Gå til innhold

Ekskjæresten hennes


Gjest mann1976

Anbefalte innlegg

Sorry da :o). Jeg glemte å se de humoristiske tegnene dine. Jeg tenkte bare på at du sa mannen min var patetisk som brukte en NTH-ring :o)

Jeg må innrømme at jeg syns forskjellige utdannelser/yrker gjør noe med folk ja. Bl. a syns jeg lærere til tider kan være litt kverulantiske, pratesjuke og skal ha greie på alt (jeg er lærer selv).

Jeg syns "gutta på gølvet" kan være utrolig harry.

Jeg syns frisører kan være forferdelig kjedelige osv. osv.

Derfor har også utdannelse noe å si om personen syns jeg, men jeg kjenner utrolig mange reflekterte mennesker uten utdannelse også som er mye morsommere og mindre slitsomme å være sammen med.

Gullet på ringen symboliserer jordkloden og stålet symboliserer det som holder jorden opp (ingeniørkunst).

Det at man har gått på samme skole er faktisk litt vesentlig her ja. NTH er ikke så "stort" og det er alltid noen som kjenner noen som jobber der og der, og så er det de samme lærerne osv...

Læreren til sønnen min gir nok ikke sønnen 5 bare fordi han har en far som har gått på NTH :o), men hun hadde gått oppe i Trondheim sjøl omtrent på samme tid som mannen min og NTH-gutta hadde visst vært ganske populære (så enkle er kvinnfolk!).

"Forøvrig - en NTH-ring er ikke en "ingeniørring", vel - NTH, gamle NTNU, var lenge den eneste skolen som utdannet sivilingeniører."

Har ikke sett noen som bærer vanlig ingeniørring noen gang, eller har ihvertfall ikke lagt merke til det. Men NTH-ringen er jo "best" da :o).

Forøvrig fortalte jeg mannen min om synspunktene dine og han ble litt sur da :o). Sa han var skikkelig patetisk som måtte vise alle at han hadde utdannelse.

Om det er en skole-ring og ikke en yrke/utdannelse-ring, så er jo det litt mer gangbart i mine øyne. Skoleringer er ganske vanlig i USA og viser tilhørighet. Det kan være positivt, det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 215
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    66

  • Glimtipper

    43

  • Maggi

    26

  • fei1365380229

    14

Mest aktive i denne tråden

Du og Prozak har kastet ball frem og tilbake ganske mange ganger om hvor dumt det er å fortelle om utdannelsen sin.

Skjønner du ikke at alle som leser det regner med at dere har trådstarter i tankene?

Jeg har ikke lest hele tråden. Så jeg har ikke sett at du har svart trådstarter seriøst.

Har du bedt ham om unnskyldning?

Jeg må innrømme at jeg fikk et ganske negativt inntrykk av deg etter denne tråden.

Dette er jeg enig i, lurulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg syns den måten som Glimtipper og Prozak angriper deler av innholdet ditt på, og bryter det ned til å dreie seg om helheten, er forkastlig."

Å herregud - du klarte ikke å la være å stimulere til bråk, ser jeg. "Angriper" - definér det, er du snill. Du nærmer deg raskt førstepremien i fjolle i denne tråden med den uttalelsen der. Både jeg og Glimtipper har gjentatte ganger sagt at vi lurte på relevansen av opplysningen, og undret oss over hva i all verden det hadde med problemstillingen å gjøre. Hvordan du og et par andre her klarer å legge egne oppdiktede betydninger i dette er ganske imponerende.

"At høyere utdanning i dag, ikke betyr noe i vårt samfunn, det er en veldig sterk undervurdering av den kompetanse som er viktig og høyst nødvendig for å kunne vite hvordan man "kommuniserer" med andre."

Hva har det med saken å gjøre her? Er det noen som har snakket negativt om høyere utdanning, eller det motsatte for den saks skyld?

"Noe majoriteten av svarene i denne tråden, mangler!"

Heh-heh...jeg kunne nesten ha sagt: På seg selv kjenner man...o.s.v. Du klarer jo ikke engang å lese enkelt tekst uten å se noe helt annet enn det som faktisk står der.

"..........................................."

"Hvordan du og et par andre her klarer å legge egne oppdiktede betydninger i dette er ganske imponerende".

Og svaret gir du selv:

"Heh-heh...jeg kunne nesten ha sagt: På seg selv kjenner man...o.s.v".

Helt dust! Og du som skal fremstå som så seriøs, burde iallfall tenke på å skjerpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hva er det du gjør nå? Ærlig talt - du har jo enda mindre intelligent å si enn vi andre her har klart å komme med i denne tråden.

