Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Gro,

Jeg er en kvinne på 38 år og sliter med å oppnå orgasme på vanlig vis. Har mange ganger prøvd å stimulere meg til orgasme med hendene, men blir rett og slett utslitt når det ikke er tegn til orgasme etter 30-45 min. Det er kun to metoder som virker. Det ene er sterk og langvarig klitorisstimulasjon med vibrator (her må jeg sitte og ha bena høyt opp, ikke ligge). Den andre metoden er stimulasjon med dusjstrål (her får jeg rask orgasme, ca innen 5-10 min). Får ikke orgasme på annet vis (oralsex, hender etc.) uansett om stimulasjonen er langvarig. Siden jeg har et stort ønske om å oppnå orgasme med partneren min under samleie uten å være avhengig av tildels forstyrrende tekniske hjelpemidler, blir begrensningene nokså frustrerende. Jeg ønsker rett og slett å kunne oppnå orgasme ved hjelp av hendene eller oralsex.

Lurer nå hva jeg kan gjøre for å få det til? Eller, må jeg innfinne meg i at jeg trenger spesielle prosedyrer for å komme i mål? Har det hele med sensitiviteten av klitoris å gjøre? (PS: Bekkenbunnsmusklene mine er godt trenet og jeg har masse sexlyst. Blir også rask kåt.) Ser frem til svaret ditt! Hilsen Tatjane

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202766-orgasmeproblemer/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Hei Tatjane!

Slik du beskriver det har du behov for sterk klitorisstimulering for å få orgasme. Begge måtene som fører til suksess er dessverre lite partnervennlig. Du kan selvsagt ta ham med i dusjen og ha samleie paralellt med at du bruker strålen. Eller du kan skaffe deg en litt mer stillegående vibrator, som også kan brukes i parsammenheng. Men du må trene kroppen slik at du ikke bare får til å fremkalle orgasmer i når du ligger i stillinger som gjør kroppen din lite tilgjengelig.

Mange begrenser handlefriheten når de har sex, fordi de har rigide onanimønstre de ikke klarer å overføre til samleiesituasjon. Det kan virke som om årsasken til at du inntar visse posisjoner er fordi du da får til å stramme bekkenbunnsmusklene. Prøv å se om du kan stramme musklene ved bevisst stramming, mens du ligger i andre posisjoner enn den du har brukt til nå.

Du kommer ganske sikkert til å føle deg frustrert, men gjør ditt beste for å endre på det fastlagte mønster ditt. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/202766-orgasmeproblemer/#findComment-1462691
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...