Dr. Frankenstein Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 Jeg syns ikke innvandrere skal ha narkoselgere som går på sosialtrygd som forbilder. Det vil ikke være noe særlig samfunnstjenlig. Slik er det dessverre ofte i dag i Oslo. I forhold til et slikt ønske vil jeg ikke si det er formålstjenelig å være motstander av velferdsstaten og vårt folks egalitetskultur. Slik du gir inntrykk av å være. 0 Siter
Gjest skolebrødet Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 I forhold til et slikt ønske vil jeg ikke si det er formålstjenelig å være motstander av velferdsstaten og vårt folks egalitetskultur. Slik du gir inntrykk av å være. Nei jeg er ikke egalitær, men resten av påstandene får stå for din regning. I skolen er det dessverre slik at elever som ikke stemmer med malen for normalen faller mellom to stoler, både evneveike og evnerike. Evneveike får alt, mens evnerike får ingenting. Jeg kan betro deg at evnerike som kjeder seg, lager like mye bråk som evneveike som ikke klarer følge med. 0 Siter
Dr. Frankenstein Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 Nei jeg er ikke egalitær, men resten av påstandene får stå for din regning. I skolen er det dessverre slik at elever som ikke stemmer med malen for normalen faller mellom to stoler, både evneveike og evnerike. Evneveike får alt, mens evnerike får ingenting. Jeg kan betro deg at evnerike som kjeder seg, lager like mye bråk som evneveike som ikke klarer følge med. Det første jeg skrev til deg var jeg er enig i det at det norske skolesystemet ikke har et godt tilbud til den lille minoriteten som er langt mer intelligente enn alle andre. Ellers må jeg si jeg ikke skjønner hvorfor du hater ditt eget folks egalitetskultur. Man trenger ikke være anti-egalitær for å mene at de forskjellige individene skal ha et likeverdig tilbud. Tvert i mot. Det er en egalitær tanke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.