Gå til innhold

useriøs webmaster.


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Det blir antydet flere steder at noe har lekket ut. Det er grunnen til at mange bekymrer seg. Det er oftest en grunn til slike rykter, og i dette tilfellet er det vanskelig å vite hva som er hva. Når noen er så ivrige forsvarere så kan det også virke mot sin hensikt.

"Det blir antydet flere steder at noe har lekket ut. Det er grunnen til at mange bekymrer seg. Det er oftest en grunn til slike rykter,"

Ja - etter en lang tråd med påstander om webmasters mangel på konfidensialitet, så må det selvfølgelig være noe i ett nytt rykte om akkurat det samme, som "svar" på en slik tråd...

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 470
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    48

  • morsan

    35

  • ShitDiddelyDo

    35

  • pip

    19

Mest aktive i denne tråden

Det er da også greit å si at man blir uskker, og ikke liker dette.

Også tar man valget, om man vil leve med at det er slik, eller om man vil forlate dette foraet.

ventulet skrive man en mail til de ansvarlige bak DOL, og sier at man ikke liker at det er slik, og at man derfor forlater stedet, slik at disse kan ta det til etteretning.

Men å skrive 200 innlegg om det, det er ren spamming. Og å gang på gang påstå at det er brudd på taushetsplinkten her inne, uten å kunne vise til et eneste eksempel, og uten å gå videre med det, det er ren sjikane og personforfølgelse.

Det bryter med all netikquette, og er grunn god nok til å bli sperret ute fra mange andre foraer på nett.

Om man virkelig vil ta opp noe, og gjøre noe med en situasjon man ikke liker, så er det ikke slik man går frem. Man bare dummer seg ut, man oppfører seg latterlig og kan ikke forvnte respekt.

"Men å skrive 200 innlegg om det, det er ren spamming. Og å gang på gang påstå at det er brudd på taushetsplinkten her inne, uten å kunne vise til et eneste eksempel, og uten å gå videre med det, det er ren sjikane og personforfølgelse.Det bryter med all netikquette, og er grunn god nok til å bli sperret ute fra mange andre foraer på nett."

Meget godt poeng.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Som kjent er det umulig å bevise at noe IKKE finnes. Det at ingen har sett en grønn engelsktalende svane hittil er intet bevis på at det ikke finnes en grønn svane ett eller annet sted på kloden (for alt jeg vet om svaner er det fullt mulig at det finnes grønne svaner mange steder.)"

Nei nå blir jeg jaggu enda mer mistenksom. Nå er du like morsom som SDD pleier å være.

Nå har h*n plagiert eksemplet jeg pleier å bruke om hvite kråker (som jeg igjen har plagiert av Jostein Gaarder) :-)

Men det er faktisk et helt glimrende poeng.

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det var jo ikke hun som startet tråden! Kosses/en annen startet det hele, og dette gjorde enkelte urolige over saker og ting."

Det er sant. Og både hun og Kosses brukte ganske lang tid på å gjenta anklager om at bl.a jeg og webmasterene var personlige venner. Ikke én eneste av dem hadde så mye som en antydning å peke på - det må man vel kunne kalle rimelig grunnløse beskyldninger? Den tredje klarte faktisk å skrape frem grunnen til påstanden, selv om det var et helt fjollete "grunn".

"At folk har forskjellig oppfatning av om man er trygg på at webmaster er til å stole på eller ikke må da være lov."

Javisst - det skulle da bare mangle. Og at flere av oss kanskje har tatt litt av i karakteriseringen av denne frykten innrømmer jeg nok. Men å begynne å syte om "personangrep" og rope på sensur fordi noen kaller deg barnslig og/eller paranoid i en slik tråd, det vitner om at man egentlig ikke har så mye i et åpent forum å gjøre.

"Men du: Hvis du er så overbevist om at hun er paranoid, burde du vel strengt tatt utvise mer sympati og empati, ettersom det tross alt er en _diagnose_! ;-)"

Jeg har vel, flere ganger, presistert at ihvertfall ikke jeg siktet til den egentlige psykiske diagnosen?

"For meg ble det litt vel mye av en folkehop som ropte korsfest! korsfest!"

