Gå til innhold

useriøs webmaster.


Gjest midia

Anbefalte innlegg

Jeg reagerer på webmasters innlegg i disse trådene. Jeg vet ingenting om brudd på taushetsplikt her, men jeg vet mye om taushetsplikt og hvor diffuse gråsonene kan være. At noen blir mistenksomme når det viser seg at webmaster er en av faste brukere og venn med de som har vært faste her, og til og med noen opplever som ubehagelige, er helt naturlig. Vi diskuterer ikke noe konkret her, men menneskelige relasjoner er ikke konkrete.

Det er da også greit å si at man blir uskker, og ikke liker dette.

Også tar man valget, om man vil leve med at det er slik, eller om man vil forlate dette foraet.

ventulet skrive man en mail til de ansvarlige bak DOL, og sier at man ikke liker at det er slik, og at man derfor forlater stedet, slik at disse kan ta det til etteretning.

Men å skrive 200 innlegg om det, det er ren spamming. Og å gang på gang påstå at det er brudd på taushetsplinkten her inne, uten å kunne vise til et eneste eksempel, og uten å gå videre med det, det er ren sjikane og personforfølgelse.

Det bryter med all netikquette, og er grunn god nok til å bli sperret ute fra mange andre foraer på nett.

Om man virkelig vil ta opp noe, og gjøre noe med en situasjon man ikke liker, så er det ikke slik man går frem. Man bare dummer seg ut, man oppfører seg latterlig og kan ikke forvnte respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 470
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    48

  • morsan

    35

  • ShitDiddelyDo

    35

  • pip

    19

Mest aktive i denne tråden

Dette innlegget tror jeg er noe av det verste jeg har sett noen gang i dette forumet.

Paranoiaen og ens egen tro på at man er en som mange her er usedvanlig mye opptatt av, er til tider HELT utrolig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu var du ikke igang igjen, gitt :-)

Hva _ER_ det som er som grusomt som har blitt gjort mot deg? At du har blitt kalt "barnslig" og "paranoid"? Tenk hvis folk flest skulle begynne å skrike på utestengelse og sensur i sånne tilfeller - da hadde vi ikke hatt annet enn sytere.

Hmm...lurer på om jeg skal sende mail til DOL og forlang at du utestenges, p.g.a dine løgner om at f.eks jeg kjenner webmasterne personlig...det var kanskje en idé...

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det jeg har ment i denne tråden.

Det jeg stilte meg kritisk til var at webmaster skal være en av gjengen og ha msn kontakt med dem og da kanskje diskutere ting som egentlig ikke skulle vært utenfor dol.

Så kom personangrepene fra prozak i tillegg og det har ballet på seg til metervis med unødvendige innlegg.

Føler du deg ikke litt dum, når du gjentatte ganger syter om de påståtte "personangrepene" jeg har kommet med mot deg, og webmaster konsekvent ignorerer sytingen? Synes du ikke det er litt mer logisk at grunnløse påstander og syting er poengløst å kommentere, enn at jeg og webmasterne (alle fire!) er personlige venner?

Hvis du har tenkt å nevne mine "personangrep" mot deg en eneste gang til, så foreslår jeg at du - her og nå - lister opp det jeg har sagt til deg som er så "grusomt". Hvis ikke bør du trekke inn tunga.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cezalion

Ja, det er jo forferdelig å skravle med noen som vet at man har hemorider.

Jeg er for at folk vet hvem webmateren på et forum er. Men ikke om dette innebærer at webmaster får privatlivet sitt invadert av gale mennesker og drapstrusler.

Og siden det er slik på DOL, så må man nesten leve med anonym webmaster, eller dra til et annet forum. Det er faktisk ikke værre enn det.

Webmaster kan da være anonym selv om h*n sier at han er webmaster? Slik gjøres det jo på andre steder. Webmaster er med i diskusjonen, men kaller seg da Webmaster, har webmaster tilføyet bak nicket sitt eller har nick i en annen farge enn andre brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, de er en fin liten msn-gjeng, mest kvinnfolk! ;)

Sånn til opplysning, så har jeg f.eks ikke SDD på msn-listen min. Jeg kunne godt hatt det - han er jo en hyggelig fyr - men jeg har det altså ikke. Og det gjelder faktisk resten av msn-gjengen også.

".............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så beleilig - beskylde folk for ting og så holde tilbake forklaringen...

Det er vel ikke så altfor vanskelig å se hva so _egentlig_ er problemet her? :-)

"................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at dette ikke er noe hun VET men noe hun FRYKTER, og derfor er det selvsagt umulig å si noen navn som helst.

