Gå til innhold

Hvordan takle krise i ekteskapet

Anbefalte innlegg

Min mann har vært utro og det viser seg har kvinnen venter barn med han.Han har lagt seg helt flat for det han har gjort.Vi skal prøve å berge ekteskapet,men det er tøft.Jeg trengerråd hvordan vi skal legge dette med barnet frem for 3 barn på 13, 12 og 10 år når barnet er født.Jeg trenger også råd hvordan jeg skal klare å legge dette bak meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/200125-hvordan-takle-krise-i-ekteskapet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hevneren68

10

• favn

9

• skinne

8

• Atene

5

Mest aktive i denne tråden

Hmm, ei skikkelege suppa dette her.

1. Først må du vel finne ut om du vil ha j..... i nærheten i ca 50 år til.

2. Deretter hva slags forhold han skal ha / får lov til å få, til bastarden. Er ikke sikkert mora vil at barnet skal ha noe med din mann å gjøre, og din mann har absolutt intet krav på samvær etter loven. Kan jo være han er blitt lurt av ei lesbe.. Hvem faen er så dum å bli gravid med en gift mann, og så vil beholde barnet ?? Kun hvis det er planlagt spør du meg.

3.Avhengig av svar under punkt 2 er det ikke sikkert du trenger informere din barn om fars lille krumspring.

4. Kan dere berge ekteskapet ??

Umulig å svare på, men hvis dere slipper våknetter annenhver helg, har dere i hvertfall en liten sjanse.

Hvis mora/din mann vil ha samvær etter "normale" regler, så går det nok til h..... med dere.

Jeg er mann. og om min kjære skulle svinset litt med musa, blitt gravid, og i tillegg skulle bært fram barnet, hadde jeg takket for meg, UANSETT !!

Dette er jo umulig å legge bak seg - det nye barnet kommer jo til å minne dere begge på hva som har skjedd hele tiden.

Den eneste måten å håndere dette på er å lære seg å leve MED det.

Men jeg personlig fatter ikke at du fremdeles vil leve sammen med en mann som venter barn med en annen kvinne.

Hva slags signal er det du sender til deres tre barn ved å godta dette? Du sier jo indirekte at når man er voksen så kan man gjøre omtrent hva man vil uten konsekvenser.

Jeg tror at dine barn vil oppleve det som et svik at du fortsette å leve sammen med denne mannen etter noe slikt.

Gjest klem til deg

Dere bør få profesjonell hjelp, uansett om dere skal fortsette å bo sammen eller ikke, så skal dere fungere som foreldre til deres barn.

Det er viktig, for barnas skyld, at pappaen er en god far for halvsøsteren eller halvbroren, det er jo barnet hans like mye som de er barna hans. Jeg ville blitt veldig usikker hvis min far hadde et barn han ikke viet like mye opppmerksomhet som meg, da ville jeg tenkt at det lett kunne være meg han ga blaffen i.

Så det viktige er at de fire barna blir godt tatt vare på, uansett hvor mye vonde følelser en del av de tre voksne har for hverandre.

Du må ta vare på deg selv og dine barn, men ikke legge hinder i veien for at det nye barnet får god kontakt med sin far, uansett hvor mye du hater det som har skjedd.

Dette må dere virkelig få profosjonell hjelp til.. Tror ikke noen kan klare et slikt svik alene.

Personlig hadde jeg aldri tilgitt denne mannen! Han har vært utro med en kvinne og i tillegg gjort henne med barn. Og dvs si at han ikke har brukt beskyttelse.. Ville sjekket meg for sykdommer om jeg var deg.

Og en ting til er om han kommer til å være trofast mot deg i fremtiden. Han har jo tydeligvis hatt mer en natt sammen med henne.

Men synes virkelig du er sterk som greier å gå videre med denne mannen etter et så stort svik mot deg.