Det kan vel virke slik innimellom. Men det er jo faktisk ikke det det er.

MEN - når jeg blir utsatt for slike totalt grunnløse beskyldninger, så anser jeg det som et direkte personangrep - og jeg svarer med det samme. Det er jeg nok ikke alene om.

"............................................."

Nei, du er ikke alene om det;-)

Men ettersom de fleste andre som var litt bekyrmet relativt raskt trakk seg ut fra tråden - eller overhode unnlot å delta (jf støttemeldinger som har kommet til midia senere), så ble det en kjempehop av dol'ere mot bare henne til slutt.

Jeg er enig i at hun var litt vel mistenksom, men når man da først ER usikker på hva som er sant og ikke, og tråden flommer over av dels harde utfall mot henne og dels latterliggjøring og håning, enten direkte til henne eller ved andres referanser til temaet i svar til andre, så skjønner jeg jo at hun følte det ble for mye.

Kanskje du har helt rett i at hun ikke har noe på et slikt forum å gjøre når hun ikke tåler det, men så kan man spørre seg: Ønsker man at dette skal være et slikt forum hvor man blir lei seg og får ødelagt nattesøvnen fordi man har en gjeng som er ute etter å "ta" henne og sette henne på plass en gang for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som har tatt ex.phil kunne skrevet det der. Og også alle som har diskutert på nett i noen år.

"Alle som har tatt ex.phil kunne skrevet det der. Og også alle som har diskutert på nett i noen år."

Mente du at det var et dårlig eksempel, fordi det er enkelt og velkjent? (bare lurer)

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke alene om det;-)

Men ettersom de fleste andre som var litt bekyrmet relativt raskt trakk seg ut fra tråden - eller overhode unnlot å delta (jf støttemeldinger som har kommet til midia senere), så ble det en kjempehop av dol'ere mot bare henne til slutt.

Jeg er enig i at hun var litt vel mistenksom, men når man da først ER usikker på hva som er sant og ikke, og tråden flommer over av dels harde utfall mot henne og dels latterliggjøring og håning, enten direkte til henne eller ved andres referanser til temaet i svar til andre, så skjønner jeg jo at hun følte det ble for mye.

Kanskje du har helt rett i at hun ikke har noe på et slikt forum å gjøre når hun ikke tåler det, men så kan man spørre seg: Ønsker man at dette skal være et slikt forum hvor man blir lei seg og får ødelagt nattesøvnen fordi man har en gjeng som er ute etter å "ta" henne og sette henne på plass en gang for alle?

Et Åpent forum er et Åpent forum. Det vil alltid være noen som ikke tåler en ordbruk som de fleste tåler - sånn er livet.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Og nettopp slike ting kan man ta opp med den man mener uroer seg uten at det er grunnlag for det, MEN PÅ EN SIVILISERT MÅTE! "

Det kan man. Men når vedkommende blir fortalt dette flere ganger, av både webmaster og andre, og fortsatt holder seg for ørene og bare gjentar samme klagesang om og om igjen, så er det til slutt ikke mer å gå på :-)

"..........................................."

Men hvorfor kastet du den første stenen? ;-)

(Obs! Enda et svar med bibelreferanser!! Og så jeg som er ateist!! Ja, ja, nestekjærlighet og medmenneskelighet er heldigvis ikke forbeholdt de religiøse! *lol*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ja her var det takhøyde...."

Som jeg sa i et annet svar til deg: Når jeg utsettes for løgn og direkte personangrep, så får vedkommende det samme tilbake. Hvis du (ja, ikke du konkret ja) drar til meg, så slå jeg tilbake dobbelt så hardt om mulig :-)

midia har gjentatte ganger, i flere tråder, både påstått at jeg er venner med webmasterne og ropt på sensur og utestengelse. _Selvfølgelig_ behandler jeg han/henne tilbake på samme måten.

"............................................."

Og du kaller henne barnslig? Jøyemeg. Du er jo som ungene i barnehagen. "Men han gjorde jo det, så da måtte jeg gjøre det tilbake. Sutre sutre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle som har tatt ex.phil kunne skrevet det der. Og også alle som har diskutert på nett i noen år."