"............................................."

Jo takk, det skal jo litt til, men jeg er ikke den rette til å dømme om du har rett i denne påstanden.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

"Du og Prozak kunne ha svart på det trådsvarer spør om, ikke harselert over at han beskriver seg selv."

"Harsellert"? Ærlig talt. Hvis jeg skriver: "Hei, jeg har høyere utdannelse og har problemer potensen" - skal jeg da ta det som "harsellering" om noen svarer med "Hva har utdannelsen din med potensen å gjøre"?

"..........................................."

Potensen din kan ha med din selvfølelse å gjøre, så i det henseende må du gjerne fortelle om utdannelsen din til meg.

I denne tråden har jeg fått vite at du studerer til å bli dataingeniør. Det visste jeg ikke fra før, men har nå fått et mer nyansert bilde av deg.

Så det var høyst informativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man morer seg med noe, gjør ingenting. Det hadde jeg heller ikke reagert på om jeg var trådstarter, jeg hadde nok bare innrømmet at det gikk litt fort i svingene da jeg skrev innlegget. Jeg gjorde det jo også tydelig at jeg var litt flåsete og satte ting på spissen, ved å bruke ";)".

I tillegg har jeg svart trådstarter på en seriøs måte, før dette i det hele tatt ble nevnt.

Vi vurderer dine innlegg forskjellig i denne tråden, akkurat som vi også gjorde i en annen tråd tidligere i dag.

Jeg tror de færreste av oss synes det er ok at andre "morer seg" på vår bekostning.

Ser at du mener jeg har tatt opp dette med deg på en feilaktig måte, men slik jeg ser det må det være greit å påpeke slike ting akkurat der og når det skjer.

Vi blir neppe enige i denne saken :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry da :o). Jeg glemte å se de humoristiske tegnene dine. Jeg tenkte bare på at du sa mannen min var patetisk som brukte en NTH-ring :o)

Jeg må innrømme at jeg syns forskjellige utdannelser/yrker gjør noe med folk ja. Bl. a syns jeg lærere til tider kan være litt kverulantiske, pratesjuke og skal ha greie på alt (jeg er lærer selv).

Jeg syns "gutta på gølvet" kan være utrolig harry.

Jeg syns frisører kan være forferdelig kjedelige osv. osv.

Derfor har også utdannelse noe å si om personen syns jeg, men jeg kjenner utrolig mange reflekterte mennesker uten utdannelse også som er mye morsommere og mindre slitsomme å være sammen med.

Gullet på ringen symboliserer jordkloden og stålet symboliserer det som holder jorden opp (ingeniørkunst).

Det at man har gått på samme skole er faktisk litt vesentlig her ja. NTH er ikke så "stort" og det er alltid noen som kjenner noen som jobber der og der, og så er det de samme lærerne osv...

Læreren til sønnen min gir nok ikke sønnen 5 bare fordi han har en far som har gått på NTH :o), men hun hadde gått oppe i Trondheim sjøl omtrent på samme tid som mannen min og NTH-gutta hadde visst vært ganske populære (så enkle er kvinnfolk!).

"Forøvrig - en NTH-ring er ikke en "ingeniørring", vel - NTH, gamle NTNU, var lenge den eneste skolen som utdannet sivilingeniører."

Har ikke sett noen som bærer vanlig ingeniørring noen gang, eller har ihvertfall ikke lagt merke til det. Men NTH-ringen er jo "best" da :o).

Forøvrig fortalte jeg mannen min om synspunktene dine og han ble litt sur da :o). Sa han var skikkelig patetisk som måtte vise alle at han hadde utdannelse.

2Sorry da :o). Jeg glemte å se de humoristiske tegnene dine. Jeg tenkte bare på at du sa mannen min var patetisk som brukte en NTH-ring "

La meg nå poengtere - selv om jeg egentlig synes det ikke burde være nødvendig - at jeg synes det er teit/patetisk/etc. å bruke en slik ring - jeg synes _ikke_ at personen selv er teit/patetisk/etc. selv om han gjør noe jeg synes er fjollete. Man kan jo ikke definére en hel person ut i fra noen få, isolerte ting som man har sine egne, personlige menigner om.

"Jeg må innrømme at jeg syns forskjellige utdannelser/yrker gjør noe med folk ja."

Joda, men vi snakker om tendenser her. Journalister er veldig ofte sosialistiske poitisk sett. Det samme gjelder kriminologer, og muligens sosionomer. Og ingeniører flest er dårlige til å skrive, og har ofte lite kunnskaper om samfunnsfalige områder. Men det er tendenser, og ikke noe som betegner en gruppe pr.se.

