Gå til innhold

Vestkant


Gjest Jeg lurer litt på det, jeg

Anbefalte innlegg

Hehe kanskje ikke ute på byen eller på fest, men kanskje i et større familieselskap? Jeg har ihvertfall mange ganger snakket med andre mennesker om utdanningen jeg tar og det gjør meg absolutt ingenting. Synes det kan være ganske interessant til og med også.

Jeg har faktisk aldri sett ham i noen annen setting enn hjemme og med kompiser så jeg vet virkelig ikke hva han snakker om ellers.

Men han er kjempehumoristisk da og han redder seg unna enhver vanskelig situasjon med humor :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Dorthe

    33

  • laguna1365380434

    26

  • Ugga Bugga

    25

  • Maggi

    18

Mest aktive i denne tråden

Skal man alltid snakke om noe som reflekterer personligheten, også med mennesker som man nettopp har møtt? Det høres veldig privat ut i min verden.

Jeg spør så vidt om navnet til folk jeg og snakker ikke privat med folk jeg ikke er interessert i å bli kjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri sett ham i noen annen setting enn hjemme og med kompiser så jeg vet virkelig ikke hva han snakker om ellers.

Men han er kjempehumoristisk da og han redder seg unna enhver vanskelig situasjon med humor :o)

Åja! man kommer jo langt med humor også:) Jeg er flasket opp med masse familieselskaper der det ofte kommer fjerne og fremmede slektninger. Som regel er det jo flest godt voksne mennesker jeg da må konversere med, og da har det blitt naturlig å snakke om studier og yrke og sånne ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja! man kommer jo langt med humor også:) Jeg er flasket opp med masse familieselskaper der det ofte kommer fjerne og fremmede slektninger. Som regel er det jo flest godt voksne mennesker jeg da må konversere med, og da har det blitt naturlig å snakke om studier og yrke og sånne ting:)

Mine har sluppet det. Det har bare vært oss og foreldrene mine så sånn har de hatt det enkelt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har sluppet det. Det har bare vært oss og foreldrene mine så sånn har de hatt det enkelt :o)

Hehe ja det har de:) Jeg likte det ikke i perioden 13-18 år (ca) men etter det har det blitt lettere. Og nå synes jeg faktisk det kan være ganske hyggelig.

Om ikke annet lærer man seg ihvertfall tålmodighet, skikk og bruk samt hvilken gaffel man skal bruke;) (ikke det at man ikke kan lære seg dette andre steder også altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

Nei, det gjør den ikke, og det gjør den ikke for de fleste jeg kjenner og det gjelder enten de har høy eller lav utdannelse.

Gjør den ikke? Studerte du ikke noe du var interessert i? Hvorfor studerte du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør den ikke? Studerte du ikke noe du var interessert i? Hvorfor studerte du da?

Nei, det er ikke alltid det er mulig å gjøre det man har lyst til og er interessert i. Men som sagt, det er greit nok det jeg har gjort men jeg jobber ikke uansett lenger så de siste årene har ikke det spilt noen rolle.

Heldigvis blir jeg aldri mistenkt for trygdemisbruk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

Nei, det er ikke alltid det er mulig å gjøre det man har lyst til og er interessert i. Men som sagt, det er greit nok det jeg har gjort men jeg jobber ikke uansett lenger så de siste årene har ikke det spilt noen rolle.

Heldigvis blir jeg aldri mistenkt for trygdemisbruk heller.

Men det kunne hende man hadde studert det samme, eller kjente til faget eller kjente noen som hadde studert det samme, så det kunne blitt inngangsport til en interessant samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelige fordommer. Jeg er rene vestkantrasisten. Uansett hvor du treffer folk fra vestkanten så spør de først hva du heter, gjerne med etternavn og deretter hva de jobber med. Helt utrolig overfladisk. Som om personligheten ligger i navnet eller stilling.

Og fryktelig mange er opptatt av statussymboler, hytte, bil, dyre merkeklær til seg og ungene osv osv.

Og så kommer de hit og cruiser Løkka liksom for å sjekke slummen. Og titter litt forskremt rundt seg som om en "farlig" mann finnes ett eller annet sted i nærheten. Og når de går inn på brune puber så rakker de ned på klientellet, er frekke i kjeften og graver og spør om alt mulig.

Jeg blir helt svett av veldig mange fra Vestkanten.

Jeg er fra vestkanten og er ikke slik som du beskriver. Ingen av vennene mine heller kan kalles snobbete. Jeg liker mennesker utifra hvordan de er ikke hvem de er.

Og jeg er født og oppvokst her, slik du lurte på om Ugga - Bugga var.

Fordomsfulle mennesker er ikke bedre enn andre enten de kommer fra vestkanten eller andre steder i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med å fortelle hvilken utdannelse jeg har jeg. Den er sånn midt i mellom, verken fugl eller fisk og ingen blunker av den.

Men den sier jo ingenting om hvem jeg er og min personlighet.

Hva du driver med sier vel masse om hvem du er!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liede

Jeg har skikkelige fordommer. Jeg er rene vestkantrasisten. Uansett hvor du treffer folk fra vestkanten så spør de først hva du heter, gjerne med etternavn og deretter hva de jobber med. Helt utrolig overfladisk. Som om personligheten ligger i navnet eller stilling.

Og fryktelig mange er opptatt av statussymboler, hytte, bil, dyre merkeklær til seg og ungene osv osv.

Og så kommer de hit og cruiser Løkka liksom for å sjekke slummen. Og titter litt forskremt rundt seg som om en "farlig" mann finnes ett eller annet sted i nærheten. Og når de går inn på brune puber så rakker de ned på klientellet, er frekke i kjeften og graver og spør om alt mulig.

