Gå til innhold

Ekskjæresten hennes


Gjest mann1976

Anbefalte innlegg

Klassisk eksempel på janteloven, det tror jeg dere ser også om dere får det litt på avstand.

"det tror jeg dere ser også om dere får det litt på avstand"

LOL! Som sagt - du fornekter deg ikke. "På avstand"?? Heh-heh-heh. Sorry "bob", men din uforstand i forhold til logikk og normal fornuft er direkte underholdende :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 215
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    66

  • Glimtipper

    43

  • Maggi

    26

  • fei1365380229

    14

Mest aktive i denne tråden

Da gir man ihvertfall en indikasjon på at man skiller seg ut, ja :-) Men selv det er jo meningsløst med mindre man snakker om noe som har noe som helst med det å gjøre.

"..............................................."

Tja. Jeg tror nok en arbeidsledig mann på 30 år har større tilbøyelighet til å være sjalu på damen som er sjef i et stort firma med mange reisedøgn :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg tror nok en arbeidsledig mann på 30 år har større tilbøyelighet til å være sjalu på damen som er sjef i et stort firma med mange reisedøgn :o)

Meget mulig. Men da er vi jo gjerne i en dypere kontekst, hvor man begynner å grave i sjelslivet for å lete etter årsaker til sjalusien. :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk eksempel på janteloven, det tror jeg dere ser også om dere får det litt på avstand.

Nei, jeg vil nok ikke se det.

Jeg synes ikke det gjør noe om noen snakker om hvilken utdannelse de har og at de er stolte av det. Man burde være stolt av seg selv, hvis ikke er det jo en god grunn til å forandre på livet sitt.

Jeg bare moret meg over det ulogiske i å nevne det i en tråd om sjalusi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at jeg har vært uhøflig eller slem mot trådstarter i denne tråden. Jeg bare moret meg over den sviktende logikken i å nevne noe slikt i en tråd om sjalusi. Kommentaren min var ikke alvorlig ment, jeg tror ikke seriøst at han går rundt og ser ned på andre mennesker. Om den blir tatt ille opp, så beklager jeg det :)

Jeg synes forresten det er ganske merkelig av deg å ta det opp på denne måten. Syntes du jeg gikk over streken, så burde du heller si det på en høflig måte. Men heldigvis sier det mer om deg enn om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meget mulig. Men da er vi jo gjerne i en dypere kontekst, hvor man begynner å grave i sjelslivet for å lete etter årsaker til sjalusien. :-)

".............................................."

Det var jo ingen stor sak at han nevnte at han hadde høyere utdannelse i en tråd om sjalusi da og han har jo forklart at han tok det med for å fortelle litt om seg selv og at mangel på utdannelse og selvtillit ikke hadde noe med saken å gjøre.

Det kan jo hende at det hadde hatt det hvis denne eksen var lege og mann1976 var søppeltømmer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med janteloven å gjøre. Selvfølgelig skal man tro man er noe, det er kjempeviktig. Man burde også være stolt av det man har fått til i livet. Det er i alle fall jeg, men jeg never det ikke i en tråd om sjalusi.

"Jeg er en jente, 23 år gammel, som har hugget ned tredve trær i en skog nylig. Saken er den at jeg er veldig sjalu..."

Ganske så uviktig og latterlig å nevne i en tråd om noe helt annet.

"Jeg er en jente, 23 år gammel, som har hugget ned tredve trær i en skog nylig. Saken er den at jeg er veldig sjalu..."

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil nok ikke se det.

Jeg synes ikke det gjør noe om noen snakker om hvilken utdannelse de har og at de er stolte av det. Man burde være stolt av seg selv, hvis ikke er det jo en god grunn til å forandre på livet sitt.

Jeg bare moret meg over det ulogiske i å nevne det i en tråd om sjalusi :)

Jeg er ikke uenig i det du sier.

Men det _er_ faktisk akkurat dette janteloven handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyere utdannelse sier _ingenting_ om en person. Det er min mening. Jeg har møtt mange, mange idioter med høy utdannelse og utrolig mange intelligente, logiske, fine mennesker uten utdannelse.

Jeg opprettholder derfor min mening, at det er ganske så oppblåst å nevne det i en tråd om sjalusi.

Jeg er helt på linje med både deg og Prozac her, Glimtipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig i det du sier.

Men det _er_ faktisk akkurat dette janteloven handler om.

Jeg tror janteloven handler om en grunnholdning som sier at man ikke skal tro man er spesiell. Å nevne ting ut av sammenheng er rart og det er derfor jeg kommenterer det. Janteloven handler ikke om at det skal være lov å se ned på andre mennesker, den handler om å være stolt av seg selv og andre, for det de er.

Slik jeg ser det :) Heldigvis sliter veldig få i min generasjon med janteloven, siden vi er oppdratt til å tro vi skal bli noe helt spesielt (og aller helst kjendis), uansett utgangspunkt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her :o)

"Det er klart. En jus-professor er vel sjelden like "morsom" som en sykepleier, selv om begge har "høyere utdannelse" :-)"

Jeg syns også det er litt snevert å dømme andre mennesker utfra hvilken ring de går med. For å være ærlig så hadde ikke jeg peiling på hva ringen betydde når jeg møtte mannen min, men jeg syns den var fin og det den symboliserer er jo også fint.