Mente du at det var et dårlig eksempel, fordi det er enkelt og velkjent? (bare lurer)

".............................................."

Nei, jeg mener at det ikke beviser at det er sdd som er webmaster, selv om kkk har hhørt lignede argument fra ham tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

"Det var jo ikke hun som startet tråden! Kosses/en annen startet det hele, og dette gjorde enkelte urolige over saker og ting."

Det er sant. Og både hun og Kosses brukte ganske lang tid på å gjenta anklager om at bl.a jeg og webmasterene var personlige venner. Ikke én eneste av dem hadde så mye som en antydning å peke på - det må man vel kunne kalle rimelig grunnløse beskyldninger? Den tredje klarte faktisk å skrape frem grunnen til påstanden, selv om det var et helt fjollete "grunn".

"At folk har forskjellig oppfatning av om man er trygg på at webmaster er til å stole på eller ikke må da være lov."

Javisst - det skulle da bare mangle. Og at flere av oss kanskje har tatt litt av i karakteriseringen av denne frykten innrømmer jeg nok. Men å begynne å syte om "personangrep" og rope på sensur fordi noen kaller deg barnslig og/eller paranoid i en slik tråd, det vitner om at man egentlig ikke har så mye i et åpent forum å gjøre.

"Men du: Hvis du er så overbevist om at hun er paranoid, burde du vel strengt tatt utvise mer sympati og empati, ettersom det tross alt er en _diagnose_! ;-)"

Jeg har vel, flere ganger, presistert at ihvertfall ikke jeg siktet til den egentlige psykiske diagnosen?

"For meg ble det litt vel mye av en folkehop som ropte korsfest! korsfest!"

Det kan vel virke slik innimellom. Men det er jo faktisk ikke det det er.

MEN - når jeg blir utsatt for slike totalt grunnløse beskyldninger, så anser jeg det som et direkte personangrep - og jeg svarer med det samme. Det er jeg nok ikke alene om.

"............................................."

"Men å begynne å syte om "personangrep" og rope på sensur fordi noen kaller deg barnslig og/eller paranoid i en slik tråd, det vitner om at man egentlig ikke har så mye i et åpent forum å gjøre"

Men vi må kanskje ikke glemme at forumet heter DOKTORonline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, si ikke det;)

Det er mulig jeg har havnet på feil hylle her i livet;)

"Vel, si ikke det;)"

Jo, det kan han si. Jeg trodde faktisk det var en spøk fra din side, akkurt det der. At du faktisk mente det alvorlig, og ikke godtar uttalelser fra folk som vet hva som er fakta, gjør at du får strykkarakter som "detektiv".

":............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men å begynne å syte om "personangrep" og rope på sensur fordi noen kaller deg barnslig og/eller paranoid i en slik tråd, det vitner om at man egentlig ikke har så mye i et åpent forum å gjøre"

Men vi må kanskje ikke glemme at forumet heter DOKTORonline.

Det er sant. Men det er et Åpent forum, som har blitt formet av alle brukerne gjennom årene. Du ser sjelden noen av oss som krangler høylydt, og som ikke pisser på oss av ethvert kraftuttrykk, diskutere slikt i de alvorlige forumene.

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kaller henne barnslig? Jøyemeg. Du er jo som ungene i barnehagen. "Men han gjorde jo det, så da måtte jeg gjøre det tilbake. Sutre sutre".

Javisst.

"......................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KariKruskakli

"Vel, si ikke det;)"

Jo, det kan han si. Jeg trodde faktisk det var en spøk fra din side, akkurt det der. At du faktisk mente det alvorlig, og ikke godtar uttalelser fra folk som vet hva som er fakta, gjør at du får strykkarakter som "detektiv".

":............................................"

He he, javel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor kastet du den første stenen? ;-)

(Obs! Enda et svar med bibelreferanser!! Og så jeg som er ateist!! Ja, ja, nestekjærlighet og medmenneskelighet er heldigvis ikke forbeholdt de religiøse! *lol*)

Kastet jeg den første steinen? Jeg tror ikke jeg var den første til å kommentere paranoiaen.