Lykke til videre

Annonse

Gjest crazybitch

Mange som er veldig svart/hvitt i meningene sine her inne. Tror ikke de akkurat har opplevd noe lignende selv. Det er utrolig lett å si "DUMP IDIOTEN" når du ikke er inne i det selv... Faktisk kan man elske noen selvom de sviker deg, og man kan faktisk tilgi.Det kommer ann på hvor mye den som har vært utro angrer, og om det bare skjedde tilfeldi eller om det var nøye planlagt..ja mye det kommer ann på hvertfall. Til trådstarter vil jeg si... Det er bra du er innstilit på å tilgi mannen din! Det er ENORMT stort av deg! Du kan klare det også. Men jeg ville absolutt tatt kontakt med nærmeste familiekontor og fått HJELP! Det trenger dere.

Mange som er veldig svart/hvitt i meningene sine her inne. Tror ikke de akkurat har opplevd noe lignende selv. Det er utrolig lett å si "DUMP IDIOTEN" når du ikke er inne i det selv... Faktisk kan man elske noen selvom de sviker deg, og man kan faktisk tilgi.Det kommer ann på hvor mye den som har vært utro angrer, og om det bare skjedde tilfeldi eller om det var nøye planlagt..ja mye det kommer ann på hvertfall. Til trådstarter vil jeg si... Det er bra du er innstilit på å tilgi mannen din! Det er ENORMT stort av deg! Du kan klare det også. Men jeg ville absolutt tatt kontakt med nærmeste familiekontor og fått HJELP! Det trenger dere.

Endelig kom det et svar jeg satt veldig pris på.Det har ikke vært lett å være noen av oss i mange månder nå.Han har lagt seg helt flat og gjør alt jeg ønsker.Vi har pratet mye og han har aldri sagt at han var lei av å høre på meg. Det er lett si både det ene og det andre, men man må oppleve det selv for å forstå det.Kvinnen har like mye skyld i det, hun kunne avise en gift mann.

2. Deretter hva slags forhold han skal ha / får lov til å få, til bastarden. Er ikke sikkert mora vil at barnet skal ha noe med din mann å gjøre, og din mann har absolutt intet krav på samvær etter loven. Kan jo være han er blitt lurt av ei lesbe.. Hvem faen er så dum å bli gravid med en gift mann, og så vil beholde barnet ?? Kun hvis det er planlagt spør du meg.

3.Avhengig av svar under punkt 2 er det ikke sikkert du trenger informere din barn om fars lille krumspring.

Umulig å svare på, men hvis dere slipper våknetter annenhver helg, har dere i hvertfall en liten sjanse.

Hvis mora/din mann vil ha samvær etter "normale" regler, så går det nok til h..... med dere.

Jeg er mann. og om min kjære skulle svinset litt med musa, blitt gravid, og i tillegg skulle bært fram barnet, hadde jeg takket for meg, UANSETT !!

Bastarden?

Jævlig sjarmerende sagt om et fullstendig uskyldig barn som aldri har gjort noe galt.

Du høres faen ikke ut som en mann i det hele tatt.

Infamt skrevet. Bastarden? Fyyyyy.

Trodde du at barns og foreldres rettigheter støtter seg på trofasthet, tar du selvsagt feil.

I likhet med andre barn, har også dette barnet alminnelig krav på en far og samværsordning. Og i likhet med andre fedre, har også denne faren krav på samvær og forpliktelser i form av bidrag.

Ifølge deg er jeg faktisk en sånn bastard....

Infamt skrevet. Bastarden? Fyyyyy.

Trodde du at barns og foreldres rettigheter støtter seg på trofasthet, tar du selvsagt feil.

I likhet med andre barn, har også dette barnet alminnelig krav på en far og samværsordning. Og i likhet med andre fedre, har også denne faren krav på samvær og forpliktelser i form av bidrag.

Beklager, men faren har ikke krav på samvær, når foreldrene ikke er gift, HVIS moren setter seg på bakbeina, men ellers har du rett ; Betale skal han !!

Annonse

Beklager, men faren har ikke krav på samvær, når foreldrene ikke er gift, HVIS moren setter seg på bakbeina, men ellers har du rett ; Betale skal han !!

