Gå til innhold

feire nyttår hver for oss?

Anbefalte innlegg

Gjest signaturfri sone

Jeg skal jobbe nyttårskvelden og 1. nyttårsdag fra kl 7.30. Vi har små barn, så jeg tenkte at vi kunne kose oss med god mat før jeg la meg (etter kl oo). Han vil på fest, og han mener at han skal få feste mens jeg er hjemme eller at vi får barnevakt. Jeg vet at vi ikke får barnevakt + jeg skal tidlig opp 1. nyttårsdag. Han tror han kan gå på fest og drikke litt og ikke være så sen hjem... Han har kommet sent hjem og vært dritings før, og da fikk jeg nesten ikke liv i ham da jeg skulle på jobb om morgenen. Jeg sa at han får velge ekteskapet eller festen..... Hva mener dere? Vi gjør ting hver for oss altså, men jeg mener vi kan være sammen nyttår.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/208792-feire-nytt%C3%A5r-hver-for-oss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest signaturfri sone

Du skriver ingenting om livet deres sammen for øvrig. Dere har vel noen andre sammenhenger hvor dere fester?

Siden vi har små barn er det ikke så ofte at vi fester, men vi gjør det da av og til (både sammen og hver for oss). Derfor mener jeg at vi kan ha en rolig nyttår, særlig siden jeg skal jobbe den helgen. Han skal også tidlig opp med ungene 1. nyttårsdag.

Siden vi har små barn er det ikke så ofte at vi fester, men vi gjør det da av og til (både sammen og hver for oss). Derfor mener jeg at vi kan ha en rolig nyttår, særlig siden jeg skal jobbe den helgen. Han skal også tidlig opp med ungene 1. nyttårsdag.

Spørsmålet er ikke hva du mener, men hva du kan godta. Vi kan aldri leve sammen med noen som mener det samme som oss hele tiden. Er du redd for at han ikke kommer hjem om natten, eller at han ikke greier å våkne og ta seg av ungene?

Annonse

Gjest KariKruskakli

Selve nyttårsaften er jeg hjemme i 22-tiden.

Ja, og da er du sikker for sliten til å dra på fest. Du skal jo opp igjen neste morgen også.

Egentlig hadde det vel vært best om dere kunne bedt et noen få venner hjem til dere, og planlagt en rolig kveld. Så kunne du ha kommet hjem til dekket bord. Du hadde fått med deg rakettoppskytinga, og avsluttet festen etter det.

Gjest signaturfri sone

Spørsmålet er ikke hva du mener, men hva du kan godta. Vi kan aldri leve sammen med noen som mener det samme som oss hele tiden. Er du redd for at han ikke kommer hjem om natten, eller at han ikke greier å våkne og ta seg av ungene?

Jeg er redd for at han skal komme sent hjem (full) og at han ikke klarer å stå opp når jeg skal på jobb.

Gjest signaturfri sone

Ja, og da er du sikker for sliten til å dra på fest. Du skal jo opp igjen neste morgen også.

Egentlig hadde det vel vært best om dere kunne bedt et noen få venner hjem til dere, og planlagt en rolig kveld. Så kunne du ha kommet hjem til dekket bord. Du hadde fått med deg rakettoppskytinga, og avsluttet festen etter det.

Jeg ville helst ikke hatt besøk siden jeg skal så tidlig opp (og jeg er veldig sliten etter kveldsvakt).

Gjest KariKruskakli

Jeg ville helst ikke hatt besøk siden jeg skal så tidlig opp (og jeg er veldig sliten etter kveldsvakt).

Ja, det forstår jeg. Trodde kanskje du ville klare å holde ut et par timer med besøk til rett over midnatt, om du hadde tenkt å være oppe til midnatt uansett?

Han synes kanskje det kjedelig å sitte alene på nyttårsaften?

Hvor gamle er barna? Er ikke barna med på deler av feiringen?

Hos har vi alltid hatt gjester med barn på nyttårsaften.

Gjest signaturfri sone

Ja, det forstår jeg. Trodde kanskje du ville klare å holde ut et par timer med besøk til rett over midnatt, om du hadde tenkt å være oppe til midnatt uansett?