Jeg blir helt svett av veldig mange fra Vestkanten.

Vestkantjente jeg, ja. "Heldigvis" ikke fra et av de mest "belastede" strøkene. Likevel kvier jeg meg ofte for å si hvor jeg er fra når folk spør, nettopp av frykt for å bli møtt med slike fordommer som du beskriver. Kvier meg for å bruke nick også faktisk.

"Og fryktelig mange er opptatt av statussymboler, hytte, bil, dyre merkeklær til seg og ungene osv osv."

Ekstreme snobbetilfeller ler man av på vestkanten også. Det regnes som ganske ufint å snakke for mye om sånt. "Man kan ikke kjøpe seg klasse", pleier min Drammenser-fetter å si da. Han synes drammenserne er verre enn Oslofolk på den fronten, men han sier det selvsagt på spøk :-)

"Og så kommer de hit og cruiser Løkka liksom for å sjekke slummen. Og titter litt forskremt rundt seg som om en "farlig" mann finnes ett eller annet sted i nærheten. Og når de går inn på brune puber så rakker de ned på klientellet, er frekke i kjeften og graver og spør om alt mulig."

Akkurat det irriterer meg også! At folk er frekke! Men husk at det er mange fra Oslo vest som bor på, og frekventerer løkka uten at du nødvendigvis merker at de er fra vestkanten. Det er ikke bare østkantfolk som synes det er morsommere med barhopping på løkka enn se-og-bli-sett og grisedyr CC på Neon.

Merker en sjelden gang min vestkant-arv i situasjoner der ting jeg har tatt som selvfølger viser seg å kanskje ikke være så selvsagt for alle andre. At "alle" er mot skatt på aksjeutbytte f.eks. Men det tror jeg mer skyldes at jeg kommer fra et tidligere ganske "lukket" miljø. :-(

Når bor jeg et stenkast fra "Ælva", men fortsatt vest for den. Det er jo fryktelig trist hvis det skulle ha seg slik at jeg ikke er ønsket på andre siden, synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg har hvertfall fordommer mot vestkantere på østkanten, sånn når de peker seg ut og parodierer seg selv. Det er ikke kult og de bekrefter fordommene min stadig.

Ellers, ikke så veldig, fakisk..Men NOE fordomsfull, åjada!;-)

(Men faen, det virker jo seriøst som om mange vestkantere legger utrolig mye i asånt som jeg ikke liker at man legger mye i da..Pen adresse, penger...ja..alt det der..)

Men jeg kjenner de som har verre fordommer enn meg. Både strenge østkantere og strenge vestkantere..Og ut av DEM liker jeg østkanterne ALLTID bedre..De har gjerne litt humor rundt det og adressereer ting jeg synes det er mere sympatisk å adressere og slå ned på (enten det er sant eller ikke) enn vice versa.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnelinn

tanta mi bodde på vestkanten av oslo og mamma vurderte flytte til østkanten, evt til ski, hadde fått jobbtilbud der. Og tante skrek: "NEI! Det skal du IKKE! For da kommer "Trine" (meg som var liten) til å si BANNAN!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aliendol

tanta mi bodde på vestkanten av oslo og mamma vurderte flytte til østkanten, evt til ski, hadde fått jobbtilbud der. Og tante skrek: "NEI! Det skal du IKKE! For da kommer "Trine" (meg som var liten) til å si BANNAN!"

Jeg bor på vestkanten og sier bannan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

tanta mi bodde på vestkanten av oslo og mamma vurderte flytte til østkanten, evt til ski, hadde fått jobbtilbud der. Og tante skrek: "NEI! Det skal du IKKE! For da kommer "Trine" (meg som var liten) til å si BANNAN!"

I så fall hadde det vært langt verre å flytte til Bergen, tenk om ungene hadde fått sånn dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

tanta mi bodde på vestkanten av oslo og mamma vurderte flytte til østkanten, evt til ski, hadde fått jobbtilbud der. Og tante skrek: "NEI! Det skal du IKKE! For da kommer "Trine" (meg som var liten) til å si BANNAN!"

Jammen en sier da ikke bannan i Oslo i det hele tatt?

Er det ikke stort sett drammensere og hønefossinger og sånn som snakker om frukten på den måten? og som dessuten sier kollidere, parrkere og dessuten kukk med to utalte k èr tilslutt?

*lurer*

Eller snakker de sånn godt oppå Vålerenga og sånn også?

Folk jeg kjenner fra Oslo, uansett bydel sier IKKE bannan! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugga Bugga

Jammen en sier da ikke bannan i Oslo i det hele tatt?

Er det ikke stort sett drammensere og hønefossinger og sånn som snakker om frukten på den måten? og som dessuten sier kollidere, parrkere og dessuten kukk med to utalte k èr tilslutt?

*lurer*

Eller snakker de sånn godt oppå Vålerenga og sånn også?

Folk jeg kjenner fra Oslo, uansett bydel sier IKKE bannan! ;-)

Jeg kjenner ingen som sier bannan ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg kjenner ingen som sier bannan ihvertfall.

Nei, nemlig! :-) Jeg tror ikke det er noe vanlig i Oslo altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aliendol

Jammen en sier da ikke bannan i Oslo i det hele tatt?

Er det ikke stort sett drammensere og hønefossinger og sånn som snakker om frukten på den måten? og som dessuten sier kollidere, parrkere og dessuten kukk med to utalte k èr tilslutt?

*lurer*

Eller snakker de sånn godt oppå Vålerenga og sånn også?

Folk jeg kjenner fra Oslo, uansett bydel sier IKKE bannan! ;-)

bannan

bannan

bannan

bannan

bannan

bannan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...