Gå til innhold

Ekskjæresten hennes


Gjest mann1976

Anbefalte innlegg

Problemet er at mange her har oppfattet det annerledes enn det dere skriver at dere mente, og da kan vi altså mene noe om det vi oppfatter. Jeg har ingen formening om hva dere faktisk mente.

Mvh

Ja, det må du gjerne. Du kan si at jeg sa det klossete, at hele diskusjonen var unødvendig osv... Men du kan ikke tillegge meg meninger jeg aldri har hatt og forvente at jeg skal diskutere ut i fra det.

Dette blir i bunn og grunn et spørsmål om humor, hvor seriøse trådene på DOL skal være og om man kan ha samtaler som bare er mellom to personer som er litt flåsete. Og det tror jeg har vært diskutert mange ganger her på DOL, og de aller fleste synes det er greit å ta av litt og forandre tema i en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 215
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    66

  • Glimtipper

    43

  • Maggi

    26

  • fei1365380229

    14

Mest aktive i denne tråden

Tja, nå er NTH 5 åring og avsluttes med hovedfag da :o).

Ja, og jeg tror jeg poengterte et annet sted her at jeg måtte si meg enig i forskjellen mellom en spesifikk skolering e.l., og en tittel-ring e.l.

"..............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det ikke var helt det du sa, men det er litt morsomt å erte mannen min da :o).

Er forøvrig veldig enig med Glimtipper i hennes betraktninger om skolering og ikke utdannelsesring. Jeg kunne heller ikke tenkt meg å iføre meg en ring som visste at jeg var lærer, men jeg har også eid en t-skjorte fra skolen jeg gikk på.

Forøvrig har jeg ikke det inntrykket at ingeniører er lite samfunnsengasjerte eller dårlige til å skrive. Jeg kjenner utrolig mange både sivil- og ingeniører og de aller fleste er meget samfunnsengasjerte, men noen fra den eldre garde kan være noget kjedelige (med julebordet friskt i minne).

Som sagt, det er jo snakk om _tendenser_. Og det må jo bli et produkt av ens egne erfaringer.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, det har jeg ikke. Men jeg orker ikke å forsøke å diskutere med en som bare gjentar de samme tingene om og om igjen, uten å være i stand til å faktisk diskutere det.

".............................................."

Det er faktisk tvert imot - det er du som blånekter selv når fakta er så åpenbare at det ikke er noe poeng i å diskutere...

Igjen, les "en flyktning krysser sine spor", og sammenlign med det du skriver om utdannelse, skole-ringer, og annet i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aggresjon? Ikke i det hele tatt. At jeg kaller deg en papegøye, uten intelligent utsagn (i denne sammenhengen), er en saklig konklusjon. Jeg føler ingenting overfor deg som person, og da blir aggresjon (eller det motsatte) umulig.

".............................................."

Noen mennesker er utagerende, noen er tilbakeholdne, noen er meklende mens andre er konfliktsøkende, noen er forklarende mens noen er forståelsesfulle..

Du har vært ufin med mange her inne, og beskriver andre DOLere på en svært nedsettende måte. Men det peker bare tilbake på deg selv.

Nå avlutter jeg med fortsatt ønske om en god kveld. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aggresjon? Ikke i det hele tatt. At jeg kaller deg en papegøye, uten intelligent utsagn (i denne sammenhengen), er en saklig konklusjon. Jeg føler ingenting overfor deg som person, og da blir aggresjon (eller det motsatte) umulig.

".............................................."

;-)

Hør uttrykket "å grave sin egen grav"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg har ingen formening om hva dere faktisk mente."

Og sannsynligvis ingen interesse, heller. Det er viktigere å få noe å lage en stor sak ut av, ikke sant? :-)

"............................................"

Jeg tror at Glimtipper (og muligens Prozak, men ikke i like stor grad) er nødt til å lære seg å ikke alltid MÅTTE ha det siste ord.

Uansett om man syns man har rett eller ikke. Det virker helt sært, dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Glimtipper (og muligens Prozak, men ikke i like stor grad) er nødt til å lære seg å ikke alltid MÅTTE ha det siste ord.

Uansett om man syns man har rett eller ikke. Det virker helt sært, dette.

Jeg trodde jeg var på et diskusjonsforum (et sted hvor mennesker liker å diskutere)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Høyere utdannelse sier _ingenting_ om en person. Det er min mening. Jeg har møtt mange, mange idioter med høy utdannelse og utrolig mange intelligente, logiske, fine mennesker uten utdannelse.

Jeg opprettholder derfor min mening, at det er ganske så oppblåst å nevne det i en tråd om sjalusi.

En utdannelse er med på å -nettopp - danne en person.

Så selvfølgelig har ditt valg av utdannelse en innvirkning på hvem du er som person!!

