Gå til innhold

Fellesskap og nyttårstale.

Anbefalte innlegg

Dr. Frankenstein
Skrevet

Jeg syns ikke innvandrere skal ha narkoselgere som går på sosialtrygd som forbilder. Det vil ikke være noe særlig samfunnstjenlig.

Slik er det dessverre ofte i dag i Oslo.

I forhold til et slikt ønske vil jeg ikke si det er formålstjenelig å være motstander av velferdsstaten og vårt folks egalitetskultur. Slik du gir inntrykk av å være.

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dr. Frankenstein

6

• Prozak

4

• Gemini

2

• Goliath

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest skolebrødet
Skrevet

I forhold til et slikt ønske vil jeg ikke si det er formålstjenelig å være motstander av velferdsstaten og vårt folks egalitetskultur. Slik du gir inntrykk av å være.

Nei jeg er ikke egalitær, men resten av påstandene får stå for din regning.

I skolen er det dessverre slik at elever som ikke stemmer med malen for normalen faller mellom to stoler, både evneveike og evnerike. Evneveike får alt, mens evnerike får ingenting.

Jeg kan betro deg at evnerike som kjeder seg, lager like mye bråk som evneveike som ikke klarer følge med.

Dr. Frankenstein
Skrevet

Nei jeg er ikke egalitær, men resten av påstandene får stå for din regning.

I skolen er det dessverre slik at elever som ikke stemmer med malen for normalen faller mellom to stoler, både evneveike og evnerike. Evneveike får alt, mens evnerike får ingenting.

Jeg kan betro deg at evnerike som kjeder seg, lager like mye bråk som evneveike som ikke klarer følge med.

Det første jeg skrev til deg var jeg er enig i det at det norske skolesystemet ikke har et godt tilbud til den lille minoriteten som er langt mer intelligente enn alle andre.

Ellers må jeg si jeg ikke skjønner hvorfor du hater ditt eget folks egalitetskultur. Man trenger ikke være anti-egalitær for å mene at de forskjellige individene skal ha et likeverdig tilbud. Tvert i mot. Det er en egalitær tanke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...