Gå til innhold

Troll?


Gjest Litt oppgitt bare

Anbefalte innlegg

Gjest mirakel*2?

For the record:

Jeg har aldri fått beskjed på msn av noen om hvilket nick webmaster bruker her inne.

Jeg har bare sett enkelte anonyme brukere oute personen.

du må ikke misforstå meg. Jeg har ikke beskyldt webmaster for noen slags baksnakking i det hele tatt. Folk fikk litt "sjokk" da de skjønte at noen her visste (eller i ditt tilfelle, hadde hørt rykter om) hvem webmaster er. For deg er det gammelt nytt. For oss er dette helt nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 933
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    152

  • ShitDiddelyDo

    55

  • Glimtipper

    34

  • mariaflyfly

    32

Tror og tror fru Blom...

Det er vel kanskje mulighetene folk er redde for da.

Om webbern er god sms kompis med flere her og på godfot med disse så kan jo virkelig hende at noe kan plumse ut i fylla en dag.

Vil ikke være første gangen noen skravla for mye i fylla liksom.

For.eks.

Noen brukere her inne har ikke anonyme e-postadresser heller så som hotmail, da er det heller ikke så alright kanskje å vite at fagpersoner på DOL omgåes på kompisvis med flere av brukerne her inne.

Webmaster har en taushetsplikt å forholde seg til, og jeg hadde heller valgt å tro på at hun eller han vet å følge denne, enn å stole på disse oppgulpene som stadig vekk dukker opp.

Disse oppgulpfolka har snakket om "bevis" i flere år nå, men det har så vidt meg bekjent aldri kommet fram noe som helst.

De er intet annet enn troll som vet hvordan man lager en lang tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner reaksjonen din.

I sommer fikk jeg høre noen lignende rykter. Ikke at webmaster diskuterte brukere med andre nick (det har jeg vondt for å tro), men at webmaster operer med privat nick.

Først bestemte jeg meg for å kutte ut dol helt, og tok meg en ukes pause.

Men så kom jeg til at jeg jo hele tiden har visst at det er webmastere her som ser mer enn vanlige brukere. Dette gjelder på alle forum, uansett.

Så man må bare bestemme seg for om man stoler på taushetsplikten deres, eller ei.

Det samme gjelder bruken av legen din, ikke sant? Du må stole på at han ikke plaprer om deg til andre.

Lenge lot jeg helt være å skrive/spørre om sensitive ting med anonymt nick.

Nå hender det at jeg gjør det igjen, men ikke ofte.

Jeg har mere tro på en lege enn en webmaster på dol altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en grei og oversiktlig oppsummering.

Personlig har jeg aldri tenkt tanken på at ikke webmasterne ved dol skulle greie å skjøtte jobben ut fra formelle jobbinstrukser og alminnelig gangsyn.

Neida, man må jo kunne stole på folk.

Om om, hvis en webmaster chatter med en bruker, som privatperson, må vi da kunne anta at taushetsplikta overholdes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ikke misforstå meg. Jeg har ikke beskyldt webmaster for noen slags baksnakking i det hele tatt. Folk fikk litt "sjokk" da de skjønte at noen her visste (eller i ditt tilfelle, hadde hørt rykter om) hvem webmaster er. For deg er det gammelt nytt. For oss er dette helt nytt.

Jeg vet ikke hvor lenge du har vært her, men webbisouting har foregått med jevne mellomrom i hele dette årtusenet, og sikkert før det også.

Så det er ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker med en håndfull brukere på msn, men ingen av disse er webmaster. Det kan jeg si rimelig sikkert uten å vite hvem webmaster er.

Uff dette ødela dagen litt.

Jeg kan fortsatt ikke klare helt å stole på at dol er "sikkert"

Nå ser jeg også at de som har msn kontakt støtter webmaster her å de som ikke har msn kontakt på dol er mer i tvil,hvorfor det? dette gjør også sitt til at min tvil til dol fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg får høre alt av webmaster på msn. :)

Nei, ærlig talt: Jeg har aldri i mine år på dol hørt noe som får meg til å tro på det denne personen her skriver.

Tvert imot stoler jeg 100 % på at alt du skriver her på dol blir behandlet med full diskresjon.

Det er enkelte brukere du ikke bør stole på. Ikke dol-administrasjonen.

Det tror jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke mistenkt deg heller. Jeg kan bare forholde meg til det flisa vet, at hun vet hvem webmaster er (ikke noe mer enn det). Det andre nicket som avslørte dette kjenner jeg ikke til.

Nå vet vi at noen vet hvem webmaster er. Det ga litt inntrykk først, men det roer seg nok raskt igjen.

Meg igjen, hvor i all verden kommer jeg inn i denne surrealistiske konspirasjonen? *s*

Det virker nesten som om du/dere har trodd at webmaster er en abstraksjon som bor inni pc'n din/deres eller noe sånt. Selvsagt er det noen mennesker i verden som vet hvem det er som gestalter jobben som 'webmaster'. Hvordan kan sånt være et SJOKK? *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg kunne være sikker på det da?

Nei jeg kommer fortsatt ikke til å legge ut mer om meg selv her på dol så lenge jeg er i tvil.

Synd at det skal bli sånn men jeg er nødt til å tenke på meg og min familie her.

Hvordan vet du at legen holder tett, og lærerne på skolen til evt barn etc etc?

Det blir vel litt av det samme, gjør det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette ødela dagen litt.

