Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske fortvilet nå. I alle år har jeg hatt problemer med å bli våt før sex - og det er både vondt og flaut. Jeg trodde først det var fordi jeg ikke var tent på kjæresten, men nå er forholdet over for tre år siden - og nå har jeg funnet meg en jeg er så i skyene forelsket i og har så lyst at jeg føler jeg holder på å få orgasme bare av å tenke på han. Vi skulle bare sove sammen en natt - men etter noen timer uten å få sove pga høy puls tok lysten overhånd...men jeg ble ikke våt! Det ble frustrerende og flaut.Jeg er redd for hva han skal tenke om meg - både av utseende og personlighet så det har muligens noe med saken å gjøre. Men hvorfor blir jeg ikke våt når jeg onanerer heller? Det er i alle fall ikke nok... Bruker alltid glidemiddel når jeg er alene, men jeg har ikke så lyst å være avhengig av det under samleie...Jeg har hormonspiral nå. Fikk den for et par mnd siden. Jeg har ikke merket noen endring på lysten av den grunn.Men jeg har ikke så veldig sterk sex-lyst til vanlig. Det var ingen savn på snart tre år. Men nå har jeg lyst ofte!Hva kan jeg gjøre? Må jo snakke med han om det slik at han ikke tror det er fordi jeg ikke har lyst nok..Men jeg blir litt stresset kanskje når jeg vet at jeg ikke blir våt nok...Har anstrengt forhold til egen kropp og er redd jeg ikke er bra nok i senga. Vet ikke hva jeg skal gjøre ... Jeg har jo så lyst...Håper noen kan hjelpe meg for dette begynner å bli vanskelig for meg..

Er det noe jeg kan ta...? Må jeg bare innse at jeg er avhengig av glidekrem..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202577-jeg-blir-ikke-v%C3%A5t/
Del på andre sider

Fortsetter under...

slapp av, og ikke krisemaksimer det! alle er forskjellige her. har man stritt hår - vil man ha krøller, har man krøller - vil man ha stritt.

noen trøbler jo også med at de blir for våte, og må tørke mekanisk etter hvert fordi gliden blir for mye.

ikke si det til han rett før dere skal ha sex, men i en ikke-seksuell sammenheng. bare si at du er lik når du onanerer selv også. hadde du blitt kjempevåt når du onanerte og ikke våt når du hadde sex med en mann, kunne jo dette indikert noe.

men dette er deg. med eller uten mann. kjør på med litt glidemiddel og kos dere!

om dere er personer som liker å ha spontan sex en gang i blandt, utenfor husets fire vegger, finnes det små tuber med glidemiddel som du kan putte i veska.

glidemiddel er ingen hindring. det er et hjelpemiddel, og dere kan selv bestemme mengden. dette kan ofte være en fordel!

slapp av, og ikke krisemaksimer det! alle er forskjellige her. har man stritt hår - vil man ha krøller, har man krøller - vil man ha stritt.

noen trøbler jo også med at de blir for våte, og må tørke mekanisk etter hvert fordi gliden blir for mye.

ikke si det til han rett før dere skal ha sex, men i en ikke-seksuell sammenheng. bare si at du er lik når du onanerer selv også. hadde du blitt kjempevåt når du onanerte og ikke våt når du hadde sex med en mann, kunne jo dette indikert noe.

men dette er deg. med eller uten mann. kjør på med litt glidemiddel og kos dere!

om dere er personer som liker å ha spontan sex en gang i blandt, utenfor husets fire vegger, finnes det små tuber med glidemiddel som du kan putte i veska.

glidemiddel er ingen hindring. det er et hjelpemiddel, og dere kan selv bestemme mengden. dette kan ofte være en fordel!

Takk for svar, kvinnen20! Det hjalp på litt faktisk;o) Jeg hadde ikke tenkt å ta opp temaet rett før sex, men jeg får ta det opp når det føles riktig. Det er såppass tidlig at vi ikke har funnet ut om vi skal være kjærester. Det ble bare så vanskelig å holde seg den gangen..

Jeg får ta en liten netthandel snart tenker jeg. Og så prøve å ikke gjøre det verre enn det er.

Nå er jeg ikke så aktiv alene heller for å si det mildt, men jeg vil bare få den orgasmen - ikke holde på i evigheter alene;o)

Men når man føler man kunne fått orgasme bare av tanken så kan det vel ikke være at man ikke er tent nok?

Nærmer meg 30 og har ett barn på noen år forresten.

Har selv alltid brukt glidemiddel med både partner og på egenhånd med leketøy, så og si hver gang. Ser det ikke som noe problem overhodet.

Hvilke glidemiddel skal man velge? Vannbasert? Og er det noen som er bedre enn andre? Jeg har prøvd ett og det ble fort klissete/tørt.

Du skal ikke se bort fra at hormonspiralen kan ha noe med dette å gjøre, du sier du ikke har så stor sexlyst som før heller? Hormonbehandling som f.eks. ved p-pillebruk har for noen vært døden for sexlivet...

Ellers så har nok det mentale en betydning her - kan nesten sammenlikne det med prestasjonsangst hos en mann, da blir det nesten umulig å få den opp, akkurat som du ikke blir våt.

