Gå til innhold

Hvem skal vite hva?


Gjest Janice

Anbefalte innlegg

Gjest Janice

Kroppen min gruer seg tydeligvis veldig til de forestående underøkelsene i dag. Jeg skal på gynekologisk poliklinikk om noen timer og jeg svetter, skjelver og angsten øker for hvert minutt. Konsentrasjonsevnen er også ganske fraværende. Etter råd fra min psykiater har jeg i det miste somlet meg til å be om en kvinnelig gynekolog.

Det jeg lurer på er: Hvorfor anbefalte fastlegen min meg å ikke si noe til sykehuslegene om at jeg har vært utsatt for seksuelle overgrep? Blir man ikke tatt på alvor da?

Nå har jeg tuslet ut og inn til undersøkelser i over ett år på grunn av salpingitt og ovarialcyster og hatt tre innleggelser og en operasjon - etter hvert ble det slik at jeg bare måtte si noe om hvorfor dette er så vanskelig for meg. Fastlegens utsagn får meg allikevel til å lure på om det var klokt.

De er litt rart å sitte her og savne et sykdomssymptom. Tidligere koblet bevisstheten seg ut av seg selv når jeg skulle til GU. Nå, etter en lang, vanskelig og lærerik behandlingsperiode, har jeg mistet denne fluktmuligheten. Angstdempende har ingen positiv effekt, det fører på en måte til mer angst. Kanskje fordi jeg får en følelse av å miste kontrollen i situasjonen?

Jeg har i det minste sovet godt og lenge i natt. Etter råd fra min psykiater tok jeg to Imovane i går kveld. Det å være relativt uthvilt burde da hjelpe litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, dette er ett tema jeg ikke kan mye om...

Men jeg synes det høres rart ut at du ikke skal si det.

Det må være mye greiere for legen som skal ta GU, at hun vet...? Så hun kan ta hensyn, forstå reaksjoner osv...

men som sagt, jeg vet ikke noe om dette emnet...

Uansett, lykke lykke til!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skal

Synes og det høres merkelig ut! Jeg sa det. Dvs, slapp, for legen skrev det på henvisningen. Ble tatt på alvor og var veldig glad for at hun visste det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svaksterk

Hei:-)

Vil bare ønske deg lykke til i dag.

Jeg har valgt å fortelle, og da blir man tatt vare på på en annen måte. For meg har det vært lettere, fordi de da kan forstå litt hvorfor, og ta mer hensyn når jeg reagerer som jeg gjør.

Til syvende og sist er det bare du som kan vite om det er best å fortelle og si hva du trenger for at det skal gå lettest mulig, eller om det er lettere å ikke fortelle.

Begge deler har fordeler og ulemper tror jeg. Hvis man forteller kan man bli behandlet som om man er litt "skjør", personlig har jeg litt problemer med det :-)

Uansett; lykke til.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...