Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

For 18 mnd siden så fødte jeg en jente. Det var et normalt svangersskap og fødsel. Jenten var 4500g og velskapt. Det som er problemet nå er at jeg har liksom ikke lyst på sex. Og når vi har sex så får jeg aldri orgasme. Kan det hende at jeg ble ødelgt nedentil da jeg fødte??

jeg syns dette er veldig frustrerende og kvier meg til å gå til fastlegen med det.

Håper du kan svare meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/201031-mangler-sexlyst-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du var ødelagt nedentil, så ville samleie ha gjort vondt. Orgasme kommer uansett som oftest fra klitorisstimulering og klitoris har fint lite med fødselen å gjøre.

Du kan ha en hormonubalanse fra graviditeten eller det kan være rent psykisk. Hadde dere sex mens du gikk gravid? Hvis ikke, kan det være både rart og ubehagelig å plutselig skulle ha sex igjen.

At du ikke får orgasme er jo lett å forklare, all den tid du ikke ønsker å ha sex. Første bud må være at du ikke har samleie med mannen din om du ikke er kåt. Om du konstant går på akkord med deg selv og gjør ting som du egentlig ikke ønsker, så vil det bli en ond sirkel.

Kanskje må fokuset vekk fra samleie og orgasme en stund? Ta på hverandre, kos med hverandre, eventuelt gi han orgasme om du ønsker det. Men _aldri_ gjør noe som du ikke har virkelig lyst til.

Dette kan i alle fall være en strategi, men uansett om du vil prøve det eller ikke, så burde du ta deg en tur til fastlegen :)

hei!

Jeg skriver en oppgave om dette på skolen. Det er veldig vanlig at både kvinner og menn enten mister lysten på sex etter en fødsel. Det informeres alt for lite om dette på helsestasjoner osv...men det er en helt normal ting som mange par sliter med! Jeg vil sterkt råde deg til å ta kontakt med legen eller helsestasjonen din. De har mye kunnskaper om akkurat dette og kan gi deg god hjelp.

Mange kvinner opplever at de føler at kroppen tilhører barnet etter en fødsel. De stedene på kroppen man før tenkte på som deler av sexlivet, har nå fått større tilknytning til barnet(fødselen...amming osv..)

Håper du forsto noe av det jeg prøver å få frem...litt problemer med å formulere meg=)

Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...