Dette krever god tid, langt forspill og trygghet på partneren. Snakk med ham om det, istedenfor å ligge der og være redd for hva slags inntrykk du gir ham når dere skal ha sex.

Hvis lysten er der, kan en dæsj glidemiddel være en starter, til du blir tryggere på dette. Det er faktisk ikke noen nedtur å bruke glidemiddel.

Lykke til!

Annonse

Hvilke glidemiddel skal man velge? Vannbasert? Og er det noen som er bedre enn andre? Jeg har prøvd ett og det ble fort klissete/tørt.

French Silk fra Kondomeriet. Den er vannbasert, tyntflytende og inneholder Aloe Vera som er fint hvis du reagerer med irritasjon på andre glidemidler.

French Silk fra Kondomeriet. Den er vannbasert, tyntflytende og inneholder Aloe Vera som er fint hvis du reagerer med irritasjon på andre glidemidler.

Takk for tipset, lizzt.

Men enten har jeg skrevet feil, eller så har du lest feil ang lysten/hormonspiralen.

Jeg har bare hatt den i to mnd og jeg har verken fått mer eller mindre lyst etter den tid.

Jeg har aldri hatt så fryktelig lyst på sex. Men jeg har lyst å ha lyst for å si det sånn;o)

Det virker som om det problemet løser seg nå - det med lysten - men det spørs om jeg bare må bruke glidemiddel.

Jeg spurte om han ikke hadde noe da vi merket at det ikke gikk - men da sa han at det var ikke noe å stresse med, og vi kunne vente til en annen gang slik at vi ikke klusset det til første gang (det var snilt sagt og ment, men jeg visste jo at dette ikke gikk over...)

Gjest wanker30

Det er vel alt etter smag og behag...og nettopp Smag & Behag fra Kondomeriet er bra; vannbasert, uten smak/farge, og rimelig. Ellers har jeg en del med fruktsmak og sånt også, men naturell er nok best i utgangspunktet. Silikonbasert varer lenger, men er dyrere, kan lage flekker, og ødelegger kondomer (hvis det er et moment for dere).

Det er vel alt etter smag og behag...og nettopp Smag & Behag fra Kondomeriet er bra; vannbasert, uten smak/farge, og rimelig. Ellers har jeg en del med fruktsmak og sånt også, men naturell er nok best i utgangspunktet. Silikonbasert varer lenger, men er dyrere, kan lage flekker, og ødelegger kondomer (hvis det er et moment for dere).

French silk er allerede underveis;o)

Takk for svar, kvinnen20! Det hjalp på litt faktisk;o) Jeg hadde ikke tenkt å ta opp temaet rett før sex, men jeg får ta det opp når det føles riktig. Det er såppass tidlig at vi ikke har funnet ut om vi skal være kjærester. Det ble bare så vanskelig å holde seg den gangen..

Jeg får ta en liten netthandel snart tenker jeg. Og så prøve å ikke gjøre det verre enn det er.

Nå er jeg ikke så aktiv alene heller for å si det mildt, men jeg vil bare få den orgasmen - ikke holde på i evigheter alene;o)

Men når man føler man kunne fått orgasme bare av tanken så kan det vel ikke være at man ikke er tent nok?

Nærmer meg 30 og har ett barn på noen år forresten.

tror ikke det er noe som helst i vegen med tenninga di. det er bare kroppen din som reagerer slik, og det er normalt for deg. bruk heller energien din på å nyte den eventuelle framtidige kjæresten din!

ønsker deg all mulig lykke til med samtalen og videre kos. :)

Annonse

tror ikke det er noe som helst i vegen med tenninga di. det er bare kroppen din som reagerer slik, og det er normalt for deg. bruk heller energien din på å nyte den eventuelle framtidige kjæresten din!

ønsker deg all mulig lykke til med samtalen og videre kos. :)

Tusen takk, kvinnen20 for at du skriver det du skriver:o)

Det hadde jeg ikke forventet:o)

Da er det bar å håpe at forholdet blir til mer enn flørt - og at resten ordner seg med litt "hjelp".

Gro Isachsen, Sexolog

Hvor våte kvinner blir varierer med hvor vi er i menssyklusen, men det er også store individuelle forskjeller.

Årsaken til at vi blir våte, er først og fremst blodgjennomstrømmingen i kjønnet, ikke slik mange tror feilaktig, at all lubrikasjon kommer fra kjertler i underlivet. Jo mer blodgjennomstrømming, jo våtere blir vi.

Beste måten å øke blodgjennomstrømmingen er å aktivere muskler i området. Å trene bekkenbunnsmusklene og bruke knipeøvelser når du ønsker våtere skjede, er en enkel måte å øke få dette til på. Søk på knipeøvelser her på DOL, så får du beskrivelse av hvordan du trener disse musklene.

Kortversjonen av knipeøvelser er som følger: De viktiste musklene finner du når du kniper tissestrålen. De musklene du aktiverer da, er det du skal trene. Knip og slipp 25 ganger, flere ganger hver dag med ulike intervaller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...