Gå til innhold

Vaske hendene


Prozak

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    37

  • laguna1365380434

    23

  • Freya

    21

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

Nei, jeg har ikke det. Som sagt hørte jeg om det i et radioprogram, og husker ikke hvilket og når. Men det er sikkert mulig å finne.

".........................................."

Jeg leste også noe på dol for lenge siden der det sto hvor mange som ikke vasket seg etter det og det. (Sikkert Ulv som hadde innlegget.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg også grøsser av tanken. Vet at det er noen her som er for raske ut etter ett besøk til at de kan ha hatt tid til å vaske seg, fytti helvete. Jeg orker nesten ikke å spise lunch med dem,hehe

Men det gjelder også ett par av jentene her.

He-he, skjønner jo at vi aldri skal ut å spise lunsj...

Seriøst, jeg vasker somrelgel hendene etter toalettbesøk, men poenget mitt er:

Er det bare på grunn av den mentale følelsen at vi gjør det? Jeg mener, ingen mener vel i fult alvor at det er helseskadelig å hoppe over håndvasken en gang i ny og ne i dette landet?

Ærlig talt, makan til basillangst på folk.

Her stikker dere gjerne tungen opp i det aller helligste med største forlystelse, mens tanken på at noen ikke vasker hendene (regner med at du ikke slikker hendene til kvinnene eller mennene rundt deg..) får frem brekninger.

Da er det jo bare angst som rår da?

Man stapper jo ikke fingrene opp i høna for å få tørket seg etter at man har tisset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hildegard B.

Jeg leste også noe på dol for lenge siden der det sto hvor mange som ikke vasket seg etter det og det. (Sikkert Ulv som hadde innlegget.)

Jeg sitter her og skummer over siden og leser overskrifter med et halvt øye i kaffekoppen. Og så leser jeg; "Vask henda Prozak!" Og tenkte, hm hva har stakkaren gjort NÅ da...?

*knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, skjønner jo at vi aldri skal ut å spise lunsj...

Seriøst, jeg vasker somrelgel hendene etter toalettbesøk, men poenget mitt er:

Er det bare på grunn av den mentale følelsen at vi gjør det? Jeg mener, ingen mener vel i fult alvor at det er helseskadelig å hoppe over håndvasken en gang i ny og ne i dette landet?

Ærlig talt, makan til basillangst på folk.

Her stikker dere gjerne tungen opp i det aller helligste med største forlystelse, mens tanken på at noen ikke vasker hendene (regner med at du ikke slikker hendene til kvinnene eller mennene rundt deg..) får frem brekninger.

Da er det jo bare angst som rår da?

Man stapper jo ikke fingrene opp i høna for å få tørket seg etter at man har tisset.

Jeg stikker mer enn gjerne tunga mi opp i diverse herligheter, hehe, men jeg ønsker å velge selv hva jeg får i meg.

F.eks ønsker jeg ikke å få i meg diverse ulumsketer fra en mann og heller ikke fra en kvinne jeg ikke liker.

Vil ikke ha i meg noe fra ei jente jeg likte svært godt heller hvis jeg var i en ikke seksuel situasjon.

Med andre ord alt til sin tid:-)

Jeg dør nok ikke av det heller, men ikke dermed sagt jeg ønsker å få det i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og skummer over siden og leser overskrifter med et halvt øye i kaffekoppen. Og så leser jeg; "Vask henda Prozak!" Og tenkte, hm hva har stakkaren gjort NÅ da...?

*knegg*

Haha! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stikker mer enn gjerne tunga mi opp i diverse herligheter, hehe, men jeg ønsker å velge selv hva jeg får i meg.

F.eks ønsker jeg ikke å få i meg diverse ulumsketer fra en mann og heller ikke fra en kvinne jeg ikke liker.

Vil ikke ha i meg noe fra ei jente jeg likte svært godt heller hvis jeg var i en ikke seksuel situasjon.

Med andre ord alt til sin tid:-)

Jeg dør nok ikke av det heller, men ikke dermed sagt jeg ønsker å få det i meg.

Men tror du at du får noen uhumskheter i deg fordi en jente ikke vasker seg på henda etter et toalettbesøk????

Hva driver du egentlig med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du at du får noen uhumskheter i deg fordi en jente ikke vasker seg på henda etter et toalettbesøk????

Hva driver du egentlig med da?

Hehe, neida jeg gjør ikke det, men det er nok mer tanken på det. Disse går da og grafser på all frukten som ligger her, hvor vi alle forsyner oss av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, neida jeg gjør ikke det, men det er nok mer tanken på det. Disse går da og grafser på all frukten som ligger her, hvor vi alle forsyner oss av.

Så det er den mentale tanken på små grønne bassilusker med horn og djevelhale som er det egentlige problemet?

Syntes at dette innlegget kanskje egentlig hører hjemme på psyk jeg...

*erter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er den mentale tanken på små grønne bassilusker med horn og djevelhale som er det egentlige problemet?

Syntes at dette innlegget kanskje egentlig hører hjemme på psyk jeg...

*erter*

Hehe..du da ertekroken.

Nja...liker ikke akkurat tanken på at disse har grafset på f.eks frukten og legger igjen personlige saker her og der, mens jeg etterpå skal forsyne meg.

Selv ikke fra ei jeg hadde stukket tunga både her og der på, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid hendene etter dobesøk. Men det er som flere nevner her, at mye av det handler om litt smånevrotiske tanker også ;)

Jeg forstua (brakk?) den ene armen for noen uker siden, og da klarte jeg ikke å bruke den i det hele tatt. Dermed brukte jeg -bare- den ene hånda når jeg tørket meg/kledde på meg/trakk i snora. Men likevel, jeg -måtte- vaske den vonde arma også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke noen link til den undersøkelsen, da kunne man ha printet den ut og hent den på innsiden av diverse dodører. Har lyst til å henge en slik på jobben min.