Jeg kan fortsatt ikke klare helt å stole på at dol er "sikkert"

Nå ser jeg også at de som har msn kontakt støtter webmaster her å de som ikke har msn kontakt på dol er mer i tvil,hvorfor det? dette gjør også sitt til at min tvil til dol fortsetter.

Selv stoler jeg på de fleste fram til det motsatte er bevist, og jeg har vært på dol i mer enn 5 år, og aldri sett noen grunn til å mistro folka bak webbisnickene.

Jeg har heller aldri hørt noe.

Ergo stoler jeg fullt og helt på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2?

Jeg vet ikke hvor lenge du har vært her, men webbisouting har foregått med jevne mellomrom i hele dette årtusenet, og sikkert før det også.

Så det er ikke noe nytt.

ok, jeg har vært av og på med enkelte spørsmål for lenge siden, men aldri vært aktiv bruker eller leser før i år (tror jeg). Aner ikke hvor lenge jeg har vært her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webmaster har en taushetsplikt å forholde seg til, og jeg hadde heller valgt å tro på at hun eller han vet å følge denne, enn å stole på disse oppgulpene som stadig vekk dukker opp.

Disse oppgulpfolka har snakket om "bevis" i flere år nå, men det har så vidt meg bekjent aldri kommet fram noe som helst.

De er intet annet enn troll som vet hvordan man lager en lang tråd.

Er enig i at man helst ønsker å tro webbis taushetsplikt fremfor mulige oppgulp.

Men det kan forekomme når web. er så på godfot med flere brukere...det skjønner jo alle...vi er alle "bare" mennesker.

Derfor ville det nok vært mest riktig om overpersonene her inne holdt seg borte fra brukernivået og det å pleie vennskap med andre brukere.

Siden det er mye sensitivt her inne så blir det litt som at man heller sjelden går på fest med legen sin, om det kan unngås liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, man må jo kunne stole på folk.

Om om, hvis en webmaster chatter med en bruker, som privatperson, må vi da kunne anta at taushetsplikta overholdes.

Jo da men hva skjer egentlig hvis noen her bryter taushetsplikten da?

Tviler på at det blir noe særlig mer straff enn å miste webmasterjobben.

Å for de som har hatt webmasterjobb så skjer ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg har mere tro på en lege enn en webmaster på dol altså!

Leger er også bare mennesker :-)

En venninne fortalte meg at hun fikk høre at gynekologen hennes i fylla la ut om musene til de forskjellige pasientene sine. Hun skiftet straks lege!

Jeg har også brukt denne legen et par ganger for mange år siden, og jeg syns den opplysningen er ekkel!

Men selv om jeg har valgt å stole på at webmasterne her holder taushetsplikten, så har jeg byttet ut den offisielle e-mailadressen jeg hadde med fullt navn, med en ny, anonym.

Og etter i sommer har jeg begynt å ta i bruk den anonyme e-mailadressen min overalt jeg må oppgi e-mail adresse på internett ellers også.

Husk, de er bare mennesker webmasterne på andre forum også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, man må jo kunne stole på folk.

Om om, hvis en webmaster chatter med en bruker, som privatperson, må vi da kunne anta at taushetsplikta overholdes.

It goes without saying...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg har vært av og på med enkelte spørsmål for lenge siden, men aldri vært aktiv bruker eller leser før i år (tror jeg). Aner ikke hvor lenge jeg har vært her nå.

Uansett burde alle forstå at det bak webbisnicket sitter en person av kjøtt og blod.

Får nesten inntrykk av at enkelte inntil nå har trodd webmaster er en databrikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett burde alle forstå at det bak webbisnicket sitter en person av kjøtt og blod.

Får nesten inntrykk av at enkelte inntil nå har trodd webmaster er en databrikke.

Samme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2?

Meg igjen, hvor i all verden kommer jeg inn i denne surrealistiske konspirasjonen? *s*

Det virker nesten som om du/dere har trodd at webmaster er en abstraksjon som bor inni pc'n din/deres eller noe sånt. Selvsagt er det noen mennesker i verden som vet hvem det er som gestalter jobben som 'webmaster'. Hvordan kan sånt være et SJOKK? *S*

jeg er ute etter å ta deg skjønner du! :) neida, jeg svarte på dette:

"For the record: Jeg har ikke den fjerneste ide om hvem webmaster / -ne er"

Jeg mente at jeg ikke mistenkte deg for å vite noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at man helst ønsker å tro webbis taushetsplikt fremfor mulige oppgulp.

Men det kan forekomme når web. er så på godfot med flere brukere...det skjønner jo alle...vi er alle "bare" mennesker.

Derfor ville det nok vært mest riktig om overpersonene her inne holdt seg borte fra brukernivået og det å pleie vennskap med andre brukere.

Siden det er mye sensitivt her inne så blir det litt som at man heller sjelden går på fest med legen sin, om det kan unngås liksom.

Du har helt rett i at vi alle bare er mennesker.

Men med den innstillinga må man jo gå gjennom livet uten å stole på noen.

Hvis du er gift kan det være at din mann feier over noen i bilen på vei til jobben - nu!

De fleste av oss velger likevel å stole på folk, i hvert fall inntil det motsatte er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mere tro på en lege enn en webmaster på dol altså!

Men hva med legesekretærene, helsestasjonene, folk på ligningskontoret og i banken, barnehagepersonell, lærere....you name it.

Tenk hvor mange mennesker som kan vite noe om deg som kan være sensitivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...