Gå til innhold

Ekskjæresten hennes


Gjest mann1976

Anbefalte innlegg

Gjest mann1976

Hei.

Jeg er en mann på snart 30, med høyere utdannelse og et ganske godt selvbilde - og en flott kjæreste. Vi har det veldig fint sammen og jeg tviler ikke på at hun både begjærer og elsker meg.

Men, problemet er mine tanker om hennes eksforhold. Han (eksen) har en profil på spray, som jeg nettopp har sett på og der skriver han at "ingen er så kåt som du" om kjæresten min. Og dette har han skrevet like etter at det ble slutt mellom dem. Jeg vet at hun var veldig vill etter ham, og hadde helt sikkert mer lidenskapelige følelser for ham. Han og jeg er ganske forskjellige. Jeg trygg, han mer livlig. Vet også at kjæresten min synes at jeg er veldig livlig...

Så, jeg kjenner at jeg blir sjalu når jeg leser hva han har skrevet om henne. "ingen er så kåt som du". Jeg er redd hun har vært mer kåt sammen med ham enn med meg.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 215
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    66

  • Glimtipper

    43

  • Maggi

    26

  • fei1365380229

    14

Mest aktive i denne tråden

Du kjenner du blir sjalu når du leser profilen hans på Spray? Ikke les den.

Bortsett fra det burde du slutte å bekymre deg og fokusere på det nåværende forholdet. Hva som skjedde i det forrige er uviktig. Med mindre hun har lav sexlyst og det sliter på kjærligheten, så må du ta deg sammen og konsentrere deg om her og nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg lurte på var: Hva i all verden har det at du har "høyere utdannelse" med saken å gjøre? Du og millioner av andre?

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg lurte på var: Hva i all verden har det at du har "høyere utdannelse" med saken å gjøre? Du og millioner av andre?

"............................................."

Siden ingen her kan se hvor stilig han er, i forhold til alle andre, så må han vel poengtere noe som gjør han bedre enn den generelle mannen på gata ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen her kan se hvor stilig han er, i forhold til alle andre, så må han vel poengtere noe som gjør han bedre enn den generelle mannen på gata ;)

Heh-heh...ja, ikke sant. Det er jo nesten ingen som har "høyere utdannelse", og det sier jo fryktelig mye positivt/negativt om deg som person :-)

Mulig jeg er sær, men folk som går rundt og er stolte (evt. arrogante) over noe så banalt som en utdannelse, synes jeg er direkte latterlig. Jeg husker en fjott av den "eldre garde", som presenterte seg som "Sivilingeniør Andersen" :-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh-heh...ja, ikke sant. Det er jo nesten ingen som har "høyere utdannelse", og det sier jo fryktelig mye positivt/negativt om deg som person :-)

Mulig jeg er sær, men folk som går rundt og er stolte (evt. arrogante) over noe så banalt som en utdannelse, synes jeg er direkte latterlig. Jeg husker en fjott av den "eldre garde", som presenterte seg som "Sivilingeniør Andersen" :-)

"............................................"

Hehe. Det kan jo faktisk, om man legger godviljen til, hende at han mener dette beskriver mennesker som er mere rolige, seriøse og kanskje kjedelige, i motsetning til denne ekskjæresten, som kanskje er en mer bad, musiker/kunstner/dropout type....? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det kan jo faktisk, om man legger godviljen til, hende at han mener dette beskriver mennesker som er mere rolige, seriøse og kanskje kjedelige, i motsetning til denne ekskjæresten, som kanskje er en mer bad, musiker/kunstner/dropout type....? =)

Heh-heh - mulig, men slik er det jo ikke :-)

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh-heh - mulig, men slik er det jo ikke :-)

"............................................"

Vet det. Men i mange tilfeller stemmer jo ens stereotyper ofte nok til at man mener man har fått dem bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det. Men i mange tilfeller stemmer jo ens stereotyper ofte nok til at man mener man har fått dem bekreftet.

Det er klart. En jus-professor er vel sjelden like "morsom" som en sykepleier, selv om begge har "høyere utdannelse" :-)

"..............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart. En jus-professor er vel sjelden like "morsom" som en sykepleier, selv om begge har "høyere utdannelse" :-)

"..............................................."

Min stereotype av sykepleiere er at de ikke er så morsomme heller da, men. Får vel passe meg nå, så jeg ikke får eventuelle dol-sykepleiere på nakken =)

Men rekner man sykepleierutdanning som høyere, altså? Hvor går grensen for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stereotype av sykepleiere er at de ikke er så morsomme heller da, men. Får vel passe meg nå, så jeg ikke får eventuelle dol-sykepleiere på nakken =)

Men rekner man sykepleierutdanning som høyere, altså? Hvor går grensen for det?

All høyere utdannelse, høyskole, uninversitet etc., blir jo "høyere utdannelse".

