skorpionfisken Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Du det er ikke legitimt å kaste bløtkake, et glass øl, stein eller noe annet på noen som helst for på den måten å utrykke sin mening. Det er forbudt, og man får bot for det. Mener du boten skulle vært mindre eller større etter hva meningene til den som blir kastet på er, eller navnet på vedkommende? Det er da likhet for loven hevdes det. Dumhet kan man ikke alltid gardere seg mot, men heldigvis finnes det straff for også dumme handlinger. 0 Siter
Sør Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Hvor mange fremmedkulturelle vil du slippe inn pr. år? Hvordan vet du hvem som er "fremmedkulturell"? Din kultur er mer fremmed for meg enn f. eks. kulturen til en fra Chile. 0 Siter
gripp Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Du det er ikke legitimt å kaste bløtkake, et glass øl, stein eller noe annet på noen som helst for på den måten å utrykke sin mening. Det er forbudt, og man får bot for det. Mener du boten skulle vært mindre eller større etter hva meningene til den som blir kastet på er, eller navnet på vedkommende? Det er da likhet for loven hevdes det. Dumhet kan man ikke alltid gardere seg mot, men heldigvis finnes det straff for også dumme handlinger. Ja, boten bør graderes etter hvem som er offer. Kake mot det ekle mennesket De vet, Petter Nome, gir 20 flax-lodd i premie. Bløtkake mot Halvorsen og tilsier 500 i bot. Så går det oppover inntil man kaster egg på Erna...da bærer det bak murene. Man kaster ikke ting mot høyre-folk. 0 Siter
favn Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Jeg synes generelt at de som kaller seg sosialistisk og vil arbeide for et sosialistisk Norge, må krype ut av hullene sine og si hva de mener med dette. Det mangler så til de grader. Og sosialisme har sant og si ikke bidratt til noen form for velsignelse for noen, tvert i mot. Hvis man mener at SV skal være et mini-AP, kun justert for litt høyere skatter, litt mindre oljeinntekter og litt kortere åpningstider, er det greit nok, men da får man si det. Problemet blir selvsagt hva vi da skal med SV. Nå må SV heldigvis forholde seg til realiteter og vi får se hva de steller til. ... Så jeg driver altså og forsøker å lokke sv'ere til å fortelle hva de mener med sosialisme og hvorfor akkurat deres variant er så ulik de andre sosialisme-forsøk vi har sett opp gjennom historien. Men har så langt ikke lykkes. Dertil kommer at jeg prøver å få litt temperatur i diskusjonen her inne. Det er tiltagende fred og ro, og det kler ikke denne saiten. Kjære deg, det er da ingen som hegner om verken Stalin, Hitler, interneringsleire eller gasskamre i norsk politikk eller for den saks skyld borgerne i dette landet (nynazister unntatt). Jeg har ikke finlest SVs partiprogram, men jeg tviler på at du finner noe som minner om tidligere tiders sosialisme/kommunisme-retorikk og metoder. I går kom jeg over en blogg som skamroses av sosialister og ikke-sosialister, men som jeg ikke har hatt tid til å lese. Figuren kaller seg sosialistisk, så det går kanskje an å hente noe her? http://www.dragni.no/ Selv er jeg for øvrig en vidunderlig blandet anarkist-sosialist-liberalist-sosialdemokrat. Her har du forresten et veldig bra boktips (stor, type praktverk), en helt unik dokumentasjon over hvilke lidelser det russiske folket er påført av makt i form av tsarregimet, men først og fremst kommunismen og Stalin. De mange sterke fotografiene er verdt pengene alene: 'Russlands århundre', Brian Moynahan, Gyldendal Oslo 1994. 0 Siter
gripp Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Hvordan vet du hvem som er "fremmedkulturell"? Din kultur er mer fremmed for meg enn f. eks. kulturen til en fra Chile. Du kan definere det selv, og så svare på spørsmålet. 0 Siter