Men man kan ikke kaste rundt seg med beskyldninger og påstander på den måten, bare på grunnlag av noe man _frykter_!.

"................................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan jeg skal forklare meg mer nøyaktig, men jeg forstår ikke at det skal være lov å sparke til noen på noe som helst forum. det være seg psykiatri eller åpent forum.

Du ser ingen forskjell mellom psykiatri, overgrep etc. og et ÅPENT diskusjonsforum? Deg om det.

"................................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo ikke svar så helt grei var nok ikke denne mailen.

Ta hintet til Glimtipper, du :-)

*vinker*

"............................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så rart at hun tok en del ting personlig, da.

Man kan mene hva man vil om man bør tro på at webmaster er proff eller ikke - er det grunn til å stole på dem? Er det ikke grunn til å stole på dem? Det er én sak, og det skal jeg IKKE diskutere i denne tråden.

Det må gå an å oppføre seg relativt anstendig overfor en av som sier at hun føler uro bl.a. over at det blir avslørt at webmaster opptrer som vanlig dol'er på fritiden, og ikke under tilfeldige nick men tilsynelatende under nick som en eller flere på dol vet om men ikke alle.

Det må være lov å si at man er urolig overfor denslags uten å bli latterliggjort som esktremt og nærmest sykelig paranoid.

Det er forsåvidt en kjent sak her på dol at folk kan øse av seg med personkarakteristikker dersom man blir angrepet personlig i en tråd og/eller det dreier seg om provokasjoner/trolling.

Midia har dog kun tilkjennegitt sin egen frustrasjon i denne saken, men fått en behandling som et troll.

Det jeg synes er litt interessant, er at den ene personen som mange bruker som sannhetsvitne på at en eller flere av webmasterne har msn-kontakt med brukere, ikke har kommet med et ord siden hun sa det. Ikke har hun tatt oppfordringen om å sende mail til redaksjonen heller.

"..............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere webmaster sier her at da han var webmaster tok seg noen pils sammen med andre dolere.

Jeg vet ikke hvordan du er. Men når jeg har drukket noen pils, har det hendt at jeg har sagt ting jeg har angret på.

Jeg kan bli svært skravlete i fylla.

Jeg har vel aldri skrevet noe som er krise at kommer ut, men jeg har stor forståelse for at andre kan føle det slik.

Jeg tok en gang MANGE pils (og diverse andre ting) sammen med Simen. Det eneste han snakke tom ved DOL var problemet med at det ikke gikk an å kaste ut bråkmakere fra småprat.

"..............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men man kan ikke kaste rundt seg med beskyldninger og påstander på den måten, bare på grunnlag av noe man _frykter_!.

"................................................."

Det var jo ikke hun som startet tråden! Kosses/en annen startet det hele, og dette gjorde enkelte urolige over saker og ting.

At folk har forskjellig oppfatning av om man er trygg på at webmaster er til å stole på eller ikke må da være lov.

Og når hun fryktet at det var litt "slik&sånn" blir det jo ikke bedre av at dere heiv dere slik på henne.

Jeg har sagt det før og det står jeg ved: Dere behandlet henne verre enn de verste troll her inne, enda hun bare var _redd_ og ikke gikk inn for å provosere.

At det siden eskalerte på begge sider av bordet er en annen sak.

Men du: Hvis du er så overbevist om at hun er paranoid, burde du vel strengt tatt utvise mer sympati og empati, ettersom det tross alt er en _diagnose_! ;-)

NB: Nok en gang understrekes det et jeg sier dette om behandling av dol'ere UAVHENGIG av hva man måtte mene om webbis og tillit og gjenger og hva det nå måtte være.

For meg ble det litt vel mye av en folkehop som ropte korsfest! korsfest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Var det en trolle-beskyldning?

Jeg trodde nemlig det fenomenet var sterkt overdrevet.

Har ganske nytt nick, ja. I og med at jeg ikke har vært her så mye på fast basis før.

Har ikke noen spesiell mening i den ene eller annen retning ang denne saken og har derfor vært taus. Den eneste måten å avkrefte/bekrefte påstandene er jo at alle brukere og webmaster står frem med navn, mail-/msn-adresse og msn-kontaktliste. Og det går jo ikke.

Takk for gratulasjoner i alle fall.

"Den eneste måten å avkrefte/bekrefte påstandene er jo at alle brukere og webmaster står frem med navn, mail-/msn-adresse og msn-kontaktliste. Og det går jo ikke."