Vanlige ingeniørringer (det er vel mange forskjellige da) har jeg heller ikke peiling på, men det er klart folk som har gått på samme skole vet hva den betyr og da kommer man ofte i snakk.

Jeg må innrømme at læreren til eldste sønnen vår nok, og faktisk litt til min irritasjon nok ble litt farget av "ringen" på første konferansetime på ungdomsskolen. Såpass at jeg regner med at sønnen vår minst får en 5er i matematikk :o)

"Her :o)

Det er klart. En jus-professor er vel sjelden like "morsom" som en sykepleier, selv om begge har "høyere utdannelse" :-)""

Kort svar: Nei. Jeg ba deg om et eksempel som ikke var åpenbart humoristisk ment. Mulig humoren ikke var tydelig nok for enhver, men det får nå så være.

Jeg har kjent, og jobbet sammen med, tre jusprofessorer. De var forskjellige som natt, dag og en tredje ting. Så hvis jeg skulle komme med stereotype-definisjoner av folk basert på noe slikt, så ville jeg måtte glemme alt jeg vet selv. Imidlertid vil jeg liekevel poengetere at det selvfølgelig er visse tendenser, visse typer personligheter etc., som er mer vanlige enn andre i enkelte yrker/fag.

"Jeg syns også det er litt snevert å dømme andre mennesker utfra hvilken ring de går med."

Men jeg har da ikke "dømt alle"? Jeg sa at jeg synes det er vanvittig fjoellete, fordi man gir et inntrykk av at man forsøker å bruke en helt banal og vanilje utdannelse som en indikasjon på en eller annen status. Jeg skjønner godt at ikke alle som går med slike fjolelte ringer gjør det av den grunnen, men det fremstår likevel slik veldig ofte.

"For å være ærlig så hadde ikke jeg peiling på hva ringen betydde når jeg møtte mannen min, men jeg syns den var fin og det den symboliserer er jo også fint."

Den symboliserer at man har ingeniørutdannelse...fint eller ikke, det er vel ikke så lett å ha noen fasit på :-)

Jeg skjønner selvfølgelig at du ikke kan synes noe negativt om å bruke ingeniørring, iom. at mannen din faktisk bruker det, men jeg synes likevel det er fantastisk teit.

"men det er klart folk som har gått på samme skole vet hva den betyr og da kommer man ofte i snakk."

Det betyr at man har gått på samme skole, ja. Og for all del - jeg har ikke noen problemer med det. Men teit, ja det synes jeg det er.

"Jeg må innrømme at læreren til eldste sønnen vår nok, og faktisk litt til min irritasjon nok ble litt farget av "ringen" på første konferansetime på ungdomsskolen. Såpass at jeg regner med at sønnen vår minst får en 5er i matematikk"

I såfall bør jo den lærere sparkes umiddelbart :-)

Hvordan går det an det, forresten - at en lærer blir "imponert" e.l., av en forelder som har en helt banal utdannelse?

Forøvrig - en NTH-ring er ikke en "ingeniørring", vel - NTH, gamle NTNU, var lenge den eneste skolen som utdannet sivilingeniører.

"................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo ingen stor sak at han nevnte at han hadde høyere utdannelse i en tråd om sjalusi da og han har jo forklart at han tok det med for å fortelle litt om seg selv og at mangel på utdannelse og selvtillit ikke hadde noe med saken å gjøre.

Det kan jo hende at det hadde hatt det hvis denne eksen var lege og mann1976 var søppeltømmer :o)

Og jeg laget da heller ikke noen stor sak av det - det har andre her tatt seg av :-)

Jeg spurte bare, ganske enkelt, hva det hadde med saken å gjøre, iom. at det var en helt irellevant opplysing i den sammenhengen (han klarte ikke å "presentere" seg ved å komme med den opplysningen).

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"det tror jeg dere ser også om dere får det litt på avstand"

LOL! Som sagt - du fornekter deg ikke. "På avstand"?? Heh-heh-heh. Sorry "bob", men din uforstand i forhold til logikk og normal fornuft er direkte underholdende :-)

".............................................."

Jeg er målbundet av din blendende retorikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig i det du sier.

Men det _er_ faktisk akkurat dette janteloven handler om.

Nei, det er det ikke. Hadde vi "angrepet" vedkommende for å være høy på pæra, skrytende etc., så hadde det kunnet relateres til (den forslitte) janteloven. Det var imidlertid ikke det som ble gjort i utgangspunktet her. Når du svarte på det første innlegget mitt, som ikke var annet enn et spørsmål (helt logisk, ut fra sammenhengen), med å referere til janteloven, så beviste du at du ikke har skjønt hva den går ut på i det hele tatt - uansett hvor mye du har lest sandemose. Enkelt og greit.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er målbundet av din blendende retorikk...

Og jeg er måbundet av dine "kunnskaper" og "forståelse" av helt banale ting. Og for ikke å snakke om din "gode forståelse" av det du selv trekker frem som argumenter. *Rister på hodet* :-)

"................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør nå kalles vel egentlig "stalking" eller forfølging...

".............................................."

Er det?

Det var ment som en direkte kommentar til hva hun skrev til han som har startet tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...