Gå til innhold

Vaske hendene


Prozak

Anbefalte innlegg

Hvordan klarer de å få det der? (Du behøver ikke forklare, for jeg trenger ikke vite det....):)

Ikke spør hvis du ikke vil ha svar :-)

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    37

  • laguna1365380434

    23

  • Freya

    21

  • morsan

    20

Mest aktive i denne tråden

Så enig, så enig.

Deilig å endelig møte noen som ikke har et slikt nevrotisk forhold til slikt.

Syntes at mye av holdningene her inne grenser til vaskemani, og har lite rot i de realitetene vi snakker om.

Du er ganske langt på jordet hvis du mener at det er hysterisk eller manisk å forlange at man vasker hendene etter dobesøk. Jeg eier ikke bakteriefobi, men det griseriet der er bare direkte ekkelt.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for at noen andre har sagt det et sted nedover i tråden, men jeg tror det var 75% av mennene som faktisk vasket seg - altså 25% som IKKE gjorde det, mot kvinnenes 10%. Jeg leste den samme undersøkelsen, og stusset på at det kunne misforstås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - mulig at jeg er en stinkende urenslig møkkadame, but here goes:

Det er noen ganger at jeg ikke vasker meg på hendene etter jeg har vært å tissa.

Det har til og med hent at jeg har bæsja og ikke vasket hendene, men det er ikke så ofte.

Ærlig talt - er dere virkelig så superrenslige at dere aldri synder mot dette?

Jeg har aldri vært syk eller vært plaget av dette. Jeg dypper jo ikke akkurat hendene i urin når jeg er på do. Jeg klarer utmerket godt å tørke meg uten å søle på fingrene...

Stort sett så vasker jeg hendene før jeg spiser og alltid før jeg skal lage mat.

Jeg tror heller at vårt samfunn er for opptatt av vasking enn at det motsatte er et helseproblem. I vårt daglige liv så får vi alt for liten eksponering mot en naturlig bakterieflora, og dette gjør oss sårbare og mottakelige for mageinfeksjoner når vi drar på ferie osv.

Sånn, nå er det sagt. Jeg er kvinne og jeg glemmer av og til å vaske meg på hendene. Og det går helt fint...

*holder opp garden*

Uæææææ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan klarer de å få det der? (Du behøver ikke forklare, for jeg trenger ikke vite det....):)

Hare, jeg aner ikke. Jeg fatter det virkelig ikke, og ikke tror jeg at jeg har lyst til å vite det heller. *grøss*

Du kan være glad du slipper å vaske det bort, ihvertfall...

Men - de fleste bruker toalettene som vanlige folk, altså.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hare, jeg aner ikke. Jeg fatter det virkelig ikke, og ikke tror jeg at jeg har lyst til å vite det heller. *grøss*

Du kan være glad du slipper å vaske det bort, ihvertfall...

Men - de fleste bruker toalettene som vanlige folk, altså.

:)

Jeg har vasket avføring jeg også (jobbet med demente), så jeg vet hvordan det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for at noen andre har sagt det et sted nedover i tråden, men jeg tror det var 75% av mennene som faktisk vasket seg - altså 25% som IKKE gjorde det, mot kvinnenes 10%. Jeg leste den samme undersøkelsen, og stusset på at det kunne misforstås.

Jepp, har fått det med meg - jeg ble feilinformert. Men jeg er hellig overbevist om at 25% stemmer _ikke_ her til lands.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har fått det med meg - jeg ble feilinformert. Men jeg er hellig overbevist om at 25% stemmer _ikke_ her til lands.

"........................................"

Jo, men du baserer din "statistikk" på dem du ser på off. toaletter, ute på by'n etc, og det er jo ikke nødvendigvis et representativt utvalg! :-)

Og 25% er ille nok, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men du baserer din "statistikk" på dem du ser på off. toaletter, ute på by'n etc, og det er jo ikke nødvendigvis et representativt utvalg! :-)

Og 25% er ille nok, da!

Ikke nødvendigvis. Men det er jo stort sett all slags folk, da. Og jeg har også fått med meg mange i det private som heller ikke gjør det. Uansett er det altfor mange.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis. Men det er jo stort sett all slags folk, da. Og jeg har også fått med meg mange i det private som heller ikke gjør det. Uansett er det altfor mange.

"..........................................."

Uansett er det for mange ja, og det gjelder også de 10% blant damene som driter (sic) i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mennene må la håndvasking bli en vane fra de er store nok til å gå på toilettet, eller fra de bruker potta. Har de ikke søsken og forendre som kan lære dem litt? Selv maste jeg alltid på brødrene mine om at de måtte vaske hendene, men jeg begynte kanskje ikke da de var søte små... Noen ganger syntes mamma at jeg maste for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Å du store!!!

