆÆÆÆÆÆsj!

Selvfølgelig kan det ha hendt, men det er jammen ikke ofte. Jeg får helt frysninger hvis jeg kommer på at jeg ikke har vasket meg etter do-besøk. T.o.m. hvis jeg har tisset ute, og ikke tatt på noen ting, synes jeg det er ekkelt å ikke vaske seg etterpå. Og jeg er ikke superrenslig på så mange ting, men akkurat det med håndvask sitter bare i ryggmargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆÆÆÆÆÆÆsj!

Selvfølgelig kan det ha hendt, men det er jammen ikke ofte. Jeg får helt frysninger hvis jeg kommer på at jeg ikke har vasket meg etter do-besøk. T.o.m. hvis jeg har tisset ute, og ikke tatt på noen ting, synes jeg det er ekkelt å ikke vaske seg etterpå. Og jeg er ikke superrenslig på så mange ting, men akkurat det med håndvask sitter bare i ryggmargen!

da er det tvangstanker - om du har tisset i skogen....og bare rista dåsa i lynget - da ER det ikke annet på hendene enn blåbær fra i fjor altså! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da er det tvangstanker - om du har tisset i skogen....og bare rista dåsa i lynget - da ER det ikke annet på hendene enn blåbær fra i fjor altså! :)

Jeg vet det! Er klar over det! Men likevel føler jeg at jeg MÅ vaske meg.

Egentlig litt rart, for jeg er verdens største rotekopp og er nok langt under gjennomsnittet for rengjøring i heimen...

Og hvis jeg skifter tissebleie på minstemor ute, uten å egentlig røre henne, MÅ jeg tørke hendene med våtserviett hvis jeg har. Hvis ikke jeg har, føler jeg meg skitten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det! Er klar over det! Men likevel føler jeg at jeg MÅ vaske meg.

Egentlig litt rart, for jeg er verdens største rotekopp og er nok langt under gjennomsnittet for rengjøring i heimen...

Og hvis jeg skifter tissebleie på minstemor ute, uten å egentlig røre henne, MÅ jeg tørke hendene med våtserviett hvis jeg har. Hvis ikke jeg har, føler jeg meg skitten!

Du er en dirty babe, er du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - mulig at jeg er en stinkende urenslig møkkadame, but here goes:

Det er noen ganger at jeg ikke vasker meg på hendene etter jeg har vært å tissa.

Det har til og med hent at jeg har bæsja og ikke vasket hendene, men det er ikke så ofte.

Ærlig talt - er dere virkelig så superrenslige at dere aldri synder mot dette?

Jeg har aldri vært syk eller vært plaget av dette. Jeg dypper jo ikke akkurat hendene i urin når jeg er på do. Jeg klarer utmerket godt å tørke meg uten å søle på fingrene...

Stort sett så vasker jeg hendene før jeg spiser og alltid før jeg skal lage mat.

Jeg tror heller at vårt samfunn er for opptatt av vasking enn at det motsatte er et helseproblem. I vårt daglige liv så får vi alt for liten eksponering mot en naturlig bakterieflora, og dette gjør oss sårbare og mottakelige for mageinfeksjoner når vi drar på ferie osv.

Sånn, nå er det sagt. Jeg er kvinne og jeg glemmer av og til å vaske meg på hendene. Og det går helt fint...

*holder opp garden*

Når jeg er oppe om natta og tisser hender det vel at jeg vakler rett i seng uten å vaske hendene, men har jeg bæsja så er det rett inn på badet etterpå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er oppe om natta og tisser hender det vel at jeg vakler rett i seng uten å vaske hendene, men har jeg bæsja så er det rett inn på badet etterpå ja.

Jeg vet ikke helt jeg - jeg vasker hendene når jeg syntes at de er litt skitne, og det er sånn et par-tre ganger om dagen.

Jeg vet jo at det er et enkelt smittevernsgrep å kjøre på at alle skal vaske seg på hendene hver gang, men i min hverdag så tror jeg strengt tatt ikke at det er livsnødvendig...