favn Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Ja, boten bør graderes etter hvem som er offer. Kake mot det ekle mennesket De vet, Petter Nome, gir 20 flax-lodd i premie. Bløtkake mot Halvorsen og tilsier 500 i bot. Så går det oppover inntil man kaster egg på Erna...da bærer det bak murene. Man kaster ikke ting mot høyre-folk. 'Så går det oppover inntil man kaster egg på Erna...da bærer det bak murene. Man kaster ikke ting mot høyre-folk.' Det har du rett i. Det blir for enkelt. ;-) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Ja, boten bør graderes etter hvem som er offer. Kake mot det ekle mennesket De vet, Petter Nome, gir 20 flax-lodd i premie. Bløtkake mot Halvorsen og tilsier 500 i bot. Så går det oppover inntil man kaster egg på Erna...da bærer det bak murene. Man kaster ikke ting mot høyre-folk. hehe :-) 0 Siter
Osiris Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Ja, boten bør graderes etter hvem som er offer. Kake mot det ekle mennesket De vet, Petter Nome, gir 20 flax-lodd i premie. Bløtkake mot Halvorsen og tilsier 500 i bot. Så går det oppover inntil man kaster egg på Erna...da bærer det bak murene. Man kaster ikke ting mot høyre-folk. Gripp skrev:" Så går det oppover inntil man kaster egg på Erna...da bærer det bak murene. Man kaster ikke ting mot høyre-folk." Helt enig- men jeg mener nå at man ikke skal kaste bløtkake mot NOEN. 0 Siter
gripp Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Kjære deg, det er da ingen som hegner om verken Stalin, Hitler, interneringsleire eller gasskamre i norsk politikk eller for den saks skyld borgerne i dette landet (nynazister unntatt). Jeg har ikke finlest SVs partiprogram, men jeg tviler på at du finner noe som minner om tidligere tiders sosialisme/kommunisme-retorikk og metoder. I går kom jeg over en blogg som skamroses av sosialister og ikke-sosialister, men som jeg ikke har hatt tid til å lese. Figuren kaller seg sosialistisk, så det går kanskje an å hente noe her? http://www.dragni.no/ Selv er jeg for øvrig en vidunderlig blandet anarkist-sosialist-liberalist-sosialdemokrat. Her har du forresten et veldig bra boktips (stor, type praktverk), en helt unik dokumentasjon over hvilke lidelser det russiske folket er påført av makt i form av tsarregimet, men først og fremst kommunismen og Stalin. De mange sterke fotografiene er verdt pengene alene: 'Russlands århundre', Brian Moynahan, Gyldendal Oslo 1994. Takk for det, favn. Jeg skal notere meg dine tips. Men jeg vil ikke la selvutnevnte sosialister slippe så billig. Sosialisme har pr. def. et konkret innhold: "Sosialisme bet. på samfunnssystem som avviser privat eiendomsrett og hevder at produksjonsmidlene skal eies kollektivt. Setter opp som mål en statlig planhusholdning som tilgodeser alle samfunnsmedlemmenes behov." Dette er det konkrete innhold i sosialisme pr. definisjon. Jeg tror ikke svermeriske, unge sv-velgere er bevisst hva de faktisk stemmer på...og kommer til å mase på sv'ere om akkurat dette. De slipper rett og slett for billig unna sin flørting med en ødeleggende ideologi. 0 Siter
Osiris Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Jeg er veldig enig med deg i dine vurderinger av de to, men absolutt ikke enig i at det er akseptabelt å kaste bløtkake på en politiker fordi man er uenig med vedkommende. 0 Siter
Sør Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Takk for det, favn. Jeg skal notere meg dine tips. Men jeg vil ikke la selvutnevnte sosialister slippe så billig. Sosialisme har pr. def. et konkret innhold: "Sosialisme bet. på samfunnssystem som avviser privat eiendomsrett og hevder at produksjonsmidlene skal eies kollektivt. Setter opp som mål en statlig planhusholdning som tilgodeser alle samfunnsmedlemmenes behov." Dette er det konkrete innhold i sosialisme pr. definisjon. Jeg tror ikke svermeriske, unge sv-velgere er bevisst hva de faktisk stemmer på...og kommer til å mase på sv'ere om akkurat dette. De slipper rett og slett for billig unna sin flørting med en ødeleggende ideologi. Ser du mange i AP/SV som ikke annerkjenner privat eiendomsrett? 0 Siter