_Jeg_ synes ikke det er ekkelt om _min_ hånd har vært i kontakt med mitt eget underliv, men jeg vil jammen betakke meg for å håndhilse på/få maten laget av/få servert maten av/få medisiner av etc etc en som ikke hadde vasket seg etterpå!

Selv om min jobb verken innbefatter matutdeling eller kundekontakt forøvrig i særlig grad, er det da en selvfølge å vaske sine egne hender etter dobesøk!!!

Jeg VASKER mine hender,men jeg tror det er mere mentalt en nødvendig for hendene mine har jo IKKE vært i kontakt med tissen, selvom jeg har vært og tisset. Jeg tror det er mere ideen & tanken en faktisk realitetene som er plagsomme her..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Så enig, så enig.

Deilig å endelig møte noen som ikke har et slikt nevrotisk forhold til slikt.

Syntes at mye av holdningene her inne grenser til vaskemani, og har lite rot i de realitetene vi snakker om.

Nettopp.. Men jeg er enig i at tanken er noe uestetisk, og håndvask sitter jo av ren rutine..Men at jeg tror at det er så farlig? Nei.. Og tror jeg at jeg blir syk av å ta noen i hånda som faktisk har tatt på tissen sin? Nei..

Selvom jeg selvsagt foretrekker å ikke tenke sånn på det.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Et lite ps:

Husker jeg feil, eller var det du som i den berømelige "do- og oppvaskbørste-tråden" sa at oppvaskbørster rett og slett MÅTTE byttes ut hver 14. dag? ;-)

Jess, men det er helt reelt for den blir tydelig sliten..Jeg har nemlig ikke oppvaskmaskin..:-)

Selvfølgelig er jeg opptatt av at jeg og tingene mine er appetittelige og rene og fine, men jeg tror allikevel at mye renholdshysteri sitter endel i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

"Dessuten tror jeg ærlig talt jeg hadde overlevd det hvis jeg hadde håndhilst på noen som faktisk hadde kommet borti tissen også.."

Garantert, med tanke på hvor mange ganger det utvilsomt har hendt :-)

"Jeg tror vi overdriver litt her altså.."

Nei. Nakkeskudd!

"men noen av renhetsideene våre er mer mentale enn faktiske."

Det er jeg helt enig i. Det dreier seg om å finne en fornuftig balanse og mellomting. Og å ikke vaske hendene etter dobesøk er difinitivt over grensen. Hang them, I say...haaaang them all!

"........................................"

Hehe..Joda,i orden..Men du får la være å skyte meg, da jeg faktisk vasker hendene av ren rutine..Jeg bare betviler livsnødvendigheten av det.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

De aller fleste går fra toalettene ok, selv om herretoalettene er verst å vaske.

Å gå fra toalettene med bæsj på setet er ikke normalt, og de færreste gjør det. Heldigvis.

Jeg fatter ikke at de tør gå ut av båsen engang når de risikerer at nestemann går inn og ser hvordan de har gått fra det!

Men som sagt, de aller færreste går fra det sånn, men det viser bare så altfor godt igjen når disse færreste har vært der *sukk*

En gang, på fylla, på en skikkelig fyllebar (med billig øl..), sent på kvelden..Skulle jeg snike meg på herrer fordi det var kø på damer...Og..Du kommer ikke til å tro at det er sant engang..Men inne på båsen der hang det en bæsj på veggen! På VEGGEN!! :-o Og skle sakte nedover...

HVORDAN hadde den havnet der?! Hva faen?

Trenger jeg å nevne at stedet og særlig ikke toalettene på stedet siden ikke har blitt frekventert av meg, uansett hva øllen koster.

Det er det ekleste jeg noen gang har sett.

P.S..Jeg gikk og tisset et annet sted, på en annen bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minas Tirith

En gang, på fylla, på en skikkelig fyllebar (med billig øl..), sent på kvelden..Skulle jeg snike meg på herrer fordi det var kø på damer...Og..Du kommer ikke til å tro at det er sant engang..Men inne på båsen der hang det en bæsj på veggen! På VEGGEN!! :-o Og skle sakte nedover...

HVORDAN hadde den havnet der?! Hva faen?

Trenger jeg å nevne at stedet og særlig ikke toalettene på stedet siden ikke har blitt frekventert av meg, uansett hva øllen koster.

Det er det ekleste jeg noen gang har sett.

P.S..Jeg gikk og tisset et annet sted, på en annen bar.

*LOL*

Og jeg er _igjen_ glad for å være ferdig med måltid før jeg leser på DOL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

*LOL*

Og jeg er _igjen_ glad for å være ferdig med måltid før jeg leser på DOL :D

hehe, det kan være greit med spising før doling innimellom ja..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...