Gå til innhold

Hvordan få ham til å prate?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvordan takle dette?

Jeg har vært sammen med min kjære i ca. 3 år. Og i utgangspunktet har vi det veldig bra sammen. Vi har masse felles interesser, vi har det gøy sammen og ler mye osv.

Men om det dukker opp situasjoner som min kjære reagerer på. Hva som helst - et eller annet som plager ham, så klarer han ikke å snakke om det. Han går inn i seg selv, sier ikke et ord og er sur i mange dager. Og når jeg til slutt ikke holder ut surheten lenger så må jeg jo spørre hva som er galt. Og da har han grublet i så mange dager så nesten hver gang ender det med at han kommer med noen beskyldninger mot meg som ikke henger på greip. Noe jeg har gjort eller sagt som ikke stemmer. Hvis han i det hele tatt sier noe. For som regel så sier han noe sånn som: "huff nei, det er så mye at jeg orker ikke å snakke om det".

Og hvordan skal man kunne løse problemer da, når han ikke vil snakke?

Og det prøver jeg å si til ham, men han blir bare helt stille og sier ikke et ord. Så går det en dag eller to, så er han den gode gamle igjen.

Hvordan skal jeg takle dette, og hva kan jeg gjøre? Noen som har vært i samme situasjon eller har noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200059-hvordan-f%C3%A5-ham-til-%C3%A5-prate/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette er en helt uholdbar situasjon. Dessverre ikke en unik greie, mange menn er på den måten du beskriver. De går og "lagrer" ting i dagevis, og når de endelig greier å sette ord på ting, er det ofte beskyldninger for ting som ligger så langt tilbake at man selv ikke hverken husker situasjonen eller hva som ble gjort eller sagt. Det er nesten som å drive "hundedressur" - det nytter ikke å irettesette hunden for en sokk den bet hull i i forrige uke :o)

Kommunikasjon er nøkkelen til et godt og berikende forhold for begge parter, men hvor enkelte menn har gjemt denne nøkkelen, er ofte en gåte. Kanskje en runde hos en samlivsrådgiver kan vekke ham, ikke vet jeg. Ellers så må du konfrontere ham skikkelig en gang du merker at han "går i lås" - og si at dette går IKKE og at du ikke kan leve med en østers.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...