"Jeg syns "gutta på gølvet" kan være utrolig harry."

Javisst. Samtidig som jeg arbeidet med en mekaniker en gang som hadde en IQ på 165 :-) (nå er jo ikke det nødvendigvis "u-harry", da :-)

"Jeg syns frisører kan være forferdelig kjedelige osv. osv."

Sikkert hovedsaklig når de snakker om faget sitt, som blir kjedelig for "oss andre" :-)

"Derfor har også utdannelse noe å si om personen syns jeg, men jeg kjenner utrolig mange reflekterte mennesker uten utdannelse også som er mye morsommere og mindre slitsomme å være sammen med."

Jeg synes yrke har mer å si enn utdannelse. F.eks kan en IT-ansvarlig være ingeniør, it-bachelor/master, sivilinginiør, tekniker, matematiker etc. Men de som trives i en slik jobb har ofte en del ting, og evt. persontrekk, til felles.

"Gullet på ringen symboliserer jordkloden og stålet symboliserer det som holder jorden opp (ingeniørkunst)."

Fryktelig pretensiøst :-) (Spøk).

"Det at man har gått på samme skole er faktisk litt vesentlig her ja. NTH er ikke så "stort" og det er alltid noen som kjenner noen som jobber der og der, og så er det de samme lærerne osv..."

Nåja...det begynner vel å bli ganske stort nå. Og nå er det heller ikke bare NTNU som utdanner sivilingeniører. Men for all del - jeg har ikke noe problem med å se den funksjonen av disse ringene. Men jeg synes likevel de er utrolig fjollete.

"Forøvrig fortalte jeg mannen min om synspunktene dine og han ble litt sur da :o). Sa han var skikkelig patetisk som måtte vise alle at han hadde utdannelse."

Det var jo ikke det jeg sa, da. Men for all del - det er grenser for hvor mange ganger jeg gidder å gjenta meg.

"..............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan du og et par andre her klarer å legge egne oppdiktede betydninger i dette er ganske imponerende".

Og svaret gir du selv:

"Heh-heh...jeg kunne nesten ha sagt: På seg selv kjenner man...o.s.v".

Helt dust! Og du som skal fremstå som så seriøs, burde iallfall tenke på å skjerpe deg!

Har du noe saklig å komme med, annet enn disse barnehage-utbruddene dine? F.eks definére hvordan det å spørre om sammenhengen mellom to eller flere opplysninger i et innlegg er, kan være det samme som å "angripe"? Ikke? Hvorfor er jeg ikke overrasket? :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og Prozak har kastet ball frem og tilbake ganske mange ganger om hvor dumt det er å fortelle om utdannelsen sin.

Skjønner du ikke at alle som leser det regner med at dere har trådstarter i tankene?

Jeg har ikke lest hele tråden. Så jeg har ikke sett at du har svart trådstarter seriøst.

Har du bedt ham om unnskyldning?

Jeg må innrømme at jeg fikk et ganske negativt inntrykk av deg etter denne tråden.

Jeg har ikke bedt trådstarter om unnskyldning, for det var ikke han jeg hadde i tankene. Gjentatte ganger har jeg beskrevet hva jeg mente med det første innlegget (som var svar til Prozac) og at dette ikke var ment å bli tatt seriøst. Når jeg ikke mente det seriøst, så beklager jeg det jo ikke? Videre i tråden snakket vi om _andre_ mennesker og ganske andre eksempler. At noen da antar dette er snakk om trådstarter, er da ikke vår feil? Nå vet du jo også annerledes.

I tillegg har jeg flere ganger sagt hvor fint det er at man er stolt av det man har gjort i livet, om det er en utdannelse eller å ha oppdratt fire barn. Jeg bare ser ikke poenget med å kommentere det i en tråd. At dette resulterte i en samtale mellom meg og Prozac om dette, er nå en gang slikt som skjer på DOL.

Du får ha den oppfatningen du ønsker av meg. Hva er poenget med å nevne det? Skal jeg skamme meg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og Prozak har kastet ball frem og tilbake ganske mange ganger om hvor dumt det er å fortelle om utdannelsen sin.

Skjønner du ikke at alle som leser det regner med at dere har trådstarter i tankene?

Jeg har ikke lest hele tråden. Så jeg har ikke sett at du har svart trådstarter seriøst.

Har du bedt ham om unnskyldning?

Jeg må innrømme at jeg fikk et ganske negativt inntrykk av deg etter denne tråden.