Nå skrev jo også webmaster i et av svarene at det er nærmest umulig å motbevise en slik påstand - noe som medfører at hvem som helst kan påstå hva som helst, og enkelte vil tro på det fordi det ikke kan motbevises. Derfor ba de også om, om ikke dokumentasjon, så en konkretisering. Dette har de åpenbart ikke fått - hadde jeg vært webmaster så hadde jeg dermed ansett saken som avsluttet.

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er litt interessant, er at den ene personen som mange bruker som sannhetsvitne på at en eller flere av webmasterne har msn-kontakt med brukere, ikke har kommet med et ord siden hun sa det. Ikke har hun tatt oppfordringen om å sende mail til redaksjonen heller.

"..............................................."

Og nettopp slike ting kan man ta opp med den man mener uroer seg uten at det er grunnlag for det, MEN PÅ EN SIVILISERT MÅTE!

nemlig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke hun som startet tråden! Kosses/en annen startet det hele, og dette gjorde enkelte urolige over saker og ting.

At folk har forskjellig oppfatning av om man er trygg på at webmaster er til å stole på eller ikke må da være lov.

Og når hun fryktet at det var litt "slik&sånn" blir det jo ikke bedre av at dere heiv dere slik på henne.

Jeg har sagt det før og det står jeg ved: Dere behandlet henne verre enn de verste troll her inne, enda hun bare var _redd_ og ikke gikk inn for å provosere.

At det siden eskalerte på begge sider av bordet er en annen sak.

Men du: Hvis du er så overbevist om at hun er paranoid, burde du vel strengt tatt utvise mer sympati og empati, ettersom det tross alt er en _diagnose_! ;-)

NB: Nok en gang understrekes det et jeg sier dette om behandling av dol'ere UAVHENGIG av hva man måtte mene om webbis og tillit og gjenger og hva det nå måtte være.

For meg ble det litt vel mye av en folkehop som ropte korsfest! korsfest!

"Det var jo ikke hun som startet tråden! Kosses/en annen startet det hele, og dette gjorde enkelte urolige over saker og ting."

Det er sant. Og både hun og Kosses brukte ganske lang tid på å gjenta anklager om at bl.a jeg og webmasterene var personlige venner. Ikke én eneste av dem hadde så mye som en antydning å peke på - det må man vel kunne kalle rimelig grunnløse beskyldninger? Den tredje klarte faktisk å skrape frem grunnen til påstanden, selv om det var et helt fjollete "grunn".

"At folk har forskjellig oppfatning av om man er trygg på at webmaster er til å stole på eller ikke må da være lov."

Javisst - det skulle da bare mangle. Og at flere av oss kanskje har tatt litt av i karakteriseringen av denne frykten innrømmer jeg nok. Men å begynne å syte om "personangrep" og rope på sensur fordi noen kaller deg barnslig og/eller paranoid i en slik tråd, det vitner om at man egentlig ikke har så mye i et åpent forum å gjøre.

"Men du: Hvis du er så overbevist om at hun er paranoid, burde du vel strengt tatt utvise mer sympati og empati, ettersom det tross alt er en _diagnose_! ;-)"

Jeg har vel, flere ganger, presistert at ihvertfall ikke jeg siktet til den egentlige psykiske diagnosen?

"For meg ble det litt vel mye av en folkehop som ropte korsfest! korsfest!"

Det kan vel virke slik innimellom. Men det er jo faktisk ikke det det er.

MEN - når jeg blir utsatt for slike totalt grunnløse beskyldninger, så anser jeg det som et direkte personangrep - og jeg svarer med det samme. Det er jeg nok ikke alene om.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det takhøyde....

"Ja her var det takhøyde...."

Som jeg sa i et annet svar til deg: Når jeg utsettes for løgn og direkte personangrep, så får vedkommende det samme tilbake. Hvis du (ja, ikke du konkret ja) drar til meg, så slå jeg tilbake dobbelt så hardt om mulig :-)

midia har gjentatte ganger, i flere tråder, både påstått at jeg er venner med webmasterne og ropt på sensur og utestengelse. _Selvfølgelig_ behandler jeg han/henne tilbake på samme måten.

"............................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nettopp slike ting kan man ta opp med den man mener uroer seg uten at det er grunnlag for det, MEN PÅ EN SIVILISERT MÅTE!

nemlig! :-)

"Og nettopp slike ting kan man ta opp med den man mener uroer seg uten at det er grunnlag for det, MEN PÅ EN SIVILISERT MÅTE! "

Det kan man. Men når vedkommende blir fortalt dette flere ganger, av både webmaster og andre, og fortsatt holder seg for ørene og bare gjentar samme klagesang om og om igjen, så er det til slutt ikke mer å gå på :-)

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...