Er helt enig med deg Prozak, det er skikkelig ekkelt å tenke på. Selv tar jeg aldri direkte på dørhåndtaket når jeg skal ut av offentlige toaletter. Jeg bruker albuen eller et papirhåndkle eller genseren min mellom fingrene.

Det gjør jeg også! Man kan vaske hendene sine aldri så grundig og omstendelig, men tar man deretter på dørhåndtak med andres tarmbakterier på, så er det hele bare bortkasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tro meg, jeg er hysterisk på sånne ting som det der. Spiser ikke av skåler på vorspiel en gang, med mindre det er bare nære venner. Faktisk får jeg angst hvis noen strekker armene sine over maten min, fordi jeg er redd det skal falle ned hudceller eller skorper fra sår eller lignende.. =p

En kassadame i en butikk jeg pleide å handle i for flere år siden, var veldig plaget av psoriasis på albuene/underarmene. Og hun satt der og klødde og grafset mens hun sendte frukt og brød gjennom kassa. Kanskje ikke nødvendig å si at jeg aldri valgte hennes kassakø? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent bakteriemessig så er det faktisk tissen som kommer dårligst ut ved kontakt med hender..

Men det er jo nok en grunn til å vaske hender :)

Ja, det er mange grunner til å vaske hendene en del ganger i løpet av en dag, og da OGSÅ i forbindelse med dobesøk! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - mulig at jeg er en stinkende urenslig møkkadame, but here goes:

Det er noen ganger at jeg ikke vasker meg på hendene etter jeg har vært å tissa.

Det har til og med hent at jeg har bæsja og ikke vasket hendene, men det er ikke så ofte.

Ærlig talt - er dere virkelig så superrenslige at dere aldri synder mot dette?

Jeg har aldri vært syk eller vært plaget av dette. Jeg dypper jo ikke akkurat hendene i urin når jeg er på do. Jeg klarer utmerket godt å tørke meg uten å søle på fingrene...

Stort sett så vasker jeg hendene før jeg spiser og alltid før jeg skal lage mat.

Jeg tror heller at vårt samfunn er for opptatt av vasking enn at det motsatte er et helseproblem. I vårt daglige liv så får vi alt for liten eksponering mot en naturlig bakterieflora, og dette gjør oss sårbare og mottakelige for mageinfeksjoner når vi drar på ferie osv.

Sånn, nå er det sagt. Jeg er kvinne og jeg glemmer av og til å vaske meg på hendene. Og det går helt fint...

*holder opp garden*

Ja, jeg må si at jeg synes det høres ekkelt ut at du ikke vasker deg på hendene når du har vært på do!

Du synes nok vi var hysteriske, men på min tidligere arbeidsplass var avdelingen med dametoalett ganske stor, en 10-12 båser tenker jeg. En gang hørte jeg at noen hadde vært på do og gikk rett ut uten å vaske hendene. Jeg og to andre kollegaer som hadde vært i båsene våre samtidig ble stående etterpå å lure på hvem vi jobbet sammen med som var så urenslig! Æsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Her er link til historien, og et lite ps til deg: Du har snudd tallene, for det er 25% av mennene som IKKE vasker seg, ikke motsatt! ;-)

Men det er jo uansett for dårlig, men heldigvis ikke SÅÅÅ ille som først antatt! ;-)

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article461154.ece

Her er forresten en historie til ettertanke når man snakker om unnlatelse av å vaske sine hender.....:

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/25/421358.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minas Tirith

Hehe... Tror ikke de fleste røyter sårskorper og hud i maten din, hvis de ikke er spedalske da.

Uff, æsj. :P

*LOL*

Glad jeg var ferdig med å spise før jeg begynte å lese denne tråden, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Her er link til historien, og et lite ps til deg: Du har snudd tallene, for det er 25% av mennene som IKKE vasker seg, ikke motsatt! ;-)

Men det er jo uansett for dårlig, men heldigvis ikke SÅÅÅ ille som først antatt! ;-)

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article461154.ece

Her er forresten en historie til ettertanke når man snakker om unnlatelse av å vaske sine hender.....:

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/25/421358.html

Ah, men da ble det referert feil når jeg hørte det. Jeg husker bestemt at det ble sagt at kun var 25% som vasket seg.

I såfall (nå er jo dette en amerikans undersøkelse, og ikke nødvendigvis representativ for norske forhold) så er resultatene for snille i forhold til hvordan det er her til lands - er jeg rimelig sikker på. Minst halvparten av menn lar være å vaske seg, ut i fra hva jeg ser når jeg er på offentlige toaletter.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, men da ble det referert feil når jeg hørte det. Jeg husker bestemt at det ble sagt at kun var 25% som vasket seg.

I såfall (nå er jo dette en amerikans undersøkelse, og ikke nødvendigvis representativ for norske forhold) så er resultatene for snille i forhold til hvordan det er her til lands - er jeg rimelig sikker på. Minst halvparten av menn lar være å vaske seg, ut i fra hva jeg ser når jeg er på offentlige toaletter.

"........................................."

Jeg lette fram til artikkelen nettopp fordi jeg mente å hsuke at den artikkelen jeg leste om dette opprinnelig vinklet det hele slik at det var lett å lese det feil - "25% av mennene vasker seg ikke, mens hele 90% av kvinnene gjør det! - Da ser det jo ut som om 25% og 90% er de sammenlignbare tallene.

Men jeg skulle tippe at flere sluntrer med håndvaskinga på off.toaletter enn ellers????

Men min mann har også "rapportert" om det samme - at mange menn unnlater å vaske seg! *usj*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...