Gå til innhold

Ekskjæresten hennes


Gjest mann1976

Anbefalte innlegg

Gjest mann1976

Nå syntes jeg at du er smålig, Prozak (og Glimmertipper også for den del).

Han skriver at han har høyere utdannelse for å gi oss et raskt bilde av hvem han er - for å si noe om at han er en person som makter og mestere noe, men som LIKEVEL er sjalu.

Det er jo klart at det å ha høyere utdannelse sier noe om en person!

Det sier noe om evne til å sette seg inn i komplekse problemstillinger og det sier noe om at man har hatt utholdenhet nok til å gjennomføre en krevende utdannelse. Det har da ingenting med latterlig "status- eller pengejag" å gjøre!?

Han forsøkte å gi oss noen knagger å henge ham opp på - si noe kort om seg selv. Og så setter dere igang med å rakke ned på hvor snobbete han er.

Makan!

Det er en helt riktig antakelse du har der, fuji.

Det er min første henvendelse her på doktoronline, og jeg ville presentere meg kort før problemstillingen. Ja, jeg synes det er relevant å nevne utdannelse her, nettopp av den grunn du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 215
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    66

  • Glimtipper

    43

  • Maggi

    26

  • fei1365380229

    14

Mest aktive i denne tråden

"Jeg opprettholder derfor min mening, at det er ganske så oppblåst å nevne det i en tråd om sjalusi."

Du skjønner - iom. at du og jeg mener det er fjollete, så betyr det åpenbart at vi selv har vanskelige følelser i forhold til oss selv, andre mennesker, og vår egen og andres utdannelse :-)

"..............................................."

Hehe :) Ja, for de fleste som ikke tar høyere utdannelse, gjør det jo fordi de er for dumme og lite utholdende... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann1976

Hvorfor har du og kjæresten profiler på spray, om det betyr at du blir sjalu. Du kan vel ikke forvente at eksen ikke har gode minner. Du trodde sikkert ikke at hun var jomfru?

Jeg har faktisk profil der for å holde "lett" kontakt med en kamerat fra forrige århundre, gymnaset.

Nei, jeg hun var nok ikke jomfru før hun møtte meg og hun har nok hatt heftig sex før hun havna i senga mi også... :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt riktig antakelse du har der, fuji.

Det er min første henvendelse her på doktoronline, og jeg ville presentere meg kort før problemstillingen. Ja, jeg synes det er relevant å nevne utdannelse her, nettopp av den grunn du nevner.

Så fordi du mestrer høyere utdannelse, så burde det nevnes i en tråd om sjalusi? Dette må du nok forklare nærmere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syntes jeg at du er smålig, Prozak (og Glimmertipper også for den del).

Han skriver at han har høyere utdannelse for å gi oss et raskt bilde av hvem han er - for å si noe om at han er en person som makter og mestere noe, men som LIKEVEL er sjalu.

Det er jo klart at det å ha høyere utdannelse sier noe om en person!

Det sier noe om evne til å sette seg inn i komplekse problemstillinger og det sier noe om at man har hatt utholdenhet nok til å gjennomføre en krevende utdannelse. Det har da ingenting med latterlig "status- eller pengejag" å gjøre!?

Han forsøkte å gi oss noen knagger å henge ham opp på - si noe kort om seg selv. Og så setter dere igang med å rakke ned på hvor snobbete han er.

Makan!

Jeg heter forresten GLIMtipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe :) Ja, for de fleste som ikke tar høyere utdannelse, gjør det jo fordi de er for dumme og lite utholdende... ;)

Ja, ikke sant? :-) Og alle som synes det er fjollete å "skryte" av noe så banalt som en høyere utdannelse, har egentlig problemer med seg selv :-)

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med janteloven å gjøre. Selvfølgelig skal man tro man er noe, det er kjempeviktig. Man burde også være stolt av det man har fått til i livet. Det er i alle fall jeg, men jeg never det ikke i en tråd om sjalusi.

"Jeg er en jente, 23 år gammel, som har hugget ned tredve trær i en skog nylig. Saken er den at jeg er veldig sjalu..."

Ganske så uviktig og latterlig å nevne i en tråd om noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, du er deg selv lik. Du har ikke lest resten av tråden, har du vel? Ikke at jeg tror det har noe å si for deg, men.

Forøvrig har både du og og de fleste som drar inn Janteloven i hytt og pine misforstått poenget med den ganske brutalt. Den er ikke laget for å brukes som argument mot de som poengterer unødvendig bruk av utdannelse etc. for å skille seg fra "andre folk".

"................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann1976

Så fordi du mestrer høyere utdannelse, så burde det nevnes i en tråd om sjalusi? Dette må du nok forklare nærmere...

Mestring er som regel synonymt med godt selvbilde, noe jeg kan bekrefte for egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med janteloven å gjøre. Selvfølgelig skal man tro man er noe, det er kjempeviktig. Man burde også være stolt av det man har fått til i livet. Det er i alle fall jeg, men jeg never det ikke i en tråd om sjalusi.

"Jeg er en jente, 23 år gammel, som har hugget ned tredve trær i en skog nylig. Saken er den at jeg er veldig sjalu..."

Ganske så uviktig og latterlig å nevne i en tråd om noe helt annet.

Poenget er ganske innlysende, ikke sant? Utrolig fascinerende hvordan enkelte bare ikke _vil_ se klarteksten, og insisterer på å lage bråk ut av noe de dikter opp helt på enenhånd :-)

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mestring er som regel synonymt med godt selvbilde, noe jeg kan bekrefte for egen del.

