Gå til innhold

Er det mer legitimt å kaste bløtkake på Carl I. Hagen, enn Kristin Halvorsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig enig med deg i dine vurderinger av de to, men absolutt ikke enig i at det er akseptabelt å kaste bløtkake på en politiker fordi man er uenig med vedkommende.

Hm. Du må nok pent jobbe litt med det der;-)

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

15

• musikeren

14

• Sør

8

• Goliath

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

du kødder nå?

et demokratis styrke er at det gir rom for meninger som er annerledes enn ens egne.

Jo, men et demokrati krever også av sine borgere at de setter seg inn i ting, og reflekterer litt over hvem de er, og hva de står for. Det må ikke bli sånn at alle ytringer skal være lov og tas like seriøst, under dekke av at det er i ytringsfrihetens og demokratiets navn. Det er å misbruke demokratiet.

Skrevet

Næh... De gjør ikke det vettu. Har du ikke hørt at noen ganger er handling bedre enn ord?;-)

Helt ærlig: Enkelte fortjener ikke den respekt at jeg går inn i en seriøs diskusjon med dem. Jeg velger mine slag, og jeg velger mine metoder;-)

Da synes jeg det er bedre å overse de. Jeg hadde ikke verdiget Carl I. Hagen med en bløtkake, en gang ;)

Skrevet

Jo, men et demokrati krever også av sine borgere at de setter seg inn i ting, og reflekterer litt over hvem de er, og hva de står for. Det må ikke bli sånn at alle ytringer skal være lov og tas like seriøst, under dekke av at det er i ytringsfrihetens og demokratiets navn. Det er å misbruke demokratiet.

Vel. Fra et juridisk, politisk og samfunnsmessig utg.punkt er Halvorsen og CIH to nøyaktig likeverdige politikere (på tross av at oppslutningen er forskjellig). Ingen av dem står for en politikk som mer eller mindre lovlig enn den andres. Moral er subjektivt og dynamisk, og kan ikke brukes som argument her. Den eneste logiske konklusjonen er at det ikke er mer akseptabelt å kaste bløtkaker på den ene eller den andre.

"........................................"

Skrevet

Poenget er vel at noen fortjener en råtten tomat i trynet. Mens andre gjør det ikke. Og folk som har den grunnholdning at det er ålreit å sko seg på andres bekostning, og ålreit å rakke ned på andre, de fortjener det. Kanskje det kan få dem til å tenke seg om. Men jeg tviler:-D

Man haar ikke noen ska, synes jeg når man argmenterer med pøbelstreker - da gjør man meningsfellene sine en skikkelig bjørnetjeneste - -jeg skulle gjerne sett fru Halvorsen ut av regjeringen - men jeg har ikke noen grunn om eg setter i gang og pælmer lefser på henne for det. Derfor liker jeg heller ikek at denne unge mannen som sikkert mener det samme som meg gjør sånt tull.

Jeg er også opptatt av sikkerheten til politikere -hvem gidder vel bli politiker om de kan bli utsatt for sånt, -og kanskje vere ting også - og jeg mener vi trenger noen nye koster som tør å stå for det de mener!

jada - jeg vet at du ikke mente det bokstavelig :)----tror jeg...hehe

Skrevet

Poenget er vel at noen fortjener en råtten tomat i trynet. Mens andre gjør det ikke. Og folk som har den grunnholdning at det er ålreit å sko seg på andres bekostning, og ålreit å rakke ned på andre, de fortjener det. Kanskje det kan få dem til å tenke seg om. Men jeg tviler:-D

Hvis det var forutsetningene, ville hver eneste sv-politiker vært dekt av råtne tomater.

Skrevet

"Sosialisme bet. på samfunnssystem som avviser privat eiendomsrett og hevder at produksjonsmidlene skal eies kollektivt. Setter opp som mål en statlig planhusholdning som tilgodeser alle samfunnsmedlemmenes behov."

Høres nydelig ut:-)

hehe...det er fint at i alle fall noen er ærlig nok til å si at de ønsker Norge som et sosialistisk skrekkvelde. Heldigvis er det få av dere :-)

Eller er det noen gymnasiale illusjoner som fortsatt ligger der i bakhodet?

Eller har du ikke fått med deg at sosialismen er dau? Den daua for 15 år siden, etter at folk kasta åket av seg i revolusjoner i land etter land.

...

Du er et underlig case du, musiker, det hvilker noe musealt over deg :-)

Skrevet

På tross av, lille venn. Og ikke på grunn av:-)

Men hvorfor har du så mye imot et samfunn der samhold og solidaritet er det viktigste? Det vil jeg aldri helt skjønne.

Sosialisme har vel aldri handlet om samhold og solidariet. Folk i sosialistiske land kastet åket av seg for 15 år siden, musikeren. At du (og noen få andre) fremdeles svermer for de totalitære ideene, er kuriøst.

Like fullt er det litt skummelt at slike folk faktisk styrer Norge. Vi trøster oss med at det ikke varer så lenge, og at folket gjør med sosialistene slik folket gjorde i Øst-Europa...på litt fredeligere vis da, selvsagt :-)

Skrevet

Alle ytringer bør da være tillatt? Og det er jo ikke galt å mislike enkelte holdninger. Demokrati er vel ikke at en skal godta alle som har samme meninger som en selv, men ikke andre?

En kan jo også ha satt seg inn i ting og reflektert om hvem de er og hva de står for, uten å være sosialister?

Skrevet

hehe...det er fint at i alle fall noen er ærlig nok til å si at de ønsker Norge som et sosialistisk skrekkvelde. Heldigvis er det få av dere :-)

Eller er det noen gymnasiale illusjoner som fortsatt ligger der i bakhodet?

Eller har du ikke fått med deg at sosialismen er dau? Den daua for 15 år siden, etter at folk kasta åket av seg i revolusjoner i land etter land.

...

Du er et underlig case du, musiker, det hvilker noe musealt over deg :-)

Hm. Jeg for min del synes det er underlig at intelligente mennesker kan stemme annet enn sosialistisk:-) Muligens kan Venstre til nød gå an.

Det som du prøver å late som at ikke er saka, grip, er at hva Sovjet og andre lignende diktaturer har drevet med ikke egentlig har mye til felles med sosialisme. De påberopte seg at de var sosialister, men det var mest et retorisk grep ovenfor folket. Ekte sosialisme handler absolutt om frihet! Hånd i hånd med solidaritet og nestekjærlighet. Ens egen frihet skal ikke være på bekostning av andre. Motsetninga er Høyre og Frp.

Skrevet

På tross av, lille venn. Og ikke på grunn av:-)

Men hvorfor har du så mye imot et samfunn der samhold og solidaritet er det viktigste? Det vil jeg aldri helt skjønne.

Her svarte gripp deg på en glimrende måte:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...