"Du og Prozak har kastet ball frem og tilbake ganske mange ganger om hvor dumt det er å fortelle om utdannelsen sin."

Meningsløst upresis påstand. Vi har "kastet ball" om bruk av opplysningen i irellevante sammenhenger, og om hvordan det _kan_ fremstå som om man har et behov for å "hevde" seg på ett eller annet vis. Ingen av oss har vel i noe tilfelle sagt at man ikke skal kunne fortelle om utdannelsen sin, hvor mange damer man feide over sist helg (3) etc.?

":........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potensen din kan ha med din selvfølelse å gjøre, så i det henseende må du gjerne fortelle om utdannelsen din til meg.

I denne tråden har jeg fått vite at du studerer til å bli dataingeniør. Det visste jeg ikke fra før, men har nå fått et mer nyansert bilde av deg.

Så det var høyst informativt.

Så hvis jeg også forteller at jeg er utdannet sosiolog, så preger det også ditt bilde av meg?

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er en skole-ring og ikke en yrke/utdannelse-ring, så er jo det litt mer gangbart i mine øyne. Skoleringer er ganske vanlig i USA og viser tilhørighet. Det kan være positivt, det :)

Godt poeng dette med skole-ring og ikke utdannelse-ring, egentlig - det tenkte jeg ikke på. Jeg har jo også en t-skjorte med skolen min på. Men jeg bruker den ikke :-)

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg har ikke bedt trådstarter om unnskyldning, for det var ikke han jeg hadde i tankene. Gjentatte ganger har jeg beskrevet hva jeg mente med det første innlegget (som var svar til Prozac) og at dette ikke var ment å bli tatt seriøst. Når jeg ikke mente det seriøst, så beklager jeg det jo ikke? Videre i tråden snakket vi om _andre_ mennesker og ganske andre eksempler. At noen da antar dette er snakk om trådstarter, er da ikke vår feil? Nå vet du jo også annerledes.

I tillegg har jeg flere ganger sagt hvor fint det er at man er stolt av det man har gjort i livet, om det er en utdannelse eller å ha oppdratt fire barn. Jeg bare ser ikke poenget med å kommentere det i en tråd. At dette resulterte i en samtale mellom meg og Prozac om dette, er nå en gang slikt som skjer på DOL.

Du får ha den oppfatningen du ønsker av meg. Hva er poenget med å nevne det? Skal jeg skamme meg nå?

Om du ønsker å skamme deg eller ei er din sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer dine innlegg forskjellig i denne tråden, akkurat som vi også gjorde i en annen tråd tidligere i dag.

Jeg tror de færreste av oss synes det er ok at andre "morer seg" på vår bekostning.

Ser at du mener jeg har tatt opp dette med deg på en feilaktig måte, men slik jeg ser det må det være greit å påpeke slike ting akkurat der og når det skjer.

Vi blir neppe enige i denne saken :-)

Joda, jeg tror vi kan bli enige. Litt, i hvert fall :) For jeg setter pris på at du nevner det og at du nevner det når det skjer. Men jeg setter større pris på det om det blir nevnt på en måte som refererer til hva du skulle ønske jeg forandret.

Jeg skriver rett fram (i den andre tråden du refererer til) og pakker ikke meningene mine inn i bomull. Men jeg prøver å unngå personangrep. At du mente jeg burde ha vært mer forsiktig med hva jeg sa akkurat til denne moren er greit nok, men akkurat der er jeg ikke enig. Jeg svarte rett fram og ga råd, i henhold til hvilken pedagogikk _jeg_ synes er riktig. Det må være lov.

Ang. akkurat denne tråden, så satte jeg ting på spissen og det var i forhold til Prozac. At du ikke synes spøken var morsom er greit det og, men jeg mente det altså _ikke_ som et angrep. I motsetning til de jeg refererte til i mitt tidligere innlegg, som helt tydelig ønsket å si noe stygt om meg (og andre) som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes det?

Jeg skrev en kommentar som ikke var ment alvorlig, om noen hadde brydd seg om ";)" som jeg la til ville de ha forstått det.

Froskens måte å kritisere meg på er ganske... vel, kritikkverdig :P

Det er ikke lett å skjønne om du mener ting alvorlig eller ikke. Formen på DOL er nå en gang slik at du skriver det ned, og ingen kan høre på stemmen eller se i ansiktet ditt hvordan det er ment. Når det er såvidt mange som har oppfattet deg annerledes, kan det kanskje være på sin plass å vende deg innover og spørre deg selv om det kanskje var noe du kunne skrevet/vinklet annerledes i stedet for å vende alt ut mot dem som har oppfattet deg negavtivt og reagert på det.