Men selvfølgelig finnes det duster som har tatt utdannelse, og kloke mennesker som ikke har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UndrendePåDetMeste

Skjønner hva du mener, men det han skriver er jo basert på hans erfaringer. Tenk om han bare hadde hatt "kalde fisker" i senga før din nåværende? Da kunne jo nesten hvem spm helst være verdt den kommentaren han har skrevet. Mener ikke å si noe om kjøresten din, bare at det han skrev ikke har noe med dere to nå å gjøre! Alle har jo en fortid, sånn er jo bare det. Ikke bry deg, men bruk heller energien på å ha det godt i forholdet deres fremfor å irritere/bekymre deg over noe som ikke finnes mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er utagerende, noen er tilbakeholdne, noen er meklende mens andre er konfliktsøkende, noen er forklarende mens noen er forståelsesfulle..

Du har vært ufin med mange her inne, og beskriver andre DOLere på en svært nedsettende måte. Men det peker bare tilbake på deg selv.

Nå avlutter jeg med fortsatt ønske om en god kveld. :o)

"Du har vært ufin med mange her inne, og beskriver andre DOLere på en svært nedsettende måte. Men det peker bare tilbake på deg selv."

Javisst. Men stort sett er det begrenset til en av disse tilfellene: 1: Vedkommende er ufin mot meg først, 2: Vedkommende gir uttrykk for usympatiske holdninger.

Er man representant for en av de overstående, så fortjener man absolutt alt man kan få av ufinhet, fra meg og/eller andre.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde jeg var på et diskusjonsforum (et sted hvor mennesker liker å diskutere)?

Ikke hvis noen mener at noe ikke skal diskuteres, eller at noe er feil å mene - da er det ikke et diskusjonsforum :-)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk tvert imot - det er du som blånekter selv når fakta er så åpenbare at det ikke er noe poeng i å diskutere...

Igjen, les "en flyktning krysser sine spor", og sammenlign med det du skriver om utdannelse, skole-ringer, og annet i denne tråden.

Sorry mac - men du har ikke kommet med et eneste argument, annet enn å henvise vagt til hva andre har sagt (wow - du har lest en _bok_ - gratulerer). Hvis du kan definére nøyaktig hva som er "jante" ved å stille et helt enkelt spørsmålstegn ved relevansen av en opplysning (og jeg har motargumentert dine jante-anklager, uten at du har svart med annet enn å gjenta henvisningene), så skal jeg gjerne debattere. Jeg har imidlertid ikke på et eneste tidpunkt angrepet trådstarter som person - personangrep er du du som står for her (og jeg svarer selvfølgelig på samme nivå). Og hvis du samtidig kan definére, saklig, hva som er "feil" (målbart) med min tydelig uttalte _personlige_ mening om at utdannselses-symboler er urteit, så skal jeg også diskutere.

Ikke noe av dette har du gjort - les selv, og prøv å finn frem til et eneste agument fremsatt av deg, og jeg anser deg som mest sannsynlig ute av stant til det. Det eneste du er i stand til her er å ignorer enhver oppfordring (som de over), og komme med fjollete bemerkninger om at "du tar feil, bare les den boken så ser du det" etc.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F...f... for et hærlig svar. 10 poeng for den ;-)

Heh-heh...jepp - 10 poeng for å ikke klare å svare annet enn "du er du,, du" :-) Du imponerer stort, gitt.

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utdannelse er med på å -nettopp - danne en person.

Så selvfølgelig har ditt valg av utdannelse en innvirkning på hvem du er som person!!

Men selvfølgelig finnes det duster som har tatt utdannelse, og kloke mennesker som ikke har det.

"En utdannelse er med på å -nettopp - danne en person."

I beg to differ. Det er selvfølgelig individuellt, men jeg vil ganske hardnakket påstå at den utdannelsen jeg er i ferd med å fullføre nå ikke har endret meg som person i det hele tatt. Om noe, så har det forsterket enkelte deler av mitt verdisyn, men det kun ting som har vært der fra før.

Jeg tror de som påstår ting som du gjør her har et veldig snevert syn på det å ta en utdannelse - sannsynligvis ut i fra at de selv har et ganske begrenset forhold til hva begrepet "utdannelse" faktisk innebærer.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ps. Tviler ikke på at menn trives på sykepleierfester... stereotypen min befatter jo også sykepleierene som søte, sexy, uskyldige og snille. Men kanskje ikke danse-på-bordet-slå-seg-på-knærne-morsomme =)"

Haha, da tror jeg du har misforstått litt... :)

Jeg kan umulig ha misforstått min egen stereotyp av sykepleierstudenter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh-heh...jepp - 10 poeng for å ikke klare å svare annet enn "du er du,, du" :-) Du imponerer stort, gitt.

".............................................."

Det skal visst ikke så mye til for å imponere deg, etter hva jeg har skjønt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dermed mindre interessert i objektive variabler, og mener at subjektive oppfatninger er viktigere. Greit nok - sånn er i utg.punktet ikke jeg :-)

"............................................."

Det var kanskje derfor du måtte gi opp (eller andre ga opp deg) som sosiolog også da, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...