Osiris Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Musikeren er blodrød! ...det vet da alle..... Får mer og mer sans for musikeren jeg! 0 Siter
Osiris Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Det var da svært til rosemaling av sosialisme, musiker? Har du ikke landa etter valgseieren? Sosialisme og kommunisme har jo stått for herjinger som gjør Hitler til smågutt...og enda har vel SV i sitt program at de vil arbeide for et sosialistisk Norge. Ja men med demokratiske midler. 0 Siter
Sør Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Du kan definere det selv, og så svare på spørsmålet. Spørsmålet faller på sin egen urimelighet, fordi konseptet "fremmedkulturell" ikke er målbart. Hvem er fremmedkulturell i USA, for eksempel? Har vi bare én kultur i Norge? 0 Siter
gripp Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Spørsmålet faller på sin egen urimelighet, fordi konseptet "fremmedkulturell" ikke er målbart. Hvem er fremmedkulturell i USA, for eksempel? Har vi bare én kultur i Norge? Poenget var i grunnen å få deg til å fremsi et antall som du vil innvilge asyl/familiegjenforening/hum.grunnlag. I dag ligger tallet på 15-20.000. De rødgrønne vil sikkert øke det dramatisk. Du har jo en selvpåført glorie i dette spørsmålet, og det kunne derfor ha interesse å vite hvor mange flere av verdens elendige du ville gi opphold i riket. Men innser at det er nytteløst. 0 Siter
favn Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Takk for det, favn. Jeg skal notere meg dine tips. Men jeg vil ikke la selvutnevnte sosialister slippe så billig. Sosialisme har pr. def. et konkret innhold: "Sosialisme bet. på samfunnssystem som avviser privat eiendomsrett og hevder at produksjonsmidlene skal eies kollektivt. Setter opp som mål en statlig planhusholdning som tilgodeser alle samfunnsmedlemmenes behov." Dette er det konkrete innhold i sosialisme pr. definisjon. Jeg tror ikke svermeriske, unge sv-velgere er bevisst hva de faktisk stemmer på...og kommer til å mase på sv'ere om akkurat dette. De slipper rett og slett for billig unna sin flørting med en ødeleggende ideologi. Er sitatet fra SVs program? Forfatter av boken jeg anbefalte, er for øvrig journalist. 0 Siter
gripp Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Ser du mange i AP/SV som ikke annerkjenner privat eiendomsrett? Og hvis man distanserer seg fra sosialismens grunnide, hvilken mening har det da å gå rundt og kalle seg sosialist? 0 Siter
gripp Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Er sitatet fra SVs program? Forfatter av boken jeg anbefalte, er for øvrig journalist. Nei, sitatet er fra et nettleksikon (caplex). Det står det samme i dem alle. "SV er et sosialistisk parti" står det i programmet (ikke akkurat big surprise), og vil vel følgelige gjerne ha et sosialistik Norge. Ikke minst siden dette partiet nå styrer landet, har saken stor interesse, synes jeg da. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Gripp skrev:" Så går det oppover inntil man kaster egg på Erna...da bærer det bak murene. Man kaster ikke ting mot høyre-folk." Helt enig- men jeg mener nå at man ikke skal kaste bløtkake mot NOEN. Hehe, så gøy at det er noen som er tregere enn meg :-) 0 Siter
Sør Skrevet 21. oktober 2005 Skrevet 21. oktober 2005 Poenget var i grunnen å få deg til å fremsi et antall som du vil innvilge asyl/familiegjenforening/hum.grunnlag. I dag ligger tallet på 15-20.000. De rødgrønne vil sikkert øke det dramatisk. Du har jo en selvpåført glorie i dette spørsmålet, og det kunne derfor ha interesse å vite hvor mange flere av verdens elendige du ville gi opphold i riket. Men innser at det er nytteløst. Du snakker om "innvandrere" som om de skulle være et problem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.