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener at det ikke beviser at det er sdd som er webmaster, selv om kkk har hhørt lignede argument fra ham tidligere.

"Nei, jeg mener at det ikke beviser at det er sdd som er webmaster, selv om kkk har hhørt lignede argument fra ham tidligere."

Nei - å i det hele tatt tro at det der er noe som helst slags indikasjon på et "bevis" for noe som helst er så dumt at det fortjener ikke kommentar engang.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da også greit å si at man blir uskker, og ikke liker dette.

Også tar man valget, om man vil leve med at det er slik, eller om man vil forlate dette foraet.

ventulet skrive man en mail til de ansvarlige bak DOL, og sier at man ikke liker at det er slik, og at man derfor forlater stedet, slik at disse kan ta det til etteretning.

Men å skrive 200 innlegg om det, det er ren spamming. Og å gang på gang påstå at det er brudd på taushetsplinkten her inne, uten å kunne vise til et eneste eksempel, og uten å gå videre med det, det er ren sjikane og personforfølgelse.

Det bryter med all netikquette, og er grunn god nok til å bli sperret ute fra mange andre foraer på nett.

Om man virkelig vil ta opp noe, og gjøre noe med en situasjon man ikke liker, så er det ikke slik man går frem. Man bare dummer seg ut, man oppfører seg latterlig og kan ikke forvnte respekt.

Vet du lille pip, her skrev du det beste innlegget i hele denne vanvittige tråden.

Applaus!, er det ikke det man sier?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den eneste måten å avkrefte/bekrefte påstandene er jo at alle brukere og webmaster står frem med navn, mail-/msn-adresse og msn-kontaktliste. Og det går jo ikke."

Nå skrev jo også webmaster i et av svarene at det er nærmest umulig å motbevise en slik påstand - noe som medfører at hvem som helst kan påstå hva som helst, og enkelte vil tro på det fordi det ikke kan motbevises. Derfor ba de også om, om ikke dokumentasjon, så en konkretisering. Dette har de åpenbart ikke fått - hadde jeg vært webmaster så hadde jeg dermed ansett saken som avsluttet.

"..........................................."

Ja?

Trodde det var det jeg sa.

Og inntil avkreftelse/bekreftelse foreligger (dvs. aldri) kan man velge å være "paranoid", pragmatisk eller rett og slett gi blanke f*** i hele greia.

Jeg stemmer for at det kan man bestemme selv. Forutsatt at det er demokrati og ikke webmaster-enevelde selvsagt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke fast nick siden i høst

Det var jo ikke hun som startet tråden! Kosses/en annen startet det hele, og dette gjorde enkelte urolige over saker og ting.

At folk har forskjellig oppfatning av om man er trygg på at webmaster er til å stole på eller ikke må da være lov.

Og når hun fryktet at det var litt "slik&sånn" blir det jo ikke bedre av at dere heiv dere slik på henne.

Jeg har sagt det før og det står jeg ved: Dere behandlet henne verre enn de verste troll her inne, enda hun bare var _redd_ og ikke gikk inn for å provosere.

At det siden eskalerte på begge sider av bordet er en annen sak.

Men du: Hvis du er så overbevist om at hun er paranoid, burde du vel strengt tatt utvise mer sympati og empati, ettersom det tross alt er en _diagnose_! ;-)

NB: Nok en gang understrekes det et jeg sier dette om behandling av dol'ere UAVHENGIG av hva man måtte mene om webbis og tillit og gjenger og hva det nå måtte være.

For meg ble det litt vel mye av en folkehop som ropte korsfest! korsfest!

signerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men å skrive 200 innlegg om det, det er ren spamming. Og å gang på gang påstå at det er brudd på taushetsplinkten her inne, uten å kunne vise til et eneste eksempel, og uten å gå videre med det, det er ren sjikane og personforfølgelse.Det bryter med all netikquette, og er grunn god nok til å bli sperret ute fra mange andre foraer på nett."

Meget godt poeng.

"............................................."

Hvor mange innlegg har du skrevet i denne tråden? Hvem vurderer spamming eller ikke spamming? Vennene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...