Jovisst har han det. Enhver rett vil gi ham samvær, enten de har vært gift eller ikke, hvis han er et oppegående menneske og vil være far for barnet.

Jovisst har han det. Enhver rett vil gi ham samvær, enten de har vært gift eller ikke, hvis han er et oppegående menneske og vil være far for barnet.

Gå inn på http://www.f2f.no/

så finner du sikkert ut at det du påstår ikke stemmer.

Mor kan gjøre hva faen hun vil i årevis, utenat far har noe han skulle sagt, når foreldrene ikke har vært gift, eller når det ikke foreligger samværsavtale.

Gidder ikke diskutere dette mer. Har bekjente som har vært satt på sidelinjen i årevis i "tilsvarende" situasjon; Dame gravid etter ons, og mannen ønsker ikke noe forhold = Da får du faen ikke se ungene heller !!

Gå inn på http://www.f2f.no/

så finner du sikkert ut at det du påstår ikke stemmer.

Mor kan gjøre hva faen hun vil i årevis, utenat far har noe han skulle sagt, når foreldrene ikke har vært gift, eller når det ikke foreligger samværsavtale.

Gidder ikke diskutere dette mer. Har bekjente som har vært satt på sidelinjen i årevis i "tilsvarende" situasjon; Dame gravid etter ons, og mannen ønsker ikke noe forhold = Da får du faen ikke se ungene heller !!

Når det ikke foreligger samværsavtale, ja.

Da får man inngå en. Enten frivillig, eller ved hjelp av retten.

Endelig kom det et svar jeg satt veldig pris på.Det har ikke vært lett å være noen av oss i mange månder nå.Han har lagt seg helt flat og gjør alt jeg ønsker.Vi har pratet mye og han har aldri sagt at han var lei av å høre på meg. Det er lett si både det ene og det andre, men man må oppleve det selv for å forstå det.Kvinnen har like mye skyld i det, hun kunne avise en gift mann.

Ærlig talt, kvinnen har selvfølgelig ikke like mye skyld i dette. Du har vel overhodet ingen ide om hva din mann har foret henne med av falske løfter, forhåpninger og løgner.

Når han kan lyve noe så inni helvete for deg (utroskap) - kone og mor til hans tre barn, tenk da på hva han er kapabel til å fore andre med.

Wow. Dette skjedde med mine foreldre da jeg var tenåring...de ble til og med TO barn av det (!), og allikevel sprakk ikke ekteskapet skikkelig før over 15 år senere, og da mest pga. arbeidsnarkomani...

Så jeg føler for deg, og jeg respekterer i hvertfall moren min enormt for alt hun gjorde da hun gikk gjennom dette...

Ønsker deg alt godt, i en fryktelig vanskelig tid!

Mine foreldre har et vennepar hvor han har et barn mellom de to som de har felles.

De er ennå gift, og alle tre barna er voksne for lenge siden.

Men jeg vet ikke om jeg synes de taklet det riktig. Det gikk hardt ut over det mellomste utenomekteskapelige barnet som ikke fikk ha normal kontakt med pappaen sin. De to innen ekteskapet visste godt om sin søster, men fikk ikke ha kontakt med henne. Som voksne har de tatt opp kontakten.

Det var mora i familien som selvfølgelig ikke taklet å ha kontakt med barnet, og nektet mann og barn det samme.

Men det var et uskyldig barn det gikk ut over.

Ærlig talt, kvinnen har selvfølgelig ikke like mye skyld i dette. Du har vel overhodet ingen ide om hva din mann har foret henne med av falske løfter, forhåpninger og løgner.

Når han kan lyve noe så inni helvete for deg (utroskap) - kone og mor til hans tre barn, tenk da på hva han er kapabel til å fore andre med.

Hun har like mye skyld i dette,hun visste at han var gift og kunne avist han å sagt at han fikk ordne opp hjemme først,så komme til henne.Jeg har hatt kontakt med henne per brev og graviditet er planlagt fra hennes side Hun har en like lav moral som min mann. Jeg vet alt hva min mann har sagt til henne og det er vondt å høre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...