Han synes kanskje det kjedelig å sitte alene på nyttårsaften?

Hvor gamle er barna? Er ikke barna med på deler av feiringen?

Hos har vi alltid hatt gjester med barn på nyttårsaften.

Jeg vil ikke gi for mye informasjon her, men barna legger seg tidlig.

Synes du jeg bare skal la ham dra på fest? Da vil jeg stresse med når han kommer hjem og hvordan det blir om morgenen....

Gjest signaturfri sone

Da er det problemet som du må diskutere med ham. Hvis du har erfaring at slikt skjer så må han respektere det. Hvor gamle er barna dine?

Jeg vil ikke gi for mye informasjon her. Barna er små og legger seg tidlig (de står også veldig tidlig opp).

Annonse

Gjest KariKruskakli

Jeg vil ikke gi for mye informasjon her, men barna legger seg tidlig.

Synes du jeg bare skal la ham dra på fest? Da vil jeg stresse med når han kommer hjem og hvordan det blir om morgenen....

Jeg synes det er vanskelig å gi råd.

Det er bare du som kjenner mannen din, og hvordan han vil være når han kommer hjem og morgenen etterpå.

Jeg får en følelse av at dere er yngre enn oss, og at det er en annen type fester som pågår og da skjønner jeg din bekymring.

Jeg kunne godt ha sendt mannen min på fest uten problemer, men det er det mulig ikke du kan.

Jeg vil ikke gi for mye informasjon her. Barna er små og legger seg tidlig (de står også veldig tidlig opp).

Hva slags guttunge er det du er gift med da?

Mannen min ville aldri ha dratt på fest under de samme omstendighetene. Kanskje jeg er heldig, eller kanskje mange av innsenderne her har valgt seg noen umodne eksemplarer av "mannfolk" ?!

Gjest Eller kanskje....

Hva slags guttunge er det du er gift med da?

Mannen min ville aldri ha dratt på fest under de samme omstendighetene. Kanskje jeg er heldig, eller kanskje mange av innsenderne her har valgt seg noen umodne eksemplarer av "mannfolk" ?!

Eller kanskje mannen din har valgt ei kjerring som helst vil holde han innestengt i et bur?

Selve nyttårsaften er jeg hjemme i 22-tiden.

Dersom det hadde vært meg, hadde jeg kanskje latt mannen gå på fest, hvis jeg alikevel ikke var hjemme før 22 og skulle på jobb 7.30 dagen etter. Selvfølgelig forutsatt at han hadde tatt det ganske rolig mht alkoholkonsumet, siden haner den som må stå opp og være sammen med unga dagen derpå.

Men har dere barnevakt til unga, da? Eller må han være hjemme uansett fram til du kommer fra jobb?

Gjest signaturfri sone

Dersom det hadde vært meg, hadde jeg kanskje latt mannen gå på fest, hvis jeg alikevel ikke var hjemme før 22 og skulle på jobb 7.30 dagen etter. Selvfølgelig forutsatt at han hadde tatt det ganske rolig mht alkoholkonsumet, siden haner den som må stå opp og være sammen med unga dagen derpå.

Men har dere barnevakt til unga, da? Eller må han være hjemme uansett fram til du kommer fra jobb?

Vi har ikke barnevakt, så om han skal noe sted så må han dra når jeg kommer hjem. Da må han kanskje ta taxi i 30 min. hver vei, og det har vi heller ikke råd til.

Gjest KariKruskakli

Vi har ikke barnevakt, så om han skal noe sted så må han dra når jeg kommer hjem. Da må han kanskje ta taxi i 30 min. hver vei, og det har vi heller ikke råd til.

Det er mye som taler for at han ikke kan dra. Du er ferdig kl.22.00. Det tar vel litt tid å komme seg hjem. Deretter skal han kjøre taxi i 30 min. Da er han der kanskje kl.23.00.

Hvor mange timene har han da tenkt å være der?

Men da er det vel ikke akkurat et spørsmål om han skal noe sted, da...? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...