org Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Gutten vår på 8 år var tørr i mange måneder - kanskje så mye som et halvt år. Før det, prøvde vi minirin i tablettform og som spray. Det hjalp ikke. Vi prøvde alarm, det hjalp litt. Så, plutselig ble han tørr, omtrent over natta. Men - nå er det galt igjen. Han væter seg nærmest hver eneste natt, og vi har måttet begynne med bleie igjen... Hva kan grunnen være til tilbakefallet? Vi kommer ikke på noe spesielt. Han har det godt, både hjemme og på skolen. Han er utredet på mange forskjellige måter. Tips, noen? Takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200188-gutt-8-%C3%A5r-og-nattev%C3%A6ting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SirenMerete Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Gutten vår på 8 år var tørr i mange måneder - kanskje så mye som et halvt år. Før det, prøvde vi minirin i tablettform og som spray. Det hjalp ikke. Vi prøvde alarm, det hjalp litt. Så, plutselig ble han tørr, omtrent over natta. Men - nå er det galt igjen. Han væter seg nærmest hver eneste natt, og vi har måttet begynne med bleie igjen... Hva kan grunnen være til tilbakefallet? Vi kommer ikke på noe spesielt. Han har det godt, både hjemme og på skolen. Han er utredet på mange forskjellige måter. Tips, noen? Takknemlig for svar! Mulig jeg er helt på jordet her altså, men jeg forsøker en liten teori alikvel. Kan det være årstiden som spiller en rolle her? Altså, at den perioden han var tørr var i vår/sommer månedene, altså årets lyseste måneder? Hvis ja, hvor vil jeg hen med dette, jo at kanskje han sov lettere den peridoen da det var lyst, varmt og godt ute. At nå som det er blitt mer ustabilt vær og ikke minst mørkere ute så blir han mer trøtt og dermed sover tyngre slik at han ikke våkner av at han må tisse og istedefor tisser på seg? Enda bra han fortsatt aksepterer å bruke bleier da, så slipper dere all ekstra vaskingen ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200188-gutt-8-%C3%A5r-og-nattev%C3%A6ting/#findComment-1419610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 28. september 2005 Forfatter Del Skrevet 28. september 2005 Gutten vår på 8 år var tørr i mange måneder - kanskje så mye som et halvt år. Før det, prøvde vi minirin i tablettform og som spray. Det hjalp ikke. Vi prøvde alarm, det hjalp litt. Så, plutselig ble han tørr, omtrent over natta. Men - nå er det galt igjen. Han væter seg nærmest hver eneste natt, og vi har måttet begynne med bleie igjen... Hva kan grunnen være til tilbakefallet? Vi kommer ikke på noe spesielt. Han har det godt, både hjemme og på skolen. Han er utredet på mange forskjellige måter. Tips, noen? Takknemlig for svar! Mulig jeg er helt på jordet her altså, men jeg forsøker en liten teori alikvel. Kan det være årstiden som spiller en rolle her? Altså, at den perioden han var tørr var i vår/sommer månedene, altså årets lyseste måneder? Hvis ja, hvor vil jeg hen med dette, jo at kanskje han sov lettere den peridoen da det var lyst, varmt og godt ute. At nå som det er blitt mer ustabilt vær og ikke minst mørkere ute så blir han mer trøtt og dermed sover tyngre slik at han ikke våkner av at han må tisse og istedefor tisser på seg? Enda bra han fortsatt aksepterer å bruke bleier da, så slipper dere all ekstra vaskingen ) Hm. Det var en interessant teori, og årstidene ser ut til å stemme. Ja, bleie godtar han, selv om han ikke liker det. Han kjenner jo selv at det er bedre å våkne i tørr seng. Og takk for godt svar, forresten! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200188-gutt-8-%C3%A5r-og-nattev%C3%A6ting/#findComment-1420370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SirenMerete Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hm. Det var en interessant teori, og årstidene ser ut til å stemme. Ja, bleie godtar han, selv om han ikke liker det. Han kjenner jo selv at det er bedre å våkne i tørr seng. Og takk for godt svar, forresten! Bare hyggelig, selv om det jo sannsynligvis ikke hjelper noe særlig i å få han tørr da..... men, vet jo med meg selv og mine at man ofte blir trøtter nå når det går mot mørkere tider. Ungene mine er ofte for sombier å regne om morningene i vinterhalvåret, og bleiene til junior er da ofte våtere og tyngre enn ellers i året har jeg intrykk av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/200188-gutt-8-%C3%A5r-og-nattev%C3%A6ting/#findComment-1421263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.