Dette minner forøvrig om en tråd vi to var aktive på i dag, hvor det var en annen (trådstarter) du mente gjorde noe av det samme (nemlig ikke ville høre på andre).

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg tror vi kan bli enige. Litt, i hvert fall :) For jeg setter pris på at du nevner det og at du nevner det når det skjer. Men jeg setter større pris på det om det blir nevnt på en måte som refererer til hva du skulle ønske jeg forandret.

Jeg skriver rett fram (i den andre tråden du refererer til) og pakker ikke meningene mine inn i bomull. Men jeg prøver å unngå personangrep. At du mente jeg burde ha vært mer forsiktig med hva jeg sa akkurat til denne moren er greit nok, men akkurat der er jeg ikke enig. Jeg svarte rett fram og ga råd, i henhold til hvilken pedagogikk _jeg_ synes er riktig. Det må være lov.

Ang. akkurat denne tråden, så satte jeg ting på spissen og det var i forhold til Prozac. At du ikke synes spøken var morsom er greit det og, men jeg mente det altså _ikke_ som et angrep. I motsetning til de jeg refererte til i mitt tidligere innlegg, som helt tydelig ønsket å si noe stygt om meg (og andre) som person.

Så lenge man klarer å lese ting som det skrives, og ikke gjøre "lette" skriverier til "angrep", så er det vel ingen andre enn du og jeg som har blitt angrepet personlig i denne tråden :-)

Og for all del - hvis det gir folk glede, så dem om det :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bris1365380442

"Her :o)

Det er klart. En jus-professor er vel sjelden like "morsom" som en sykepleier, selv om begge har "høyere utdannelse" :-)""

Kort svar: Nei. Jeg ba deg om et eksempel som ikke var åpenbart humoristisk ment. Mulig humoren ikke var tydelig nok for enhver, men det får nå så være.

Jeg har kjent, og jobbet sammen med, tre jusprofessorer. De var forskjellige som natt, dag og en tredje ting. Så hvis jeg skulle komme med stereotype-definisjoner av folk basert på noe slikt, så ville jeg måtte glemme alt jeg vet selv. Imidlertid vil jeg liekevel poengetere at det selvfølgelig er visse tendenser, visse typer personligheter etc., som er mer vanlige enn andre i enkelte yrker/fag.

"Jeg syns også det er litt snevert å dømme andre mennesker utfra hvilken ring de går med."

Men jeg har da ikke "dømt alle"? Jeg sa at jeg synes det er vanvittig fjoellete, fordi man gir et inntrykk av at man forsøker å bruke en helt banal og vanilje utdannelse som en indikasjon på en eller annen status. Jeg skjønner godt at ikke alle som går med slike fjolelte ringer gjør det av den grunnen, men det fremstår likevel slik veldig ofte.

"For å være ærlig så hadde ikke jeg peiling på hva ringen betydde når jeg møtte mannen min, men jeg syns den var fin og det den symboliserer er jo også fint."

Den symboliserer at man har ingeniørutdannelse...fint eller ikke, det er vel ikke så lett å ha noen fasit på :-)

Jeg skjønner selvfølgelig at du ikke kan synes noe negativt om å bruke ingeniørring, iom. at mannen din faktisk bruker det, men jeg synes likevel det er fantastisk teit.

"men det er klart folk som har gått på samme skole vet hva den betyr og da kommer man ofte i snakk."

Det betyr at man har gått på samme skole, ja. Og for all del - jeg har ikke noen problemer med det. Men teit, ja det synes jeg det er.

"Jeg må innrømme at læreren til eldste sønnen vår nok, og faktisk litt til min irritasjon nok ble litt farget av "ringen" på første konferansetime på ungdomsskolen. Såpass at jeg regner med at sønnen vår minst får en 5er i matematikk"

I såfall bør jo den lærere sparkes umiddelbart :-)

Hvordan går det an det, forresten - at en lærer blir "imponert" e.l., av en forelder som har en helt banal utdannelse?

Forøvrig - en NTH-ring er ikke en "ingeniørring", vel - NTH, gamle NTNU, var lenge den eneste skolen som utdannet sivilingeniører.

"................................................"

Hvilke utdanninger er banale og hvilke er ikke banale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen Lurulf

Så hvis jeg også forteller at jeg er utdannet sosiolog, så preger det også ditt bilde av meg?

"............................................."

Ja, det gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør det.

Deg om det.

Jeg interesserer meg ikke for utdannelsen/yrket ditt, med mindre vi snakk rom noe relevant :-)

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...