Men er jeg i utlandet så er jeg litt mer påpasselig, særlig i tropiske strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten litt satt ut, jeg, når jeg er på offentlig toalett og damer kommer spaserende ut av avlukket og fortsetter ut døra uten å stoppe innom vasken. NESTEN så jeg roper etter dem, hehe. Yuk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - mulig at jeg er en stinkende urenslig møkkadame, but here goes:

Det er noen ganger at jeg ikke vasker meg på hendene etter jeg har vært å tissa.

Det har til og med hent at jeg har bæsja og ikke vasket hendene, men det er ikke så ofte.

Ærlig talt - er dere virkelig så superrenslige at dere aldri synder mot dette?

Jeg har aldri vært syk eller vært plaget av dette. Jeg dypper jo ikke akkurat hendene i urin når jeg er på do. Jeg klarer utmerket godt å tørke meg uten å søle på fingrene...

Stort sett så vasker jeg hendene før jeg spiser og alltid før jeg skal lage mat.

Jeg tror heller at vårt samfunn er for opptatt av vasking enn at det motsatte er et helseproblem. I vårt daglige liv så får vi alt for liten eksponering mot en naturlig bakterieflora, og dette gjør oss sårbare og mottakelige for mageinfeksjoner når vi drar på ferie osv.

Sånn, nå er det sagt. Jeg er kvinne og jeg glemmer av og til å vaske meg på hendene. Og det går helt fint...

*holder opp garden*

"Sånn, nå er det sagt. Jeg er kvinne og jeg glemmer av og til å vaske meg på hendene. Og det går helt fint..."

Det er vel heller ingen som har hevdet at man aldri har lov til å glemme etc. Man _må_ ikke alltid være 100% konsekvent, men spørsmålet er hvorvidt man etterstreber det.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke noen link til den undersøkelsen, da kunne man ha printet den ut og hent den på innsiden av diverse dodører. Har lyst til å henge en slik på jobben min.

Er helt enig med deg Prozak, det er skikkelig ekkelt å tenke på. Selv tar jeg aldri direkte på dørhåndtaket når jeg skal ut av offentlige toaletter. Jeg bruker albuen eller et papirhåndkle eller genseren min mellom fingrene.

Nei, jeg har ikke det. Som sagt hørte jeg om det i et radioprogram, og husker ikke hvilket og når. Men det er sikkert mulig å finne.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hver fjerde mann er en ufyselig, uhygienisk møkkahaug!"

Tøys og tull! :-) Hver fjerde mann er _ikke_ en ufyselig, uhygienisk møkkahaug. Tre av fire menn _er_ ufyselige, uhygieniske møkkahauger. (OK, nå spikker jeg fliser her.)

Selvfølgelig - en liten slurvefeil der :-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sånn, nå er det sagt. Jeg er kvinne og jeg glemmer av og til å vaske meg på hendene. Og det går helt fint..."

Det er vel heller ingen som har hevdet at man aldri har lov til å glemme etc. Man _må_ ikke alltid være 100% konsekvent, men spørsmålet er hvorvidt man etterstreber det.

"........................................."

Jeg etterstreber på ingen måte å være 100% i min renslighet. Jeg tror ikke at det er bra for mennesket å strippes for alle bakterier og uhumskheter flere ganger daglig.

Og mens jeg er i gang med å sjokkere; jeg dusjer ikke hver dag heller. Det går også helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg også grøsser av tanken. Vet at det er noen her som er for raske ut etter ett besøk til at de kan ha hatt tid til å vaske seg, fytti helvete. Jeg orker nesten ikke å spise lunch med dem,hehe

Men det gjelder også ett par av jentene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg etterstreber på ingen måte å være 100% i min renslighet. Jeg tror ikke at det er bra for mennesket å strippes for alle bakterier og uhumskheter flere ganger daglig.

Og mens jeg er i gang med å sjokkere; jeg dusjer ikke hver dag heller. Det går også helt fint.

Der er vi på linje, fuji!

Vi er heller ikke hver-eneste-dag-dusjere! Går helt fint.

Jeg mente egentli å ha med et smil på innlegget til deg i stad - var ikke så skarp som det hørtes ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...