Gå til innhold

Kvinner: hvordan hinte pent om vekta?

Anbefalte innlegg

Hei,

som mann har jeg et lite spørsmål til dere kvinner; hvordan går man best fram for å hinte litt til partneren om litt økende vekt og omfang? Kona har naturlig nok lagt seg noe ut iløpet av åra, - nå har'a begynt så smått med underhake og lett "grevinnesleng" i overarma, og magen er jo ikke helt lenger der den engang var.

Misforstå meg ikke, hun er fremdeles flott og sprek - men kunne kanskje hatt godt av et litt mer bevisst kosthold og litt trening. Men åssen kan man få hinta om det, uten å få en kjevle tilbake? Noen gode tips?

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210428-kvinner-hvordan-hinte-pent-om-vekta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold kjeft, om du vil ha ekteskapet ditt i behold... Hun er dessuten antageligvis klar over det selv.

Si heller noe om at du har lyst å kjøpe deg medlemskort på et treningssenter og legge om kostholdet litt, og at det hadde vert hyggelig om dere kunne gjøre det sammen.

Ikke enkelt!

Hvis det er sånn at hun eller dere begge har usunt kosthold, så kan du ta initiativ til å gjøre noe med det. Foreslå sunnere livsstil.

Men er det bare det at hun har lagt på seg litt over noen år... ja da syns jeg egentlig du skal la være å si noe. Så lenge det ikke plager henne så burde det ikke plage deg heller. :-)

Gjest vanskelig_problem

det er jammen ikke lett å svare på. Jenter er som regel ekstremt følsomme når det gjelder akkurat det. Kanskje du kan hinte frampå at du vil gå litt ned i vekt og om hun ikke kan hjelpe deg ved å lage sunne middager og bli med på trening og turer og sånt.

Og høre at partnern ikke er fornøyd med vekta de må være veldig leit

Du kan jo si at du kunne tenke deg at DERE (ikke bare hun) kom i bedre form. At du kunne tenke deg at dere kjøpte mer sunn mat og kanskje trente litt sammen? Ikke "hint om vekta", men si at du er opptatt av deres felles helse og kondisjon.

Annonse

Kan du ikke bare klype a litt i flesket neste gang dere koser litt å si: Her var det mye deilig å ta i :).

Det var sånn eksen min gjorde meg oppmerksom på at den naturlig stramme tenåringskroppen var på hell, og jeg syntes _ikke_ det var noe stas.. =(

Kan du ikke bare klype a litt i flesket neste gang dere koser litt å si: Her var det mye deilig å ta i :).

Hihihi, det må jo være den beste måten å få i gang en durabelig krangel på !? Jeg hadde i alle fall IKKE tatt det særlig fint.

Jeg tror i grunnen de aller fleste er temmelig klar over sin egen overvekt, og at alle "hint" blir tatt relativt ille opp.

Tror jeg ville satset på en variant der jeg sørget for at det var lite og ingenting digg i huset, at maten som ble servert var sunn, og foreslått å gå lange turer etc.

Tante Tea, på tur med en Toller c',)

Du legger vekt på at DERE må legge om kostholdet på grunn av helsa. Si at du føler at du trenger mer sunn mat, fordi du trekker på årene og er redd for å få livsstilssykdommer. Så spør du om DERE sammen kan gå inn for å endre kostholdet til litt sunnere kosthold, samtidig som DERE sammen går turer eller finner på andre aktiviteter som svømming eller skigåing eller annet dere liker å gjøre sammen. Si at du vil ha et mer aktivt og sunt liv og at du håper hun vil være med deg på det.

Hvis det er sånn at du vil fortsette å sitte i sofaen og spise det du ønsker og at hun alene skal ta tak i vekta si og bli mer aktiv tror jeg det er dødfødt. Da trenger du heller ikke kommentere at hun har lagt seg ut, det fører bare til ufred. Hun er nok fullt klar over hvordan hun ser ut, det trenger man ikke andre til å opplyse om.