Men vi tror deg jo på at du har godt selvbilde, det er ingen grunn til å bevise det ;)

Uansett, det betyr ikke så mye for meg. Som du ser har jeg svart deg uten å nevne den merkelige starten på innlegget ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt riktig antakelse du har der, fuji.

Det er min første henvendelse her på doktoronline, og jeg ville presentere meg kort før problemstillingen. Ja, jeg synes det er relevant å nevne utdannelse her, nettopp av den grunn du nevner.

Jeg tror du bør jobbe litt med å "mestre" dette med å presentere deg (kort eller langt), hvis du tror at "høyere utdannelse" er noen som helst presentasjon av deg som person :-)

"................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omg, du er deg selv lik. Du har ikke lest resten av tråden, har du vel? Ikke at jeg tror det har noe å si for deg, men.

Forøvrig har både du og og de fleste som drar inn Janteloven i hytt og pine misforstått poenget med den ganske brutalt. Den er ikke laget for å brukes som argument mot de som poengterer unødvendig bruk av utdannelse etc. for å skille seg fra "andre folk".

"................................................."

Jeg er helt enig i at den danske janteloven misbrukes på det grovste.

Men det dere uttrykker i denne tråden er virkelig et av de klareste eksemplene jeg noen sinne har sett.

Les Sandemose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingenting med janteloven å gjøre. Selvfølgelig skal man tro man er noe, det er kjempeviktig. Man burde også være stolt av det man har fått til i livet. Det er i alle fall jeg, men jeg never det ikke i en tråd om sjalusi.

"Jeg er en jente, 23 år gammel, som har hugget ned tredve trær i en skog nylig. Saken er den at jeg er veldig sjalu..."

Ganske så uviktig og latterlig å nevne i en tråd om noe helt annet.

Klassisk eksempel på janteloven, det tror jeg dere ser også om dere får det litt på avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må du jaggu gi deg. Jeg har ikke nektet noen å gå rundt og definere seg selv og andre ut i fra utdannelse o.l. - jeg sier at jeg synes det er utrolig fjollete. Og det er også fjollete å bringe det frem i situasjoner hvor det er irellevant - det vitner om at man har et behov for å hevde seg ut i fra slike kriterier.

Er det umulig å akseptere at jeg synes det, uten å komme med tullete kvasi-tolkninger av mitt forhold og mine følelser overfor andre mennesker?

Og ellers - du vil fortsatt ikke svare på hvor jeg, etter din uttalelse, har fremmet stereotype oppfatninger om folk ut i fra utdannelse... (som ikke er åpenbart humoristisk ment)....?

".............................................."

Her :o)

"Det er klart. En jus-professor er vel sjelden like "morsom" som en sykepleier, selv om begge har "høyere utdannelse" :-)"

Jeg syns også det er litt snevert å dømme andre mennesker utfra hvilken ring de går med. For å være ærlig så hadde ikke jeg peiling på hva ringen betydde når jeg møtte mannen min, men jeg syns den var fin og det den symboliserer er jo også fint.

Vanlige ingeniørringer (det er vel mange forskjellige da) har jeg heller ikke peiling på, men det er klart folk som har gått på samme skole vet hva den betyr og da kommer man ofte i snakk.

Jeg må innrømme at læreren til eldste sønnen vår nok, og faktisk litt til min irritasjon nok ble litt farget av "ringen" på første konferansetime på ungdomsskolen. Såpass at jeg regner med at sønnen vår minst får en 5er i matematikk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, du er deg selv lik. Du har ikke lest resten av tråden, har du vel? Ikke at jeg tror det har noe å si for deg, men.

Forøvrig har både du og og de fleste som drar inn Janteloven i hytt og pine misforstått poenget med den ganske brutalt. Den er ikke laget for å brukes som argument mot de som poengterer unødvendig bruk av utdannelse etc. for å skille seg fra "andre folk".

"................................................."

Skal man skille seg fra andre folk nå til dags så skal man ikke brife med utdanning, men heller si at man falt ut av skolen i 9. klasse :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at den danske janteloven misbrukes på det grovste.

Men det dere uttrykker i denne tråden er virkelig et av de klareste eksemplene jeg noen sinne har sett.

Les Sandemose!

"Men det dere uttrykker i denne tråden er virkelig et av de klareste eksemplene jeg noen sinne har sett."

Som sagt - enten kan du ikke lese, eller du har ikke forstått det i det hele tatt.

Hvis en person går rundt og skryter over hvor mange damer han har feid over, eller hvor mye penger han har, så mener du vel det er "jante" å kommentere det fjollete ved det også?

I dette tilfellet så lurte jeg bare i utgangspunktet på hva i all verden høyere utdannelse hadde med saken å gjøre, når vedkommende begynte med å syte over at kjæresten har hatt et liv før hun møtte ham. Det er mulig vedkommende (som han sier selv) forsøkte å bruke det som en presentasjon av seg selv, noe som blir helt meningsløst da det ikke gir noen som helst presentasjon.

Og jeg har heller ikke nektet noen retten til å være fjollete på den måten - men jeg, og andre, har full rett til å kommentere det ut i fra et saklig standpunkt (som ikke har noe med personen bak å gjøre).

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man skille seg fra andre folk nå til dags så skal man ikke brife med utdanning, men heller si at man falt ut av skolen i 9. klasse :o)

Da gir man ihvertfall en indikasjon på at man skiller seg ut, ja :-) Men selv det er jo meningsløst med mindre man snakker om noe som har noe som helst med det å gjøre.

"..............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...