Gå til innhold

Forbanna idioter

Anbefalte innlegg

Skrevet

"F.... support telefon 25,- min, og hvor lenge snakker ikke han i andre enden, om problemet ikke er å finne. Selv om jeg har feilkoden for hånden.

Fem minutter, og 125,- Ett hundre og tjuefem kroner."

Grrr, slikt er så irriterende. Han gjorde det helt sikkert med vilje.

Sikkert med vilje fordi jeg har en hyggelig telefonstemme.

Og i tillegg var det ettermiddag, og han virket litt snakke/selskapssyk.

J.. dust!;)

Skrevet

Nå flytter jeg på landet snart.

I går var jeg og sønnen min på skitur. Hadde en flott tur inn til Ullevålseter. Da vi kom tilbake lå det en bot til meg på 500 kr. Alle andre biler som sto rundt meg hadde også fått bot. Jeg så ingen skilter. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Ødela hele gleden ved skituren. Jeg har visst maks uflax for tiden :(

Nytter ikke å ta seg en skitur på de aller fineste dagene her i Oslo. Det finnes ikke parkeringsplasser. Jeg vil hjem!!!

Heretter lar jeg bilen stå.

åh, nei nå synes jeg synd på deg!

Ikke måte på uflaks. Men hvis det manglet skilt så kan du vel protestere? Men det er jo et ork mange ganger.... huffda

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg føler virkelig med deg - men må smile litt også:-)

Parkeringsvakter er noe herk, men som mrxx nevnte over her - uten dem blir det fullstendig kaos.

Heldigvis er de vanligvis meget snille med oss motorsykkelister:-)

De vet ihvertfall hvor de kan hove inn penger på en fin vinterdag.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan lage flere parkeringsplasser, når de vet hvor fullt det er på fine dager i marka.

Det er akkurat som de ber folk om å holde seg hjemme. Frisk luft og sportslige aktiviterer har du ikke godt av nei!

Det verste er at jeg så politiet gikk rundt å ga bot allerede da jeg kom. Derfor parkerte jeg på et sted hvor jeg trodde jeg var trygg.

Men, neida!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

åh, nei nå synes jeg synd på deg!

Ikke måte på uflaks. Men hvis det manglet skilt så kan du vel protestere? Men det er jo et ork mange ganger.... huffda

Jeg kikket meg rundt og så ikke et eneste skilt. Tror ikke det nytter å protestere uansett.

Får bare punge ut og glemme det fortest mulig.

Skrevet

De vet ihvertfall hvor de kan hove inn penger på en fin vinterdag.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan lage flere parkeringsplasser, når de vet hvor fullt det er på fine dager i marka.

Det er akkurat som de ber folk om å holde seg hjemme. Frisk luft og sportslige aktiviterer har du ikke godt av nei!

Det verste er at jeg så politiet gikk rundt å ga bot allerede da jeg kom. Derfor parkerte jeg på et sted hvor jeg trodde jeg var trygg.

Men, neida!

Gikk politiet rundt å ga parkeringbøter?

Jeg trodde de hadde sluttet med det, og overlatt slikt til trafikksjefens etat eller parkeringsetaten eller hva f...en de heter?

Skulle tro at politiet hadde annet å bruke tiden til. Og at de kun bøtela parkering der hvor man var til hinder for annen trafikk?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Gikk politiet rundt å ga parkeringbøter?

Jeg trodde de hadde sluttet med det, og overlatt slikt til trafikksjefens etat eller parkeringsetaten eller hva f...en de heter?

Skulle tro at politiet hadde annet å bruke tiden til. Og at de kun bøtela parkering der hvor man var til hinder for annen trafikk?

Ja for meg så det ut som de ga bøter. De stilte mannsterke også.

Skrevet

Du må komme deg ut på landet, Kari. Så slipper du sånt mas.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du må komme deg ut på landet, Kari. Så slipper du sånt mas.

Ja, det er mange fordeler med å bo på landet. Jeg er vokst opp landet. Ordentlige vintrer blandt annet. Når det først er ordentlig vinter her i Oslo og man skal ut å nyte den litt, blir man straffa for det.

Men så er det det , at jeg har bodd her siden 1987 og har bodd her lenger enn i hjembygda mi , og vi har hele vårt nettverk her. Begge søskene mine har også flyttet hit.

Oslo er en herlig by om sommeren og det er her jobbene finnes.

Ikke noe galt i å jobbe på Samvirkelaget, men det er ikke det jeg har lyst til;)

Innimellom lengter jeg tilbake, slik som på søndag.

Skrevet

Ja, det er mange fordeler med å bo på landet. Jeg er vokst opp landet. Ordentlige vintrer blandt annet. Når det først er ordentlig vinter her i Oslo og man skal ut å nyte den litt, blir man straffa for det.

Men så er det det , at jeg har bodd her siden 1987 og har bodd her lenger enn i hjembygda mi , og vi har hele vårt nettverk her. Begge søskene mine har også flyttet hit.

Oslo er en herlig by om sommeren og det er her jobbene finnes.

Ikke noe galt i å jobbe på Samvirkelaget, men det er ikke det jeg har lyst til;)

Innimellom lengter jeg tilbake, slik som på søndag.

Men du trenger jo ikke å flytte så langt at du må jobbe på Samvirkelaget.

På tre kvarter med toget kan du komme ut på landet. Mange bruker like lang tid i bilkø for å komme seg fra den ene siden av byen til den andre, lete etter parkeringsplass osv..

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men du trenger jo ikke å flytte så langt at du må jobbe på Samvirkelaget.

På tre kvarter med toget kan du komme ut på landet. Mange bruker like lang tid i bilkø for å komme seg fra den ene siden av byen til den andre, lete etter parkeringsplass osv..

Ja, men da blir det jo mye verre. Jeg bor faktisk nesten på landet jeg når jeg tenker meg om, men jeg har kort vei til sentrum hvor jeg jobber.

Vanligvis tar jeg bussen. Den dagen jeg tok bilen rakk jeg ikke bussen, så jeg valgte å kjøre isteden for å komme for sent. Flytter jeg utenfor byen får jeg lang reisevei, for ikke å snakke om hvilket stress det vil bli for å rekke barnehage.

Nei, sånn sett har vi innrettet oss bra, men det ble litt mange bøter på en gang nå;)

Vi har snakket om å flytte en eller annen gang, men det blir ikke langt. Kanskje på andre siden av byen.

Vi bare prater om det innimellom, men vi har nok grodd fast.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...