"Min stereotype av sykepleiere er at de ikke er så morsomme heller da, men. Får vel passe meg nå, så jeg ikke får eventuelle dol-sykepleiere på nakken =)"

Vi hadde et par fester sammen med sykepleierstudenter et sted jeg jobbet for noen år siden, og joda - det var ikke noe i veien med dem :-)

"............................................2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh-heh...ja, ikke sant. Det er jo nesten ingen som har "høyere utdannelse", og det sier jo fryktelig mye positivt/negativt om deg som person :-)

Mulig jeg er sær, men folk som går rundt og er stolte (evt. arrogante) over noe så banalt som en utdannelse, synes jeg er direkte latterlig. Jeg husker en fjott av den "eldre garde", som presenterte seg som "Sivilingeniør Andersen" :-)

"............................................"

-ler- Det sier lite positivt om deg som person om du presenterer deg selv slik. Jeg tror jeg hadde "mot"presentert meg selv som barnehageassistent Glimtipper :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-ler- Det sier lite positivt om deg som person om du presenterer deg selv slik. Jeg tror jeg hadde "mot"presentert meg selv som barnehageassistent Glimtipper :P

Ikke sant? Skal jeg, når jeg blir ferdig med skolen til våren, begynne å presentere meg som "Dataingeniør XXXX"? No way :-)

Og en annen ting jeg ler meg fillete av: Det er noe som heter Ingeniør-ring, som man kan kjøpe hvis man er utdannet ingeniør. Madamen arbeider i kommunen, hvor det er en del ingeniører (bygningsingeniører etc) - og flere av disse går faktisk med ingeniørring! Det er nesten enda dummere enn Libanon-ring!

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All høyere utdannelse, høyskole, uninversitet etc., blir jo "høyere utdannelse".

"Min stereotype av sykepleiere er at de ikke er så morsomme heller da, men. Får vel passe meg nå, så jeg ikke får eventuelle dol-sykepleiere på nakken =)"

Vi hadde et par fester sammen med sykepleierstudenter et sted jeg jobbet for noen år siden, og joda - det var ikke noe i veien med dem :-)

"............................................2

Nei, er det sant? Så man kan ta et lite daffeår på psykologi etter videregående, og vips så har man høyere utdanning? Latterlig. Hah, jeg har høyere utdanning allerede jeg da!

Jeg er en ung kvinne med høyere utdanning og en flott kjæreste.

Haha.

Ps. Tviler ikke på at menn trives på sykepleierfester... stereotypen min befatter jo også sykepleierene som søte, sexy, uskyldige og snille. Men kanskje ikke danse-på-bordet-slå-seg-på-knærne-morsomme =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Skal jeg, når jeg blir ferdig med skolen til våren, begynne å presentere meg som "Dataingeniør XXXX"? No way :-)

Og en annen ting jeg ler meg fillete av: Det er noe som heter Ingeniør-ring, som man kan kjøpe hvis man er utdannet ingeniør. Madamen arbeider i kommunen, hvor det er en del ingeniører (bygningsingeniører etc) - og flere av disse går faktisk med ingeniørring! Det er nesten enda dummere enn Libanon-ring!

"........................................."

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Skal jeg, når jeg blir ferdig med skolen til våren, begynne å presentere meg som "Dataingeniør XXXX"? No way :-)

Og en annen ting jeg ler meg fillete av: Det er noe som heter Ingeniør-ring, som man kan kjøpe hvis man er utdannet ingeniør. Madamen arbeider i kommunen, hvor det er en del ingeniører (bygningsingeniører etc) - og flere av disse går faktisk med ingeniørring! Det er nesten enda dummere enn Libanon-ring!

"........................................."

-ler høyt- Enda bedre!

Jeg synes egentlig man burde være pliktet til å merke seg selv, slik at alle tydelig kunne se om du har høyere utdanning eller ikke. Hvem vil kaste bort tid på å bli kjent med en person, som senere kanskje viser seg å være vaskehjelp? Grøss og gru!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er det sant? Så man kan ta et lite daffeår på psykologi etter videregående, og vips så har man høyere utdanning? Latterlig. Hah, jeg har høyere utdanning allerede jeg da!

Jeg er en ung kvinne med høyere utdanning og en flott kjæreste.

Haha.

Ps. Tviler ikke på at menn trives på sykepleierfester... stereotypen min befatter jo også sykepleierene som søte, sexy, uskyldige og snille. Men kanskje ikke danse-på-bordet-slå-seg-på-knærne-morsomme =)

"Nei, er det sant? Så man kan ta et lite daffeår på psykologi etter videregående, og vips så har man høyere utdanning?"

Du må jo ha en tittel - ett år på psykologi gir vel ikke en tittel? Mens bachelor, master etc. er en tittel, og en fullstendig utdannelse. Jeg forsøker selv å unngå bachelor-tittelen, da jeg synes den er altfor 13-på-dusinet, og lite spesifikk.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-ler høyt- Enda bedre!

Jeg synes egentlig man burde være pliktet til å merke seg selv, slik at alle tydelig kunne se om du har høyere utdanning eller ikke. Hvem vil kaste bort tid på å bli kjent med en person, som senere kanskje viser seg å være vaskehjelp? Grøss og gru!

"som senere kanskje viser seg å være vaskehjelp? Grøss og gru!"

De mest iherdige vaskehjelpene kan faktisk tjene mer enn både ingeniører og andre :-)

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Hvorfor det er dumt? Ærlig talt - det er som å gå rundt og skryte av du er noe / har gjort noe som hundretusener andre også er/har gjort.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...