Hihihi, det må jo være den beste måten å få i gang en durabelig krangel på !? Jeg hadde i alle fall IKKE tatt det særlig fint.

Jeg tror i grunnen de aller fleste er temmelig klar over sin egen overvekt, og at alle "hint" blir tatt relativt ille opp.

Tror jeg ville satset på en variant der jeg sørget for at det var lite og ingenting digg i huset, at maten som ble servert var sunn, og foreslått å gå lange turer etc.

Jeg blir faktisk ikke sur av sånne ting fordi jeg vet når jeg selv har problemer.

Mannen min er ganske snill da for han syns jo jeg er fin samme hva, bortsett fra at han nok syns jeg er finere nå da jeg endelig klarte å ta meg sammen og har gått ned 17 kilo og begynt å trene. Tror ikke han ønsker seg tilbake for å si det sånn.

Jeg spurte om han ikke kunne hjelpe meg da og det har han gjort. Han har forresten gått ned 10 kilo, jeg trodde ikke han var så fet jeg, men jeg ser jo nå at det var han :)

Annonse

Det var sånn eksen min gjorde meg oppmerksom på at den naturlig stramme tenåringskroppen var på hell, og jeg syntes _ikke_ det var noe stas.. =(

Tja det kommer jo an på hvordan man sier det da. Hos oss er det mer sånn at jeg har sagt: uff jeg har så feit mage og han har tatt på magen og sagt at den er så deilig og myk atte.

Jeg blir faktisk ikke sur av sånne ting fordi jeg vet når jeg selv har problemer.

Mannen min er ganske snill da for han syns jo jeg er fin samme hva, bortsett fra at han nok syns jeg er finere nå da jeg endelig klarte å ta meg sammen og har gått ned 17 kilo og begynt å trene. Tror ikke han ønsker seg tilbake for å si det sånn.

Jeg spurte om han ikke kunne hjelpe meg da og det har han gjort. Han har forresten gått ned 10 kilo, jeg trodde ikke han var så fet jeg, men jeg ser jo nå at det var han :)

Hehe, trivelig da!

Jeg har ingen kilo å gå ned, mange synes jeg er altfor tyynn som jeg er, men det er en del som kunen blitt stramma opp likevel. Jeg har bare så utrooolig lav motivasjon for sånt. Spiser i det minste sunt da.

Jeg blir ikke sur jeg heller, men litt trist kanskje, og synes at så lenge jeg overlever med den kroppen jeg har, så kan andre også gjøre det. Hjelper ikke at eksen er treningsnarkoman deluxe =/

Tja det kommer jo an på hvordan man sier det da. Hos oss er det mer sånn at jeg har sagt: uff jeg har så feit mage og han har tatt på magen og sagt at den er så deilig og myk atte.

Oj, jeg trodde svaret ditt til snø var til meg. Det passet, da =p

Hvis det er i sånne anledninger man sier det, blir det litt annerledes ja =)

Hehe, trivelig da!

Jeg har ingen kilo å gå ned, mange synes jeg er altfor tyynn som jeg er, men det er en del som kunen blitt stramma opp likevel. Jeg har bare så utrooolig lav motivasjon for sånt. Spiser i det minste sunt da.

Jeg blir ikke sur jeg heller, men litt trist kanskje, og synes at så lenge jeg overlever med den kroppen jeg har, så kan andre også gjøre det. Hjelper ikke at eksen er treningsnarkoman deluxe =/

Nei, men forskjellen er kanskje at min mann ikke ville finne på å si noe negativt om kroppen min og han syns den er fin samme hva :), men jeg må innrømme at jeg syns magen min har blitt skikkelig bra selv etter å ha trent skikkelig i ca. 1 år. Den har blitt såpass bra at mannen min har begynt å trene magemuskler på harde livet han også :)

Ja, det er førtiårskrisa som snart setter inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...